DAHA İYİ GÖRÜŞMELER YOLUYLA BAĞLILIĞI VE ŞİRKETTE KALMA ORANLARINI İYİLEŞTİRME

The Ken Blanchard Companies uygulamalı öğrenme başkan yardımcısı Dr. Vicki Halsey, “Liderler, çalışanların gerektiği kadar üretken olmamasından biraz endişeli,” diyor. Öte yandan çalışanlar da bunalmış durumda. Kendilerinden çok fazla şey bekleniyormuş gibi hissediyorlar.”

Halsey, aradaki bu boşluğu doldurmanın olağanüstü iletişim becerileri gerektirdiğini söylüyor.

“Kurumlar, Büyük İstifa sırasında ve Covid sonrasında kaybedilen kişilerin yerini doldurmak için oldukça zorlandılar, ancak bir yandan da yapılacak işler artmaya devam etti. Pek çok insan kendini bir yerine iki kişilik iş yaparken buldu. Çalışanlar kendilerini değersiz, yeteri kadar takdir edilmemiş hissediyorlar. Çoğu lider de aynı şekilde hissediyor!

“Herkes bir yandan zaman darlığından muzdarip bir yandan da gerçekçi olmayan hedeflerden sorumlu tutulurken, çoğu lider süreçleri uygulamaya başlıyor. Hedeflere ve teslim tarihlerine odaklanıp, 'Hadi şu işleri halledelim,' diyerek biraz daha zorluyor. Öte yandan sanırım gözden kaçan şu: bu işleri halletmesi gereken bir insan.”

"Halihazırda çok iş yükü olduğunu düşünen insanları, gereken tüm işleri yapmayı istemeye nasıl teşvik edebiliriz? Şu anda hangi görev üzerinde çalışıyorlar ve bu görevler kurumsal ihtiyaçlarla uyumlu mu? Bu tür sorular sıkıntılıdır, ancak böyle zamanlarda insanların nelerle uğraştığının ortaya çıkmasını ve anlaşılmasını sağlarlar.

“İşte burada gerçek ve samimi diyaloglara ihtiyaç vardır. Bu diyaloglar sayesinde liderler, insanların gerçekte kim olduğuna ve neler olup bittiğine değer verebilir ve bağ kurabilir,” diyor Halsey.

“İnsanların içlerinde çok fazla duygu sakladığını görüyorum. Bu nedenle liderler olarak sormaya, dinlemeye, işlerini kolaylaştırmaya ve problem çözmeye daha fazla eğilmeliyiz. Kendimize şunu sormalıyız: 'İnsanların benimle yaptıkları bir görüşmeden sonra ne söylemelerini, düşünmelerini ve hissetmelerini istiyorum?'

Halsey’e göre bunlar; netlik, destek ve hepsinden de önemlisi, önemsendiklerini hissetmek olmalıdır.

"Şirket başkanımız Scott Blanchard, bunu 'sizi kollayan' bir lidere sahip olmak olarak tanımlıyor."

Halsey, bunun güven ve başkalarına odaklı olma duygusunu gerektirdiğini açıklıyor.

"Bu alanda bazı harika araştırmalar yaptık. Bir liderin başkalarına odaklı olduğu yönünde algılar ile bağlı çalışanın kurumda kalmak, kurumun arkasında durmak, yüksek performans göstermek, gönülden çaba göstermek ve iyi bir kurum vatandaşı olmakla ilgili niyetleri arasında güçlü bir ilişki olduğunu gösteriyor.”

Halsey, sonraki adımın iyi bir sonucun neye benzediğini açıkça tanımlamak olduğunu söylüyor.

"Yöneticiler, rekabet eden önceliklere sahip olmanın zorluğunu herkesten daha iyi bilir. Yöneticilerin en önem verdiği meselelerle ilgili derinlemesine incelememize göre, etkili olamama duygusu çok fazla rekabet eden öncelikle birleştiğinde tükenmişlik hissinin bir numaralı nedeni olarak karşımıza çıkıyor. Liderler; önceliklerini, işi iyi yapmak için nelerin en önemli olduğunu ve nelere ihtiyaç duyduklarını belirlemeleri için çalışanlara yardımcı olmalı.

"Bu, ciddi bir konuşma gerektirir; 'her şey önemli'nin ötesinde bir şey. Farklı öncelikleri belirlemek ve bunları bireysel, ekip ve organizasyonel performans üzerindeki etkilerine göre sıralamak için hem yöneticinin hem de çalışanın yoğun bir çaba göstermesi gerekir.”

Halsey, "Bir kişinin elindeki işlerle ilgili gerçekçi bir konuşma, işi bitirmek için ne gerektiğine dair gerçekçi bir değerlendirmeyle birlikte, bir ortaklık hissi veya 'bu işte birlikteyiz' duygusu yaratma yolunda büyük bir adımdır," diyor.

"Öncelikler netleşip belirlendikten sonra, hedef belirlemede netlik sağlamak ve iyi bir işin neye benzediğini göstermek özellikle şimdi önemli. Çok sık şu sözleri duyuyorum, "Yöneticim bana ne yapacağımı söyleme konusunda harika ama nasıl yapacağım konusunda o kadar da iyi sayılmaz.’ İşin tamamlanması için, göreve özgü yeterlilik ve bağlılıkla ilgili tam zamanında gerçekleşecek görüşmelere ihtiyaç var.”

Halsey, Blanchard'ın SLII® olarak adlandırılan performans yönetimi için görüşmeye dayalı bir yaklaşım öğrettiğine dikkat çekiyor. SLII®, iyi ve kötü, tüm ekonomik ortamlarda zaman testinden geçti. Pratik, etkili ve bağlılığı artıran bir yaklaşım olduğunu kanıtladı.

Halsey, "SLII®, bir finansal hizmetler şirketinde performansı ortalama %10 artırdı. Bir sağlık sigortası şirketinde ise performansı %11 artırdı,” diyor.

Büyük bir tüketim malları üreticisinde de, hedef belirleme, gelişim düzeyini teşhis etme ve uyumlu bir liderlik stilini sağlarken bu durumsal yaklaşımı kullanmak, aşağıdakilere benzer alanlarda önemli gelişmeler sağladı:
  • Lidere Bağlılık
  • İş Birliği
  • Büyüme
  • Anlamlı İş
Ayrıca, şu üç önemli alanda da normun üzerinde puanlar elde edildi:
  • Yüksek Performans Gösterme Niyeti
  • Çalışanın Kurumun Arkasında Durma Niyeti
  • Çalışanın Kurum Bünyesinde Kalma Niyeti
Halsey, "Daha iyi performans yönetimi görüşmeleri; herkesin bağ kurmasına, konular üzerinde anlaşmasına ve katılım göstermesine yardım eder," diyor. "İnsanlar sadece daha iyi performans göstermekle kalmaz, aynı zamanda işleri hakkında daha iyi hissederler. Stresli ve zor zamanlar için gerçekten de harika bir kombinasyon.”

Halsey, güçlü performans planlaması ve günlük koçluğun, bağlılığı ve çalışma tutkusu faktörlerini de artırdığını söylüyor.

“Başkalarına odaklı yaklaşımın ortaya çıktığı yer işte burası. İnsanlar, 'Bana sadece ne yapacağımı söylemekle kalmadınız, başarılı olmam için gereken yönlendirme ve desteği vermek için de zaman ayırdınız. Beni yalnız bırakmadınız. Kelimenin tam anlamıyla sözünü tuttunuz, kendimi adamam ve gerçekten ihtiyacım olan şeye dikkat etmem için yeterince önem gösterdiniz.'”

"Sonuçta iş yerinde kendilerini en iyi şekilde ortaya koyabilmeleri için insanları bu şekilde güçlendiriyorsunuz. Performansı iyileşen kişiler işte onlar.“

"Biliyorsunuz, dünya şu anda biraz karışık. İnsanlar, doğru yolda olduklarına ve hem liderleri hem de kurumun varlığını sürdürebilmesi için önemli olduklarına dair güvence arayışındalar. Gerçek ve samimi görüşmeler; güven oluşturmak ve insanlara onların tarafında olduğunuzu göstermekte çok önemli bir rol oynuyor.”
 


İnsanların gerçek potansiyellerini ortaya çıkarmak hakkında daha fazla şey öğrenmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

İletişimin Temelleri: Liderlerin Ustalaşması Gereken 3 Görüşme

20 Nisan 2023, Perşembe TSİ: 17.00

Zorlu zamanlarda, özellikle insanlar stresli hissettiklerinde ve rekabet eden öncelikler yüzünden arada kaldıklarında, iyi iletişim becerileri çok önemlidir. Bu webinarda, liderlik iletişimi uzmanı Vicki Halsey, Blanchard'ın etkili görüşmeler yürütme konusundaki kanıtlanmış yaklaşımını paylaşacak. Bu yaklaşım her zamankinden daha önemli. Blanchard'ın zamanla kanıtlanmış iletişim modeli SLII®'dan yararlanarak şunları öğreneceksiniz:
  • Hedef Belirleme Görüşmesi—hedeflerin hangi sırayla ve hangi performans düzeyinde gerçekleştirileceğini netleştirme ve önceliklendirme
  • Teşhis Görüşmesi—kaynakları, engelleri ve ihtiyaç duyulan yönlendirme ile destek düzeyini belirleme
  • Anlaşma Görüşmesi—işin tamamlanması için gereken günlük koçluğun sağlanması
Halsey, her iki tarafın da netlik sağlayarak açık bir eylem planı ve artan bir saygıyla ayrılacağı performans yönetimi görüşmelerini nasıl gerçekleştirebileceğinizi gösterecek.
 
Kuruluşunuzda gerçekleştirilen görüşmelerin nitelik ve niceliğini artırmak için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt olmak için tıklayınız

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası