Çok Yoğun Etkileşimli Bir İş Ortamında İletişim

Günümüz iş dünyasında mesaimizi hemen o an yapılması gereken işler şekillendiriyor. Üstelik güven ve iletişime odaklanmak yerine her geçen gün, daha fazla meseleye hızla cevap vermek daha önemli hale geliyor.

The Ken Blanchard Companies Kurucu Ortağı ve Liderlik Uzmanı Pat Zigarmi, “Bugünlerde birbirimizin söylediklerini çok az duyuyoruz. İletişim tek taraflı bir dizi etkileşimden ibaret. Bu etkileşim adeta amaçsızca pinpon oynamaya benziyor. Hedefler, öncelikler, rollerin açıklığa kavuşturulması ve zamanlama gibi önemli direktif verici davranışlardan birini düşünerek etkileşimi sınıflandırmaya kalktığınızda bunu başarmanız neredeyse imkansız. Dinleme, kendi problemlerini çözmesini kolaylaştırma ve seçenekleri keşfetme gibi destekleyici liderlik davranışlarına ise çok daha az zaman ayrılmaktadır.”

Zigarmi’nin açıklamasına göre bir talebin gerekçesi veya aciliyeti bilinmediğinde insanların tepkisel olmaktan başka seçeneği kalmıyor ve aslına bakarsanız bu gerçek bir iletişim değil.

“Kısa, talep odaklı iletişim biçimi, gelişime odaklanmış daha uzun görüşmelerin yapılmasını engeller. Bu tür iletişim anlıktır ve mentorlük, anlamlı geribildirim, başarıların fark ve takdir edilmesi için fırsat yoktur.”

Zigarmi’ye göre, insanlar nefes almak için fırsat bulamadıklarında çabalarına değer verilmediğini hisseder ve kendilerini bir çıkmazda görür.

Sıkıştırılmış zamanda pek çok bilgi paylaşılsa bile bu pinpon oynamaya benzeyen soru-cevap yaklaşımı zayıf iletişim alışkanlıklarının oluşmasına neden olabilir.

“Blanchard’daki temel prensiplerden biri, yönetimsel görüşmelerin bir bölümünün karşınızdaki kişinin ihtiyaçlarına odaklanmasıdır. Yalnızca yöneticinin ihtiyaçlarına odaklanmak yetmez. Buna karşın,  günümüzün iletişim biçimi daha çok yöneticinin gerçekleşmesi için baskı yaptığı gündemle ilgilidir.”

“Bu yaklaşım ne hedef belirlemeye, ne de çalışanın görevdeki direktif ve destek ihtiyaçlarını saptamak için gelişim düzeyini değerlendirmeye zaman bırakır.”

“Takım üyesi eylem planını daha detaylı bir biçimde anlamak isteyebilir. Paylaştığı veriler hakkında ona güvenildiğini hissetmek veya sunduğu önerilerle ilgili özgüveninin tazelenmesine ihtiyaç duyabilir. “

“Çok Boyutlu Liderlik II programımızda en etkili liderliğin “omuz omuza” olduğunu öğretiyoruz.  Bu da ‘Hemen soruma cevap ver’  veya ‘ Bana hemen gerekeni ver’ şeklinde tek taraflı iletişim ile olacak bir iş değildir.”

“Performansa dayalı güçlü bir görüşme, açık bir hedef ve kişinin bu hedefi başarmak için neye ihtiyacı olduğunu belirleyerek başlar. Eğer daha önce yapmadıysa görevle ilgili direktif, beklediğinden daha zor bir görev ise hem direktif hem destek; yeterli ama özgüven eksikliği çekiyorsa işbirliği; kişi görevde başarılı ise sadece destek sağlamak gerekir.”

“Liderin hızla cevaplanmasını istediği sorulara odaklanan tamamen tepkisel soru cevap iletişiminde liderin durup  ‘Senin için uygun mu?’ ‘Bu hedef diğer önceliklerinle örtüşüyor mu? ‘Bilmek istediğin başka bir şey var mı?’ gibi sorular sormaz.”

Zigarmi, çalışan ile yönetici arasında verimli görüşmeler olmuyorsa, yeterlilik geliştirilemez, motivasyon ele alınamaz ve özgüven inşa edilemez diyor.

“Çok Boyutlu Liderlik II modelimiz, yöneticilere çalışanların ihtiyaçlarını tanımlamayı öğretir. Bu yaklaşım ile görüşmelerde niyetinizi daha çok ortaya koyabilir ve daha az tepkisel görüşmeler yapabilirsiniz. ”

Zigarmi çok önemli bir noktayı hatırlatıyor: “Gerçek görüşmeler ihtiyaçların karşılıklı alınıp verildiği görüşmelerdir.”

Günümüzün yoğun iş ortamında, yöneticinin ihtiyacı olan bilgilerin hızlı bir biçimde sağlanması ile başkalarının ihtiyaçlarına odaklanan anlamlı görüşmeler arasında bir denge kurmalıyız. Güçlü bir iletişim ile çalışanın gerçekleştirmesi gereken bir hedef veya görevdeki yeterlilik, motivasyon ve özgüveni gelişir.

 


 

Performansla ilgili görüşmeleri nasıl iyileştirebileceğinizi öğrenmek ister misiniz?  O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Çok Boyutlu Liderlik II— İş Yerinde Kaliteli Görüşmelerin Anahtarları

4 Mayıs 2017, Perşembe

19:00 TSİ

Çalışan bağlılığını ve performansı geliştirmek için yöneticiler çalışanları ile yaptıkları görüşmelerin kalitesini artırmalıdır. Kitapları çok satan yazar ve liderlik uzmanı Dr. Patricia Zigarmi’nin yöneticilerin daha iyi iletişim kurmak için neler yapabileceğini irdeleyeceği webinarda paylaşacağı kilit mesajı bu olacak.

30 yılı aşkın bir süredir yürüttüğü yazarlık ve profesörlük tecrübesinin yanısıra Blanchard’ın amiral programı Çok Boyutlu Liderlik II’nin etkilerini ölçerek edindiği deneyimlerden yola çıkarak liderlerin yönlendirme ve destek verirken etkinliklerini nasıl artıracaklarına odaklanacak.

Bu webinarda:

  • Liderlerin yaptıkları görüşmelerde amaçlarını ve niyetlerini ortaya koymaları için onlara nasıl yardım edeceğinizi,
  • Hedefler, gelişim düzeyi ve uyumlu liderlik stili üzerinde anlaşmaya vararak bir ortaklık hissini nasıl yaratacağınızı,
  • Optimal olarak motive olmuş bir iş ortamını nasıl yaratacağınızı,
  • Güven oluşturmak için ortak bir liderlik dilini nasıl kullanacağınızı

öğreneceksiniz.

Ekip üyeleriniz ve iş arkadaşlarınız ile omuz omuza nasıl ortaklık kuracağınızı öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın. Çok Boyutlu bir Lider’in her bir takım üyesinin ihtiyaçlarına göre şekillendirdiği odaklı görüşmelerinin, çalışan bağlılığını ve performansı nasıl geliştireceğini keşfedeceksiniz.

  • Dünya çapında en yaygın liderlik modeli Çok Boyutlu Liderlik II - SLII® hakkında çok bilginiz yoksa,
  • SLII®’yu biliyor ve en güncel yenilikleri keşfetmek istiyorsanız,
  • Kurumunuzda Çok Boyutlu Liderlik II - SLII®’yu yürürlüğe koymanıza yardımcı olacak En Başarılı Uygulama Örneklerini öğrenmek için

mutlaka katılın.

Kayıt olmak için tıklayınız!