ORTA KADEME YÖNETİCİLER: KURUMUN KALBİ İLE İLGİLENİN

The Ken Blanchard Companies Başkan Yardımcısı Scott Blanchard, orta kademedeki yöneticilerin kurumda oynadığı rolü anlatmak için onlara kurumun kalbi diye hitap etmeyi sever. Blanchard’ın deneyimlerine göre, orta kademedeki yöneticiler göz ardı edilirse, geribildirime iyi tepki vermeyen ve yavaş ilerleyen bir kurumla karşı karşıya kalınır ki; oldukça sıkıntılı bir durumdur. Üstelik yalın ve çevik olmayı gerektiren bugünün hareketli iş dünyasında, orta kademe yöneticilere gereken önemi vermemek, performansa da zarar verir.

 “Kurumun kalbinde çalışan yöneticilerin farklı rolleri vardır. Öncelikle üst yönetim, orta kademeden hedefleri ve eylem planlarını yürürlüğe koymasını bekler. Böylece stratejik sonuçlar elde edilmiş olur. Ancak bu madalyonun yalnızca bir yüzüdür. Orta kademe yöneticiler, işin tamamlanacağı ortamdan da sorumludurlar. Dolayısıyla orta kademe yöneticilerin işi iki yönlüdür: İşlerin yapılmasını sağlamak ve çalışanların iş, şirket ve iş arkadaşları ile olan duygusal ilişkilerini yönetmek. Orta kademe yöneticiler iş ortamının havasını belirler.”

Blanchard, başarılı olmak için orta kademe yöneticilerin beklentileri iyi aktarabilmesi gerektiğini söylüyor. Bu da üst yönetim ile ilk kademe arasında noktaları birleştirmek anlamına gelir. Orta kademe yöneticiler etkin olamadığında hem üst yönetim hem de orta kademeye bağlı çalışanlar sıkıntı yaşarlar.

“İyi yönetilen şirketlerde bilgi akışı hem aşağıdan yukarıya hem de yukarıdan aşağıyadır. Orta kademe yöneticiler üst yönetimden aldıkları direktifleri tek tek takımlar ve takım üyeleri için planlara dönüştürürler; yaptıkları işin neden önemli olduğunu ve stratejiyi yürürlüğe koymada her birinin oynadığı rolü anlatırlar. İlk kademe çalışanların müşteriler ile etkileşimleri sonucunda elde ettikleri bilgileri toplar ve üst yönetime iletirler.”

Özellikle de yöneticileriniz gereken eğitim ve desteğe sahip değilse orta kademe yönetim zor iştir.

“Yöneticiler gelişmek ve zorlukları aşmak için gereken desteği almazlarsa, kendilerini arada kalmış hissederler. O zaman da kurumun tam kalbinde yer alan orta düzey yöneticiler bağlılıklarını yitirir. Böylece onların çalışanlarıyla iş yapma biçimleri çalışanların da işi yeterince önemsememesine, işin önemini yeterince anlamamasına ve şirketin vizyon ve misyonu ile yeterince bağ kurmamasına neden olur.”

Blanchard’a göre iyi haber, işlerin yapılmasını sağlamak ve bağlılık yaratmak için kurumlar bazı yaklaşımlardan yararlanarak orta kademe yöneticilere yardım edebilir. Böylece çalışanların saygısını ve desteğini kazanması mümkündür.

Blanchard kurumların yararlanabileceği yaklaşımlara örnek olarak, şirketinin eğitim programlarından birkaçına değiniyor.

“Yöneticilere beceri kazanmalarında yardım ederken temeli olan bir yaklaşım benimsemek önemli. Hedef, yöneticilerin performansı yönetmek için kullanabilecekleri bir çerçeve oluşturmaktır. İki eğitim programımız onlara destek olabilir: Dünya çapında en çok öğretilen liderlik modeli olan ana programımız ‘SLII’ ve spesifik olarak ilk kez yönetici olanlara yönelik geliştirdiğimiz yeni programımız ‘İlk Yöneticilik’eğitimi. Her iki program da yöneticilere etkin hedeflerin nasıl belirleneceğini, bağlı çalışanlar ile nasıl ortaklık kurulacağını ve performans üzerine etkin görüşmelerin nasıl yapılacağını öğreterek önemli beceriler kazandırıyor.”

Blanchard, denklemin duygusal boyutu için ise diğer iki programa işaret ediyor: Yöneticilerin, çalışan bağlılığı yüksek, insanların kendilerini güvende hissedecekleri ve başarılı oldukları bir iş ortamını yaratmasına yardım etmek için geliştirilen ‘Güven Oluşturma’ ve ‘Optimal Motivasyon’ programları.

“Her şey yararlı görüşmeler yapmakta bitiyor. Liderlik işleri insanlarla ve insanlar aracılığıyla yapmaktır. Performans ve sonuçlar madalyonun bir yüzüdür. Diğer yüzü ise iş ortamı ve bağlılıktır. Biri olmadan diğeri ile yapamazsınız.”

Orta Kademe Yöneticilerinize Yatırım Yapın

Blancharda göre, orta kademe yöneticiler, becerilerini her yıl gözden geçirip tazelemelidir.  Bu becerilerin içinde görüşme becerileri, organizasyonel becerilerle birlikte kendi liderlik etkilerini anlayıp bunu değiştirme kabiliyeti de yer almaktadır. Blanchard, gözden geçirmenin üstün körü yapılacak bir şey olmadığı konusunda uyarıyor.

“Kurumlar, orta kademe yöneticilerin eğitimini ciddiye almadıklarında sorunlar ile karşılaşırlar. İnsanların güçlü becerileri olan bir yönetici ile çalışmaya ihtiyacı vardır. Üstelik bunu isterler. Çalıştığımız en iyi şirketler orta kademe yöneticilerin eğitimine önem veren kurumlardır. Her kademede liderlik gelişimi üzerinde dururlar. En iyi şirketler eğitime yatırım yapmanın mantığını sorgulamazlar. Sorgulayanlar, sorunlarla boğuşan şirketlerdir.”


Kurumunuzdaki liderlik becerilerini nasıl iyileştireceğinizi öğrenmek ister misiniz? O zaman bu webinarda bize katılın!

Kurumun Kalbi için Liderlik Eğitim Programı Tasarlamak

1 Haziran 2016, Çarşamba
19:00 TSİ

Liderlik bir beceridir. Günümüzün talepkar iş ortamında düzenli aralıklarla tazelenmesi gereken bir beceridir. Bu webinarda, Scott Blanchard, orta kademe yöneticilerde olması gereken becerilere değinecek.
Katılımcılar;

  • Stratejik ve operasyonel liderlik becerilerinin kurum performansını nasıl etkilediğini ve hangi becerilerin çalışan bağlılığında en önemli role sahip olduğunu,
  • Yöneticilerin öncelikle geliştirmesi gereken üç beceriyi,
  • Liderlikte takım üyelerinin temel ihtiyaçlarını karşılayan, kucaklayan ve herkesi sürece dahil eden bir yaklaşımı nasıl edineceğinizi,
  • Liderlik eğitim programınızı yaratırken dikkate almanız gereken dokuz beceri alanını

öğrenecekler.

Orta kademe yöneticilerinize yönelik eğitim programını nasıl hazırlayacağınızı öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın ve onlara kurumunuzdaki çalışanların performanslarını ortaya çıkarmalarına olanak sağlayacak bir eğitim programını nasıl hazırlayacağınızı öğreneceğiniz bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt olmak için tıklayınız.

 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası