KENDİNİZ VE KURUMUNUZ İÇİN LİDERLİK BAKIŞ AÇINIZI BELİRLEME

2009 bir durup bekleme yılı olarak sona ererken, kutladığımız 2010 ise uyum ve icra yılı olacağa benziyor. Değişen ekonomik şartlar, hemen her kurumun durup işini yeniden değerlendirmesine, yapılan ve yapılacaklardan hangilerinin kritik olduğuna karar vermelerine yol açtı.

Liderler 2010'da yeni stratejilerini uygulamaya koyarlarken, çalışanlarına kurumlarının nihai amacını ve gelecek vizyonlarını da hatırlatmayı ihmal etmemeliler. Bugün liderler, kurumlarının hangi yola baş koyduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve herkesin birlikte oraya nasıl varılacağı ile ilgili resmi, en net şekilde çizmek zorundalar.

Ken Blanchard'ın kelimeleri ile "Güçlü, etkileyici bir vizyon ve açık amaçlar olmadan, sizin liderliğinizin de fazla bir anlamı yoktur. Liderlik, bir yerlere gitmek ile ilgili bir kavramdır. Çalışanlarınız, hangi vizyona hizmet ettiklerini, liderlerinin kim olduğunu bilmek isterler. Kendilerine, 'Bu kişi peşine düşmeyi isteyeceğim birisi mi?' diye sorarlar."

 

AÇIK VE ETKİLEYİCİ BİR VİZYON YARATMA

"Çalışanların vizyon belirleme konusunu basit bir kelime oyunu olarak algılamamalarını sağlamak gereklidir. İlerlemek için açık bir plan yaratmak ve bu planı kelimelere dökme sürecinde liderler dikkatli olmalıdır." diye uyarıyor Ken Blanchard.

Kurumlar bu işi ciddiye aldıklarında, açık bir vizyon, arzulanan iş sonuçlarını yaratan kalıcı bir geleceğin resmini yaratabilir. Blanchard liderlerin basit bazı soruları cevaplayarak işe başlamalarını öneriyor: Ne yapmaya çalışıyoruz? Nasıl bir fark yaratacağız?

Sonrasında Blanchard, müşterinize odaklanmanızı öneriyor. Nelere ihtiyaçları var? Sizinle iş yapmaktan beklentileri, istedikleri nelerdir? Siz onların nelere sahip olmalarını bekliyorsunuz?

"Örneğin Southwest Havayolları'nda liderler ve çalışanlar, işlerinin müşteri hizmeti olduğuna ve o arada da uçakları uçurduklarına inanıyorlar." diye açıklıyor Blanchard.

Oldukça sade ancak güçlü olan bu ifade, Southwest Havayolları'ndaki herkese, kurumlarının temelinde müşteriye hizmet etmenin olduğunu sürekli olarak hatırlatıyor. Buna Southwest'in değerleri olan mücadeleci ruh, hizmetkar kalp ve eğlenmeyi seven tutum ekleniyor. Böylece çalışanlar arasındaki ve müşteri ilişkilerindeki davranışlara etkili bir şekilde rehberlik edecek bir vizyon ve değerler kümesi malzemeleri elinizde demektir.

 

LİDERLERİNİZ KURUMUNUZUN CANLI BİRER ÖRNEĞİ Mİ?

Bir vizyon oluşturmadaki rollerinin yanında değerlere sıra geldiğinde, liderlerin sözleri ile özleri bir olmalıdır. Yeni bir inisiyatifi baştan etkisiz kılmanın en kısa yolu, üst kademedekilerin belirtilen değerlerle uyumsuz davranışlarıdır.

Southwest Havayolları'nın kurucu CEO'su Herb Kelleher, ayrılmaya karar verdiğinde, kendisinden sonra da bu ruh, hizmet ve eğlence değerlerinin canlı kalmaları gerektiğine karar verdi. Bu nedenle de kuruma liderlik etmesi için yerine, uzun süredir birlikte çalıştığı kurum genel sekreteri Colleen Barret'i seçti. Kelleher dışarıdan birilerinin gelip kurumun vizyon ve değerlerini değiştirmesini istemiyordu. Arzusu, halihazırda yaratılmış bulunan değerleri uygulamaya ve yaşamaya devam edecek birisinin başa geçmesiydi.

Blanchard'ın açıklamasıyla, Colleen'i seçmesinin nedenlerinden biri onun liderlik bakış açısının Southwest kültürü ile tam manasıyla uyumlu olmasıydı. O kadar ki, Colleen Barret'in beraber yazmakta oldukları kitap için Ken ile paylaştığı kadarıyla "Ben ve Southwest, etle tırnak gibiyiz, nerede Southwest başlıyor, nerede ben bitiyorum hiç bir fikrim yok."

 

LİDERLİK HAKKINDA HANGİ İNANÇLARA SAHİPSİNİZ?

Sözü ile özü bir olmak demek, sizin kendi inançlarınız ile kurumunuzun kültürü ve inançlarının uyumlu olması demektir. Blanchard'a göre, her olağanüstü liderliğin temelinde hizmetkar bir kalp yatarken, anahtar başarı faktörü de, kurumdaki tüm liderlerin diğerleri ile aralarında tam bir şeffaflık yaratmalarıdır.

Liderler kendileri hakkında birşeyler paylaştıklarında, bu, çalışanlarda liderlerine güven oluşturacak bir içgörü, bir bağlılık, bir özgüven sağlar. Aynı zamanda çalışanların, liderlerinin duruşunu anlamalarını, ondan neler bekleyebileceklerini bilmelerini de sağlar. Sürece katkıda bulunmak için Blanchard liderlerin kendi liderlik bakış açıları hakkında dört soruyu düşünmelerini ve cevaplamaya hazır olmalarını öneriyor:

  1. İnsanlara liderlik etme ve onları motive etme konusundaki düşünceniz nedir?
  2. İnsanlar sizden neler bekleyebilir?
  3. Çalışanlarınızdan neler beklersiniz?
  4. Nasıl bir örnek oluşturursunuz?

Kendileri hakkında birşeyleri paylaşan liderler, çalışanlarına bir lider olarak inandıkları ve kendilerini etkileyen olgular hakkında fikir verirler. Bu, liderler ve çalışanlar için bazen, duygu yüklü bir eylem olabilir.

Blanchard'ın hatırladığı üzere: "Bir eski başkanımız gözümün önüne geliyor. Salonda arkalarda oturuyordum. Başkan konuşurken içten bir şekilde duygulanmıştı. Ailesi ve aile bireylerinin kendisi üzerindeki etkilerini paylaşıyordu.

Bitirdiğinde, başkan diğerlerinin neler düşündüğü konusunda emin olamadığından geribildirim talep etti. İnsanların şu cevabı onu mutlu edecek şekilde şaşırttı, "Başkanımızın kim olduğunu bilmeliyiz diye düşünüyorduk. Siz kendi isteğinizle bazı hassasiyetlerinizi bizimle paylaştınız—ki bunu daha önce kimse yapmamıştı— ve bu da bize iyi hissettirdi.

Kendileri hakkında birşeyler paylaşan liderler, çalışanlarının gözünde güven oluştururlar. Liderler paylaşmadıklarında, çalışanlar da ondan bazı şeyleri saklarlar. Günümüzde kurumların daha derin bir güven ve ortaklaşa çalışma ihtiyacı vardır. Liderler kendi liderlik bakış açılarını paylaştıklarında, bu, iletişim kanallarını açar ve çalışanların kendilerinin de paylaşabileceklerini farketmelerine yol açar.

 

KİŞİSEL VE KURUMSAL LİDERLİK BAKIŞ AÇISI GELİŞTİRMEK

Yeni yılda kurumsal vizyonları olmayan kurumların, öncelikle nereye gitmek ve ne yapmak istediklerine, karar vermeye başlamalarında fayda vardır.

Etkileyici vizyon oluşturma, kim olduğunuzu, nereye gitmekte olduğunuzu ve davranışlarınıza neyin rehberlik edeceğini açıklar. Liderler, kendi kişisel vizyonlarını belirlemek ve paylaşmak gibi belirli anahtar adımlarla süreci özendirebilirler.

 


Kişisel ve kurumsal vizyon yaratma ve yayma üzerine daha fazlasını öğrenmek ister misiniz?Eğer duyurusunu önceki e-bültenimizde yaptığımız ve 19 Ocak'ta gerçekleşen webinarımıza katılma fırsatı bulamadıysanız, Ken Blanchard'ın İngilizce olarak gerçekleştirdiği bu ücretsiz webinar kaydımızı izleyin.

EKONOMİDE CANLANMADAN REFAHA: VİZYON VELİDERLİĞİ GÜCÜ

19 Ocak 2010

TSİ: 19:00-20:00

 

Sunan: Ken Blanchard, The Ken Blanchard Companies Kurucu Ortağı

Sonuçta vizyonun her zaman bağlandığı nokta liderliktir. Mademki liderlik bir yerlere doğru gitmekle ilgilidir, çalışanlar da yön ve vizyon sağlaması için liderlerine bakarlar.

Günümüzün ve geleceğin liderlerine yönelik tasarlanmış iki bölümlü bu özel webinarda, açık ve ilham veren bir vizyon yaratmanın, kontrol listenizdeki aradan çıkarılacak maddelerden biri olmadığını öğreneceksiniz. Bu, başarılı bir liderin her zaman gündeminde olması gereken en önemli rollerinden biridir. İster tüm kurumda, ister bir departman ya da takımda olsun bu rol, yüksek performans ile ortalama performans arasındaki farkı yaratan roldür.

Ken Blanchard hayatının 30 yılından fazlasını, kurumlara ve liderlere işlerinin en iyileri olmalarında yardım etmeye adamıştır. Ken´in rehberliği ile, günümüzün liderlerinin çalışanlarına şu alanlarda destek sağlamaları gerektiğini öğreneceksiniz:

  1. Her şeyi doğru yönde başlatacak güçlü ve etkileyici bir vizyon
  2. İnsanların kendi başlarına görebilecekleri, geleceğin resmi
  3. Çalışanların günlük işlerini yaparlarken gösterecekleri davranışları tanımlayan açık değerler

Ken size aynı zamanda en iyi liderliğin öncelikle kendinize bakarak, kim olduğunuzu ve ne için varolduğunuzu diğerleri ile paylaşmakla başladığını gösterecek. Sunumun ikinci yarısında, liderlik hakkındaki inançlarınızı belirlemenin neden önemli olduğunu ve bu inançlarınızın sizinle birlikte çalışan insanlarla ilişkilerinizi nasıl etkilediğini öğreneceksiniz. Ken size aşağıdakileri nasıl gerçekleştireceğinizi gösterecek:

  1. Hayatınızı etkileyen olguları belirlemek
  2. Bir lider olarak davranışlarınıza rehberlik eden temel değerlerinize sahip çıkmak
  3. Çalışanlara liderlik etme ve motivasyon sağlama üzerine inançlarınızı ortaya çıkarmak

Dünyamızın önde gelen uzmanlarından biri ile liderlik becerilerinizi keşfederek güçlendirebileceğiniz bu fırsatı kaçırmayın. İster bir takıma, bir departmana ya da bir kuruma liderlik ediyor olun, bu etkinliğin sonunda, yeni yılda ekibinizi ileriye taşıma konusunda kendinizi ilhamlı, motive ve hazır hissedeceksiniz.

Webinarı İzlemek İçin

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası