Becton Dickinson'da (BD) Kültürü Destekleyen Öğretmenler Olarak Liderler
Tıbbi teknoloji alanında yenilikçi bir şirket olan Becton Dickinson (BD) çalışanları, Advancing the World of Health™(Sağlık Dünyasını Geliştirmek) hedefiyle faaliyet göstermektedir. Bu hedefi desteklemek için, dünyanın dört bir yanındaki yöneticilerine birbirini tamamlayan liderlik becerilerini kazandırmanın öneminin farkındaydı. BD'de öğrenme ve gelişim yeteneklerinden sorumlu kıdemli müdür Nichole Larsen, "Yöneticilerimizin koçluk yoluyla bir geribildirim kültürü oluşturmalarını, büyüme zihniyetini benimsemelerini ve kendilerine değil başkalarına hizmet etmelerini istiyoruz. Böylelikle çalışanların gerçek potansiyellerini ortaya çıkarmalarına yardım edebilirler," diyor.
"Hedeflerimizi netleştirdikten sonra yöneticilerimizin ihtiyaç duyduğu spesifik becerileri onlara kazandıracak eğitim içeriklerini belirlemek için Blanchard ile çalıştık. İki büyük satın alma gerçekleştirmiştik ve bu da eğitim alacak yönetici sayısını yüzde 200 oranında artırmıştı. Dolayısıyla sadece yeni bir müfredata değil, yöneticilere geniş ölçekte ve hızlı bir şekilde ulaşmak için yeni bir yola da ihtiyacımız vardı."
BD geçmişte öğrenme ve gelişim fırsatlarını sınıf ortamında sunuyordu ancak bunu, mevcut durumda ve ihtiyaç duydukları ölçekte yönetmek zor olacaktı. BD'deki yöneticiler için öğrenme ortamı yepyeni bir yaklaşım için olgunlaşmıştı.
Larsen,"Blanchard ile çalışarak çeşitli eğitim içeriklerine ve veriliş biçimlerine bakıp değerlendirdik. Sonunda Rise: Building Manager Foundations adlı öğrenme yolculuğu ortaya çıktı,” diyor.
Rise: Building Manager Foundations öğrenme yolculuğu, yöneticilere yönelik karma bir liderlik gelişim programıdır. Liderler 12 hafta boyunca e- öğrenme modüllerinde ilerler, paydaşlarından öğrendikleri küçük grup tartışmalarına, dijital simülasyonlara, eğitmen eşliğinde gerçekleştirilen etkileşimli sanal grup oturumlarına (katılımcılar çalışanlardan oluşur ve liderler de eğitmenle birlikte eğitmen rolü üstlenir), çalışma tabanlı öğrenmeye (hem bireysel hem de küçük grup) katılırlar. Bu çalışmalar sırasında bağlılıklarını ve neler öğrendiklerini paylaşırlar. Bu öğrenme deneyimi modern, küresel çapta ölçeklendirilebilir ve hibrit öğrenmenin sunabileceği en iyi seçenekti.
Larsen, "Bu yeni yönetici gelişim programı, tüm BD yöneticilerine etkili bir yönetici olarak aynı kritik becerileri öğrenme ve uygulama olanağı sağlıyor," diyor. "Heyecan verici olan kısım ise liderlerimizin eğitmen liderliğindeki oturumlarda eğitmen olarak görev alması. Bu uygulama birkaç amaca hizmet ediyor: liderler bu şekilde bir katkıda bulunduğunda, eğitim girişimimizi de desteklemiş oluyorlar ve insanların bir kavramı öğretirken daha iyi öğrendiklerini biliyoruz. Ayrıca, katılımcıların kavramları kendi liderlerinin öğrettiğini görmeleri, öğrenmeye ve insanlara rollerinde mükemmelleşmek için ihtiyaç duydukları becerileri kazandırmaya olan bağlılığımızı güçlü bir şekilde hatırlatıyor."
Program; yeni veya belirli bir süredir yönetici ya da yönetici adayı olan, küresel olarak farklı katılımcılardan oluşan birden fazla büyük grubu eş zamanlı olarak idare edecek şekilde tasarlandı. Her biri 3 ila 15 dakika arasında değişen, kolay tüketilebilir mikro öğrenme araçlarından oluşuyor. İçerik, güçlü Blanchard liderlik modellerinin yanı sıra; hizmetkâr liderlik, büyüme zihniyeti, koçluk ve geribildirim kültürü, varsayılan sınırlamaları aşmak, güven oluşturma, sanal olarak liderlik etme, gelişim düzeyini teşhis etme, takım liderliği ve çatışma yoluyla iletişim kurma konularını kapsıyor. Program Intrepid platformunda sunuluyor.
"Platform ve program içeriği BD markası ve dili ile özelleştirildi. BD WAY kültürel çerçevesi dahil edilerek bir BD programı haline getirildi ve BD kültürü ve değerlerine bağlandı. Kullanıcılar öğrenme araçlarında ilerledikçe hizmetkâr liderlik konusunu her yerde görebiliyorlar.”
"Intrepid platformunu kullanmak; proje ekibinin kullanıcı dostu, son derece ilgi çekici ve öğrenen merkezli bir program oluşturmasına imkan tanıdı. Intrepid aynı zamanda ses, video, metin, interaktif aktiviteler, tartışmalar ve web üzerinden erişilebilir seçilmiş içeriklerin bir karışımı olan ve öğrenciler tarafından tercih edilen bir içerik akışı oluşturma olanağı da sağladı.”
"Katılımcılar eğitimin bölümlerini tamamladıkça bir rozet alıyorlar. Ayrıca isteğe bağlı aktiviteleri tamamlayarak ek rozetler kazanabiliyorlar. Rozetler oldukça popüler hale geldi, çünkü başarıyı kutlamanın ilgi çekici bir yolu," diyor Larsen.
Sonuçlar
Programın etkinliğini ölçmek için dört farklı anket uygulanmış ve odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiş: ön anket, orta aşama, eğitim sonrası ve altı ay sonraki anket.
Ön ve eğitim sonrası gerçekleştirilen anketler, hedeflere dayalı tepkileri ve öğrenmeyi doğrudan ölçmek için oluşturulmuştur. Programın ve platformun genel hissiyatı hakkında geribildirim toplamak için çok kısa bir orta nokta anketi eklenmiş. Altı ay sonra yapılan anket, programın öğrenme hedeflerinde belirtilen davranış değişikliklerini ölçmek için kullanılmış.
Öğrenme deneyiminin sonunda: