Ken Blanchard ile Liderlikte Çıtayı Yükseltmek Üzerine

 
Yeni, tamamıyla güncellenmiş, Ken Blanchard’ın çok satan kitaplarından “Liderlikte Çıtayı Yükseltmek”, geçtiğimiz ay raflarda yerini aldı. 

İlk kez 2006 yılında basılan kitap, Blanchard programlarından kilit kavramlarını özetleyerek 18 farklı yazarın en güçlü fikirlerini de içeriyordu. Bu geleneği sürdüren yeni baskı, 25 yazarın katkılarıyla, dört yeni bölüm içeriyor: Güven Oluşturma, Mentorluk, İş Birliği ve Kurumsal Liderlik. 

Kitabın baş yazarı Ken Blanchard, “Liderlik yaparken öncelikle hizmet etmeye odaklananların daha iyi birer lider olduğunu savunan hizmetkâr liderlik, kitabın çatısını oluşturuyor” diyor.

“Hizmetkâr liderliğin iki yüzü var. İlki, Hizmetkâr Liderlik’in hedef belirleyen, stratejik ya da ‘liderlik’ tarafı: işinizin amacı, geleceğe ilişkin çizdiğiniz resim ve kararlarınıza yön veren değerleriniz.”

“Hedefler ve vizyon belirlendiğinde, liderler bu vizyonu nasıl yürürlüğe koyar veya gerçekleştirir? Hizmetkâr Liderlik’in ‘hizmetkâr’ ya da operasyonel tarafına geçmek için geleneksel hiyerarşik piramidi ters çevirmeliler. İşte bu nokta, işin tamamlanması için gereken beceriler ve motivasyon açısından bireyleri ve takımları teşhis ettiğiniz noktadır. Geliştirilmesi gereken yeterliliklerini ve bağlılıklarını belirlersiniz. Artık lider olarak göreviniz, kendilerine sağlayamadıkları yönlendirme ve desteği onlara sağlamaktır. " 

Blanchard, “Liderler; SLII aracılığı ile çok boyutlu bir liderlik yaklaşımı kullanarak, gelişim düzeylerini teşhis etmelidir. Bireyler veya takımlar görevde yeniyse yönlendirme; özgüven veya bağlılıkları düşükse, destek sağlamalıdırlar. " diyor.

Blanchard, aynı kavramın bir bütün olarak kuruma uygulanabileceğini anlatan yeni bölüme de dikkat çekiyor.

“Kurumlar insanlar gibi, farklı gelişim düzeylerinde olabilirler. Yeni tepe yönetimde görevli bir liderseniz, kurumun gelişim düzeyini belirlemelisiniz. Böylece doğru liderlik stilini uygulayabilirsiniz. Hızlı bir etki yaratmak isteyen CEO’ların şirkete başlar başlamaz gerçekten ihtiyaç duyulan liderlik stilini kullanmak yerine en rahat ettikleri liderlik stiline kaydığı çok durum gördük. Bu yeni bölüme, uyumlu liderlik stilinin yararlarının yanı sıra, yanlış teşhisin ve uyumlu olmayan bir liderlik stilinin olumsuz sonuçlarını gösteren iki vaka çalışmasını da ekledik. "

“Hepimiz zayıf liderliğin olumsuz sonuçlarına şahit olduk. Bu kitap ile hedefimiz yeni nesil liderlere bir yol haritası ve iyi liderlik için bir program sağlamak.”

Blanchard, “Bu hem insanlara hem sonuçlara odaklanmayı içeriyor. ‘ikisinden biri’ yaklaşımı ile uzun dönemli performans sürdüremezsiniz. Pazar, yaratıcı, çevik çözümler talep ediyor. Dolayısıyla, sonuçlara ve insanların ihtiyaçlarına eşit önem veren ‘ikisi birden’ yönetim yaklaşımına sahip olmalısınız.  En başarılı şirketlerin en iyi ve en cazip çalışanları çekmek için kullandıkları formül işte budur. "
 
"Liderlikte çıtayı yükselttiğinizde, çalışanlar birlikte öyle bir çalışırlar ki bu durum müşterileri heyecanlandırır ve hedeflenen sonuçlara ulaşılmasını sağlar.  Liderlik insanlara yaptığınız bir şey değil, insanlarla birlikte yaptığınız bir şeydir. Kâr, insanların motive oldukları bir iş ortamı yarattığınızda aldığınız alkıştır. Çünkü böylece çalışanlarınız da müşterileriniz ile en iyi şekilde ilgileneceklerdir. "
 
“Liderlerin kısa dönemli düşünmeyi bırakıp doğru hedefe yoğunlaşmaları için ilham vereceğimize inanıyoruz. Liderlere, çalışanlarını yetkilendirmeyi öğretmek istiyoruz. Böylece çalışanlar inanılmaz potansiyellerini ortaya koyabilirler. Son olarak, alçak gönüllü ve bütünün yararına olacak şekilde liderlik etmeleri için cesaretlendirme istiyoruz. Oldukça zor bir iş ama, bu kitabın bir lidere başlamak için ihtiyacı olan her şeyi sunduğunu düşüyoruz.”
 
Kurumunuzda liderlikte çıtayı nasıl yükselteceğinizi öğrenmek ister misiniz? Ken Blanchard'ın 23 Ocak'ta gerçekleştirilecek ücretsiz webinarını kaçırmayın! 

Ken Blanchard ile Liderlikte Çıtayı Yükseltmek Üzerine  
23 Ocak 2019, Çarşamba
20:00

Bu webinarda, çok satan kitapların yazarı Ken Blanchard, Liderlikte Çıtayı Yükseltmek kitabının yenilenen baskısından kilit kavramları paylaşacak. Bağlılığı yüksek bir iş gücü yaratan ve uzun dönemli işletme sonuçlarını güçlendiren bir kurumsal kültür yaratmak için dört adımlı bir yaklaşımı anlatacak.

Katılımcılar neler öğrenecek?
  • Doğru hedef ve vizyona nasıl odaklanacaklar? Güçlü bir vizyon; bir kurum olarak kim olduğunuzu (amaç), nereye gittiğinizi (geleceğin resmi) ve davranışlarınızla kararlarınıza nelerin rehberlik ettiğini (değerler) anlatır. Ken; herkesin çıkar ve enerjisinin uyum içinde olduğu sağlam bir kurum kültürünün güçlü bir vizyon ile nasıl yaratılacağını paylaşacak. Böylece güven oluşur, müşteri memnuniyeti, işgücünün enerjisi ve bağlılığının yanı sıra kârlılık artar.
  • Çalışanlarına nasıl doğru davranacaklar? Gönülden bağlı ve yetkilendirilmiş çalışanlarınız yoksa, iyi hizmet sağlamanız mümkün değildir. Çalışanlarınıza kötü davranıp, onlardan müşterilerinize iyi davranmalarını bekleyemezsiniz. Blanchard; çalışanlara doğru davranmanın iyi bir performans planlaması ile başladığını ve böylece hedeflenen işleri halledebileceğinizi anlatacak. İkinci adım ise, her bir çalışanın doğru miktar yönlendirme ve destek sağlayan yöneticilerdir. Böylece hedefleri gerçekleştirebilir ve performans standartlarını yerine getirebilirler.
  • Müşterilerine nasıl doğru davranacaklar? Müşterilerinizin sizden hizmet almak üzere geri dönmesini istiyorsanız, sadece onları tatmin etmekle yetinemezsiniz. Onun yerine onların fanatik müşteri haline gelmesini sağlamalısınız. Müşterileriniz, onlara yaklaşımınızdan dolayı heyecan duymalı ve herkese sizi anlatmalı. Fanatik müşteriler yaratan şirketlerin, müşterileri için nasıl beklenmeyen şeyler yaptıklarını; karşılığında müşterilerin de bu şirketleri potansiyel müşterilere nasıl övdüğünü paylaşacak.
  • Doğru liderliğe nasıl sahip olacaklar? Etkin liderler, liderliğin kendileri ile ilgili olmadığını bilirler. Onlar, liderlik ettikleri insanlar ne kadar iyiyse o kadar iyi olabileceklerinin farkındadır. Bu liderler, kendine hizmet eden değil, başkalarına hizmet eden lider olmaya çalışırlar. Blanchard; vizyon belirlendikten sonra, liderlerin kendilerini hiyerarşik piramidin en altına yerleştirip, kendilerine bağlı çalışanlara nasıl destekleyici ve cesaretlendirici şekilde davranmaları gerektiğini açıklayacak.
Alçak gönüllü, bütünün yararına odaklanmış liderlerin olduğu bir kültür ile hem insanların geliştiği hem kârın arttığı bir kurumu nasıl yaratacağınızı öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın. Blanchard’a göre ‘ikisi birden’ felsefesi liderlikte çıtayı yükseltmenin özüdür.

Kayıt olmak için tıklayın.