Land O'Lakes'te Çalışanların Öğrenme ve Gelişim İhtiyaçlarını Karşılama
Land O’Lakes, Amerika’nın önde gelen endüstriyel tarım ve yiyecek şirketlerinden biridir. Aynı zamanda tarımsal üretimden tüketici gıdasına kadar geniş bir yelpazeyi kapsayarak sektöre öncülük eden operasyonları ile üyelerin sahip olduğu bir kooperatif kuruluştur. Bugün Land O’Lakes tarım ve gıda üretimi alanında, Land O’Lakes Süt Ürünleri, Purina Hayvan Maması, WinField United&Truterra ve LLC gibi, en saygın bazı markaların sahibi olarak faaliyet göstermektedir. Şirket hem müşterileri, hem çiftçi ortakları, hem çalışanları hem de dünya için devamlı kendilerini geliştirme çabasındadır. Çok ciddiye aldıkları başka bir girişim ise, çalışanlarına eğitim verilmesidir.
“Şirket binamızda çalışanlarına eğitim aldırmak çok kolay olurdu fakat çalışanlarımızın çoğu ülke genelinde coğrafi olarak farklı bölgelerde bulundukları için maalesef bunu gerçekleştirmemiz mümkün değil, böyle bir imkânımız yok. Genel merkezimizde sunulan sınıf eğitimlerine ek olarak, uzak mesafede çalışanlar için sanal eğitim seçeneğini de ekleyerek bu sorunu çözdük. Şu anda Land O’Lakes’de verilen eğitimlerin %80’i sanal olarak veriliyor. The Ken Blanchard Companies’in SLII® eğitim programımızın temelini oluşturuyor.”
Öğrenme ve Gelişim Müdürü Julie Fritsche, “Genel merkezimizdeki eğitimler arasında yer alan SLII® programı liderlere, çalışanların gelişimlerini nasıl teşhis edeceklerini ve sonra da uygun liderlik stilini kullanmayı öğretir. Böylece onlara hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabilirler. Biz bu programın sanal eğitim tasarımını gördüğümüzde tüm ülkedeki liderlerimizin aynı öğrenme fırsatlarına ulaşmalarını sağlayabileceğimizi anlamıştık. Şu anda SLII®’yu yılda iki kez sınıf eğitimi olarak sunuyoruz. Sanal eğitimleri de aynı çerçevede yılda altı ila sekiz kez vermeyi planlıyoruz,” diyor.
“Blanchard’ın sanal eğitim uzmanları ile birlikte çalışarak sanal SLII® tasarımına aşina olduk ve ardından da eğitimi daha etkin hale getirmek için ipuçlarını tartıştık. Daha fazla vakit geçirmek isteyebileceğimiz alanları ve kısaltabileceğimiz bölümleri bizlere gösterdiler. Çok pürüzsüz bir süreç oldu çünkü PowerPoint sunumlar, videolar, vs her şey kullandığımız WebEx platformu ile uyumluydu. Her bir sanal eğitim için iki eğitmen ve bir prodüktör (sanal eğitim platformumun işleyişinden sorumlu görevli) var. Blanchard bize her bir eğitmenin, oturumun bir bölümünü nasıl öğretebileceğini ve birbirleriyle nasıl paslaşabileceklerini öğretti.”
Teknik meselelerle ilgilenmek için bir prodüktörün bulunması eğitmenin içeriğe odaklanmasına olanak tanıyor. İki eğitmen olduğunda da içeriğin daha kolay bir şekilde verilebilmesini sağlıyor. Böyle olunca katılımcılar da iki ayrı eğitmenden bilgi almış oluyor. Böylece öğrenme ortamını daha canlı tutarak katılımcıların ilgisini koruyorlar.
Hines ve Fritsche programı uygulamaya koyarken katılımcıların, becerileri ve SLII® dilini kendilerinin belirlediği hızda çevrimiçi bir platformdan öğrenmelerini de sağladı. Öğrenme aşamasını bitiren katılımcılar, öğrendiklerini uygulayacakları ikinci aşamayı uzaktan canlı eğitim (sanal eğitim) olarak gerçekleştirdiler. Fritsche, “Katılımcıların, öğrendiklerini uygulayacakları sanal eğitime gelmeden ortalama altı saatlik ÖĞRENME kısmını tamamlamalarını sağlayarak onları başarıya hazırlıyoruz,” diyor. “Eğitimden üç hafta önce bu süreci açıklayan bir e-posta gönderiyoruz. Sonra da ön çalışmayı kendilerinin yapacaklarını ancak sanal UYGULAMA oturumundan önce bitirmeleri gerektiğini açıklamak için onlarla telefonda görüşüyoruz.” Konuşma sırasında eğitim programını takvimlerine girip kaydetmeleri için zaman da veriliyor. “Ön çalışma, (sanal) oturumun gerçekleşeceği günün sabahında yapılabilecek bir şey değil. Bu yüzden de onlardan bunu takvimlerine eklemelerini ve bunu ciddiye almalarını özellikle istiyoruz. Gelişimlerini takip ediyor ve çalışmalarını tamamlamamış olanlarla irtibata geçiyoruz. Çoğunlukla programlarına uyduklarını görüyoruz. Bazen nadiren de olsa kendilerinin yapacakları bölümü henüz tamamlamadıkları için bazı kişilerin sanal UYGULAMA oturumlarını yeniden takvimlendirdiğimiz oluyor.”
Fritsche, sanal SLII® eğitimi oturumuna başlarken, insanlardan WebEx platformundaki beyaz tahtaya, tamamladıkları çalışmalardan öğrendiklerini yazmalarını ve hangi konularda daha fazla bilgi almak istediklerini listelemelerini istiyor. “Eğitime direkt olarak bir uygulama ile başlamak katılımcıların hemen dâhil olmalarını ve öğrenmenin hızlı bir şekilde başlamasını sağlıyor. Sonra WEbex platformundaki çalışma (breakout rooms) giderek Stil Görüşmelerinin uygulamasını yapıyorlar. Tipik olarak Stil 1 onlara kolay geliyor. Rol oyunu aktivitesinde, Gelişim Düzeyi 2’deki bir çalışanı canlandıran taraf, Gelişim Düzeyi 2’deki birinin eğilimlerini doğru bir şekilde yansıtabilirse, Liderlik Stili 2’yi oynayan taraf biraz zorlanabiliyor. Fakat Stil 3 görüşmelerini gerçekleştirdikleri üçüncü oturum, mucizenin hayat bulduğu yer. Burada onlardan gerçek bir olayı canlandırmalarını istiyoruz. Onlardan, gece uyuyamamalarına sebep olan bir şey düşünmelerini ve bunu gerçekleştirmeleri gereken bir görüşme olarak sınıfta kullanmalarını istiyoruz. “Liderlik Stili 3 üzerine uygulama yaptıkları aktivitede öğrenme ortakları aşağıdaki gibi sorular sorarak koçluk yapıyor: