Liderseniz, yıl boyunca kurumunuzun başarısına katkıda bulunan insanları kutlamak ve onlara teşekkür etmek için yıl sonu tam bir fırsattır.
Ancak, cesaretlendirme ve başarının tanınması yılda bir kez olmamalıdır. Bir Dakika Yöneticisi ve Liderlikte Çıtayı Yükseltmek kitaplarının yazarlarından, yönetim uzmanı Ken Blanchard’a göre, liderler bu zihniyete daima sahip olmalıdır. En etkin liderler, çalışanların ihtiyaçlarını karşılamak için onlara hizmet vermeye odaklanan liderlerdir.
Her kademeden tüm liderler hizmet eden birer lider olduğunda kurum en iyi şekilde işler. Blanchard, “En iyi liderler kurumsal piramidi tersine çevirirler böylece kendileri yapının en altında yer alır ve üstte yer alan çalışanlarına hizmet ederler. Liderler destek olur, engelleri ortadan kaldırır ve motive ederler. Çalışanlarına hizmet için hazır bulunurlar böylece çalışanlar da müşterilere daha iyi hizmet verebilir.” diyor.
Blanchard, hizmet eden lider kavramını açıkladığında yöneticiler ilk başta çok şaşırmaktadır. “Liderler dinî bir hareketi betimlediğimi veya hapishaneyi mahkumların işletmesini savunduğumu zanneder. Oysa demek istediğim bir kurumu yönetirken dikkate alınması gereken iki yön vardır. İlki stratejiktir. Lider vizyonu ve yönü belirler. Bu Hizmet eden liderin, liderlik yönüdür. Çoğu lider bu yöne aşinadır ve bu konuda rahattır.
“Ancak kurumsal stratejiler belirlendiğinde, liderlerin yeni bir rolü vardır. Bu rol operasyoneldir: Stratejiyi hayata geçirecek insanları desteklemek. Liderler; bağlı çalışanlar ile oturur, planları açıklar, engelleri tanımlar ve işi yerine getirmek için kaynakları bir araya getirirler. Hizmet eden liderliğin hizmet eden yönü budur.”
İyi haber, liderler çalışanlara hem bireysel düzeyde, hem takım veya departman düzeyinde hizmet edebilir.
Blanchard adım adım süreci şöyle anlatmaktadır:
Blanchard, liderlerin yalnızca yıl sonunda değil çalışanlarıyla birlikte oldukları her gün, hizmet eden lider zihniyetiyle hareket etmeleri gerektiğini vurguluyor. “Bir lider olarak işiniz, çalışanlarınızın başarısına destek olmaktır. Onlarla hedefleri belirleyin, her bir hedefteki gelişim düzeylerini teşhis edin ve daha sonra da bu hedefleri gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları direktif ve desteği onlara sağlayın. Bu yaklaşım yalnızca şimdi değil tüm yıl boyunca çalışanlarınıza hizmet etmenin en iyi yoludur.”
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası