LİDERLİK GELİŞİMİ YATIRIMININ GERİ DÖNÜŞÜNÜ (ROI) KANITLAMAK

Nissan global liderlik ve profesyonel gelişim dekanı Jim Irvine’a göre; liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonellerinin Yatırımın Geri Dönüşü (ROI) çalışmasını yaparken karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, bu çalışmaya ‘yeni başlamak’tır.

Irvine, “Çoğu insan tıpkı bir akademik yazı hazırlıyormuş gibi titiz bir çalışma ortaya çıkarmaları gerektiğini zannediyor fakat aslında bu her zaman da gerekli değil. Üst düzey liderler sadece gelişim girişimleri için harcanan paranın sonuçlara pozitif bir etkisinin olup olmadığını bilmek isterler. Biz kapsam olarak daha kontrol edilebilir bir ROI çalışması yapmaya başladık. Belki 100 katılımcı ile yapıyoruz ama amacına mükemmel bir şekilde hizmet edebiliyor,” diyor.

Irvine bu süreçte yardımcı olması için, MeasureUp Danışmanlık’tan Dr. Paul Leone ile işbirliği yapmış.

“Paul, değerlendirme boyutlarını küçültüp liderlik gelişim programlarından sadece birine, Blanchard’ın SLII® programına, odaklanmamızı önerdi. Böylece eğitimin, katılımcıların işle ilgili davranışlarını nasıl etkilediğini, bu yeni davranışların performansı nasıl etkilediğini ve bu performansın da iş sonuçlarını nasıl etkilediğini ölçecektik.”

Irvine, “Önceden planlama, bu süreci beklediğimizden çok daha kolay hale getirdi. Özellikle de şu anki iş sonuçlarına ait rakamları kullanabildiğimiz için. Bu ölçümlerle işe başlayıp geçmişe dönük çalışarak, eğitimin finansal etkisini daha kolay bir şekilde gösterebildik,” diyor.

Irvine’ın vakasında teklif edilen ROI çalışması; mühendislik, satış, pazarlama ve finans olmak üzere dört fonksiyon için, üç ülke ve beş lokasyonda, SLII® liderlik gelişim programının yarattığı iş etkisini inceledi. Çalışma, sadece katılımcılardan toplanan raporlarla değil, aynı zamanda onların yöneticileri ve bağlı çalışanlarından toplanan ek veriler de dâhil edilerek oluşturuldu.

“Paul; katılımcılara, bağlı çalışanlarına ve yöneticilerine göndereceğimiz bir eğitim sonrası anket oluşturmamıza yardım etti. Bu anketi doldurmak beş dakikadan kısa sürüyor ve her bir gruba iş ile ilgili bir davranış değişikliği gözlemleyip gözlemlemediklerini, bu gözlenen davranış değişikliğinin onların performansını etkileyip, etkilemediğini; etkilediyse ne kadar etkilediğini soruyor.”

Irvine ve Leone, çalışmaya aşağıdaki gibi geleneksel ölçümlemeleri içeren standart beş düzeyli bir değerlendirme metodolijisi ile başladı:
  1. Katılımcılar eğitimi beğendi mi?
  2. Katılımcılar bir şey öğrendi mi?
  3. Yeni davranışlar kazandılar mı?
  4. Davranışlar performansı etkiledi mi?
  5. Elde edilen sonuç eğitim maliyetini aştı mı?
Irvine, katılımcıların bildirdiği veri ile katılımcıların bağlı çalışanları ve yöneticilerin gözlemlerinden oluşan raporlarda belirgin farklar bekliyordu ama sonuç bu olmadı.

“Projeye başlarken Paul bize farkın %10 civarında olacağını söylemişti ve gerçekten de elde ettiğimiz sonuç buydu. Örneğin, bir alanda katılımcılar performanslarının %64 arttığını belirtmişken, bağlı çalışanlarının belirttiği rakam ise sadece 3 puanlık farkla %61'di. Bu sonuç beni çok şaşırttı!”

Bu çalışmada, Leone’nin bulduğu altıncı düzeyi de değerlendirmeye kattık. Bu düzey, Leone’nin Verizon Vaka çalışmalarından birine, 'liderlik eğitiminin etkisini ölçmede en iyi gelişim' dalında 2019 Brandon Hall Altın Ödülü’nü kazandırmıştı. Altıncı düzey, eğitimin uzun süreli etkisine veya sürdürülebilirliğine yardımcı olan veya engelleyen iklimsel faktörlere bakıyor. Sonuçlardaki en büyük etkiyi yaratan faktör, yönetici desteği idi. Burada eğitimlerini aktif bir şekilde destekleyen yöneticileri olan katılımcılar en büyük finansal etkiyi yarattı.

Irvine, “Paul yöneticilerinden yüksek destek alan ile az destek alan çalışanların verilerini değerlendirmek için basit bir yöntem gösterdi,” diyor. “Böylece davranış değişikliği konusunda yönetici desteğinin etkisine ve bu değişimin performans sonuçlarını nasıl etkilediğine baktık. Bu farkları ayrıştırdığımızda ve onların değerlerini paraya dönüştürdüğümüzde bu bize ilgi uyandıran bir şey gösterdi.

“Sonuç olarak, SLII® eğitim yatırımımızın ROI oranı %452 çıktı. Altıncı Düzey iklim faktörüne baktığımızda, yöneticilerinden az destek alanlara oranla, yüksek destek alanlar için yatırımın geri dönüşünde 1.3 kat büyüme etkisi gördük. Bu tek başına yatırımın getirisinde 3.000$’dan fazla bir fark demektir. Üst düzey yöneticilerin eğitim bütçelerini onaylarken görmek istedikleri rakamlar işte bu tür rakamlardır.”

İlk çalışmalarını gerçekleştirmek konusunda kararsız olan öğrenme ve gelişim profesyonelleri için Irvine’in bir önerisi var.

“Eğer ROI çalışmalarında yeniyseniz yapmanız gereken ilk şey, bir uzmanla işbirliği yapmak olmalı. Biz bunu birçok farklı konuda yapıyoruz, eğer araba tamiri konusunda iyi değilseniz bir tamirci bulursunuz. Eğer iletişim teknolojilerinde iyi değilseniz, bu hizmeti dışarıdan temin edersiniz. Bunun aynısını ROI analizi için de yapın.”

“İkinci tavsiyem ise, ROI analizini yapmak için tüm eğitimleri tamamlamadıktan sonra yıl sonunu beklemeyin. Çalışmanızı en baştan planlarsanız eğitimlerinizi de veri toplayacak şekilde tarihlendirebilirsiniz. Kurumunuzun hâlihazırda düzenli olarak toplamakta olduğu mevcut performans ölçülerini belirleyin. Sonra da aklınızdaki katılımcılar için liderlik eğitimlerinizi bu ölçümler çerçevesinde tarihlendirin.”

“Son olarak eğitim sonrası değerlendirmelerinizi yaparken kısa, beş dakikalık anketler kullanın. Bu anketleri hem katılımcılara, hem bağlı çalışanlarına hem de yöneticilerine yaptırın.”

Irvine, ondan sonrasının basit bir ROI hesaplaması olduğunu ifade ediyor. “Eğitimin faydalarını alın, maliyeti çıkarın ve maliyete bölün. Ufak bir yardımla bunu yapabilirsiniz. Eğitimi vermeden önce ROI çalışmanızı planlayın ve sonra da plana uyun. Bir ortak bulun, erkenden planlayın ve başlamak için de mevcut ölçülere odaklanın. Bu süreç, liderlik gelişimi etkisini göstermenize çok yardım edecek. Zaman kaybetmeden çalışmanızı hemen bugünden planlamaya başlayın!”
 

Kurumunuzda bir ROI çalışması yapmak ile ilgili biraz daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Yatırımın Geri Dönüşü (ROI) Çalışmasını İlk Kez Yapmak: Nasıl Başlamalı?

20 Kasım 2019 Çarşamba

20:00 TSİ

Eğitim bütçenizin gerekçesini açıklamanız istendiğinde, elinizde bunu destekleyecek veriniz varsa eğitim talebinizi savunmak için sabırsızlanırsınız. Ancak elinizde veri yoksa isteksiz ve tedirgin olursunuz. Bu webinarda, Nissan global liderlik ve profesyonel gelişim dekanı Jim Irvine, Yatırımın Geri Dönüşünü hesaplamak için çok kolay bir yöntem paylaşacak. Bu hesaplama ile liderlik eğitiminizin kuruma olan etkisini gösterebileceksiniz.

MeasureUP Danışmanlık’tan Dr. Paul Leone tarafından geliştirilen Altıncı Düzey yaklaşımını anlatacakları bu webinarda öğrenecekleriniz:
  • Yatırımın Geri Dönüşü Nedir ve Neden Yapılır: ROI çalışmasını yapmak için gerekçe hazırlamak ve bir ROI çalışmasının kilit adımları nelerdir ve neden önemlidir?
  • ROI ile İlgili Efsaneler ve Gerçekler: Birçok girişimin başlamadan sonlandırılmasına sebep olan ve çok yaygın beş efsane nelerdir ve bunların nasıl aşabilirsiniz?
  • Kilit Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi: Altıncı Düzey değerlendirme sürecini ve stratejisini kullanarak eğitimin etkisini destekleyen iklim faktörlerinin nasıl belirleyeceksiniz?
Katılımcılar aynı zamanda Nissan’da gerçekleştirilen ROI analizine ilişkin vaka çalışmasını keşfetme şansını yakalayacaklar. Üstelik eğitimden dört ay sonra gerçekleştirilmiş gerçek bir üst yönetim raporunu da inceleme fırsatına sahip olacaklar.

Eğitim girişiminizin etkisini nasıl ölçebileceğinizi öğreneceğiniz bu fırsatı kaçırmayın. Liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonelleri; eğitimlerin, liderlerinin performanslarını nasıl geliştirdiğini içgüdüsel olarak bilirler. İLK ROI çalışmanıza şimdi başlayın ve yatırımın geri dönüşünü başkalarına da kanıtlayın!
 
Kayıt olmak için tıklayınız. 
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası