BIC Corporation


BIC'de Stratejik Planı Destekleyecek Liderlik Gelişimi Programının Oluşturulması


Fransız menşeli BIC, uzun vadeli büyüme ve kâr hedefiyle tüketici ihtiyaçlarını güçlü bir şekilde karşılamak için iddialı Horizon Stratejik Planını başlattı. Bu hedefe ulaşmanın arkasındaki kritik gücün çalışanlar olacağını biliyorlardı. Herkesin değişen ortamda, kendi rolünü anlamasını istiyorlardı.

İnsan ve kültürden sorumlu başkan yardımcısı Kristie Raines, “Her büyüme stratejisinde olduğu gibi, organizasyonel değişiklikler oldukça hızlı gerçekleşiyor,” diyor. “Tedarik zinciri gibi bazı işlevleri merkezîleştirdik; Gelir Büyüme Yönetimi ve E-ticaret gibi yeni Mükemmellik Merkezleri oluşturduk ve neredeyse bir gecede yoğun matrisli bir organizasyon haline geldik. İnsanları güçlendirmek bizim yapımızda var ve bu değişmeyecek; ancak yeni yapıda herkesin rolünü anladığından ve yeni fikirler getirmek ve sorunları çözmemize yardımcı olmak için ilham vermeye devam edeceğinden emin olmamız gerekiyordu.”

Raines'in küresel yetenek kazanımı, bağlılık ve DEI sorumluluklarına ek olarak, CEO ve CHRO onu BIC'de öğrenme ve gelişime liderlik etmesi için görevlendirdi, üstelik eğitimlerin veriliş şeklini yeniden tasarlama ve Horizon planına ulaşmak için kritik becerileri oluşturma yetkisi ile.

“Bu bir rüyaydı çünkü sıfırdan başladık,” diyor Raines. “Bir adım geri çekilip BIC'deki öğrenme sürecini yeniden tasarlama fırsatımız oldu. Süreci başlatmak için güçlü bir liderlik altyapısı oluşturmak istediğimizi biliyorduk. Bu nedenle, tüm ekip üyelerinden beklenen temel yetkinlikleri ve bu yetkinlikleri gösteren davranışları tanımlayarak işe başladık. Daha sonra eğitimlerimizi bireyler ve ekipler için basit, ilgi çekici ve kişiselleştirilmiş deneyimler olarak oluşturmaya odaklandık.”

“Bugün, öğrenme ekosistemimiz şunları içermektedir:

Signature Series, liderlik gelişimine odaklanmakta olup koçluk ve mentorluk gibi alanları kapsar; kişiselleştirilmiş bireysel beceri gelişimine odaklanan ve her zaman, iş akışının içinde erişilebilir olan dijital bir öğrenme programı ve Horizon bakış açısıyla, işletmenin, takımların ve bireylerin performansı ve büyümesi için özelleştirilmiş çözümler oluşturduğumuz bir takım güçlendirme programı.”

Raines sözlerine şöyle devam ediyor: “Liderlik becerilerini ve davranışlarını geliştirecek eğitimleri vermesi için bir şirket arayışına girdik ve ortağımız olarak Blanchard'ı seçtik. Liderlere nasıl farklı ve daha iyi liderlik edeceklerini öğretmek için en doğru yolun SLII® olduğu ve 360 derece değerlendirmelerin performans için değil gelişim için olduğu ilkeleriyle yolculuğumuza başladık.”

İnsan ve kültür direktörü Kelly Ramirez, BIC'e katılmadan önce SLII® eğitimini vermiş olduğundan, SLII®'nun liderlik eğitimlerinin temelini oluşturacağını biliyordu. Takım liderleri için Illuminate ve liderlerin liderleri için de Ignite adında iki öğrenme yolculuğu oluşturmak amacıyla Blanchard ile yakın bir şekilde çalıştı.

Ramirez, “Blanchard'ın liderlerimiz için mükemmel beceriler sağlayacak SLII® dışında başka programları olduğunu öğrenmek beni heyecanlandırdı,” diyor. “Illuminate yolculuğunda, SLII®'ya ek olarak geribildirim verme ve zor konuşmalar yapmaya odaklanan modüllerimiz var. Ignite yolculuğu da SLII®'ya odaklanıyor ve hizmetkâr liderlik, koçluk becerileri, takım başarısı yaratma ve değişimi yönetmeyi öğretiyor.”

Her iki yolculuk da altı modüllük bir deneyimden oluşur. Bu deneyimde, kavramları tanıtmak için dijital etkinlikler, konuyu daha derinlemesine anlamayı sağlayan Blanchard eğitmeni tarafından yürütülen canlı bir çevrimiçi oturum ve katılımcıların hem öğrendiklerini nasıl uyguladıklarını paylaştıkları hem de akran koçluğuna katıldıkları ek canlı oturumlar yer alır. Katılımcılar, dijital etkinlikler ve videolar, formlar, makaleler gibi ek materyallere erişmek için Blanchard Exchange platformunu kullanabilirler.

Illuminate 14 haftalık bir yolculuk. İlk modülde, katılımcılar liderlik stilleri hakkında bilgi edinmek için Lider Eylem Profili II değerlendirmesini yapıyor. Sonraki dört modül Blanchard'ın Güven Oluşturma, SLII®, Geribildirim Verme ve Alma ile Görüşme Kapasitesi® programlarına odaklanıyor. Son modülde katılımcılar öğrendikleri ve bu öğrendiklerini işte nasıl uyguladıkları hakkında sunumlar yapıyorlar.

Ignite ise 16 haftalık bir yolculuk. İlk modülde katılımcılar, BIC yetkinliklerinin her biriyle eşleştirilen 360 derecelik bir değerlendirmeye giriyor ve hizmetkâr liderlik felsefesi hakkında bilgi ediniyor. Kalan modüllerde Blanchard'ın SLII®, Koçluğun Temelleri®, Takım Başarısı Yaratma ve Değişimde İnsanlara Liderlik Etme® programları sunuluyor. Ignite ayrıca katılımcıların öğrendiklerini ve yeni becerilerini kullanmaya yönelik planlarını paylaştıkları bitirme modülü ile sona eriyor.

Ramirez, öğreneni desteklemek için BIC’in oluşturduğu ekosistem konusunda en çok heyecan duyan kişi. “İnsanlara öğrettiğimiz çerçevelerin günlük iş yapış şeklimize yerleşmesini sağlayacak bir yapı oluşturmak istedik,” diyor. “Blanchard’daki iş ortaklarımız, öğrenme sürecine yöneticilerin dâhil olduğu durumlarda öğrenmenin çok daha etkili olduğuna dair araştırmaları bizimle paylaştı. Bu nedenle, yalnızca yöneticiler için değil, İK iş ortaklarımız için de başarılı bir öğrenme sürecine dair bir yol haritası geliştirdik. Bunlara 'öğreneni destekleme grupları' diyoruz. Onlara, ekiplerinin geçeceği eğitim içeriğinin hızlı bir özetini sunuyoruz. Ayrıca Blanchard Exchange platformunda, öğrenme yolculuğuyla paralel ilerleyen bir yolları var ve öğrenenlerle aynı materyallere erişebiliyorlar. Yolculuğun her aşamasında, onlara öğrenenlerle temas kurmaları için yönlendirici notlar sunuyoruz.”

Öğreneni destekleme gruplarına, yolculuğun her aşamasında öğrenenleri nasıl destekleyeceklerine dair net yönergeler verilir. Örneğin, öğrenen her bir modülden geçerken, yönetici veya İK iş ortağına öğrenenle iletişime geçmesi gereken tarih bildirilir ve sorması gereken sorular sağlanır. Ayrıca, öğrenme için haftada gereken 2 ila 3 saatin, öğrenen için korunan zaman olarak ayrıldığından emin olmaları istenir.

Ramirez, “Destekleme gruplarından dört alana odaklanmalarını istiyoruz,” diyor. “İlki, öğrenenlere haftada iki ila üç saatlik öğrenme süresini ayırmalarına yardımcı olarak onları desteklemek ve bu alanı açmak. Eğer canlı oturumlardan biriyle çakışan bir toplantı varsa, öğrenenin yöneticisinden toplantıyı yeniden planlamasını ve böylece öğrenenin eğitime tam katılım göstermesini istiyoruz. Ayrıca yöneticinin, katılımcıların neler öğrendiğini sorarak ilgi göstermesini, Blanchard Exchange platformundaki içeriği öğrenip uygulayarak rol model olmasını ve yeni liderlik davranışlarını sergilediklerinde onları takdir ederek ödüllendirmesini istiyoruz.”

Ramirez ortak bir liderlik dili yaratmak için yola çıktı ve bunun gerçekleştiğini görüyor. “Daha fazla kişi öğrenme yolculuklarına katıldıkça, gelişim düzeylerinden bahsederken bu dili kullandıklarını duyuyorum. Yöneticiler de bu davranışları farklı pek çok şekilde modelliyorlar. Kapanış oturumlarında insanların 'Bu eğitimle dinlemenin önemini anladım', 'Her hafta pratikte uygulayabileceğim bir şey öğrendim' veya 'Ekibinizle birlikte çalıştığınızda anında etkisini görmek çok güçlü' gibi şeyler söylediklerini duyuyorum. Bu liderlerin hayatlarında ve onların takım üyelerinin hayatlarında olumlu bir fark yarattığımızı biliyorum. Sadece eğitim vermiyoruz; insanların liderlik etme biçimlerini değiştiriyoruz — ve bu artık iş yapma şeklimize yerleşmiş durumda. Horizon Stratejisi, BIC’te bu şekilde hayata geçiyor.”

Etkile Bülten

13.06.2025

Liderler Daha İyi Görüşmeler Yaparak Performansı Nasıl İyileştirebilir

Liderlik ve iletişim uzmanı Ellie Haskins kendi tecrübelerinden hareketle, insanın iş yerinde anlaşılmadığını, işitilmediğini veya desteklenmediğini hissedince neler olabileceğini biliyor. “Yaptıkları işte oldukça başarılı olan bazı arkadaşlarımda bunu bizzat gördüm. Bu kişiler yaşadıkları sorunları yöneticileriyle defalarca konuştuktan sonra hiçbir şeyin değişmediğini görünce başka işler aramaya başladılar.”...

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası