Tamamı üyelere ait tarım kooperatifi Land O' Lakes'in mahsul girdileri bölümü WinField United, Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'da orada yaşayan kişilerin sahip olduğu ve işlettiği yaklaşık 1.000 kooperatif ve bağımsız tarım perakendecisinin ve onların müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için ürünler, hizmetler ve teknolojiler geliştiriyor. Stratejideki bir değişiklik ve kurumsal yeniden yapılanma, şirketin satış gücü için ek eğitim ihtiyacını doğurdu. "Satış görevlilerimize ürünlerimizi ve hizmetlerimizi tanımaları için gereken teknik eğitimi verdik, ancak aynı zamanda onlara ekipleri ve müşterileriyle nasıl verimli konuşmalar yapacaklarını da öğretmemiz gerekiyordu. Müşteri ihtiyaçları değiştikçe, satış görevlilerimiz ürün bilgisinden daha fazlasına ihtiyaç duydular. Etkili iş görüşmeleri yapmak için koçluğa ihtiyaçları vardı," diye açıklıyor satış operasyonları müdürü Brian Lime.
Kıdemli satış eğitmeni Beth Eberhardt, "Yeniden yapılanma, yeni ekipler oluşturmak için farklı grupların bir araya gelmesine yol açtı ve biz de onlara kullanmaları için ortak bir dil sağlamak istedik," diyor. “The Ken Blanchard Companies'in SLII® programı, çalışanlarımızın iletişimini geliştirmek için kullanmasını istediğimiz temel becerileri sağladı. Biz de eğitimin sonuçlarını ölçmek istedik ancak bu süreci küçük ekibimizle nasıl yöneteceğimizden emin değildik. Blanchard ile olan ortaklığımız, eğitimi tasarlamamıza ve sonuçları ölçmemize de olanak sağladı.”
Eğitimi Yaymak
Land O' Lakes eğitmenleri, dersleri sanal olarak vermeye hazırlanmak için Eğitmen Eğitimi sertifikası aldı. Eberhardt, "Eğitimi en başta, dersten önce kendi kendine çalışma olarak tamamlanacak hazırlık çalışması ile bir günlük bir deneyim olarak konumlandırdık," diyor. "Ancak hazırlık çalışması o kadar kapsamlıydı ki, konumlandırmayı çabucak değiştirerek iki günlük sınıf eğitimine dönüştürdük. İnsanların uzaktan canlı oturumlara geçmeden önce hazırlık çalışmalarını tamamlamaları çok önemliydi, bu yüzden bunu programlarına dâhil etmelerini sağladık.”
Her ikisi de saha satış eğitmenleri olan Matthew Swartz ve Richard Rowe, şirketin Mükemmellik Merkezi programının bir parçası olarak 250 kişiye SLII® eğitimi veren eğitmenlerden ikisi. "Sanal eğitim iyi gitti, çünkü her eğitimde eğitmen olarak ikişer kişi görev yaptı. İnsanların oturumlar sırasında iki farklı ses duymaları eğitimde odağın kopmamasını sağladı. İçeriğe odaklanabilmemiz amacıyla tartışma odalarını yönetmek için de görevli bir prodüktörümüz vardı," diye açıklıyor Swartz.
Rowe, "Bir eğitim programında satış görevlilerinin ilgisini ve dikkatini korumak zor olabiliyor, bu yüzden de öğrendiklerinin günlük işleyişlerine uygulanabilmesi için özel içerikler geliştirdik" diyor. "Böylece bunun, güveni ve iletişimi geliştirmek için müşteri görüşmelerine uygulayabilecekleri yararlı bir araç olabileceğini görmelerini sağlamak istedik."
Sonuçları Ölçmek
Land O’ Lakes ve Blanchard®, SLII® eğitiminin sonuçlarını belirlemek için MeasureUp Consulting*'den Dr. Paul Leone ile işbirliği yaptı. Katılımcıların kendi bildirdiği verileri, yöneticilerinden ve bağlı çalışanlarından gelen destekleyici verilerle ölçen bir eğitim sonrası anket kullandılar. Altı düzeyli ölçüm stratejisi şu sorulara dayanıyordu:
1. Katılımcılar eğitimi beğendi mi?
2. Bir şey öğrendiler mi?
3. İşe döndüklerinde davranış değişikliği gerçekleşti mi?
4. Yeni davranışlar daha verimli olmalarını sağladı mı?
5. Elde edilen sonuç, eğitim maliyetini aştı mı?
6. Eğitimin uzun vadeli sürdürülebilirliğine hangi iklim faktörleri yardımcı olur veya engeller?
İlk soru, öğrencilerin genel memnuniyetini ölçtü. Düzey 1 puanları, katılımcıların %94'ünün eğitimi iyi, çok iyi veya olağanüstü olarak değerlendirdiğini gösterdi. Ayrıca, katılımcıların %96'sı eğitimin kendilerine değerli yeni bilgi ve araçlar sağladığını, %95'i program içeriğinin işlerine uygun olduğunu ve %94'ü eğitim programını başkalarına tavsiye edeceğini belirtti. Öğrenmeyi ölçen Düzey 2 değerlendirme sorusu, eğitimin gerçekleşmesinden 90 gün sonra soruldu. Katılımcılar yeni becerilerini kullanma şansı bulduktan sonra, katılımcıların %94'ü kazandıkları bu yeni bilginin değerli olduğunu belirtti.
Ardından, katılımcılara hedef belirleme, teşhis, uyum, yönlendirici liderlik, destekleyici liderlik ve bire bir görüşmeler dahil olmak üzere altı spesifik SLII® becerisini uygulayıp uygulamadıkları soruldu. Katılımcıların tam %91'i bir dereceye kadar veya büyük ölçüde bu yeni becerileri kullandığını belirtti. Eberhardt, "Katılımcıların bağlı çalışanlarına, liderlerinin yeni becerileri kullanmaya başlayıp başlamadıklarını sorduk ve %91'i gelişme fark ettiğini belirtti," diyor.
Eberhardt, "Düzey 4 verileri için, katılımcılara ve bağlı çalışanlarına, takımlarının genel performansında bir iyileşme görüp görmediklerini sorduk," diyor. Katılımcıların yaklaşık %78'i yeni lider davranışlarının ekiplerinin performansını iyileştirdiğini söyledi ve bu iyileşmenin %38'inin yeni becerilerini uygulanmaya başlamasıyla ilgili olduğunu belirttiler. Bağlı çalışanlar, liderlerinin yeni becerilerinin kendi performanslarının genel olarak %82 oranında artmasına yardımcı olduğunu belirtti. Dahil edilen bağlı çalışanların bazı spesifik sonuçları arasında: