EĞİTİM İLE GERÇEK DEĞİŞİM ARASINDAKİ BOŞLUĞU KAPATMAK

Bu ay gerçekleştireceğimiz webinar için hazırlık yaparken, Blanchard'ın Ürün Müdürü Dr. Jay Campbell ile liderlik gelişiminde en sık karşılaşılan sorunlardan birini ele aldık:
Neden bu kadar çok eğitim girişimi kalıcı bir etki yaratmıyor?

Dr. Campbell'ın paylaştığı bilgiler hem düşündürücü hem de ihlam vericiydi. Düşündürücü, çünkü sürdürülebilirliğin önündeki engeller oldukça gerçek ve dirençli; ilham verici, çünkü doğru yaklaşımla bu engelleri aşmak mümkün.

Eğitimler Neden Etkisini Kaybeder?

Campbell'a liderlik eğitiminin neden çoğu zaman kalıcı bir değişim yaratamadığını sorduğumda, cevabı çok netti: iş yükü.

“Liderler eğitimlerinden fikir ve motivasyon dolu olarak dönerler, ancak hemen ardından yaklaşmış teslim tarihleri, dolu takvimler ve acil talepler altında kısa zamanda kendilerini bunalmış halde bulurlar. Yeni becerilerin en taze ve uygulamaya en yatkın olduğu o kritik dönem, yani sadece birkaç haftalık süre, hızla sona erer.”

Dikkat dağıtıcı unsurlar ise bir başka etkendir, diye açıklıyor Campbell.

“Yoğun iş ortamlarında, dikkat sürekli farklı yönlere çekilir ve yeni öğrenilenler kolayca unutulur.”

Daha da zararlı olanlar ise yöneticilerden gelen karmaşık mesajlardır.

“Eğer katılımcının yöneticisi destekleyici değilse ya da daha kötüsü, eğitimin önemli olmadığını ima ediyorsa, insanlar doğal olarak bunu bir kenara bırakır.”

Ve son olarak, özgüven var. 

“Yeni becerileri kullanmak tuhaf hissettirir. Yeterlilik olmadan, birçok çalışan yeni şeyleri denemekten çekinir ve sonunda tanıdık alışkanlıklara geri döner.”
Bu güçlükler bir araya geldiğinde, sürdürülebilirliği kırılgan bir süreç haline getirir. Eğer bilinçli bir dikkat ve çaba gösterilmezse, eğitimle kazanılan değişim yavaş yavaş kaybolur.

Kaybedilen İvmenin Maliyeti

Bu azalmanın sonuçları oldukça önemlidir. Campbell'ın da belirttiği gibi, “Kurumlar, daha iyi liderlik, daha güçlü ekipler, daha fazla inovasyon gibi iddialı hedeflerle eğitim programları tasarlar. Ancak öğrenilenler uygulanmadığında, bu hedefler gerçekleştirilemez. Girişimler durur, yatırımlar beklenen performansı gösteremez ve belki de en cesaret kırıcı olanı, potansiyel kaybolur. Ortaya çıkabilecek fikirler ve iyileştirmeler hiçbir zaman gün yüzüne çıkmaz.”

Sürdürülebilirlik İçin Bir Çözüm Seti

Campbell'ın yakında düzenleyeceği bu webinarda da tam olarak bu konu ele alınacak. Campbell, eğitimin sağladığı etki ve dönüşümü engelleyen unsurları daha derinlemesine ele almayı ve öğrenme ve gelişim uzmanlarının sıklıkla gözden kaçırdığı kör noktaları vurgulamayı planlıyor.

“Eğitim sunmak işin sadece yarısıdır. Kurumların ihtiyacı, bir sürdürülebilirlik stratejisidir.” Campbell bunu tek tip bir çözüm değil, farklı yaklaşımlardan oluşan bir çözüm seti olarak tanımlıyor.

Önemli olan, liderlerin ve yöneticilerin kendi kültürlerine, ekiplerine ve hatta kurumunuzdaki alt kültürlere uygun tekniklerin doğru kombinasyonunu seçmeleridir. Doğru kombinasyonla, eğitimin kalıcı olma şansı çok daha yüksek olur.

SLII®'nun Yeni Tasarımı: Tasarımla Sürdürülebilirlik

Bu tartışmayı Blanchard'ın kendi tasarım çalışmalarıyla ilişkilendirerek, Campbell'a Blanchard'ın SLII® liderlik gelişimi programının yeni tasarımının sürdürülebilirliği nasıl ele aldığını sordum. Sürdürülebilirliğinin en baştan kurgunun bir parçası olduğunu aktardı.

“SLII®'nun yeni tasarımı, öğrenme yolculuğuna derinlemesine düşünmeyi ve zihinsel süreçlerin farkındalığını (üstbilişi) dahil ediyor; katılımcıların becerilerin işlerinde nasıl önem taşıdığını daha bilinçli biçimde ele almalarını teşvik ediyor.”

Program, yalnızca zihinsel bir dönüşümle sınırlı kalmayıp pratik desteklerle de güçlendiriliyor. Sınıfta başlatılan aktiviteler, iş yaşamına aktarılacak biçimde kurgulanarak teoriyi uygulamaya dönüştürmeyi kolaylaştırıyor.

"Sınıfta tanıtılan ve daha sonra iş yerine taşınan destek araçları geliştiriyoruz. Örneğin, katılımcılar sınıfta teşhis ve uyum becerilerini kullanarak çeşitli görüşme uygulamaları yaparlar, ancak gerçek görüşmeler aslında eğitimin ardından gerçekleşir. Bu sayede, öğrenme ortamından işe geçiş sorunsuz bir şekilde gerçekleşir.”
“Ayrıca, güncellenmiş SLII® mobil uygulaması ve SLII® Asistan gibi yeni araçlar da var. Bu araçlar, insanları destekliyor, hatırlatıcılar gönderiyor ve zorlu ilk dönemlerde destekleyici bir rol oynuyor.”

Kalıcı Etki için Üç Temel Unsur 

SLII®'nun yeni tasarımının en pratik özelliklerinden biri, üç adımlı eylem planıdır. Campbell, önceki takip programlarının 21 adımdan oluştuğunu, daha sonra 12 adıma indirgendiğini, ancak bunun yine de yoğun çalışan profesyoneller için çok fazla olduğunu açıkladı. Yeni yaklaşım, sadelik ve uygulanabilirlik üzerine kurulmuş üç temel unsura odaklanıyor:
  1. Takım üyeleriyle eğitimde hazırladıkları SLII® görüşmelerini yapmak. Bu, onların gerçek durumlarda SLII®'yu hemen uygulamaya koymalarını sağlar.
  2. Takım üyelerine SLII® dilini öğretmek. Bu, ortak anlayış ve hesap verebilirlik yaratarak sürdürülebilirliği bir ekip işi haline getiriyor.
  3. Düzenli bire bir görüşmeler planlamak. Campbell bunları “neredeyse sihirli” olarak nitelendiriyor. Çünkü liderleri doğal olarak teşhise, dinlemeye ve desteklemeye yönlendiriyor.
Bu üç adıma odaklanmak, liderlerin eğitimden bir ay sonra da SLII® uygulamaya devam etme olasılığını önemli ölçüde artırıyor.

Ortak Bir Dilin Gücü

SLII®'nun temel fikirlerinden biri, ortak bir liderlik dili yaratmaktır. Campbell, bunun iki nedenle kritik öneme sahip olduğunu vurguluyor:
"İlk olarak, kurum liderleri genellikle kültürlerinin ortak bir parçası olarak belirli bir yaklaşım veya çerçeve oluşturmak isterler. Ortak dil, bu çerçevenin öğrenilmesi ve uygulanması konusunda güçlü sosyal ipuçları yaratır.” 

“İkincisi, ortak bir dil netlik ve karşılıklı bağ oluşmasını sağlar. İnsanlar ‘Bu konuda G2’deyim’ (yani hayal kırıklığına uğramış öğrenci) veya (G3’de olup) ‘Yönlendirmeye değil, daha fazla desteğe ihtiyacım var’ gibi ifadeler kullanabildiğinde, beklentiler netleşir ve uyum artar.

Campbell ayrıca, bu dilin kurumda yayılma etkisine dikkat çekiyor: “Eğitimi almamış olanlar bile bu terimleri duyar ve eğitimi almak isterler. İş arkadaşlarının merakı, bir dalga etkisi yaratarak daha fazla insanı eğitim sürecine çeker ve kültürel etkiyi güçlendirir.”

Bu Webinara Kimler Katılmalı ve Neden?

Campbell’a webinara kimlerin katılması gerektiğini sorduğumda yanıtı çok netti: “Öğrenme ve gelişim uzmanları, İK liderleri, eğitmenler, yöneticiler ve hatta girişimciler… Organizasyonel öğrenmeye ilgi duyan herkes bundan faydalanabilir. Sürdürülebilirlik evrensel bir zorluktur. Eğer bir organizasyon içinde insanların öğrenmesine ve gelişmesine yardımcı oluyorsanız, er ya da geç bu sorunla karşılaşacaksınız.”

Önemli Bir Çıkarım 

Son olarak, Campbell’a, tüm bu konuları özetlemesini istediğimde yanıtı çok netti: “Eğitim tek başına işin sadece yarısıdır. Sürdürülebilirlik olmadan, sandviçi yapıyorsunuz ama yenmiyor.”

İyi haber ise sürdürülebilirliğin mümkün olması.

“Kültürünüze uygun iki ya da üç tekniği belirleyerek ve zaten benimsenmiş fikirleri veya dili fark ederek eğitimin kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz. Anahtar, bilinçli olmaktır. Aksi takdirde, yatırım ve potansiyel kaybolur.”

Campbell’ın bu konudaki tutkusu açıkça görülüyor ve mesajı her lider ve öğrenme uzmanı için kritik öneme sahip.
Eğer kurumunuz eğitimleri davranış değişikliğine dönüştürmekte zorlanıyorsa veya Blanchard’ın yeniden tasarlanan SLII® programının sürdürülebilirliği nasıl sağladığını merak ediyorsanız, bu webinar sizin için değerli bir fırsat olacak.
 


24 Eylül'de ücretsiz webinarımıza Katılın.

Liderlik Eğitimi Neden Başarısız Olur ve Bu Konuda Ne Yapılmalı?

24 Eylül 2025 Çarşamba, TSİ 18:00

Pek çok kurum liderlik gelişimine büyük yatırımlar yapıyor, ancak çoğu lider eğitimden sonra öğrendikleri becerileri uygulamaya koymakta zorlanıyor. Araştırmalar, pekiştirme olmadan öğrenilenlerin çoğunun 60 ila 90 gün içinde unutulduğunu gösteriyor. Peki şirketler liderlik programlarının kalıcı bir etki yaratmasını nasıl sağlayabilir?
Blanchard'ın Ürün Direktörü Dr. Jay Campbell, liderlerin eğitimden sonra temel liderlik becerilerini tazelemelerine, uygulamalarına ve kalıcı hale getirmelerine yardımcı olacak sürdürülebilirlik stratejilerini paylaşacak.

Webinar kapsamında ayrıca, Blanchard’ın yeniden tasarlanan SLII® liderlik gelişim programından örnekler göreceksiniz. Bu program, gerçek iş dünyasında etki yaratmak için yeniden kurgulanmış bir liderlik öğrenme deneyimi sunuyor. Bu sayede liderlik programlarınızı etkisini yitirmekten nasıl koruyabileceğinizi öğreneceksiniz.
Bu oturuma katılarak Dr. Campbell’dan öğrenebilecekleriniz:
  • Eğitim girişimlerinin genellikle başarısız olmasının nedenleri,
  • Eğitimin kalıcı olmasını sağlamak için en etkili uygulamalar,
  • Etkiyi artırmak için eğitim öncesinde, sırasında ve sonrasında neler yapabileceğiniz,
  • Yeni becerileri kullanmaya teşvik eden en etkili paydaşlar kimlerdir
İster İK lideri, ister öğrenme ve gelişim uzmanı, ister üst yönetim temsilcisi olun, bu oturum size liderlik gelişimini canlı ve etkili tutmanın yollarını öğretecek. Kısa vadeli öğrenmenin ötesine geçip, uzun vadeli kültürel etki yaratmayı keşfedeceksiniz.

Bu fırsatı kaçırmayın—öğrenmeyi kalıcı hale getirmeyi keşfedin!

Kayıt olmak için tıklayın.
 

Etkile Bülten

14.08.2025

Liderleri Yapay Zekâ Çağına Hazırlamak

Liderleri Yapay Zekâ Çağına Hazırlamak Blanchard İnovasyon Laboratuvarı ve Deneyim Merkezi Başkanı ve İnovasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı Britney Cole şöyle diyor: “Yapay zekâ, çalışma ve yaşama biçimimizi önemli ölçüde dönüştürüyor. Şu anda olasılıklarla dolu bir rönesans yaşarken aynı zamanda da gerçeklerle yüzleşiyoruz.”

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası