Chamberlain Group Bilgisayar Yazılım, Donanım ve Hizmetleri

Kartlı Geçiş/ Erişim kontrol çözümleri alanında pazar lideri olan Chamberlain Group (CGI), yüz yılı aşkın süredir müşterilerine en iyi kalitede ürünler ve üst düzey müşteri hizmeti sağlıyor. Yakın zamana kadar ağırlıklı olarak satış, süreç ve uyum konularında eğitimine odaklanıyordu. Ancak sektördeki lider konumunu koruyup geliştirmek ve yeniliklere devam edebilmek için CGI yöneticileri bazı adımlar atmak gerektiğini fark etti. Bu amaçla, tüm çalışanların sahip olması gereken yetkinlikleri belirleyerek başarının sürmesi için gereken becerileri geliştirmeye yönelik eğitim almanın uygun olacağını düşündüler.

CGI’da dönüşüm lideri Christine Abbeduto, “Satış eğitimlerinin yanı sıra süreç ve uyum ile ilgili eğitimler sunmuştuk.  Ancak işletme yönetimi ve liderlik becerileri geliştirilmesiyle ilgili hiçbir çalışmamız olmamıştı. Olağanüstü mühendislerimiz ve yüzlerce patentimiz var. Dolayısıyla, bu alanda işler daha iyi olamazdı.  Yeni CEO’muz ve İK’dan sorumlu başkan yardımcımız hedeflenen yetkinlikleri belirlemeye başladı ve özellikle birkaçının üzerinde durdular. Sonunda belirlediğimiz on yedi yetkinlik vardı. Ancak, aynı anda hepsine odaklanamayacağımızı da biliyorduk” diyor.

Abbeduto’dan yüksek potansiyelli liderlerin becerilerinin geliştirimek için bir eğitim programı tasarlaması istendi. Geleceğin liderlerini geliştirmek için diğer firmaların neler yaptığını araştırdıktan sonra, ihtiyaç duyulan içeriği sunabilecek bir çözüm ortağı arayışına girdi. “Bize bu süreçte destek olacak ortağın seçimindeki kriterimiz çok basitti. Kültürümüzü anlayan ve değişken bir ortamda bizimle birlikte hızlı bir şekilde hareket etmeye istekli; içerikleri hazır ve gerekli olduğunda bunları bize özel hale getirebilecek ve tabii ki hepsini de adil  ücretlendirme ile yapacak bir firma ile çalışmak istedik. The Ken Blanchard Companies tüm ihtiyaçlarımıza uygundu.”

Bu girişimin bir başka önemli noktası da CGI üst yönetiminin de daha en baştan bu oluşumun bir parçası olmasıydı. Programa katılan herkes ile on sekiz ay sonra nerede olmak istedikleri ve üç ila beş yıl içinde nasıl bir gelişim bekledikleri konuşuldu. “On yedi yetkinliğin çok fazla olduğunu biliyorduk. Dolayısıyla yönetici ekibiyle yakın çalışarak ilk on sekiz ay faydalı olacak olan en önemli beş önceliği belirledik. Üç-beş yıl zaman aralığındaki hedefleri hakkında konuştuğumuzda, insanların geliştirmek istedikleri becerilerin değiştiğini gördük. Liderlerimiz değişime liderlik edebilmeli, yüksek performanslı takımlar kurabilmeli ve global çapta yönetebilmeliydi. Kısa dönemli bir eğitim planlamasından fazlası gerekiyordu. İhtiyacımız olan eğitim programı, hem bir çok alanda gerekeni sağlamalı hem de çalışanları liderlik rollerine hazırlamalıydı. Bu yüzden de REACH adını verdiğimiz üç yıllık bir eğitim programı hazırladık.”

Programın Tasarlanması ve Adayların Seçilmesi

Yetkinlikler, önceliklendirildikten sonra her biri için kurumsal stratejiyi destekleyecek amaçlar oluşturuldu. Buna göre de içerik oluşturulacaktı. Öğrenme ve Gelişim Müdürü Christine Blair-Monroy tüm süreci anlatıyor: "Üst yönetim ile tek tek Bire Bir toplantılar yaptık ve hedeflenen yetkinlikleri ayrıntılarıyla tartıştık. Grup toplantısı yapmak yerine her biriyle ayrı ayrı görüşmek istedim. Çünkü herkesin fikrini duymak istedim. Sonra da aldığım geribildirimleri topladım ve Blanchard ekibiyle çalışarak hangi eğitimin olduğu gibi verilebileceğine, hangi eğitimin bize özel olarak hazırlanması gerektiğine karar verdik."

Tasarlanan program ile katılımcıların belirlenmesi konusunda CGI’ya bir yöntem gerekiyordu. 9-Kutu Değerlendirme aracı ile çalışanların mevcut katkıları ve potansiyel katkı düzeyleri ölçüldü. Blair-Monroy, "Seçim sürecine yardım etmesi için üç kriter belirledik. Kişinin olağanüstü bir performansa sahip olması, azimli olması ve öğrenmek için de müthiş bir çeviklik sergilemesi gerekiyordu." diyor.

Katılımcılar yılda bir kez, Çok Boyutlu Liderlik II, Güven Oluşturma, Koçluk, Değişimde İnsanlara Liderlik Etme, Geri Bildirim, Zorlu Görüşmeler gibi başlıklar için yoğun bir sınıf eğitiminde bir araya geliyorlar. CGI üst yönetimi her eğitimin başında ve sonunda konuşma yaparak bu işin gerçek birer parçası haline geldi. Duygusal zeka, karar verme, iş zekası, organizasyonel gelişim gibi ek eğitimler de planlandı. 

Blair-Monroy, "Sınıf eğitiminden sonra katılımcılar, bir Blanchard koçu ile çalıştılar. Buradaki amaç uzmanlardan tavsiye almak ve sınıf eğitiminde öğrendiklerini geliştirip eylem planı ile hayata geçirmekti. Öğrenmeyi devam ettirmek hedefleniyor. Dolayısıyla eğitimi öncesi yapılacak tüm ön çalışmalara, eğitim sonrası aktivitelere, makalelere ve videolara portaldan ulaşabiliyorlar. Katılımcılar hem öğrendiklerini ve yaşadıklarını birbirleriyle konuşmak için hem de birbirlerine soru sorabilecek bir chat uygulamasını da kullanabiliyorlar. Ayrıca beceri gelişimini sürdürmek için yıl boyu çeşitli webinarlar da gerçekleştiriyoruz." diyor.

Öğlen-öğren (Öğle Yemeğinde Öğren) dersleri programın çok güçlü bir parçası. Aslında üst yönetim katılımcılarla bir araya gelip konuşmak istemişti ancak daha sonra CGI bu buluşmaların Çalışma Oturumları içinde yapılması gerektiğine karar verdi. Her bir derse bir üst düzey yönetici geldi ve kazandığı becerilerle elde ettiği başarıları ya da yaşadığı zorlukları anlattı. Monroy, "Bu bölüm tüm eğitimin çok sevilen bir kısmı haline geldi. Çok etkileşimli bu oturumlarda REACH programına katılanlar, yöneticilerini daha iyi ve yakından tanıma şansı yakaladılar. Ayrıca topluluğun her bir üyesi birbiriyle bağ kurdu ve daha destekleyici iş arkadaşları haline geldi. Departmanlar arası takımlar kurmak ve iletişimi güçlendirmek için harika bir yöntem.” diye ekledi. "SLII® Modeli; liderlere, çalışanları ileaçık hedefler belirlemeyi, her çalışanın ihtiyacına uygun liderlik stilini uygulamayı ve eri bildirim  vermeyii öğretiyor. Blanchard’ın diğer programları birlikte gerçekten iyi işliyor. Üstelik, Çok Boyutlu Liderlik II-SLII® modelini daha da güçlendiriyor. Güven Oluşturma; takım, iş arkadaşları ve yöneticiler ile güvene dayalı ilişkilerin nasıl yaratılıp sürdürüleceğini öğreten sade ama güçlü bir program. Geribildirim ve Zorlu Görüşmeler ise zor zamanlarda iletişimi güçlendirmek için kullanılabilecek bazı teknikler ve bir dil sağlıyor."

SONUÇLAR VE KAZANIMLAR

Üç yıllık programdan 2016 yılında mezun olan ilk sınıfın katılımcılarından yarısı, 2017 sınıfından ise %77’si terfi etti. Katılımcılar arasındaki çalışan devri %50 oranında azaldı. Blair-Monroy “En iyi haber, program başladıktan sonra şirket içi terfiler %80 arttı. Eskiden çoğunlukla şirket dışından birilerini işe alıyorduk fakat bu program ile birlikte, artık şirket içinden halledebiliyoruz. Bu tam bir kazan-kazan sonuç!” diyor.

CGI, şimdiye kadar elde edilen sonuçlardan gayet memnun. Bunun devam edecekleri bir yolculuk olduğunu fark ettiler. Süreç boyunca esnek kaldılar ve çok şey öğrendiler. Abbeduto “Öğrendiğimiz ilk şey, bir şeylerin sürekli değişeceğiydi. Önceden her yıl odaklandığımız  yetkinlikleri destekleyecek içerikleri belirlemek için bir yol haritası çıkarırdım. Bunu yapmak oldukça faydalıydı ancak kullanmaya hiç gerek kalmadı. Her şey değişmeye devam etti. Katılımcıların ve kurumun ihtiyaçlarını karşılayabilmek için esnek olmak gerekti. Bir yol haritası çıkarmamalısınız demiyorum. Fakat onu muhtemelen kullanmayacağınıza kendinizi hazırlamalısınız.” diyor.

Blair-Monroy, REACH programının yürürlüğe konmasından sorumlu olarak paylaşmak istediği birkaç ipucu var:

  • "Böyle bir program için gereken idari işleri hafife almamak gerekir. Sadece e-postalar bile zaman ve düşünce açısından müthiş zamanınızı alıyor çünkü kurumsal iletişim ekibiniz, yöneticiler, İK departmanı, programdaki kişilerin yöneticileri ve katılımcılar ile devamlı olarak anlık iletişimi korumanız şart."
  • "Programa dahil olan katılımcıların bu süreçte yer almak istediğinden emin olun. Seçim sürecimizde programa dahil etmeye karar verdiğimiz kişilerden bazıları programdan ayrıldı. Mevcut pozisyonlarında mutlular ve yükselmek istemiyorlar.”
  • "Üst düzey yetkilileri daha en başta bu sürece dahil edin. Katılımcıları onurlandırmak ve bu girişimin kurum için önemli olduğunu onlara hissettirmek için harika bir yol. Katılımcılar liderlerini daha iyi tanıma fırsatı yakalıyor. Liderleri de geleceğin liderleri ile yakından çalışma şansı buluyor. Harika bir takım oluşturma yöntemi."
  • "Kurumsal iletişim ile beraber çalışarak bu tecrübeyi markalaştırın ve tüm iletişimlerde, malzemelerde ve portalda bunu kullanın. Ayrı bir marka oluşturmak program güvenilirliğini güçlendirir ve dikkat çeker.”
  • "Grubunuzla bağ kurabilen bir eğitmen bulduğunuzda onunla devam edin. Eğitmen; katılımcıları, ekibi, kültürü tanıyarak katılımcılarla güvene dayalı bir bağ kurar. Böylece hem eğitmen hem de katılımcılar için daha zengin bir tecrübeye dönüşür.“

Chamberlain Group, çalışanlarına yaptığı bu yatırımdan gurur duyuyor. Harcadıkları zaman ve paranın atılgan büyüme planlarını destekleyeceğini biliyorlar. REACH programı ve The Ken Blanchard Companies’in yardımıyla çalışanlar yeni beceriler kazanıyor, kurumda iş birliği artıyor ve kurumsal hedefler gerçekleştiriliyor.