PepsiCo Sırbistan



PepsiCo Sırbistan'da Liderlik Kültürünün Güçlendirilmesi

Sırbistan'daki PepsiCo, Backi Maglic'teki modern tesisinde popüler atıştırmalık markalarını üretiyor ve ülke çapında dağıtıyor. Pazarda tercih edilen bir işveren olmasına rağmen, koçluğa odaklanan daha da güçlü bir liderlik kültürünün çalışan bağlılığını ve kurumda kalma oranlarını artıracağını biliyordu. Bu aynı zamanda bölgedeki gözde işveren konumunu korurken büyüme fırsatı da sağlayacaktı.

“Liderlerimizi analiz ettik ve birçoğunun liderlik stillerini çalışanlarının gelişim düzeyiyle uyumlu hale getirmediğini fark ettik. Liderlerin her bir çalışanın ihtiyaçlarını desteklemek üzere gereken becerilere sahip olmasını sağlamak bizim için çok önemliydi,” diyor Güney Orta Avrupa ve Baltıklar Ticari Yetenek Lideri Maja Ignjatovic.

Amaç, liderleri her bir kişinin ihtiyaçlarını karşılayarak ekiplerini geliştirmelerine yardımcı olacak bir koçluk stiliyle donatmaktı. Bu liderlik kültürünü inşa etmek, çalışan bağlılığını artırmaya ve olumlu, büyüme odaklı bir çalışma ortamı yaratmaya yardımcı olacaktı. Ignjatovic ve ekibi, Blanchard® yetkili ortağı olan Blanchard Sırbistan'dan danışmanlar Marija Pavić ve Jelena Acević ile çalışarak Blanchard'ın SLII® programını temel alan bir liderlik gelişim programı tasarladı ve hayata geçirdi.

SLII®, liderlere belirli görev veya hedefleri yerine getirirken her ekip üyesine doğru miktarda destek ve yönlendirmeyi nasıl sağlayacaklarını öğreten, zaman içinde test edilmiş bir modeldir. SLII® ayrıca liderlere, bağlı çalışanlarını hedeflerine ulaşmaları için güçlendiren üretken konuşmaları nasıl yapacaklarını öğretmeye de odaklanmaktadır.

Ignjatovic, “SLII® eğitimini, liderlere çalışanlarıyla nasıl açık ve net hedefler belirleyeceklerini ve her görev için ihtiyaç duydukları liderlik stilini sağlamak için onların gelişim düzeylerini nasıl anlayacaklarını öğretmek için uyguladık,” diyor.

PepsiCo, eğitim girişimi için harmanlanmış bir öğrenme tasarımı kullandı. SLII®'nun temel kavramları liderlere yüz yüze sınıf oturumlarında tanıtıldı. Bunu, katılımcıların yeni becerilerini uygulama deneyimlerini paylaşabilecekleri ve zorlukların üstesinden gelme konusunda tavsiye alabilecekleri çevrimiçi koçluk oturumları izledi. Ignjatovic, “Öğrenmenin kalıcı olmasını sağlamak için, liderleri yeni becerilerini her gün aktif olarak uygulamaya teşvik etmek amacıyla iş başı faaliyetlerine de yer verdik,” diyor. “Bu çabaları, ilerlemeyi gerçek zamanlı olarak takip etmemizi sağlayan iş uygulamalarımız aracılığıyla izleyebiliyoruz.”

Katılımcılardan gelen geribildirimler sadece eğitimin içeriğini değil, aynı zamanda harmanlanmış öğrenme tasarımını da beğendiklerini gösterdi. Sınıf içi öğrenimi çevrimiçi koçluk ve iş başı faaliyetleriyle birleştiren öğrenme deneyiminin yapısı, bilgiyi akılda tutmalarına ve kolayca uygulamalarına yardımcı oldu. “Katılımcıların yüksek düzeyde katılımı bizi şaşırttı. Eğitime olan talep o kadar yüksek ki, kontenjanlar sürekli olarak doluyor. Bu da kurum içinde liderlik gelişimine yönelik açık bir talep olduğunu teyit ediyor.”

Eğitimin etkisini ölçmek için, SLII®'nun temel ilkelerine odaklanan şefler ve satış öncesi personel arasındaki günlük etkileşimleri izlediler. Liderlerin çalışanın bir görevdeki gelişim düzeyini nasıl teşhis ettiklerini, uygun liderlik stili nasıl uyguladıklarını ve nasıl geribildirim veya koçluk sağladıklarını ölçtüler. “1'den 3'e kadar olan bir ölçekte ortalama puanlar 1,72'den 1,80'e yükseldi. Bu çok büyük bir gelişme gibi görünmeyebilir, ancak doğru yönde istikrarlı bir şekilde ilerlediğimizi gösteriyor. Sürekli iyileştirme yoluyla kültürü değiştirmek için devam eden ısrarlı çabamızı yansıtıyor,” diyor Ignjatovic.

PepsiCo'da liderlik kültürünün dönüştürülmesi, kurumun esnek bir yaklaşımla değişimi kucaklamasını gerektirdi. SLII®'nun liderlik becerilerini öğrettiler, liderlere iş başında becerileri uygulama ve geliştirme fırsatı sağladılar ve süreç boyunca koçluk seanslarıyla onları desteklediler.

Ignjatovic, ileriye dönük olarak, yöneticilerin becerilerini geliştirmeye devam etmelerini sağlamak; koçluk ve yetkilendirme kültürünü kurum genelinde daha da yerleştirmek için e-öğrenme oturumları aracılığıyla çevrimiçi sertifika sunmayı planlıyor.

“Bir koçluk ve yetkilendirme kültürü oluşturmak kararlılık, sağlam bir strateji ve değişimi kucaklamaya açık olmayı gerektirir. Ancak bu çabanın amacına sadık kalmak uzun vadeli sonuçlar elde edilmesini sağlar. Liderlik gelişimine öncelik vererek, destekleyici bir iş yeri yaratma yolunda önemli ilerleme kaydettik. Bu da bağlılık, büyüme ve yeteneklerin kurumda kalmasını sağlamakta iyileşme sağladı. Liderler, çalışanları ve tüm kurum için faydalarını görüyoruz.”
 

Etkile Bülten

16.04.2025

Orta Ölçekli İşletmeler Neden Sorun Yaşıyor ve Güçlü Yöneticiler Bunu Nasıl Aşabilir?

Orta ölçekli firmalar hızlı hareket etmek için kurulmuştur. Çeviktirler, yaratıcıdırlar ve kurumsal bürokrasiyle uğraşmazlar. Ancak bu avantajlara rağmen birçoğu, piyasa koşullarından veya rekabetten kaynaklanmayan bir engele çarpıyor. Bu durum, şirketin içinde olup bitenlerle ilgilidir: gerekli becerilerle donanmış, hazırlıklı liderlerin...

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası