Liderleri Geliştirmek, Her Seferinde Bir Görüşme: SLII® Darden'da Liderlik Gelişimini Nasıl Destekliyor?
Darden restoran grubunda, yemek alanında en tanınmış ve başarılı markalardan bazıları yer almaktadır. Şirket 2000'den fazla restoran işletmekte, 195.000 takım üyesi istihdam etmekte ve Kuzey Amerika genelinde yılda 420 milyon misafire hizmet vermektedir. Yeni restoran müdürleri ve yeni terfi eden genel müdürler arasında koçluk ile ilgili temel bilgiler konusunda bir boşluk olduğunu tespit ettiklerinde, bu boşluğu liderlik eğitimi ile gidermeye karar verdiler.
Darden Restoran Destek Merkezi Eğitim ve Geliştirme Müdürü Brian Kingsbury, “Liderlerin koçluğun herkese uyan tek bir yaklaşım olmadığını anlamalarını istedik,” diyor. “Liderler insanlara birey olarak davranmalı ve onlarla oldukları yerde buluşmalıdır. Bu nedenle “Eğitimdeki Yönetici” ve “Genel Müdür/Yönetici Ortak” programlarımızda temel liderlik eğitimi için Blanchard'dan SLII®'yu seçtik.” SLII® liderlere, belirli görevleri yerine getirirken her bir takım üyesine doğru miktarda desteği ve yönlendirmeyi nasıl sağlayacaklarını öğretir. SLII® ayrıca liderlere, hedeflerine ulaşmaları için kendilerine bağlı çalışanları güçlendiren verimli görüşmeleri nasıl yapacaklarını öğretmeye odaklanmaktadır.
Eğitimdeki Yönetici programı üç günden oluşuyor. GM/MP ise dört günlük bir tasarımdır. Darden programlarının her ikisi de genel iş meseleleri, uyum konuları ve restoranlarının marka öncelikleri hakkında eğitim sunmak üzere yüz yüze verilmektedir. SLII®, yöneticilerin koçluk becerilerini geliştirmek için temel liderlik gelişimi bileşeni olarak hizmet vermektedir.
“Katılımcıların SLII® modelini kendi iş yerinde karşılaştıkları gerçek durumlara uygulamalarına yardımcı olmak amacıyla restorana özgü senaryolar oluşturmak için Blanchard ile çalıştık. Senaryoları gerçekten yaşanmış örneklere dayandırdık, böylece katılımcılar hemen bağ kurabiliyorlar. Bu da işe geri döndüklerinde, onlara öğrendikleri bu yeni becerileri nasıl uygulayabilecekleri konusunda daha derin bir kavrayış imkanı sağlıyor. Ayrıca, oturumlar çok fazla etkileşim içeriyor. İnsanları enerjik ve içerikle iç içe tutuyoruz, böylece öğrenme süreci eğlenceli ve anlamaları kolay oluyor," diyor Kingsbury.
Eğitimdeki Yönetici programına katılanlar SLII® becerilerini nasıl kullanacaklarını öğreniyor ve Ken Blanchard, Patricia Zigarmi ve Drea Zigarmi tarafından yazılan Liderlik ve Bir Dakika Yöneticisi kitabına da sahip oluyorlar.
GM/MP programına katılanlar, esnekliklerini ve etkinliklerini ölçen ve sürekli gelişim için gerçek zamanlı geribildirim sağlayarak liderlik stillerini anlamalarına yardım eden bir kişisel değerlendirme aracı olan LBAII® (Liderlik Davranış Analizi II) kullanıyorlar. Ayrıca, SLII® modelindeki dört liderlik stilinin her birine dayalı olarak çalışanlarıyla koçluk görüşmeleri planlamalarına yarayan konuşma girişlerini nasıl kullanacaklarını da öğreniyorlar. Kingsbury, “Konuşma girişleri çok değerli bir araç,” diyor. “Bir yönetici beş dakikasını ayırıp bir görüşmede nelerin yer alması gerektiğini düşünebildiğinde zamandan tasarruf ediyor ve görüşmeler daha başarılı oluyor. Biz buna GM/MP grubu için bir üst seviye öğrenme diyoruz.” Katılımcılar ayrıca, öğrenmenin sürdürülmesine yardımcı olmak için çevrimiçi modül SLII® Genel Bakış'a erişim hakkına sahip. Böylece mikro öğrenme aktivitelerine, videolara, oyunlara, tazeleme araçlarına ya da becerileri pekiştirmek için kullanabilecekleri formlara erişebiliyorlar.
Bireyi Anlamak: Bir Koçluk Felsefesi
“Ağırlama sektörü insan odaklı bir kültürdür; yeteneklerimizi geliştirmek için yapabileceğimiz her şey herkes için bir avantajdır. Pek çok yöneticimizin bu eğitime, herkese aynı şekilde koçluk yapabileceklerini düşünerek geldiğini görüyoruz. Ancak, koçluğun görev bazlı olması gerektiğini fark ettikleri anda adeta kafalarında bir ışık yanıyor. SLII®, onlara her bireyin farklı olduğunu ve koçluğun kişiye özel yapılmasının neden bu kadar önemli olduğunu gösteren yeni bir bakış açısı kazandırdı. Odak noktalarının kişi değil, yapılan görev olması gerektiğini anladılar. Çünkü her birey, her görevde farklı düzeyde yeterlilik ve bağlılık gösterebilir—ve etkili bir koç olmak isteyen bir yöneticinin tam da bunu göz önünde bulundurması gerekir,” diyor Kingsbury.
“Bir yönetici, insanların o an neye ihtiyaç duyduklarını verebildiğinde; bağlılık da başarı da beraberinde gelir. Yöneticiler işe döndüklerinde bu becerileri kullandıklarına dair bize mesajlar atıyor, yaşadıkları başarıları paylaşıyorlar. İşte o zaman biliyorum ki bu gerçekten değerli bir program ve insanlarımız için yaptığımız anlamlı bir yatırım.”
Koçluk Kültürünü Ölçeklendirmek
Kingsbury ve ekibi yılda yaklaşık 25 Eğitimdeki Yönetici sınıfı ve 8 Genel Müdür/Yönetici Ortak oturumu düzenliyor; yılda 1.800’ün üzerinde yeni yönetici ve 300 genel müdüre eğitim veriyor. “SLII® için Eğitmen Eğitimi sürecinden geçmiş çekirdek bir iç eğitmen grubuna sahip olmanın önemli olduğunu düşünüyorum,” diyor. “Blanchard uzmanları bize sadece eğitim programını nasıl yürüteceğimizi öğretmekle kalmadılar, aynı zamanda bu programın arkasındaki araştırmayı da açıkladılar. Bu da bize içeriği katılımcılar için anlamlı kılacak şekilde sunma konusunda güven verdi.”
Ayrıca bu etkinin ölçülebilir bir karşılığı var. Katılımcı değerlendirme anketleri düzenli olarak 80’lerin sonları ile 90’ların ortalarında puanlar veriyor. “Bu rakamlar, sahada gözlemlediklerimizi de doğruluyor: Daha özgüvenli liderler ve restoranlar genelinde daha güçlü takım dinamikleri.”
SLII®, yalnızca eğitim çıktılarında değil, şirketin daha geniş kapsamlı yetenek yönetimi stratejisinde de hayati bir rol oynuyor. Çalışan devrinin yüksek olduğu bir sektörde, yetenekleri geliştirebilmek ve onlara bir kariyer yolu sunabilmek büyük önem taşıyor. Kingsbury, “Bu sadece bir iş değil, çalışanları geliştiren ve kariyer yolculuklarını destekleyen bir sistem,” diye vurguluyor. “Ve öğrettiğimiz beceriler restoran sektörünün ötesine de aktarılabilir nitelikte.”
Kingsbury, SLII®'yu düşünen diğer şirketlere tavsiyelerinde samimi: “Sadece modeli göstermekle yetinmeyin. Tüm deneyimi yaşayın; eğitmenlerinizi sertifikalandırın, içeriği özelleştirin ve anlamlı görüşmelere yatırım yapın. Bunu yaptığınızda liderlerin sadece yeterliliklerinin değil, özgüvenlerinin de arttığını göreceksiniz.”
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası