Becton Dickinson (BD)

Becton Dickinson'da (BD) Kültürü Destekleyen Öğretmenler Olarak Liderler

Tıbbi teknoloji alanında yenilikçi bir şirket olan Becton Dickinson (BD) çalışanları, Advancing the World of Health™(Sağlık Dünyasını Geliştirmek) hedefiyle faaliyet göstermektedir. Bu hedefi desteklemek için, dünyanın dört bir yanındaki yöneticilerine birbirini tamamlayan liderlik becerilerini kazandırmanın öneminin farkındaydı. BD'de öğrenme ve gelişim yeteneklerinden sorumlu kıdemli müdür Nichole Larsen, "Yöneticilerimizin koçluk yoluyla bir geribildirim kültürü oluşturmalarını, büyüme zihniyetini benimsemelerini ve kendilerine değil başkalarına hizmet etmelerini istiyoruz. Böylelikle çalışanların gerçek potansiyellerini ortaya çıkarmalarına yardım edebilirler," diyor.

"Hedeflerimizi netleştirdikten sonra yöneticilerimizin ihtiyaç duyduğu spesifik becerileri onlara kazandıracak eğitim içeriklerini belirlemek  için Blanchard ile çalıştık. İki büyük satın alma gerçekleştirmiştik ve bu da eğitim alacak yönetici sayısını yüzde 200 oranında artırmıştı. Dolayısıyla sadece yeni bir müfredata değil, yöneticilere geniş ölçekte ve hızlı bir şekilde ulaşmak için yeni bir yola da ihtiyacımız vardı."

BD geçmişte öğrenme ve gelişim fırsatlarını sınıf ortamında sunuyordu ancak bunu, mevcut durumda ve ihtiyaç duydukları ölçekte yönetmek zor olacaktı. BD'deki yöneticiler için öğrenme ortamı yepyeni bir yaklaşım için olgunlaşmıştı.

Larsen,"Blanchard ile çalışarak çeşitli eğitim içeriklerine ve veriliş biçimlerine bakıp değerlendirdik. Sonunda Rise: Building Manager Foundations adlı öğrenme yolculuğu ortaya çıktı,” diyor.

Rise: Building Manager Foundations öğrenme yolculuğu, yöneticilere yönelik karma bir liderlik gelişim programıdır. Liderler 12 hafta boyunca e- öğrenme modüllerinde ilerler, paydaşlarından öğrendikleri küçük grup tartışmalarına, dijital simülasyonlara, eğitmen eşliğinde gerçekleştirilen etkileşimli sanal grup oturumlarına (katılımcılar çalışanlardan oluşur ve liderler de eğitmenle birlikte eğitmen rolü üstlenir), çalışma tabanlı öğrenmeye (hem bireysel hem de küçük grup) katılırlar. Bu çalışmalar sırasında bağlılıklarını ve neler öğrendiklerini paylaşırlar. Bu öğrenme deneyimi modern, küresel çapta ölçeklendirilebilir ve hibrit öğrenmenin sunabileceği en iyi seçenekti.

Larsen, "Bu yeni yönetici gelişim programı, tüm BD yöneticilerine etkili bir yönetici olarak aynı kritik becerileri öğrenme ve uygulama olanağı sağlıyor," diyor. "Heyecan verici olan kısım ise liderlerimizin eğitmen liderliğindeki oturumlarda eğitmen olarak görev alması. Bu uygulama birkaç amaca hizmet ediyor: liderler bu şekilde bir katkıda bulunduğunda, eğitim girişimimizi de desteklemiş oluyorlar ve insanların bir kavramı öğretirken daha iyi öğrendiklerini biliyoruz. Ayrıca, katılımcıların kavramları kendi liderlerinin öğrettiğini görmeleri, öğrenmeye ve insanlara rollerinde mükemmelleşmek için ihtiyaç duydukları becerileri kazandırmaya olan bağlılığımızı güçlü bir şekilde hatırlatıyor."

Program; yeni veya belirli bir süredir yönetici ya da yönetici adayı olan, küresel olarak farklı katılımcılardan oluşan birden fazla büyük grubu eş zamanlı olarak idare edecek şekilde tasarlandı. Her biri 3 ila 15 dakika arasında değişen, kolay tüketilebilir mikro öğrenme araçlarından oluşuyor. İçerik, güçlü Blanchard liderlik modellerinin yanı sıra; hizmetkâr liderlik, büyüme zihniyeti, koçluk ve geribildirim kültürü, varsayılan sınırlamaları aşmak, güven oluşturma, sanal olarak liderlik etme, gelişim düzeyini teşhis etme, takım liderliği ve çatışma yoluyla iletişim kurma konularını kapsıyor. Program Intrepid platformunda sunuluyor.

"Platform ve program içeriği BD markası ve dili ile özelleştirildi. BD WAY kültürel çerçevesi dahil edilerek bir BD programı haline getirildi ve BD kültürü ve değerlerine bağlandı. Kullanıcılar öğrenme araçlarında ilerledikçe hizmetkâr liderlik konusunu her yerde görebiliyorlar.”

"Intrepid platformunu kullanmak; proje ekibinin kullanıcı dostu, son derece ilgi çekici ve öğrenen merkezli bir program oluşturmasına imkan tanıdı. Intrepid aynı zamanda ses, video, metin, interaktif aktiviteler, tartışmalar ve web üzerinden erişilebilir seçilmiş içeriklerin bir karışımı olan ve öğrenciler tarafından tercih edilen bir içerik akışı oluşturma olanağı da sağladı.”

"Katılımcılar eğitimin bölümlerini tamamladıkça bir rozet alıyorlar. Ayrıca isteğe bağlı aktiviteleri tamamlayarak ek rozetler kazanabiliyorlar. Rozetler oldukça popüler hale geldi, çünkü başarıyı kutlamanın ilgi çekici bir yolu," diyor Larsen.

Sonuçlar

Programın etkinliğini ölçmek için dört farklı anket uygulanmış ve odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiş: ön anket, orta aşama, eğitim sonrası ve altı ay sonraki anket.

Ön ve eğitim sonrası gerçekleştirilen anketler, hedeflere dayalı tepkileri ve öğrenmeyi doğrudan ölçmek için oluşturulmuştur. Programın ve platformun genel hissiyatı hakkında geribildirim toplamak için çok kısa bir orta nokta anketi eklenmiş. Altı ay sonra yapılan anket, programın öğrenme hedeflerinde belirtilen davranış değişikliklerini ölçmek için kullanılmış.

Öğrenme deneyiminin sonunda:

  • %91'i BD'de başarılı bir yönetici olmak için nelerin gerektiğine ilişkin görüşlere katıldıklarını veya kesinlikle katıldıklarını belirtirken, %100'ü BD yöneticilerinin beklentileri konusunda farkındalığa sahip olduklarını bildirmiştir.
  • %100'ü liderlik ettikleri kişiler için açık, kapsayıcı, hiyerarşik olmayan ve sürekli gelişen bir ortam yaratma konusunda çok yüksek veya yüksek özgüven bildirdi.
  • %94'ü “bir lider olarak kim olduğumu ve liderlikle ilgili bakış açımı neyin şekillendirdiğini anlıyorum” ifadesine ‘kesinlikle katılıyorum’ veya ‘katılıyorum’ olarak cevap verdi.
  • %90'ı duruma bağlı olarak değişen birden fazla liderlik stilini aynı anda kullanmada rahat olduğunu kabul etti veya kesinlikle kabul etti.
  • %94'ü insanların daha açık iletişim kurmak, en iyi fikirlerini paylaşmak ve inisiyatif almak için kendilerini güvende hissettikleri bir ortam yaratma konusunda çok yüksek veya yüksek güven bildirdi.
  • %100'ü BD Rise: Building Manager Foundations'ı tavsiye etme olasılıklarının biraz, büyük olasılıkla veya çok yüksek olduğunu bildirdi.
  • %100'ü "bu programdan benim için değerli olan bir şey öğrendim" dedi.
  • %91'i genel deneyimin BD'deki takımlara liderlik etme becerileri üzerinde biraz ila çok yüksek etkisi olduğunu bildirdi.

Programdan altı ay sonra

Anketi yanıtlayan katılımcılar aşağıdaki sorulara %100 onay vermiştir:
1. Rise öğrenme deneyiminizden yeni ve değerli beceriler/bilgiler edindiniz mi?
2. Programımızdan bu yana geçen altı ay içinde öğrendiklerinizi işinizde uygulayabildiniz mi?
3. Bu liderlik davranışlarını uygulamak ekibinizin performansını bir şekilde artırdı mı?
4. Eğitimden bu yana bir lider olarak kendi rolünüze daha mı bağlısınız?

  • Yanıt veren katılımcıların %85'i bu gelişim fırsatının bir sonucu olarak şirkette kalmaya daha kararlı olduğunu söyledi.
  • Katılımcıların %54'ü öğrenmek için dinleme becerilerinde (etkilenme niyetiyle dinle) önemli veya dikkate değer bir gelişme hissettiğini ifade etti.
  • Katılımcıların %77'si takım üyelerinin bireysel iletişim tercihlerine, süregelen duygularına ve değişen duygusal durumlarına dikkat etme konusunda önemli veya dikkate değer bir gelişme hissettiğini ifade etti. (Katılımcıların yaklaşık %25'i bu konuda olağanüstü bir gelişme gösterdiğini düşünmektedir)
  • Katılımcıların %69'u liderlik stillerini her bir ekip üyesinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyumlu hale getirmenin; onlara ilham vermenin ve motive etmenin benzersiz yollarını bulma konusunda önemli veya dikkate değer bir gelişme hissettiğini ifade etti.
  • Katılımcıların %54'ü takım uyumu yaratma (takımlarının iş birliği içinde çalışmasına yardımcı olma, takım içinde güven oluşturma, güvenli bir takım ortamı yaratma ve takımın hesap verebilirliğini teşvik etme) konusunda önemli veya dikkate değer bir gelişme hissettiğini ifade etti.


Larsen, "Tahmin edebileceğiniz gibi bu sonuçlardan memnunuz" diyor. "Dünyanın dört bir yanındaki yöneticilere temel yönetici eğitimi sağlamak için ölçeklenebilir bir gelişim deneyimine ihtiyacımız vardı. Rise programı mevcut yönetici eğitimlerini tamamlayıcı niteliktedir ve mükemmel bir BD yöneticisi olmanın ne anlama geldiğine dair net bir mesaj iletir. Yönetim dünyasındaki gelişmeler sürekli değişiyor ve Rise, BD'nin yöneticilerle en çok ihtiyaç duydukları anda, bulundukları yerde buluşmasını sağlıyor.

 


 

Etkile Bülten

14.03.2024

İnovasyon ve Değişim için Yüksek Katılımlı Bir Yaklaşım Kullanın

İnovasyon ve değişim bugünlerde gündemde olan konular. Dünyanın dört bir yanından liderler, günümüzün çalışma ortamına ayak uydurmak için daha fazla çevikliğin gerekli olduğunu kabul ediyor. Ancak Blanchard®'dan Britney Cole ve Judd Hoekstra, bunun seçkin birkaç çalışanın görevi olmaktan çıkması gerektiğini söylüyor.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası