Raymond James
Finansal Hizmetler

Raymond James çeşitli finansal hizmetler sunan bir şirkettir. “Önce Hizmet” kültürü ile büyük gurur duymaktadır. Wall Street’e bir alternatif olarak bilinen Raymond James, kendi ağında yer alan finans danışmanlarına, yapacaklarını belirlerken ve hayata geçirirken yerel müşterilerine en iyi şekilde hizmet vermeleri için izin verir. Kurumsal ve Yetenek Gelişimi Direktörü Brian Mulliner, “Biz franchise şeklinde işletilen bir yapıda değiliz. Her danışman ofis, sürecimizi olduğu gibi kopyalamıyor. Hizmet, kültürümüzün en önemli parçası. Bu nedenle her danışmana ofise kendi izini ve DNA’sını yaratıp buna göre çalışması için izin vermek, bizi özel kılıyor. Aynı zamanda çok karmaşık bir kurum olduğumuz anlamına da geliyor.” diyor.

Şirketin liderlik ve profesyonel gelişim takımı; liderlik becerilerini iyileştirmeye odaklanan bir eğitimin hizmet kültürünü destekleyeceğine inanıyordu. Mulliner, “Liderlik eğitimine yatırım yaptık çünkü liderlerimizin hem merkez ofisteki hem de finans danışmanlarımızın ofislerindeki çalışanlarla kullanabilecekleri temel ve ortak bir yaklaşıma ihtiyacımız vardı. Süreçlerimiz farklı olsa bile, hepimizin kolayca anlayıp uygulayabileceği, ortak bir dil sunan yapıda liderlik eğitimi vermek istedik.” diyerek sözlerine devam ediyor.

Liderlik eğitimi Raymond James’deki kültürün temel esaslarından biridir. “Başkalarını geliştirmek, iletişim, koçluk üzerine çeşitli eğitimler verdik ancak modeller uyuşmadı. Bu nedenle insanların öğrendiklerini istikrarlı ve sürdürülebilir bir biçimde kullanması zordu. Liderlerimize çalışanlarıyla etkin görüşmeler yapmayı öğretecek kapsamlı bir eğitim programına ihtiyacımız vardı. Böylece daha yüksek performans göstermelerini sağlamak için onları geliştirebilir ve onlara koçluk yapabilirlerdi.”

Mulliner, daha önceden çalıştığı şirketinde The Ken Blanchard Companies’den SLII almıştı ve Raymond James’deki 2500 yöneticinin tam da ihtiyacı olan şeyin bu olduğuna inanıyordu. “İlk yıl çok agresif bir programlama yaptık ve 300 kişiyi eğittik. Son üç yılda 670’den fazla yönetici programı tamamladı. Bununla birlikte Blanchard’ın başka eğitim programlarını da sürecimize dâhil ettik.”

Liderlik Gelişim Programının Unsurları

Raymond James’deki program, Liderliğin Temelleri  programı ile başlar. Bu sadece yönetici rolüne getirilenler için tasarlanmamış, işe alım ve alıştırma planının bir parçasıdır. Katılımcıların her biri Yeni Bir Dakika Yöneticisi kitabını ve Yeni Yöneticiler için Temel Beceriler eğitimini alır.  Bu eğitim kitabın üç temel sırrının üzerine yapılandırılmıştır. Yeni yöneticilerin insan ve performans yönetimi sırasında yapması gereken Dört Kilit Görüşme (hedef belirleme, takdir, yeniden yönlendirme ve toparlama) tanıtılır. Aynı zamanda bu görüşmelerin daha pozitif ve verimli olması için dört beceri öğrenirler: Öğrenmek için Dinle, Sorarak Keşfettir, Bakış Açını Anlat, Güvenini İfade Et. Bu beceriler, yeni yöneticilerin, bağlılığı yüksek ve verimli takımlar oluşturmasına yardım eder. Raymond James, hâlihazırda liderlik rolünü sürdüren ama becerilerini tazelemek ve güçlendirmek isteyen yöneticilere, aynı unsurları Deneyimli Lider Programının bir parçası olarak sunar.

Liderlik ve Profesyonel Gelişim Program Yöneticisi Scott Fellers, “Liderliğin Temelleri veya Deneyimli Lider Programlarını bitirdikten sonra, yöneticiler bir yıl içinde SLII almak için teşvik edilirler.” diyor. “Böylece öğrendiklerini uygulamak ve bir lider olarak daha rahat hale gelebilmeleri için zaman tanımış oluyoruz. SLII ile yöneticiler; kendilerine bağlı her çalışan için açık, erişilebilir hedefler belirlemeyi, her takım üyesinin her bir görevdeki gelişim düzeyini teşhis etmeyi ve her takım üyesinin başarılı olmak için ihtiyaç duyduğu liderlik stilini nasıl sağlayacağını öğrenir.”

SLII eğitimleri Raymond James’in Tennessee, Michigan ve Florida’da yer alan merkez ofislerimizde gerçekleşti. Fellers, “eğitimleri yürütecek, altı iç eğitmen yetiştirdik. İşletme birimlerinde yer alan yetenek yöneticileri ise becerilerin pekiştirilmesine yardım ettiler. “Boost Learn adını verdiğimiz ve SLII’yu daima hatırlamamıza yardım eden bir araç geliştirdik. Yöneticilerin öğrendiklerini uygulamaları konusunda onları takip eden ortakları ile bir araya gelmelerini hatırlatan bir dizi e-postayı içeriyordu. Yöneticileri ve takımları ile bu görüşmeler hakkında bilgi paylaşmalarını istedik.” Şirketin yetenek gelişim takımının, liderleri Blanchard Exchange üzerindeki diğer araçları kullanmalarını cesaretlendirmek için de planları vardı. “SLII’nun Uzmanlaşma aşamasında çevrimiçi erişilebilecek bir takım araçlar yer alıyor. Bunlar sadece öğrenmenin kalıcı olmasını sağlamıyor aynı zamanda öğrenilenlerin gerçek hayatta uygulanmasını da sağlıyor. Önümüzdeki yıl Blanchard Exchange’ı daha sık kullanmaya odaklanacağız.”

Mulliner,“İnsanların SLII becerilerine ve SLII dilini kullandığına şahit oluyoruz. Asansörde insanların gelişim düzeyleri ve liderlik stili hakkında konuştuğunu duydum. Liderlerimizin SLII’yu kullanmasıyla şirketimizde pozitif bir değişim gerçekleşti.” sözleriyle devam ediyor.

Liderlik dilini kültüre dâhil etmek için kendine bağlı çalışanı olmayanlara da Kişisel Liderlik programını verdiler. Mulliner, yöneticiler kendi çalışma ortamlarına gidip SLII dilini kullanmaya başladığında çalışanları bu dili kullanamıyorsa bir eksiklik olacağını fark etti. Kişisel Liderlik; çalışanlara, ihtiyaçlarını temin etme sorumluluğunu temel alan bir zihniyeti ve becerileri kazandırarak onların liderlerinden gereken desteği ve yönlendirmeyi nasıl isteyeceklerini öğretir. SLII ile Kişisel Liderlik bir arada kullanıldıklarında, yapılan görüşmelerin kalitesi artar. “Dünyanın dört bir yanından her kademede insana aynı becerileri kazandırarak, güven oluşturuyor ve tüm kadromuzun performansını artıyoruz” diyor.



Gelecek için Planlar

Liderlik ve profesyonel gelişim takımı Blanchard’ın başka programları ile süreci zenginleştirmeyi planlıyor. Güven Oluşturma ve Koçluğun Temelleri de bu planlamaya dâhil. Güven ve koçluk programları için birer pilot grup yaptık ve her ikisinin de yöneticilerimizin becerilerini nasıl geliştireceğini gördük.” Güven Oluşturma becerileri kurumun her kademesine uygulanabilir Koçluğun Temelleri ise İleri Liderlik programımızın bir parçası olacak.”

Mulliner, Blanchard eğitimlerinin sanal ortamda verilmesi ise bir başka hedefimiz. Şu anda Blanchard takımıyla sanal eğitim stratejisini geliştirmek üzerinde çalışıyoruz. Blanchard olağanüstü bir ortak. İçeriği, ABD’de ve İngiltere’de sanal ortamda vermek daha kısa sürede daha fazla insana ulaşmamızı sağlayacak.”

Raymond James için en cesur hedef, yetenek gelişimi takımının Blanchard programlarında kazanılan becerilerin kullanılması için öğrenilenlerin sahiplenilmesi ve hesap verebilirlik için stratejiler geliştirmektir. “Mesela üst düzey yöneticilerimizden biri, kendi birimindeki tüm liderlerden eğitime katılmasını ve becerileri iş başında kullanmasını beklediğini açıkça ifade etti. SLII’yu kullanmakla ilgili performans hedefleri belirlediler. Sonra da liderler yılda bir defa çalışanlarını ne kadar iyi destekledikleri ve yönlendirdikleri hakkında değerlendirildiler. Bu sadece değerlendirme yaptıkları bir alan.  Ancak, ‘Önce Hizmet’ kültürümüzü sürdürmek için, liderlik becerilerini geliştirmemizin önemini destekliyor. Aslında bunu, onların desteği ve bağlılığı olmadan yapamazdık.



“Blanchard programlarının ve çalışanlarının yardımının yanı sıra üst düzey yöneticilerimizin de desteği ile kurum içindeki tüm liderlerimize bütünleşik bir liderlik mesajı iletmeyi başardık. Blanchard liderlik dilinin ve modellerinin sadeliği; yöneticilerimizin kavramları hemen anlayıp iş başında kullanmalarına  yardım etti. Blanchard’ın güçlü programları liderlerimizin etkinliğini dönüştürdü.