Steve Jobs’un söylediği çok bilinen bir söz var, “Çılgın olanlar için söylemek gerekirse…. Her ne kadar bazıları onları çılgın olarak görse de biz onları dahi olarak görürüz, çünkü ancak dünyayı değiştirebileceğine inanacak kadar çılgın olanlar gerçekten dünyayı değiştirebilir.”
The Ken Blanchard Companies İşletme Çözümleri Başkan Yardımcısı Michael Lurie, bu sözü Apple ve diğer bütün büyük firmaların özündeki anlayışı verdiği için çok sever. Geleneksel üst-alt yaklaşımı yerine günümüzün açık pazar ortamında çalışanların tutkularını ve potansiyellerini ortaya çıkaracak çevik, insan odaklı şirketlere ihtiyacımız olduğunu söylüyor.
“Yıllar önce özellikle 40 yaşının üzerindeki liderlere öğretilen liderlik stili işleyişin aksamasından kaçınmak için tasarlanmıştı. Oysa bugün liderlerin bu aksamayı kucaklaması, oluşturduğu fırsatları görmesi ve geleceği şekillendirmek için cesur adımlar atması gereken bir ortamdayız.”
Lurie’a göre günümüzde çoğu şirket sürekli olarak değişen global bir pazarda faaliyet gösteriyor. “Geçtiğimiz yirmi yılda meydana gelen büyük değişimler — en önemlileri olarak dijital teknolojilerin küreselleşmesi, pazar sistemi ve eğitimi gösterebiliriz— pazarların korunmasını ve geleneksel şirket yönetim sistemlerini destekleyen şartları ortadan kaldırıyor, sanayi ekonomisini bilgi ekonomisine dönüştürüyor. Daha güçlü, esnek ve sürdürülebilir olan; dünya çevresinde milyarlarca insanın bireysel ve ortak becerilerini ortaya çıkaran şartlar oluşuyor.”
Dolayısıyla şirketler artık daha farklı, talepkar ve yetkilendirilmiş paydaş gruplara hizmet ediyor. Bu grubun içinde eskisinden daha fazla seçeneği olan ve bu seçenekler hakkında her zamankinden daha fazla bilgilendirilmiş çalışanları, ortakları ve toplulukları saymak mümkün. Bu tür bir ortamda, şirketler hayatta kalmak ve başarılı olmak için, sürekli olarak değişmek ve gelişmek zorunda. Ekonomi çarkının merkezinde inovasyon, ilişkiler ve kültür gibi elle tutulur olmayan insan kaynaklarına güven arttıkça herkes için yaratılan değeri en üst düzeye çekmek gerekiyor. İşte bu nedenle bireysel katkıları maksimize edecek ve ortak çabaları optimize edecek yeni bir şirket modeli tasarlanmalıdır.
YENİ LİDERLİK BECERİLERİ
Lurie’ye göre, yeni çevik ve insan odaklı şirket modeli liderlerin tamamen farklı bir dizi beceriyi geliştirmelerini ve uygulamalarını gerektiriyor. Sanayi ekonomisi geleneklerinde, sermaye odaklı şirket modelinde “yönetim”, ağırlıklı olarak planlama, yönlendirme ve kontrolle ilgiliydi. Günümüzün çevik ve insan odaklı şirket modelini hızlı ve başarılı bir biçimde geliştirmek için liderlerin bu değişimin katalizörü, mimarı ve koçluğunu yapmaları gerekiyor. Bu nedenle yeni bir anlayışa ve bir dizi yeni beceriye ihtiyaçları var.
Lurie, “Değer yakalayan; az bulunurluk, rekabet ve korumaya dayanan sermaye odaklı anlayışın tam tersine ihtiyacımız var: Değer yaratan; bolluk, iş birliği içinde ve sürekli gelişerek değişen insan odaklı bir anlayış. Bu anlayış, sermaye odaklı geleneksel şirketlerimizi çevik ve insan odaklı şirketlere dönüştürmenin tam merkezini oluşturuyor. Bugün liderler bu dönüşümü harekete geçirmek için değer yaratan bu anlayış için model oluşturmalı ve başkalarında bu anlayışın oluşmasını sağlamalıdır.”
“Rekabet avantajı üzerine bir stratejiye odaklanmak yerine artık liderler, yeni işletme modelleri ile ilgili yeniliklere odaklanmalılar. Strateji, geleneksel anlamda operasyonel planlama ve kontrol olarak değil, sürekli gelişerek değişme süreci olarak yürütülmelidir. Hiyerarşik yapıyı sürdürmek yerine liderlerin bir network kurumunu tasarlamayı öğrenmeleri ve network etkilerinden yararlanmaları ve yaratılan değeri artıracak şekilde davranmaları gerekiyor.”
Lurie, “Bu süreç liderlerin kendilerini ve diğerlerini iyice anlaması ile başlar. Her birinin (Kendisinin ve diğerlerinin) sürece ne katabileceğini ve başarmak için neye ihtiyaç duyduğunu görmesi gerekir. Farklı ve çalışanları sürece dâhil eden takımlar yaratmak, bireysel ve takım performansını kolaylaştırmak için yeterliliklerini geliştirmelidir. Liderler bunun yanı sıra kurum içinde ortak çalışma, etkileme, değişim yönetimi ve kurum kültürünü şekillendirmekle ilgili yeterliliklerini de geliştirmelidir.”
YENİ BİR DİZİ YETENEĞİ GELİŞTİRMEK
İş dünyası hızla değişiyor ve liderlerin öğrenmek ve uzmanlaşmak için yıllarını verdiği liderlik anlayışları, bir dizi beceri ve davranış artık günümüzün şartlarını karşılamıyor ve hatta tamamen geçersiz kalıyor. Bu yeterlilikler yakında var olmayacak bir dünya için geliştirilmişti. Bugünün liderleri hızla gelişen bu dünyada yeni bir dizi yeterliliğe ihtiyaç duyuyor. Kısa dönemde olağanüstü performans göstermek ve sürdürmek, uzun dönemde ise yüksek değerde büyüme elde etmek isteyen şirketler için liderleri, yeteneklerini çevik ve insan odaklı şirketler oluşturmak için geliştirmeliler. Ancak bu yetenekleri geliştirebilen liderler, yirmi birinci yüzyılın açık pazarlarında başarı kazanacak güçlü ve kalıcı işletmeler yaratacak “çılgınların” potansiyelini açığa çıkarabilir.
Kurumunuzda çevik, insan odaklı liderlik becerilerini geliştirmek için neler yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi almak ister misiniz? O zaman bu ücretsiz web etkinliğinde bize katılın!
DİNAMİK VE İNSAN ODAKLI ŞİRKETLERE LİDERLİK ETMEK İÇİN GEREKEN BECERİLER
25 Haziran 2014 Çarşamba
19:00 TSİ
Günümüzün artan zorlukları ve karmaşıklığı ile birlikte, liderlerin ihtiyaç duyduğu beceriler ile şu anda sahip olduğu beceriler arasındaki uçurum gittikçe artıyor. Bu uçurum kısa dönemde performans, uzun ve orta dönemde ise gelişim ve uyum sağlama yetersizliği olarak karşımıza çıkıyor. Şirketler, bugünün açık pazarlarında başarılı olmak için liderlerinin becerilerini acilen geliştirmeliler.
Bu webinarda, The Ken Blanchard Companies İşletme Çözümleri Başkan Yardımcısı Michael Lurie, liderlerin günümüzün karmaşık ve sürekli değişen ortamında ihtiyaç duyduğu becerileri geliştirmek için stratejik ve güçlü bir yaklaşım olan Blanchard Liderlik Gelişimi Çerçevesini tanıtacak. Katılımcılar aşağıdaki konuları keşfedecek:
Kimler Katılmalı?
21. yüzyıl için tasarlanmış ve liderlik becerilerini geliştirmek için oluşturulmuş bu güçlü ve yeni yaklaşımı öğrenme fırsatını kaçırmayın.
Şimdi Kaydolun!
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası