Ulaşamadıklarınıza Ulaşın

Günümüzde, öğrenme sürecindeki kişiler, farklı öğrenme çözümlerine ihtiyaç duyuyor. Sınıf öğrenimi iyidir. Ancak, coğrafi açıdan farklı yerlerde bulunan, uzaktan çalışan ve işi gereği görevi başından ayrılıp sınıf eğitimine katılamayanlara ne olacak?

Online öğrenme çözümlerinde tasarım değişikliği yapılmasını öneren Scott Blanchard’ın aslında çözmek istediği sorunlardan biri buydu.

Blanchard, “1990’ların başından bu yana e-öğrenme’yi kullanıyoruz. Sınıf eğitiminin elverişli bir seçenek olmadığı durumlarda, müşterilerimize en iyi hizmeti vermek için, son 20 yılda edindiğimiz tecrübeleri kullanarak yeni online öğrenme çözümümüzü tasarladık. Kısa, keyifli, interaktif ve etkili bir şey yaratmak istedik.” diyor.

“Blanchard online öğrenme, en etkili içeriklerimizden bazılarına ulaşmanızı sağlıyor. Bunun önemli bir ayrım olduğunu düşünüyoruz. Pek çok iyi e-öğrenme platformu mevcut. Buna karşılık, iyi bir teknolojinin yanı sıra iyi bir içeriğe sahip olmalısınız. Çok Boyutlu Liderlik II (SLII)’nin kanıtlanmış, etkili içeriğini insanların öğrenmesini kolaylaştıran sağlam bir teknoloji platformu ile bir araya getiriyoruz.”

 

ÖRNEK VAKA

Blanchard, “Batı Kanada’da petrol ve doğal gaz üreticilerine hidrolik kırılma ve kuyu simülasyonu hizmetleri sunan Canyon Technical Services şirketini örnek olarak gösteriyor. Basınç pompalama sektöründe önemli bir yeri olan şirket, kurulduğundan bu yana, 10 yıldan daha kısa bir sürede, 1000’den fazla çalışanı ile milyar dolarlık bir işletme haline geldi. Çalışanlarının pek çoğu, uzak yerlerde, 15 günlük vardiyalar ile yer değiştirerek çalışıyor.” diye anlatıyor.

Büyüme devam ederken, Kurumsal Gelişim Başkan Yardımcısı Todd den Engelsen, cesur bir adım attı. Çalışanların, kendilerine, başkalarına ve kuruma liderlik ederken ihtiyaç duydukları becerileri kazanmalarını istedi. 

Engelsen, “Saha ekibi, satış ekibi, yöneticiler, mühendisler, finans ve diğer bölümlerde çalışan herkesin kullanabileceği ortak bir liderlik diline ihtiyaç duyuyorduk. Herkesin aynı eğitimi almasını ve iyi liderlik ile ilgili benzer bir vizyona sahip olmasını istiyorduk.” açıklamasında bulunuyor.

Canyon’un hedefleri içinde çalışan bağlılığı oluşturmak, en iyi yetenekleri kuruma çekmek ve onları elde tutacak bir iş ortamı yaratmak, kişisel ve bölüm çalışmalarını kurumsal strateji ile uyumlu hale getirmek ve güvenliği sağlamak vardı. Kanıtlanmış bir eğitim programı ve içeriğinin yanı sıra, eğitim çözümü hem ofis çalışanlarına hem de uzak yerlerde çalışanlara verilebilmeliydi.

Farklı eğitim programlarını değerlendirdikten sonra, Canyon Technical Services tercihini Blanchard Online Öğrenme’den yana kullanarak üst yönetim takımına bir pilot eğitim gerçekleştirdi.  Eğitim, sınıf eğitimi ile başlayacak, online öğrenme, tekrar ve özet oturumları ile devam edecekti. Bu karma çözüm, katılımcıların içeriği online öğrenmesine, öğrenme zamanlarını kendilerinin belirlemesine ve daha sonra ortak öğrenme oturumlarında tekrar ederek bilgi paylaşmalarına olanak sağladı.
 

İÇERİK VE VERİLİŞ ŞEKLİ

Fazla zamanı olmayan ve farklı coğrafi bölgelerde yaşayan insanlar için etkili bir online-öğrenme hazırlamada, tasarımı kısa, sosyal ve konuyla ilgili tutmak işin temelini oluşturuyordu. Bu tasarım, çerçeveyi kişi için oluşturup “ Öğrenme neden önemli?” sorusunu yanıtlayarak başlıyor.

Blanchard, “Yeni tasarımımız, işe döndüklerinde öğrendiklerini uygulayabilmeleri için eğitimin büyük bölümünü katılımcıların alıştırma yapmasına ve tecrübe kazanmasına ayırıyor.  Her derste, katılımcılara ne öğrendiklerini ve onlar için neden önemli olduğunu soruyoruz. Bu süreci izleme konusunda çok bilinçliyiz."diyor.

“Aynı zamanda az ve öz olanın online öğrenmede daha iyi olduğunu da öğrendik. Her dersin içeriğini sınırlandırmak önemli. Daha önceleri, ilgili-ilgisiz her bilgiyi içeriğe dahil etme eğilimindeydik. Artık, konuyla ilgisi olmayan şeyler çıkarılmadan, bir öğrenme tasarımının son haline gelmediğini biliyoruz.”
 

DAHA GENİŞ BİR ÖĞRENME SÜRECİ

Blanchard’ın deneyimlerine göre, e-öğrenme içeriği iyi öğretir. Ancak içerik, öğrenme sürecinin yalnızca bir yönüdür. Aynı zamanda katılımcılar içerik ile kendi hayatları arasında bağ kurmalı, alıştırma yapmak ve becerilerini geliştirmek için fırsat yakalamalıdır. Daha sonra da katılımcıların öğrendiklerini uygulayabilecekleri bir ortam yaratmalısınız.

Blanchard’ın son öğrenme tasarımında bilgiler özet halinde belirli bir zaman aralığına yayılarak verilir ve daha sonra katılımcılar bir araya gelerek öğrendikleri üzerine konuşma fırsatı yakalar. Bu tasarım; yöneticiler, şefler, çalışanların birlikte öğrenmeleri için kullanılabilir. Aynı zamanda katılımcılar derslerin zamanını kendileri belirler. Görevleri başından bir-iki günlük program için ayıramadığınız veya online öğrenme çözümlerinin tercih edildiği durumlarda güçlü bir seçenektir. 

 


Güçlü bir online öğrenme tasarımını nasıl yaratacağınız hakkında daha fazla bilgi almak ister misiniz? O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın!

ETKİN VE ÇARPICI ÖĞRENME ÇÖZÜMLERİNİ YARATMAK

10 Eylül 2014, Çarşamba
Türkiye saati ile 17:00 ve 21:00 olmak üzere iki ayrı oturum yapılacaktır. 

Günümüzde eğitim katılımcılarına ulaşmak için farklı öğrenme seçenekleri sunmalısınız. Bu webinarda, Blanchard Online öğrenme kurucu ortaklarından Scott Blanchard, bir online öğrenme çözümü yaratmanın temel esasları üzerinde duracak. Öğrenme sonrası yapılan tartışma ve bilgilendirme oturumlarını kolaylaştıracak, birlikte öğrenme sürecini teşvik edecek, çalışanların kurum bünyesinde kalma oranlarını artıracak, öğrenilenlerin iş yerinde daha çok uygulanmasını sağlayacak bir tasarım ne içermelidir?

Blanchard bu webinarda,

  • Yüksek katılım, bağlılık ve kurum desteği oluşturmak için beklentileri nasıl tanımlayacağınızı, bu beklentileri herkesle nasıl paylaşacağınızı ve nasıl stratejik uyum oluşturacağınızı,
  • Kurum, bölüm ve kişisel hedef uyumunu onaylamak için etki haritasını nasıl kullanacağınızı,
  • Programın nelerden oluştuğunu anlatan bir tanıtım hazırlayarak, çalışanların katılımını ve ilgisini çeken bir Online Çözümü başarıyla nasıl başlatacağınızı,
  • Öğrendiklerini tartışmaları, uygulama üzerine konuşmaları ve yaşadıklarını paylaşmaları için katılımcıları nasıl bir araya getireceğinizi

anlatacak.

Kimler Katılmalı:

  • Tasarım, yönetim ve öğrenme-gelişim stratejisine odaklanmış İK ve Kurumsal Gelişim Profesyonelleri.
  • Karmaşık iş meselelerini çözmek, ölçülebilir sonuçlar elde etmek, verimlilik ve performansı iyileştirmek için liderlik kapasitesini artırmak isteyen üst düzey yöneticiler.
  • Öğrenme ve Gelişim stratejilerine karar verenler.

Blanchard, bu stratejileri kendi kurumunda kullanarak başarılı olan şirketlerden örnekleri de paylaşacak. Katılımcıların ilgisini çeken, odaklanmalarını ve öğrenme yolculuğunda ilerlemelerini sağlayan içeriği ve araçları nasıl tasarlamanız gerektiğini öğreneceğiniz bu fırsatı kaçırmayın.

 Kayıt olmak için tıklayınız.