KURUMUNUZA KOÇLUK BECERİLERİNİ KAZANDIRIN ​


Kurumlar, günümüzün çalışma ortamındaki en büyük zorluklardan ikisine yardımcı olmaları için yöneticilerine güveniyor: çalışanların işlerine olan bağlılığı korumak ve üretkenliklerini sürdürmek. Bu, koçluk uzmanı Madeleine Homan Blanchard'ın çok aşina olduğu sonuçlara ve insanlara odaklanma yaklaşımıdır. Bir müşteri, kuruluşlarında yöneticilerinin koçluk becerilerini geliştirmek istediğinde her zaman The Ken Blanchard Companies'in baş koçluk mimarı olan Madeleine’e başvurulur.

"İnsanlar, iş yerinde her gün olabilecek en iyi halleriyle, tüm güçleriyle çalışmak zorundalar. Kuruluşlar yöneticilerinden, hem çalışanlarının bağlılığını korumasını ve hem de çalışanları geliştirmelerini istiyor. Yöneticilerin de bu zorluğun üstesinden gelmek için koçluk becerilerine ihtiyacı var.”

“İyi koçluk becerilerine sahip bir yönetici, bariz bir çözümü olmayan sorunların üzerinde enine boyuna düşünmesi için çalışanına yardımcı olabilir. Bu yöneticiler, güvenli bir ortamın nasıl yaratılacağını öğrenirler. Böylece çalışan işlerinin tamamını kuş bakışı görerek yapılması gerekenleri önceliklendirebilir. Yöneticiler ayrıca sessiz kalmayı, iyi sorular sormayı ve insanların kendi seslerini duymalarına ve kendi cevaplarını bulmalarına yardımcı olmayı öğrenirler. Bazen bir lider olarak yapabileceğiniz en iyi şey budur.”

Ancak Blanchard bu adıma geçmeden önce her zaman çok önemli temel bir soru sorar.

“İnsanlar bize gelip ‘Çalışanlarımızın koç olmasını istiyoruz’ veya ‘Koçluk kültürümüz olsun istiyoruz’ dediğinde ilk sorum her zaman şu olur: ‘Şu anda performansı nasıl yönetiyorsunuz?’”

Blanchard bu soruyu, kuruluşun açık hedefler belirlemek ve temel performans hakkında geribildirim sağlamak için hâlihazırda bir sisteme sahip olduğundan emin olmak için soruyor.

"Çoğu zaman, bir kuruluş bizi 'koçluk kültürü' dedikleri şeyi yaratmamız için çağırdığında, aslında gerçekte hayal ettikleri şeyin biraz daha farklı olduğunu görüyoruz. Aslında, insanların sorumlu tutulacakları açık hedeflere sahip olmasını ve yöneticilerin bundan emin olmasını, iyi bir işin neye benzediğini insanların anlamasını ve ihtiyaçlarını ihtiyaç duydukları anda karşılayabilmesini istiyorlar. Hayal ettikleri böyle bir kültür.”

"Bu gerçekten de son derece önemli, ancak bu koçluk değil; performans yönetimi."

Bir müşterinin gerçekten ihtiyaç duyduğu şey performans yönetimi ise Blanchard, şirketinin kanıtlanmış performans yönetim süreci olan SLII® performans yönetimi modeli ile başlamalarını önerir. SLII® temelleri öğretir: hedef belirleme, gelişim düzeyini teşhis etme ve uyumlu liderlik stilini sağlama.

“Hedef belirleme, teşhis ve uyum, etkili performans yönetiminin temelidir. Bunlardan sonra, koçluk becerilerinizi geliştirebilirsiniz.”

Blanchard için koçluk yaklaşımı, insanların gelişmeye istekli olacağı bir ortamın nasıl yaratılacağını içerir. Bunu yapmak için yöneticilerin farklı bir zihniyete, kusursuz bir sürece ve bazı ilave becerilere ihtiyacı vardır.

“Kimsenin bahsetmediği bir numaralı koçluk becerisi öz düzenlemedir: kişinin kendi doğal eğilimlerini ve bunların güven oluşturmaya nasıl engel teşkil ettiğini anlamak. Sonra ise hemen hemen herkes dinleme becerilerini geliştirebilir, daha iyi sorular sormayı öğrenebilir ve gerçekler hakkında konuşurken daha cesur olabilir.”

“Bunlar, bir performans yönetimi temelinin hâlihazırda mevcut olduğunu varsayan ileri düzey becerilerdir. Koçluk becerilerini öğretmek konusunda birkaç yılım geçene kadar bunu anlamamıştım. Sürekli 'Lacivert takım elbise ile beyaz çorap giyen bir çalışanım varken ne yapmalıyım?' gibi sorular alıyorum.”

“Bunun için gerekli olan gelişmiş koçluk becerileri değil; sadece açık ve net bir yönlendirmedir.”

"Yöneticiler, doğrudan ve zamanında geribildirim vermek konusunda ürkektirler ancak dikkatli bir şekilde dinleyerek ve iyi sorular sorarak bunu yapma hakkını kazanabilirler. Çalışanlar beklentileri karşılarken, yönetici koç şapkasını takabilir ve insanların kendilerini göstermelerine, denemeler yapmalarına, kendilerini zorlamalarına ve belki de başarısız olmalarına fırsat vermek için güvende hissettikleri bir ortam yaratabilir.

“Bir yöneticinin inovasyon için kullanabileceği yöntem budur. Takımınızdaki her bir kişiden en yüksek ve en iyi performansı bu şekilde alırsınız. Ancak, asgari performans ortaya konmuyor ve kişi işi gerçekten gerektiği gibi yapmıyorsa bunu elde edemezsiniz.”

Blanchard, hazır olan müşterilere, öncelikle koçluk yapılan kişi için en iyisini istediğinizi göstermeyi de içeren bir koçluk zihniyetine geçmenin önemini anlatıyor. Ardından, her seferinde işe yarayan bir koçluk görüşmesi sürecini paylaşıyor. Koçluk görüşmesi dört adımdan oluşur: Bağ Kur, Odaklan, Harekete Geçir ve Gözden Geçir.

Blanchard, "Bağ Kur, yöneticinin burada ve şimdi tam olarak hazır olmasını – dikkatini tamamen koçluk yapılan kişiye vermesini gerektiriyor," diye açıklıyor. “Odaklan, tartışılacak konuları netleştirmek ve sıraya koymak demektir. Harekete Geçir, eylem adımlarını belirlemek anlamına gelir; bundan sonra ne yapacağız? Sıklıkla atlanan bir adım olan gözden geçirme, neye karar verildiği, hangi eylemlerin gerçekleştirileceği ve hangi zaman diliminde gerçekleştirileceği konusunda net bir anlaşma sağlar.”

Ardından da Blanchard, Öğrenmek için Dinle, Sorarak Keşfettir, Bakış Açını Söyle ve Güvenini İfade Etten oluşan dört beceriyi paylaşıyor.

Öğrenmek için Dinle, zarif ama güçlü bir dinleme yöntemidir. Yöneticilere meselenin özünü dinlemeyi öğretir ki bunu gözden kaçırması kolaydır. Yöneticilere konuşurken dinleyemeyeceklerini hatırlatıyoruz ve onlara akılda kalıcı bir kısaltma veriyoruz: W.A.I.T. – Neden Konuşuyorum (Why Am I Talking)? Bu yaklaşım, diğer kişinin paylaştıklarını gerçekten duyabilmeniz için zihninizi susturmakla ilgilidir.

Sorarak Keşfettir, yöneticileri daha iyi sorular sormaya zorluyor. İyi sorular sormakla en iyi soruyu sormak arasında büyük bir fark vardır. Örneğin, 'Neden böyle yaptın?' veya ‘Ne düşünüyordun, anlat bana' gibi sorular geçmişle ilgilenir ve sizi yaptıklarınızı savunmaya iter. Bunun yerine bir lider ‘Bunu nasıl daha farklı yapabilirdin?' veya 'Gelecekte nasıl daha farklı yaklaşabilirsin?' gibi sorular sormayı öğrendiğinde yeni olasılıklar ve cevaplar ortaya çıkarır.

Bakış Açını Söyle, tamamen söylenmesi gerekeni söyleme cesaretine sahip olmakla ilgilidir, bu da genellikle geribildirim vermek anlamına gelir. Yöneticilere bir şey söyleme nedenlerini ve niyetlerini incelemeyi öğretiyoruz. Kişinin duyması gereken bir şey mi yoksa sadece söyleme ihtiyacı hissettiğiniz bir şey mi? Bu beceri, yöneticilere neyin paylaşılıp neyin paylaşılmayacağı konusunda daha iyi kararlar vermeyi öğretir. Niyetler genellikle bulanıktır. Yöneticilerimiz kendilerine şunu soruyor: Yararlı olacağını düşündüğüm bir gözlemi mi paylaşıyorum, olması gereken bir davranış değişikliği için bir talepte mi bulunuyorum yoksa bu çok katı bir talep mi? Yöneticilerin bu zorlu becerinin tüm inceliklerini öğrenmeleri için yardımcı oluyoruz.

Güvenini İfade Et, tamamen insanların oldukları kişi ile performansları arasındaki farkı ayırt etmekle ilgilidir. 'Bir insan olarak, doğuştan muhteşem ve değerlisin. Öte yandan son zamanlardaki davranışlarınla takıma büyük destek oluyorsun. Gönderdiğin raporlamalar işin tamamlanma sürecini hızlandırıyor ve projenin beklenenden önce bitmesine olanak verdi. İyi iş çıkardın!' Her şey güçlü, güvene dayalı bir ilişki yaratmakla ilgili.” Güvenini ifade ederken özellikle gözlemlenen olumlu davranışları dile getirmek önemlidir.

Blanchard bazen bu becerilerin ne kadar basit göründüğüne dair yorumlar aldığını söylüyor.

"Baktığınızda bu beceriler basit görünebilir, ancak gerçekte uygulandığında şaşırtıcı derecede güçlü olduklarını görürsünüz.”

"Becerilerin sade ve kolay olmasına uğraşıyoruz. Böylece yöneticiler rahatlıkla bu becerileri kullanabilirler! Koçluk becerilerini geliştirmeye yönelik bu yaklaşım, yöneticilere keşfetmeleri için kanıtlanmış bir yöntem sunuyor. Karşımdaki kişiyi bir sonraki rol için nasıl geliştiriyorum? Nasıl gelişiyorlar? Endişeleri neler? Bu kişi en çok neyle ilgileniyor ve en tutkulu olduğu konu ne? Bunlar bugün insanların kendilerine sorduğu türden sorular.”

“Büyük İstifa ile insanlar kendilerine gittikleri yönü ve oraya ulaşmak için şirketlerinin ne kadar yardımcı olduğunu sordu. Böyle bir ortamda da iyi performans yönetimi becerilerinin üzerine koçluk becerilerini geliştiren yöneticiler bir avantaja sahip. Nasıl konuşacaklarını biliyorlar, böylece karşılarındaki kişinin şu andaki pozisyonlarıyla ilgisi olmasa bile ileride bulundukları şirkette nereye gitmek isteyebileceğine dair fikir edinebiliyorlar.”

"Koçluk zihniyeti, size koçluk yapma ve fark yaratma fırsatı sunar. Böylece çalışanlarınızın güvenebileceği kişi olursunuz. Savunma kalkanlarını indirip kendileri hakkında rahatça gerçekleri anlatabilir, ulaşmak istedikleri yer hakkında konuşabilirler.”
 

Koçluk becerilerini kuruluşunuza kazandırmak hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Koçluk Yapabilen Yönetici: Kurumunuza Koçluk Becerilerini Kazandırmak

20 Nisan 2022 Çarşamba 17.00 TSİ

Bu webinarda, MCC koç Madeleine Homan Blanchard, koç gibi yöneticilerin en önemli üç özelliğini paylaşırken bu özelliklerin kuruluşunuzun her kademesinde performansı artırmaya nasıl yardımcı olabileceği üzerinde de duracak.

Tüm sektörlerde otuz yılı aşkın yönetici koçluğu tecrübesiyle Blanchard’ın bu webinarda paylaşacakları:
  • Yönetimde Kişisel Farkındalığın Önemi: Kim olduğunuzu ve koçluk yaparken doğal eğilimlerinizin sizin lehinize veya aleyhinize nasıl çalıştığını anlamak.
  • Bir Yönetici Olarak Elinizden Gelenin En İyisi Olmak: Güven oluşturma, bağlılık, uyum ve katılım sağlamada disiplin ve öz düzenlemenin önemi.
  • Koç gibi olduğunuz bir Zihniyet Geliştirmek: Empati, hizmet etme arzusu ve başkalarına odaklı bir duruş ile kurumsal hedeflere ulaşıp bireysel esenliği sağlarken insanlara ve sonuçlara aynı anda odaklanmayı sürdürmek.
Çalışanlarınızın olağanüstü işler çıkarmak için çabalayacağı koçluk ortamının nasıl oluşturulacağını öğrenmek isterseniz bu fırsatı kaçırmayın. Koçluk zihniyetinin ve etkili koçluk becerilerinin kuruluşunuzdaki kişilerin katılımını, bağlılığını ve performansını nasıl artırabileceğini öğrenin.

Kayıt olmak için tıklayınız.  
 

Etkile Bülten

18.11.2024

Sıkışık Zaman Kısıtlamaları Altında Yöneticilik: SLII® ile Esnek, Çevik Bir Lider Olmak

Blanchard liderlik uzmanı Randy Conley, “Birlikte çalıştığım neredeyse her müşterim aynı şeyi yaşıyor; daha azıyla daha fazlasını yapmaya çalışıyorlar,” diyor. “Yöneticilerinin sorumluluk alanları ve bağlı çalışan sayıları artmış durumda. Geçmişte hiç olmadığı kadar çok insanı yönetiyorlar ve bunu sürekli değişen bir ortamda yapıyorlar."

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası