İŞLE İLGİLİ SİZE ÖZEL MOTİVATÖRLERİNİZİ BULMAK ​

Sizi iş ile ilgili en çok neyin motive ettiğini hiç düşündünüz mü? Peki ya diğerlerini?

The Ken Blanchard Companies yeni Temel Motivatörler öğrenme yolculuğu uzmanı Courtney Harrison’a göre “Yeni yılda daha tatmin edici bir çalışan deneyimi yaşamak isteyen çalışanların bağlılığını sağlamanın anahtarı, ufak bir kişisel keşiften geçiyor olabilir.”

“Her şey kendini bilmekle başlıyor. Sizi neyin motive ettiğini ve değerlerinize en çok neyin hitap ettiğini anlamakla başlıyor. Bir sonraki adım ise başkalarını ve onları neyin motive ettiğini anlamak,” diyor Harrison.

Harrison, motivatörleri belirlemek konusunda insanların formdan düşmüş olabileceğini söylüyor. “Son üç yılın gereksinimleri, sonuçların önemi üzerinde durdu. İnsanlar, işlerinde daha fazla anlam ve amaç bulmak istediğini fark ediyor ama bunun için çözüm bulmak bir o kadar zorlaştı.”

Harrison’a göre, çözümün bir kısmının hedefler, teslim tarihleri ve teşviklerden daha derine inmek ve sonunda da sizi gerçekten neyin motive ettiğini keşfedebilmek.

Dört Mizacın Penceresinden Bakmak

Blanchard’ın Temel Motivatörler öğrenme deneyimi insanların kendilerini anlamalarını, kendi motivasyonlarını bulmalarını sağlar. Bunu da dört temel mizacın penceresinden bakarak yapar: Ateş, Toprak, Hava ve Su.

Ateş tipindeki insanlar doğaçlamaya yatkın kişilerdir. Bir sonraki adımı seçecek özgürlüğü isterler ve o anın ihtiyaçlarına göre karşılık verirler. Etki sahibi olmak ve sonuç almak isterler. Zarif, cesur ve etkileyici olmak isterler. Genellikle hevesli, meraklı ve iyimserdirler. Sıklıkla o anda konuları neyse ona kilitlenmişlerdir ve çoğunlukla da âna ve bir sonraki adıma odaklanmışlardır. Şu anda işe yarayacak çözüm arayışındadırlar.

Toprak tipindeki insanlar dengeleyici olma eğilimindedir. Katkı sağlayabilecekleri bir yerde olmak isterler. Sorumluluk, hesap verebilirlik ve öngörülebilirlik için yanıp tutuşurlar. İşlerin anlamlı olmasını ve istikrarını sağlamak için, bir yapı ve standart bir çalışma prosedürü oluşturup bunu sürdürmek isterler. Güvenilir anlaşmaların ve açık talimatların sürmesini isterler. Genellikle geleceği planlamak için geçmişe bakarlar ve uzun ömürlü olacak pratik çözümler ararlar.

Hava tipindeki insanlar teorisyen olma eğilimindedir. Kullanmadan önce her şeyin arkasındaki teoriyi bilmek isterler. Yetkin olmak ve uzmanlığa erişmek isterler. Dünyanın ve üzerindeki her şeyin nasıl işlediğini anlamak isterler. Çoğu şeyi koşullu ve göreceli olarak görürler. Genellikle uzun süreli hedefleri gerçekleştirecek mantığa ve çalışma prensiplerine yönelimlidirler. Karmaşık sorunlar için stratejik çözümler ararlar.

Su tipindeki insanlar katalizör olma eğilimindedir. Samimi ve ilgili olmak, anlamlı bağlar kurmak isterler. Potansiyeli geliştirmek, gelişimi desteklemek, farklı bakış açılarına köprü olmak ve insanların gerçek isteklerine ve ihtiyaçlarına cevap vermek isterler. Devamlı olarak kimlik, anlam, amaç ve hakiki bağlar kurma arayışındadırlar. Geleceğe önem verirler ve dünyayı daha iyi bir yer yapabilecek çözümler isteyen, iyimser ve vizyoner olma eğilimindedirler.

Harrison, “Eğitimlerde her mizacı ayrı ayrı inceleriz. Bu dinamik tipleri tartışırken insanlar hayat tecrübelerinde bir veya birden fazla mizacın öne çıktığını fark ederler. Bir çocukluk arkadaşını, okulda nasıl olduklarını, farklı hayat deneyimlerini ya da ilişkilerini nasıl gördüklerine ilişkin bir aydınlanma yaşarlar. Sonra da hayatları boyunca ortaya çıkan mizaçları görüyorlar.

Temel Motivatörler öğrenme deneyiminin amaçlarından biri farkında olmasak bile bu mizaçları yeniden keşfetmektir.”

“Kendinize bu keşif süreci için özgürlük ve alan tanıdığınızda, söz konusu mizacın tüm bir yaşam boyu nasıl ve nerede ortaya çıktığını birdenbire fark etmek inanılmaz derecede güçlü ve dönüştürücü olabilir.”

Zaman alan bir düşünme süreci

“Kendini keşfetme birçoğumuz için yeni bir kas. Bize bir yanıt, etiket veya kişilik tipi sunan bir envanter doldurup güne devam etme rahatlığına direnmemiz gerek. Bu, bildiğimizi sandığımız şeylerin bazılarından artık kurtulmamızı gerektiren ve sonrasında da cesurca, görünenin ardında ne olduğunu keşfetmemizi sağlayan bir tefekkür süreci.”

“Ben, kendi kişisel yolculuğumda, kendimi keşfetme sürecini gerçekten özümsemek, sindirmek ve üzerinde çalışmak için kendime çok fazla zaman tanıdım. Sonunda hangi mizaca girdiğim ortaya çıktığında bu gerçekten de çok güçlü bir şekilde doğru geldi.”

"Öğrenme yolculuğunu deneyimleyenlerden, son oturuma ve hatta son oturum sonrasına kadar, bir mizaç tipine girmeyen epeyce kişi oldu. En nihayetinde bu gerçekleştiğinde, inanılmaz dönüştürücüydü. İnsanlar acele etmediğinde çok memnun oluyorum. Çünkü bir yolculuğun sonunda bu tür bir teyit, siz tamamen karar vermeden veya aynı fikirde hissetmeden birinin sizi etiketleyip siz busunuz demesinden çok farklıdır.”

İç içe geçmiş üç çember

Harrison, Temel Motivatörler’in fazladan zaman gerektiren bazı yönlerinden birini açıklamaya devam ediyor. Bunlar öz, gelişmiş ve bağlamsal benlik fikri.

“Dört mizacın her birinin tam merkezinde öz benliğimiz, yani bizi harekete geçiren ihtiyaçlar bulunur. Bunun bir dışındaki dairede, gelişmiş benliğimizi, yani kendimizi, davranışlarımızı ve tepkilerimizi dış dünyaya adapte etmeyi öğrendiğimiz benliğimizi bulacaksınız. En dıştaki daire ise, iş yerinde yıllarca uyum sağlayabilmemiz sonucu oluşan bağlamsal benliğimiz, yani bugün olduğumuz kişidir.”

“Bazen bir insan olarak dıştaki iki çemberin ihtiyaçlarını karşılamada o kadar başarılı oluruz ki, merkezdeki çemberde ne olduğunun farkında bile olmayız. İşte bu yüzden bu kendini keşfetme yolculuğu için vakit ayırmamız çok önemli.”

Liderler için cesaret verici bir yaklaşım

Harrison, herkesin içinde onun ayırt edici özelliklerini belirleyen bir tasarım olduğunu söylüyor.  Temel Motivatörler, herkesin kendine özgü tasarımına ait kullanma kılavuzuna kısaca bakma fırsatı sunuyor.

“Meraklı kalın. Şu anda merakın o kadar büyük bir gücü var ki! Kendimiz ve başkaları hakkında daha fazlasını öğrendiğimizde, elinizin altında keşfedilmemiş daha çok potansiyel olduğunu göreceksiniz!”

"Birlikte çalıştıkları insanlar hakkında içgörü ve netlik kazanmak, bu çalışanların belki de farkında bile olmadıkları motivatörlere hitap etmek isteyen liderler için Temel Motivatörler eğitimi inanılmaz derecede güçlü bir araç.”

“Çalışanlarınızı neyin motive ettiğini anlamak, sadece kendilerine değer verildiğini ve güvende hissetmelerini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda ellerinden gelenin en iyisini yapmalarını da sağlar. Eşsizliklerini fark etmelerine ve hem katkılarına değer verildiğini hem bu katkıların önemli olduğunu anlamalarına yardım eder.”

"Liderlerin bu yolculuğa çıkması, ‘Takım üyelerimi (ihtiyaçlarını, onları nelerin harekete geçirdiğini ve nelerin motive ettiğini) gerçekten anlamak uğruna, bana rahat ve kolay geleni bırakmaya hazırım,' demek. Bu, çalışanlarının ellerinden gelenin en iyisini yapmasına yardımcı olmak isteyen liderlerle ilgili.”

"İnsanlar, başarılı olmalarına yardım etmek için çalışanlarına hizmet etmeye istekli bir lideri fark edeceklerdir. Davranışlar sözlerden daha etkilidir. Bu tür davranışlar, mesele çalışan deneyimi olduğunda inanılmaz güçlüdür.”
 

Mizaç teorisi ve kendini keşfetmenin performans ve motivasyonun kilidini nasıl açabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Kendiniz ve Başkaları Hakkında Daha Derin Bir Anlayış Geliştirmek: Temel Motivatörler’e Giriş

18 Ocak 2023, Çarşamba 18.00 TSİ

Sizi ve başkalarını neyin motive ettiğini anlamak; işle ilgili daha çok anlam yaratmanın, amaç hissi oluşturmanın ve  iş tatminini artırmanın önemli bir unsurudur. Bu webinarda liderlik uzmanı Courtney Harrison, mizaç teorisine giriş niteliğinde bir bakış sunacak ve çalışan deneyimini geliştirmek için günümüz çalışma ortamlarında nasıl kullanıldığı konusunda katılımcılara rehberlik edecek.

Bu webinara katılarak aşağıdaki noktaları keşfedebilirsiniz:
  • Mizaç teorisinin tarihi ve diğer kişilik/psikolojik teorilerle karşılaştırması
  • Öz benlik, gelişmiş benlik ve bağlamsal benliğin daha yakından incelenmesi de dahil dört mizaç
  • Kapsayıcılık oluşturmak, çeşitliliği kutlamak ve psikolojik güvenlik yaratmak için mizaç teorisi nasıl kullanılır?
Katılımcılar, Ken Blanchard Companies'in yeni programı Temel Motivatörler öğrenme deneyimini ve bunun yeni veya mevcut liderlik gelişimi öğrenme yolculuklarına nasıl dahil edilebileceğini gözden geçirme şansına sahip olacaklar.

Kurumunuzda, kendini anlamanın gücünü keşfetmek için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt için tıklayınız.
 

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası