ÇALIŞANLARI ELDE TUTMA BECERİSİ

ÇALIŞANLARI ELDE TUTMA MESELESİ

İleri görüşlü kurumların çoğu, rakipler karşısında fark yaratan en önemli unsurun değerli çalışanlara sahip olmak olduğunu görmektedir. Rekabetin ve sıradanlaşmanın hızla arttığı bu dünyada, bir kurumu yaşatan ve başarılı olmasını sağlayan insanlardır.  

Günümüz kurumları ve yöneticileri, çalışanları nasıl elde tutacaklarını iyi biliyor olmalıdır. Çalışanları elde tutma stratejik bir inisiyatif olarak ele alınmalı ve bu konuya karlılığa verildiği kadar önem verilmelidir. Bu demek oluyor ki çalışanları kurum bünyesinde tutmak için alınan önlemlere dikkat etmek, gerçekçi hedefler belirlemek ve insanların işten neden ayrıldığını veya neden aynı kurumda çalışmaya devam ettiğini iyi anlamak gerekir.  Aynı zamanda, işlerde yıpranmanın en çok, en maliyetli ve en rahatsız edici olduğu noktaları belirlemek anlamına gelir. Söz konusu işte küçük bir düzenleme yaparak uzun vadede işi çekici hale getirebilirsiniz.  

Örneğin bir kurum, çok sayıda idari görevin satış gücünü zayıflattığını farketti. Ayrıca satış kotalarını artırmışlardı. Satış başarısının arkasındaki en önemli unsur kağıt işleri değil yüz yüze görüşmelerdir. Bu aynı zamanda satışcılar için de en önemli motivasyon kaynağıdır. Satışçıların iş tanımını yeniden yapılandırmak ve satış raporlarının %60'ını azaltmak işi çok daha çekici hale getirdi ve yıpranma payını düşürdü.