Amaç Odaklı Bir Kültür Yaratmak
Lüks iskele teknelerinin lider üreticisi Avalon Pontoons hızla büyüyordu. Operasyon Müdürü J.J. Dudick, bu büyümeyi kucaklayacak ve sürdürülebilir bir gelecek inşa edecek bir kurum kültürü yaratmak istiyordu. The Purpose Summit'e katılana kadar organizasyonel değişimi nasıl düzenleyeceğinden tam olarak emin değildi.
PurposePoint™'in kurucusu Davin Salvagno tarafından gerçekleştirilen The Purpose Summit, amaç odaklı liderlerin küresel çapta bir araya geldiği bir etkinlik. Konferansın ilk gününün sonunda Dudick, yalnızca amaç odaklı bir lider olmayı değil, aynı zamanda şirketindeki liderlerin de amaç odaklı liderlik etmelerine yardımcı olmak istediğini anladı.
"Konferansı, bir sonraki Pazartesi günü şirketimizde bir fark yaratmak için ne yapacağımızı sorarak sonlandırdılar. Ben de patronumla konuşarak (şefler, takım liderleri ve yöneticiler de dahil olmak üzere) tüm liderlerimiz için liderlik eğitimine yatırım yapmayı planladım," diyor Dudick.
Bir sunum hazırladı ve fikirlerini The Purpose Summit'ten aldığı ek bilgilerle birlikte yöneticisiyle paylaştı. Bunun üzerine yöneticisi olumlu yanıt verdi. Dudick'in bilmediği şey ise şuydu: Yöneticisi, mevcut kurum kültürünü olumlu bulmayıp şirketten ayrılan insanların yarattığı meseleyle başa çıkmaya çalışıyordu.
"İkimiz de çalışanlarımıza onlara ne kadar değer verdiğimizi ve amaç odaklı bir kültür yaratmaya yardımcı olmaları için onlara ihtiyacımız olduğunu gösterme fırsatımız olduğunu fark ettik. Bu hem onlar için hem de şirket için olumlu olacaktı," diyor Dudick. "Bir fark yaratmak istiyorduk ve yardıma ihtiyacımız vardı, bu nedenle bir liderlik gelişim programı oluşturmak için Davin Salvagno ve takımıyla iş birliği yapmaya karar verdik."
Avalon’da geçmişte çoğunlukla bireysel oturumlar şeklinde beceri eğitimleri veriyorlardı; ancak daha önce hiç kapsamlı bir liderlik eğitimi müfredatı sunmamışlardı. Blanchard Yetkili Ortağı olan PurposePoint, Dudick'i Blanchard®'ın şirketin amaç odaklı liderler geliştirme vizyonunu destekleyecek çeşitli eğitim çözümleriyle tanıştırdı. Blanchard programının içeriğinde Kişisel Liderlik, Güven Oluşturma, Görüşme Kapasitesi, SLII®, Koçluğun Temelleri, Takım Liderliği ve Değişimde İnsanlara Liderlik Etme bulunuyordu.
PurposePoint'in Baş Öğrenme Sorumlusu Coryne Forest, meslektaşı Adam Ritchie ile birlikte bir öğrenme yolculuğu tasarladı ve Avalon'daki tüm oturumları genel merkezde gerçekleştirdi.
Dudick sürecin en başından itibaren Avalon'un eğitimle kazanmayı amaçladığı şeyin önemini açıkladı: bireyler ve takımlar üzerinde olumlu bir etki yaratacak ve kültürlerinin dokusu haline gelecek liderlik becerileri oluşturmak istiyorlardı.
Dudick, "Bu eğitim daha önce sunduğumuz her şeyden farklıydı ve çalışanlarımızın bunun şirketimizi, nasıl daha iyi hale getireceğini anlamaları gerekiyordu," diyor. "Onlardan tamamen hazır olmalarını ve öğrenmek için zaman ayırmalarını istedik. Liderler eğitime katılırken vardiyaları da kapattık. Böylece bu öğrenme yolculuğuna olan bağlılığımızı göstermiş olduk ve onlardan da bunun bir parçası olmalarını istedik.
"Eğitimi sınıf eğitimi olarak gerçekleştirdik ve Kişisel Liderlik, Güven Oluşturma ve Görüşme Kapasitesi eğitimlerini lider seviyesine göre tanımlanmış gruplara verdik; bir grupta saatlik/vardiyalı çalışan liderler, bir grupta maaşlı çalışanlar ve bir grupta da yöneticiler yer aldı. Bu konuda oldukça dikkatliydik, çünkü güven oluşturmak ve katılımcılara özerklik vermek istiyorduk. SLII®'yu vermeye hazır olduğumuzda, hepsi modellere ve becerilere aşinaydı. Birbirlerinden öğrenebilecekleri ve birbirlerini insan olarak tanıyabilecekleri eğitimin geri kalanı için bir araya gelmeye hazırdılar. Bu son derece zengin bir deneyimdi."
Avalon öğrenme deneyimini bir bitirme projesiyle tamamladı. Bu projede, her liderin eğitimden öğrendiği ve iş yerinde uyguladığı bir bilgiyi paylaştığı ve ardından bu bilginin şirketin genel verimliliği üzerinde nasıl olumlu bir etkisi olduğunu açıklamalarını istedi.
"Katılımcı verilerini veya anket sonuçlarını değerlendirmeye yönelik ölçütler oluşturmadık," diyor Dudick. "Bunun yerine, özellikle insanlardan kendi davranışlarını nasıl değiştirdiklerini bize anlatmalarını istedik.”
“Her bir kişiden eğitim sırasında öğrendikleri bir beceriyi, bu beceriyi nasıl kullandıklarını ve elde ettikleri sonuçları anlatan bir sunum yapmalarını istedik. Onlardan aynı anda üç ya da dört şeyde ustalaşmalarını istemedim; her seferinde bir yeni beceriye odaklanmalarını ve bunu paylaşmalarını teşvik ettim. Sunumlar güçlü ve etkileyiciydi. Katılımcılar gerçek hayattan örneklerini paylaştıkça, bu herkes için öğrenmeyi oldukça pekiştirdi."
Dudick, liderlerin belirli projelerde kaydettikleri ilerlemenin devamını kontrol etmek için 60 günlük bir takip programı oluşturdu. Eğitim tamamlandığında yeni becerilerini kullanmayı bırakmadıklarından emin olmak istedi. Liderlere günlük konularda koçluk yapmaya devam ediyor.
"Geçenlerde bir lider çalışanlarla ilgili bir sorunu görüşmek üzere bana geldi ve hedef belirleme ve insanların hedeflerine ulaştıklarından emin olmak için atılması gereken adımlar hakkında konuştuk. Bu eğitim bize sorunları çözmek için birlikte çalışma dilini kazandırdı. Takım liderlerinin, artık birbirleriyle konuştuklarını; durumları ve insanları yönetmek için verileri kullandıklarını görüyorum. Etkili iletişim kurmalarına yardımcı olan ortak bir liderlik diline sahipler ve hepsi gelecekte başarılı olmamıza yardımcı olacak amaç odaklı bir kültür yaratmadaki rollerini anlıyorlar."
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası