HCL Technologies,LTD
Ticari Hizmetleri

HCL Hindistan’ın lider küresel Bilişim Teknolojileri Hizmeti veren şirketlerinden biri olarak, yazılımlı BT çözümleri, uzaktan altyapı yönetimi ve iş süreçlerinde dış kaynak kullanımı alanlarında hizmet vermektedir.  17 ülkede 35 ofis ile HCL’nin müşteri profili oldukça geniştir.  
 

ZORLUK

HCL girişimciliğiyle tanınmaktadır.  The Economic Times,  30 yıllık süreçte 100 CEO yetiştirmesinden dolayı HCL için “girişimcilik yeteneği için yeşerme alanı” tanımını yapmaktadır. HCL bu yenilikçi siciliyle gurur duysa da bu durumun bir faturası vardı.  Kurum rakipler için bir av sahası haline gelmiş ve en iyi yeteneklerini kaybetmeye başlamıştı. İşten ayrılma sorununu şiddetlendiren bir başka durum da kurumda kalanların her geçen gün daha az işine bağlı hale gelmesiydi. İşten ayrılmalar, işgücünün %30’unu yeni başlayanların oluşturmasına sebep oluyordu ki bu durum kültürü korumayı güç hale getiriyordu. 

 

ÇÖZÜM

HCL, gerekli değişiklikleri yapmak adına felsefi ve bütünleşmiş bir model oluşturmak için konuya tüm açılardan yaklaşması gerektiğini biliyordu. Her şeyden önce, çalışanlar en önemli varlığımızdır inancı oluştu. “Çalışan birinci, müşteri ikinci ( ÇBMİ)” anlayışı kurumun tepe yönetimden aşağıya kadar yeni düşünce yapısının köşe taşını oluşturdu. ÇBMİ felsefesi Harvard Businnes  School’da inovatif insanlar uygulamaları altında örnek vaka olarak öne çıktı. İkinci olarak ofisin çalışma yeri olarak algılanması yerine öğrenme yeri olarak algılanması yönünde bir değişim oldu. Üçüncü olarak ise, tüm öğrenme süreçlerinin kurum liderleri tarafından sağlanması, ve bu süreclerin iş konuları ve ortamı üzerinde olması gerektiğine karar verildi. Son olarak, müşteri çalışanların kazanması gereken becerileri tanımlamalı ve yönlendirmelidir. 

Temel ilgi alanlarından biri iç liderlerin başarısını geliştirmek olduğu için, HCL güvenilir, zaman içinde test edilmiş bir liderlik modeli arıyordu. Bu arayışları onları, programın başarılı geçmişi dolayısıyla, çözümün bir parçası olarak The Ken Blanchard Companies® Çok Boyutlu Liderlik® II programına yönlendirdi.  Başkan Yardımcısı ve Yetenek Dönüşüm ve Girişimcilik Geliştirme Dünya Başkanı Anand Pillai, “SLII’yu seçmemizin sebebi, onun 30 yıl boyunca geçerliliğini korumuş tek liderlik modeli olmasıdır. Bilgelikle oluşturulmuş sade bir model.” diyor. 
Eğitim sağlamanın yanı sıra HCL üst yönetimin başlangıçtan itibaren hisse almasına ve eğitim için ivme sağlamak adına bu süreci sahiplenicek liderler yaratmaya odaklandı.  Kurum eğitimi; iki günlük eğitim, takip ve destek, koçluk ve mentorlükle sürece yayarak paket haline getirdi. 

SONUÇLAR

HCL sonuçlardan çok memnun. Çalışan devir hızı %22’den %16’ya düştü ve üçüncü şahıs aracılığıyla yapılan araştırma gösteriyor ki HCL çalışan bağlılığı ve tatminiyle ilgili yüksek puanlar aldı. Kurumun yöneticileri değişimi savunurken inovasyon ve girişimcilik hala karakteristik özelliklerinden kabul ediliyor ve artık yetenek havuzunu kurutmuyor. Bir diğer önemli değerlendirme de gösteriyor ki devam eden müşterilerin oranı %74’den %92’ye çıktı.