Güven Oluşturmada Liderin Rolü

Son bir kaç yılda yaşanan zor ekonomik koşullar, güven düzeylerini olumsuz yönde etkiledi. Maritz'in son araştırmasının sonuçlarına göre, ankete katılan çalışanların sadece %11'i kurumlarının liderlerine yönelik güçlü bir güven duygusuna sahipler. Daha vahim bir sonuç ise katılımcıların sadece %7'sinin, birlikte çalıştıkları liderin kendileri için en iyiyi düşündüğüne dair güvenleri yüksek düzeyde. Araştırma sonuçlarına göre iş dünyası, kurtlar sofrasına dönmüş durumda ve herkes kendi ihtiyaç ve arzularının peşinde.

The Ken Blanchard Companies'in Güven Çözümleri Uygulama Lideri Randy Conley'e göre bu, iş alemi için çok büyük bir zorluğu ortaya koyuyor. Conley'in açıklamasıyla, "Güven,- ister kişilerarası olsun, ister kurumsal düzeyde- her türlü ilişkinin temeli. Kurumsal olarak düşük düzeydeki müşteri güveni; pazar payı kaybına, azalan cirolara ve zayıflayan marka imajına veya itibar kaybına yol açıyor. Bireysel düzeyde ise liderler; zayıflayan güvenle düşen performans, artan disiplin sorunları, azalan moral, artan çalışan devir hızı ve artan iş devamsızlığı gibi, burada sadece bazılarını sayabildiğimiz meselelere bağlı olarak ciddi sıkıntılar yaşıyorlar."

 

BAŞINIZI KUMA GÖMMEYİN

Conley liderlere güvenin kendiliğinden ortaya çıkan bir değer olmadığını, belirli bazı davranışların kullanımıyla geliştirilen bir değer olduğunu hatırlatıyor.

Conley'in açıklamasıyla, "Liderler için en işlemeyecek metot, eskilerin 'devekuşu' metodu dedikleri başlarını kuma gömerek problemin ortadan kalkmasını ya da düzelmesini ummaktır. Liderlerin aynada kendilerine alıcı gözüyle bakmaları, sahneye çıkmaları ve duruma olumlu etki edebilecekleri muazzam güçlerinin farkına varmaları gerekiyor. Liderler olarak kullandığımız davranışlar, güvenin oluşmasına ya da güvenin erozyona uğramasına yol açar. The Ken Blanchard Companies'te biz, liderlerin ilişkilerinde güven oluşturmalarını sağlayacak bir takım davranışları belirlemelerinde TrustWorks!® ABCD Modeli'ni kullanıyoruz." ABCD Modeli, güveni dört bileşen üzerinde inceliyor.

  • A (Ability-Yapabilirlik), liderin uzmanlığı hakkındadır.
  • B (Believable-İnanılırlık), liderin karakteri, tutarlılığı ve değerleri üzerinedir.
  • C (Connectedness-Bağlanılırlık), liderin çalışanlarına gösterdiği ilgi ve yakın ilişkiler kurabilme becerisidir.
  • D (Dependability-Güvenilebilirlik). Taahhütlerinizi yerine getiriyor olmanızla, söylediğinizle yaptığınızın bir olmasıyla ilgilidir.
     

HEMEN HİTAP EDİLEBİLECK BİR DEĞİŞİKLİK

Conley liderlerle çalışırken onlara, çalışanların güvenlerinin kazanılması için dört bileşenin de yerli yerinde işler durumda olması gerektiğini vurguluyor. Bir liderin iki ya da üç alana ağırlık vererek çalışanların %75 oranında güvenlerini kazanmayı beklemeleri gibi bir durum söz konusu değil. Bu dört alandaki deneyimlerinin toplam sonucuna bağlı olarak insanlar, bir lider veya bir kuruma karşı güven duyuyorlar ya da duymuyorlar.

Yine de kurumlarda, meyvelerinin öncelikle rahatça toplanabileceği ortak bir kolay alanın aranması gerekirse, Conley bunun "Bağlanmışlık" alanı olduğunu vurguluyor. Bu, liderlerin çoğu zaman gözden kaçırdıkları, kolayca hitap edilebilecek türdeki bir davranış grubu.

Conley'in açıklamasıyla, "Bağlanmışlık davranışları tamamıyla liderin kontrolü altındadır. Paylaşılan bilgilerin miktarı, iletişimlerinin sıklığı ve çalışanların başarı ile çabalarını fark etme ve ödüllendirmeye vakit ayırma gibi meseleleri içerir."

 

BİREYSEL VE KURUMSAL DÜZEYDE FAYDALAR

Güven meselelerine başarılı bir şekilde hitap eden kurumların ulaştıkları olumlu sonuçlar, oldukça iyi bir şekilde belgelenmiş durumdadır.

Bireysel düzeyde, liderler daha yüksek üretkenlik, verimlilik, yaratıcılık ve moralin ortaya çıkmasını bekleyebilirler. Yüksek güven düzeylerine sahip çalışanlar, yaptıkları işlere daha fazla adanmışlık duygusuyla, nasıl alındığını merak ettikleri kararları sorgulamaya, dedikodu kazanlarını kaynatmaya zaman harcamak yerine, kurumsal hedefleri gerçekleştirmek için daha fazla enerjilerini ayırmaya istekli olurlar. Maaşlarını almaları için gereken minimumu yerine getirmenin ötesine geçerler.

Kurumsal düzeyde, yüksek güven düzeylerinin mevcut olduğu ortamlarda kurumlar; artan karlılık, verimlilik, yeteneklerin bünyede tutulması ve daha yüksek müşteri sadakati gibi kazançlar elde ederler.

 

BUGÜN BAŞLAYIN

Kurumlarında güven düzeylerini yükseltmenin yollarını arayan liderlere Conley'in önerileri; güvenin bireysel düzeyde başladığını unutmamaları, liderlik ettikleri bireylerle güvene dayalı ilişkiler oluşturmada sahip oldukları sorumluluklarının ve etki güçlerinin farkında olmalarıdır.

Conley ayrıca, liderlere, güven ile ilgili meseleleri birer birer ele almalarını da öneriyor.

"Güven, belirli bazı davranışların kullanımı ile oluşturulan bir olgu. Bir ilişkide ya da bir kurumda güven problemi var dediğinizde, başta karşınızda dev bir canavar varmış gibi görünür. Ancak bizim ABCD Modeli'mizde belirttiğimiz belirli davranışlara ayrıştırdığınızda, güven meselesi üzerinde çalışılabilir, çözülebilir, daha yönetilebilir bir problem haline gelir. ABCD Modeli'nin merceğinden güven düzeylerinin değerlendirilmesiyle, liderler, yönettikleri profesyoneller arasında güven oluşturmak için sahip oldukları güçlerini yeniden keşfedebilirler.

 


Kurumunuzda güven oluşturma üzerine daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? O halde ücretsiz webinarımızda bize katılın!

GÜVEN OLUŞTURAN YA DA GÜVENİ YOK EDEN DÖRT LİDER DAVRANIŞI

 

15 Haziran 2011, Çarşamba

TSİ:19:00–20:00

Güven, bugünün çalışma ortamlarının da eksik bileşeni olmaya devam ediyor. Anket sonuçları, çalışanların sadece küçük bir yüzdesinin liderlerine tam olarak güvendiklerini gösteriyor. Yüksek kurumsal performansı garantilemek için liderlerin güven meselesini doğrudan ele almaları gerekiyor. Çalışanların güven ile en çok ilişkilendirdikleri davranışların, liderler tarafından sergilenmesi işin anahtarını oluşturuyor.

Bu webinarda, Blanchard Güven Oluşturma Programları Lideri Randy Conley, en iyi liderleri bile hataya düşürebilen bir grup potansiyel noktayı nasl belirleyebileceğinizi ve böylece de kurumunuzdaki güven düzeylerini nasıl geliştirebileceğinizi gösterecek. Katılımcılar aşağıdaki alanlarda bilgi sahibi olacaklar:

  • Size ve liderliğinize ilişkin çalışanlarınızın güven kaybı içinde olduklarını gösteren işaretlerin farkına varılması
  • Güven oluşturan dört davranışın bilinçli bir şekilde kullanılması
  • Güçlü, uzun soluklu, güvene dayanan ilişkilerin oluşturulması

Liderlerinizin "güven oluşturma birikimlerini" arttırarak kurumunuzdaki güven düzeyini nasıl yükseltebileceğinizi öğrenme fırsatını kaçırmayın.

 

İngilizce gerçekleşecek webinara katılmak için, şimdi kaydolun.