Barilla(Amerika) Yiyecek ve İçecek

Barilla Amerika, İtalya'nın en büyük gıda üretim üreticisi olan Barilla Grubu'nun ABD merkezli şubesidir. 1996'dan bu yana ABD'de faaliyet gösteren Barilla, kısa sürede ülkenin bir numaralı makarna markası olmuştur. Günümüzde kategorilerinde en hızlı büyüyen makarna ve makarna sosu markalarının da sahibidir.

 

ZORLUK

Barilla Amerika’nın başarısı ve hızlı büyümesi, talebin karşılanması için kurumun bir çok alanda altyapısını geliştirme ihtiyacını doğurmuştu. Barilla Yönetimi, temel iş süreçlerinin yürütülmesi için mevcut teknoloji platformlarından SAP'ye geçiş kararını almıştı. Amaç geleceğin taleplerini karşılamak için çalışanları, iş süreçlerini ve teknolojiyi bir platformda buluşturmaktı. Bu proje işgücünün %70'ini etkileyecek, önemli bir girişim olacaktı.

 

ÇÖZÜM

Barilla SAP'nin devreye alınmasının teknik kısmında, Accenture'den destek almaya karar veren Barilla yönetimi, projenin duyurulması ve değişim yönetimi kısımlarının tasarımı ve gerçekleştirilmesinde ise Root Learning ile koordinasyon halinde The Ken Blanchard Companies® ile çalışmayı tercih etmişti.

Barilla Amerika'da Kurumsal Eğitim ve Yetenek Gelişimi'nden Sorumlu Direktör Laura Birk girişimde başrollerden birine sahipti. En iyi koşullarda bile, kurumlarda SAP'nin devreye alınmasının zor ve acılı bir süreç olabileceğinin bilincinde olan Birk, değişime karşı oluşacak dirençle uğraşmak yerine, değişimi yönetmenin daha akıllıca olduğunu düşünüyordu. Birk değişim girişimi boyunca iki haftada bir toplanacak bir grup oluşturdu. Birk gruba tüm kurumdan, değişimin muhtemel teknoloji avukatlığını yapacakların yanında değişime karşı çıkmaları muhtemel çalışanları da dahil etti.

Root Learning’in görsel metaforlarından yararlanan Blanchard’ın Değişimde İnsanlara Liderlik Etme süreci, değişim liderlerinin, işin gerekliliğinin açıklamasını, çalışanların endişelerini dinleyerek bunlara hitap etme fırsatları sağlanmasını ve girişimin üretim süreçlerinde bir kesinti yaratmamasını garantileyecek bir duyuru ve devreye alma planı hazırlamalarını sağladı.

Tasarım; bir duyuru planı, değişim takımı oluşturma stratejisi, değişime hazırlık anketi ve eylemleri ile bir çalışan takdir programından oluşuyordu. Blanchard’ın Değişime Hazırlık Anketi'nin sürekli kullanımı (6 aylık sürede 6 defa uygulanmıştı) ilerlemeyi ölçtü, riskleri hesapladı ve takımın sonraki adımları planlamasına yardımcı oldu. Üst yönetimle sürekli irtibatta kalan değişim liderlik takımınca gerçekleştirilen eylem sonrası değerlendirmeler, değişimin ilerlemesini sürekli kıldı.

Birk'in süreci tanımlayan sözleriyle, “Getirdiğiniz farklı tedarikçiler için yüksek beklentiler oluşturuyorsunuz ve sonrasında kurumun yararına, etkin bir şekilde beraberce çalışmaları için tüm gerekenlerin yapılmasını sağlıyorsunuz. Müşteriler sizin Blanchard'tan mı, Root'tan mı ya da başka bir yerden mi olduğunuza önem vermiyor. Tek bildikleri normalde yaptıkları işlerinden bir miktar zaman ayırmalarının istendiği oluyor. Farklı tedarikçilere birlikte çalışmaları için talepte bulundum. Her kurum bunu beceremez.”

SONUÇLAR

Uygulama çok başarılı oldu ve sonuçlar planlanan takvimden önce alınmaya başlandı ve üretim herhangi bir olumsuz etkilenme yaşamadı. Bununla birlikte Barilla ASTD'de en iyi sınıf uygulaması ödülünü kazandı.