ÇALIŞAN İŞ TUTKUSU: ÖNCE KENDİ KURUMUNUZDAKİ MÜKEMMELLİK KAYNAKLARINI İNCELEYİN

Çalışan bağlılığının "nasıl oluşturulacağı" konusunda en iyi danışmanları nerede bulabileceğinizi mi merak ediyorsunuz? Fazla uzaklara bakmayın, cevap kurumunuzun içinde. Kendi organizasyonunuzda, gösterdikleri performansları ile çıtayı yükseltmiş yönetici ve çalışanlarınıza odaklanın. Onlar size mevcut kurumsal kültür şemsiyeniz altında çalışırken bunu nasıl başardıklarını net bir şekilde gösterebilirler.

İlginç bir şekilde, bu mükemmellik kaynakları her kurumda mevcutken, çoğu zaman üzerlerinde durulmaz. The Ken Blanchard Companies Başkan Vekili Scott Blanchard'a göre, "Birçok kurum yönetimi, aynı sektörde faaliyet gösteren kendileri ile benzer boyuttaki kurumlara göre nasıl bir performans gösterdiklerini görmek istiyor. Her ne kadar bu başlangıç olarak güzel bir noktaysa da, çoğu kurum bünyelerinde gösterdikleri performans ile çıtayı yükseltmiş çalışanlarının davranışlarını ve aldıkları sonuçları, diğer kurum çalışanları arasında nasıl yaygınlaştırabileceklerini araştırmayı ihmal ediyorlar.”

Kurum içindeki en iyi uygulamaları belirleme ve bunlardan bir öğreti çıkarma peşinde olan organizasyonlara, Blanchard beş adımlı bir yaklaşım öneriyor.

1. Adım: Kurumuzu etüd edin.

Saygın bir çalışan bağlılığı değerlendirme çalışması aracılığı ile kurumunuzu etüd edin. Kullandığınız değerlendirmenin geçerli, güvenli ve eyleme geçmenizi sağlayacak veriler sağlayabilen türde bir araç olmasına dikkat edin. Çalışmadaki demografiyi doğru kurun. Aradığınız detay birim verilere ulaşırken, cevapların anonim kalmasını garantileyerek gönüllülük esasını koruyun. Blanchard'ın deneyimlerine göre, departman ya da işlevsel bazda bir değerlendirme, hedeflenenlerin elde edilmesi için genelde yeterli olmaktadır.

2. Adım: Kendi mükemmellik kaynaklarınızı belirleyin.

Çalışma sonuçlarını almanızla birlikte, kurumunuzu departman ya da işlevsel düzeyde değerlendirin. Kendi mükemmellik kaynaklarınızı belirleyin. Hangi takım ya da departmanlarınızın kurumunuzun ortalamalarından ciddi oranda daha yüksek puanlar aldığını keşfedin. Bu departmanlarınızın liderleri ile temasa geçerek birimlerinde neler olduğu konusunda daha fazla bilgi almak için görüşmeler yapın.

3. Adım: Görüşmelerinizi en yüksek anlam taşıyan noktalara odaklayın.

Blanchard araştırmaları tutkulu bir iş ortamını ve çalışan algılarında en yüksek değişimi yaratmada 12 faktörü belirlemiş durumda. Bunların beşi kurumsal, beşi görevle ilişkili, diğer ikisi ise birleştirici faktörler.

  • Kurumsal Faktörler—Büyüme, Süreçsel Adalet, Dağıtımda Adalet, İşbirliği ve Performans Beklentileri
  • Görevle İlişkili Faktörler—Anlamlı İş, Görev Çeşitliliği, İş Yükü Dengesi, Özerklik ve Geribildirim
  • Birleştirici Faktörler—Çalışma Arkadaşlarına Bağlanmışlık ve Lidere Bağlanmışlık

Birim liderlerinizle görüşmelerinizin yapısını bu faktörleri kullanarak oluşturun. Tutkulu bir iş ortamının bileşenlerinin karşılanması konusuna nasıl bir yaklaşım içinde olduklarını ortaya çıkarın. Diğer departman liderlerinden neleri farklı yaptıklarını keşfedin.

4. Adım: Reçetelerle işe koyulmayın—Bunun yerine süreci anlayın.

Her bir yönetici ve takımın bu 12 Çalışan İş Tutkusu faktörüne nasıl hitap ettiklerini dinleyip öğrenirken, bu davranışlar içinde olmalarının temelindeki nedenlere kulak kabartın. Sadece davranışı taklit etme tuzağına düşmeyin. Yöneticilerle onlara doğrudan rapor veren çalışanlar arasındaki ilişki karmaşıktır. Bağlanmışlık ve İşbirliği duyguları oluşturmak için bir yönetici için işleyen, diğer bir yönetici için işlemeyebilir. Her yönetici kendisi için doğru olan bireysel yaklaşımı bulmak zorundadır.

Ayrıca kişilerin kendi kişisel geçmiş, değerler ve deneyimlerini temel alarak aynı davranışa farklı tepkiler vereceklerini akılda tutmak önemlidir. Her çalışanın kişisel özellikleri de hesaba katılmalıdır. Bir iş ortamının kendileri için iyi olup olmadığına karar verirken, çalışanların yaptıkları bir çok değerlendirme vardır. Yöneticilerin tutkulu bir iş ortamı yaratma olayına çok yönlü yaklaşmaları ve bireyler kadar algılarda da çok farklılıklar olabileceğini görmeleri gerekir.

5. Adım: En başarılı uygulamalarınızı paylaşın ve liderlerinizden de aynı şeyi yapmalarını isteyin.

Çoğu kurumda, "Bağlanmışlığa nasıl hitap ediyorsunuz?" ya da "İşbirliğine nasıl yaklaşıyorsunuz?" türü sorulara yöneticilerin cevapları, diğer yöneticiler için öğretici olan kapsamlı ve değerli fikir listeleri oluşturur. En iyisi de, bu fikirlerin her birinin, kurumunuzda pratikte halihazırda başarı ile uygulanmış bulunan birer örnek olmalarıdır.

Kurumunuzdaki çalışanların, çalışan iş tutkusuna olan tüm farklı yaklaşımlarını belirledikten sonra, bu uygulamaların bazılarını paylaşmaya başlayın. Toplantılar yapın, intranete ipucu ve öneriler koyun ve başarı hikayelerini paylaşın.

Yine, yöneticilerden ve departman liderlerinden öğrendiklerini diğerleri ile paylaşmalarını isteyin. Bunun sizin için iki faydası vardır. İlki, içeriğin öğretilmesi için, öğretecek kişilerde yüksek düzeyde bir anlayışa, kavramaya ihtiyaç duyulur ki—bu sizin departman liderlerinizden beklediğiniz bir şeydir. İkincisi, içeriğin öğretilmesi, departmanca izlenecek ve odaklanılacak bir şey olacağına dair bir beklenti de doğurur. Bu yaklaşım değişimi teşvik edecek, iki ayrı noktaya nişan alabileceğiniz çift namlulu mükemmel bir yaklaşımdır.

 

BUGÜN BAŞAYIN!

Blanchard’ın sürekli araştırmaları, çalışanların fazladan bir adım daha atacakları, kurumunuzdaki kariyerlerine yatırım yapacakları ve diğerleri ile kazandır-kazan mantığı ile işbirliği içinde çalışacakları bir ortam yaratmanın ilk adımının, 12 kilit alandaki çalışan algılarına hitap etmekten geçtiğini gösteriyor. Sizin iş ortamınızda bu algıların hangileri olduğunu keşfedin. Kurumunuzda halen mevcut olan mükemmellik kaynaklarınızı belirleyin. Öğrendiklerinizi diğerleri ile paylaşın. Çalışanların işe gelmeyi gönülden isteyerek en iyilerini verecekleri motive bir iş ortamı yaratmanın en etkili yolu budur!


 

Tutkulu bir iş ortamı yaratma üzerine daha fazlasını duymak ister misiniz? O halde ücretsiz webinarımızda bize katılın!

 

ÇALIŞANLARIN İŞ TUTKUSUNU GELİŞTİRME: BAĞLILIĞIN YENİ KURALLARI 

16 Kasım 2011, Çarşamba

TSİ:19:00–20:00

Bugünlerde iş dünyasında birçok kişi çalışan motivasyonundan bahsediyor. Buna karşın acaba kaçımız çalışanların bağlılığını sağlayan faktörlerin farkındayız? Ya da aşağıdaki düşünce ve davranışlar içinde oldukları ortamları onlar için nasıl yaratacağımızı biliyor muyuz?

Bu webinarda, Blanchard Kıdemli Danışman Ortağı Phil Reynolds, geribildirim sağlamaya yönelik kilit becerileri inceleyecek. Webinar katılımcıları aşağıdaki noktalarda bilgi sahibi olacaklar:

  • Çalışılacak en iyi kurumda olduklarını düşünerek övündükleri
  • Kariyerlerine uzun dönemli yatırım yaptıkları
  • Mevcut görevlerinde kendilerinden beklenilenlerin ötesinde performans göstermek için yenilikçi yollar yarattıkları
  • Kazandır kazan ruhuyla beraber çalıştıkları arkadaşlarına ilham verdikleri ortamları

Bu webinarda, yazar Scott Blanchard gerçekte, insanların içinde bulunan doğal motivasyonu ortaya çıkaran, onları yeni rollerine hızla ısındıran ve performans engellerini ortadan kaldıran faktörleri tespit ettiği beş yıllık araştırma sonuçlarını paylaşacak.

Webinarda aşağıdaki noktalar derinlemesine incelenecek:

  • Çalışanların iş tutkusunu oluşturan ya da aşındıran liderlik davranışları
  • Performans yönetmede iki yaklaşım: Mantık temelli üst yol'a karşılık duygu temelli alt yol
  • Zayıf liderliğin finansal yansımaları

Günümüzün rekabetçi iş ortamında her kurum, çalışanların geride kalmasına sebep olan; iş, kurum ve kişilerarası ilişki faktörlerini ve bunlara yönelik liderlerinin neler yapabileceklerini bilmelidir.

Çalışanların en iyi performanslarını göstermek için istekli olarak işe geldikleri bir ortamın nasıl yaratılacağının derinlemesine inceleneceği bu webinarda, gelin Scott Blanchard'a katılın. Çalışanlarınızın içindeki en iyiyi nasıl ortaya çıkarabileceğinizi ve bunun kurumunuzun performansını nasıl ileriye taşıyacağını öğrenebileceğiniz bu fırsatı kaçırmayın.

Webinar dili İngilizce'dir.

Webinara katılmak için, şimdi kaydolun.

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası