ÖZGÜN, ŞEFFAF GÖRÜŞMELERİN ZAMANI

Görüşme kapasitesi; zor konular hakkında ve zorlayıcı durumlarda, farklı görüşlere sahip kişiler arasında yapıcı, öğrenme odaklı diyalog kurabilme yetisidir. Kitapları çok satan yazar Craig Weber, “Bu özellikle de COVID sonrası dönemde iş yerinin neye benzeyeceğini anlamaya çalışırken önemli bir beceri,” diyor.

“Bu beceriyi iki nedenle geliştirmeliyiz. Öncelikle insanların, daha önceki deneyimlerine, sağlıklarına, ailelerinin sağlıklarına bağlı olarak neyin uygun olup neyin olmadığı ile ilgili farklı fikirleri var. Sizin için makul olan bir yol haritası, bir başkasına riskli görünebilir. Hem kurumun hem de kişinin ihtiyaçlarını dikkate alan dengeli, öğrenme odaklı bir görüşme yapma kabiliyeti çok önemlidir.”

“İkinci neden ise şu: insanların bir kısmı daha önceden sahip olduklarına benzer bir iş ortamına dönmek isteyip istemediklerini sorguluyorlar. Bazı insanlar, çalışma düzenlerinin biraz daha farklı olmasını istiyor. Pandemi nelerin mümkün olabileceğine ilişkin büyük bir deney ortamı oluşturdu ve çoğu insan yeni imkanların varlığını gördü.”

Weber’e göre bu durum, üst yönetimdeki liderlerin dikkatini çekti.

“Geçtiğimiz birkaç ayda Amerika’nın dört bir yanından CEO’lar ve yönetici ekipleri ile yürüttüğüm çalışmalarda, en çok duyduğum endişelerden biri, bu durumların yetenekleri bulup, şirketlerine katıp sonra da kurumda tutma kabiliyetlerini nasıl etkileyeceğiydi.

“Yüksek görüşme kapasitesine sahip bir kurumun çalışanlar üzerinde büyük bir avantajı vardır, çünkü çalışanları işe yarayan çözümler üreten görüşmeleri nasıl yapacaklarını bilirler. Bu beceri yalnızca yeni yetenekleri çekmekle kalmaz, mevcut yeteneklerin bağlılıklarını artırır ve kurumda kalmalarını da sağlar.

“Dinlendiklerini hisseden ve yaptıkları iş ile o işin nasıl yapıldığı üzerinde bir etkiye sahip oldukları bir ortamda çalışan insanların, şanslarını başka yerde denemek yerine o kurumda kalmaları daha olasıdır. Görüşme kapasitesini artırmak, bunu mümkün kılmak için önemli bir etkendir.”

Weber, görüşme kapasitesinin insanların görüşme tarzlarında nasıl daha samimi ve meraklı olacaklarını öğrenmeleriyle ilgili olduğunu anlatıyor.

Samimiyet, açık, dürüst ve direkt konuşmaktır. Onlar, konuşmaya dahil olan insanların bir karar veya problem hakkında ne düşündüklerini merak etmezler. Samimiyetin, merak ile dengelenmesi en iyisidir. Merak, açık fikirli, araştırmacı ve öğrenmeye hevesli anlamındadır.
“Konuşmaya dahil olan insanlar arasında bir fikir ayrılığı olduğunda, merak sahibi insanlar, savunmacı bir tutum yerine ilgiyle sorarlar: Buna sen nasıl bakıyorsun? Bu mesele hakkında sen nasıl düşünüyorsun, anlatır mısın?

Weber, görüşmeler samimiyet ve merakın dengede olduğu noktada gerçekleştiğinde en güzel işler çıkar diyor. Asıl mesele, baskı altında insanların bu optimal noktadan çıkar.

“Stresli olduklarında, bazı insanlar, daha az samimi olur—aşırı ihtiyatlı ve dikkatli olurlar. Konuşmazlar ve söylemeleri gerekenleri söylemezler. Bazı insanlarsa, optimal noktadan çıktıklarında daha az meraklı—daha kibirli, daha tartışmacı olurlar. Zihinleri susar ama ağızları konuşur.

“Bir takım veya kurum olarak optimal noktadan ne kadar uzaklaşırsak, akıllı kararlar almamız, değişimi iyi bir şekilde yönetmemiz ve çalışanların fikirlerini verdiğimiz kararlara katmamız o kadar zorlaşır.

Weber, hibrit bir çalışma ortamına dönmek için spesifik önerilerde bulunuyor.  

“Görüşme kapasitesi açısından evden çalışmak isteyen biri, görüşmeye şu şekilde başlayabilir: ‘Ofisten çalışmak yerine daha çok ev-ofisimden çalışmak istiyorum. Sizin ve benim için avantajlarını söylememe izin verin. Sonra da sizinle bunu değerlendirelim, çünkü bunun işe yaramayacağı yerler olabilir. Etkilenmeye açığım.’

Bu örnekte, çalışan tercihini masaya açıkça koyup arkasındaki mantığı açıklar. Çocuk bakımı ile ilgili meseleleri olabilir veya üretkenlikleri artmıştır, çünkü evde dikkat dağıtan unsurlar daha azdır. Sonra da atladığı bir şey var mı diye görüşlerini kontrol eder.”

Weber, yüksek düzey samimiyet ve merak ile insanların fikirlerini özetleyebileceğini, açık ve canlı bir şekilde anlatabileceğini sonra da işverenin ne düşündüğünü görebileceğini söylüyor.  

“Çatışma yaratacak bir talepte bulunmuyor. Bir görüşmeyi başlatacak bir öneride bulunuyor. İşveren diyebilir ki: ‘Senin önerin ile yüzde 70 aynı fikirdeyim. Dolayısıyla karşılıklı taviz vermek için çokça alanımız var. Seninle önerin hakkında birkaç endişemi paylaşayım ve nasıl çözebileceğimize ilişkin senin fikirlerini dinleyeyim.’

“Artan görüşme kapasitesi, herkesin her istediğini alacağı anlamına gelmiyor. Hedef bu değil. İnsanların, en iyi kararları alma hedefiyle, özenli, dengeli ve saygılı görüşmeler yapabileceği anlamına geliyor. Görüşmeler, öğrenmekle ilgili, anlaşma ile değil.”

“Kritik görüşmeleri yapmak için herkesin ortak bir çerçeveye sahip olması gerçekten çok önemli,” diyor Weber. “Görüşme kapasitenizi artırmak bir dizi ortak değer, kavram ve beceri sunar. Böylece açık, özgün ve şeffaf bir kültür yaratmaya doğru ilerler. Yalnızca neyi başarmak için birlikte çalıştıkları hakkında değil, onu başarmak için birlikte nasıl çalışacakları hakkında da aynı çizgide olmalarına yardım eder.

Takımdaki herkes görüşme kapasitesi kavramlarını ve bu kavramları hayata geçiren davranışların farkında olduğunda, içlerinden biri ‘Samimiyet ve merakın dengede bulunduğu optimal noktadan çıktık,’ dediğinde diğerleri neden bahsettiğini anlayacaktır. Daha da önemlisi, bununla ilgili olarak ne yapabileceklerini de bilirler.”

“Bu şekilde uyum sağlamış bir takımın, onun kadar koordine olmayan bir takıma göre büyük avantajı vardır. Görüşme kapasitesi, herkesin iş yerinde çok fazla belirsizlikle uğraştığı bu dönemde, özellikle de kazanılması gereken bir beceri.”
 

Görüşme kapasitenizi nasıl artıracağınız hakkında bilgi edinmek ister misiniz?  O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Değişim Hakkında Görüşmeler: Görüşme Kapasitenizi Artırmak
7 Temmuz 2021 TSİ
18:00

Hızla değişen dünyada, kaliteli iletişim, başarı ile başarısızlık arasındaki farkı belirleyebilir. Bu webinarda, çok satan iş kitapları yazarı Craig Weber, önemli sorunların ve zorlukların üstesinden gelmeye çalışırken, iletişimi; açık, dengeli ve öğrenme odaklı tutan görüşme becerilerinin nasıl geliştirileceğini paylaşıyor.

Katılımcılar, etkili bir iletişimci olmanın üç bileşenini keşfedecekler:
  • Farkındalık: Görüşmelerin dengesini bozan güçlü duygusal tepkileri tanıma ve yönetme kabiliyeti.
  • Zihniyet: Önemli görüşmelerde size rehberlik ederek, dengeli ve etkili kalmanıza yardımcı olacak bir Kutup Yıldızı.
  • Beceriler: Bir görüşme sırasında, sizin ve karşınızdakilerin hem samimiyeti hem merakı koruyabilmesine yardımcı olacak bir dizi özel davranış.
 
Çalışma hayatının geleceğinde başarılı olmak için temel olan bu yetkinliği liderlerinize kazandırmanıza yardım edecek bu fırsatı kaçırmayın.  
Kayıt olmak için tıklayın!

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası