Araştırmalar

Tamamı
2011 Kurumsal Meseleler Anketi

The Ken Blanchard Companies'in yıllık Kurumsal Meseleler Anketi'nin 2011 sonuçlarına göre, yakın geleceğe ilişkin şüpheci yaklaşımlarına rağmen, kurum liderleri eğitim ve gelişime ayırdıkları bütçeleri ya korumayı ya da arttırmayı planlıyorlar. Son anketimizde katılımcıların %38'i ekonominin gidişi konusunda çok ya da oldukça iyimserken, %63'e yakını ekonomik duruma orta düzeyde iyimser ya da temkinli bir şekilde yaklaşıyorlar.

 

Değişimin Kurumda Tutunması için Liderlik Stratejileri

2008'de Ken Blanchard Companies tarafından yürütülen bir çalışma, kurumların yüz yüze kaldıkları zorlukların, nasıl bir etkin değişim liderliği gerektirdiğinin resmini çiziyor. 

Eğitim Yatırımınızdan En Yüksek Faydayı Kazanın

Kurumlar çalışanlarını en yüksek potansiyellerine ulaştırmak amacıyla eğitime milyonlarca dolar harcıyorlar. Maalesef, dünya daki en iyi eğitim bile,—beraberinde sürdürülebilir sonuçlar yaratacak bir süreç yürütülmeksizin—herhangi bir fark yaratamaz. 

 

Yeni Eğilimler ve Demografik Güçler

Future of Success (Başarının Geleceği) adlı kitabında eski ABD Çalışma Bakanı Robert Reich şöyle diyor, “Dünyamızda bugün gelişmiş ülkede müşteri olmak çok kolay, ancak çalışan olmak çok zor.” 

Sanal Takımlarda Mükemmeliği Yakalamak

Sadece on, onbeş yıl kadar önce, sanal takımlar neredeyse yok gibiydi. Günümüzde, teknoloji, küreselleşme ve pazarın hızlı cevap talebi, iş yapış stilini ciddi bir şekilde değiştirdi. Çoğu çalışan—en üst yönetimden ilk kademe çalışanlarına kadar—fiziki olarak farklı mekanlarda, birbirlerini görmeksizin etkin bir şekilde çalışmak zorunda. 

Etkİle! Bülten

Tamamı
Alanında Uzman 20 Lider ile Hizmetkâr Liderlik Üzerine

Geçtiğimiz günlerde Ken Blanchard ve Renee Broadwell’in kitabına katkıda bulunan 20 lideri “Hizmetkâr Liderlik’i Hayata Geçirmek” web etkinliğinde bir araya getirdik. Böylece liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi  alanında 3200 profesyonel, onların deneyimlerini dinleme fırsatı yakaladı.  

Hizmetkâr Liderlik’i Hayata Geçirmek: Olağanüstü İlişkilere ve Sonuçlara Nasıl Ulaşırsınız kitabı Hizmetkâr Liderlik ilkelerini ve günümüz kurumlarına nasıl uygulanacağını anlatan 44 kısa makaleden oluşuyor.

Hizmetkar Liderlik Zihniyeti ve Becerileri

Kitapları en çok satanlar listesine giren Ken Blanchard, “Hizmetkar Liderlik zihniyeti kendinizden çok başkalarına odaklanmakla ilgilidir.” diyor. Blanchard, Hizmetkar Liderliği Hayata Geçirmek  adındaki yeni kitabı için araştırma yaparken başkalarına odaklanan yaklaşımı benimseyen liderlerin ihtiyaç duyduğu zihniyeti ve becerileri inceleme fırsatı yakaladı. “Hizmetkar Liderlik zihniyeti, hizmetkâr liderliğin iki yüzü olduğunu kabul etmektir.  Bir yüzünde Liderlik vardır; vizyon, yön ve hedefler yer alır. Herkesin, nereye gittiğinizi ve ne başarmaya çalıştığınızı bilmeye ihtiyacı vardır.” diye açıklıyor.

Hizmetkâr Liderliği Hayata Geçirmek

Ken Blanchard’a bırakmak istediği miras sorulduğunda, bunun “Hizmetkâr Liderlik” yaklaşımı olduğunu söyler.

The Ken Blanchard Companies’in ana liderlik programı Çok Boyutlu Liderlik II–SLII®’yu veya Bir Dakika Yöneticisi kitabını söylemesini bekleyenler bu cevaba çok şaşırır.

Blanchard, bu program ve kitaptaki kavramların dünya çapında gördüğü ilgiden çok gurur duymaktadır. Ancak son on yılda,  önemli bir gerçeği fark ettiğini söylemektedir. Bu kavramlar, “hizmetkâr liderlik” yaklaşımının hayata geçirilmesi ile ilgili örneklerdir. İşte bu nedenle dünya çapında kabul görmüşlerdir.

Blanchard, “Güçlü liderliğe ve sonuçlara ulaşmanın tek yolu hizmetkâr liderliktir” demektedir.

Eğitimin Etkisini Ölçün

İK ve Öğrenme ve Gelişim departmanlarında çalışanlar, finans departmanına ve/veya üst yönetime eğitim bütçesini  sunmanın nasıl bir şey olduğunu bilirler. Eğitimin kuruma bir değer katmayacağına inanan yöneticiler şüpheci bir ifade ile kollarını bağlamış bir şekilde otururlar.

Yatırımın Geri Dönüşü konusunda Verizon'da kıdemli danışmanlık yapan ve Measuring and Maximizing Training Impact (Eğitimin Etkisini Ölçmek ve En Düzeye Ulaştırmak) kitabının yazarı Paul Leone, bunun doğru olmadığını söylüyor. Leoni’nin tecrübesine göre eğer harcanan paranın bir dönüşü olduğu gösterilebiliyorsa finans/mali yetkililer oldukça anlayışlı oluyorlar/olabiliyorlar.

Leone, “üst düzey yetkililer ve yöneticiler sadece harcanan paranın doğru bir şekilde harcandığını/doğru yere harcandığından emin olmak ister. Tabii ki amaçları teklifi hemen redetmet değildir. İyi bir sonuç elde edilecekse, eğitim projesini hayata geçirmek, herkesin yararınadır.”

“İK,  öğrenme ve gelişim profesyonellerinin anlaması gereken en önemli nokta şudur. Yönetime varsayımlara bağlı bir teklifle giden sadece onlar değildir. En somut projeler bile  en iyi tahmin senaryolarına göre oluşturulur.”

Eğitim Bütçenizi CFO'ya Sunmak

Kurumların, liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi uzmanları, CFO ile görüşürken bazen zorlanır. CFO’lar zor sorular sorar ve önerilen eğitim programının firmaya nasıl katkı sağlayacağını elle tutulur örneklerle görmek ister. Ken Blanchard Companies CFO’su Craig Spitz, “Bu durum,  aslında ‘düşmanca bir tavır’ anlamına gelmeyebilir.” diyor.

Spitz, “CFO’lar şirketin mali varlığının koruyucusu olarak soru sorarlar. Öğrenme ve gelişim profesyonelleri, bütçeyi,  eğitim programının modeli ve tutarı ile birlikte hazırlar. Aslında yapılan noktaları birleştirmektir. CFO’lar bütçe sürecinde bu tür bilgileri almayı severler çünkü bu işlerini kolaylaştırır.” diyor.

“Noktaları birleştirmek özellikle de eğitim gibi isteğe bağlı bütçe kalemlerinde oldukça önemlidir.”