Delta Dental of California'da SLII®'nun (ROI) Yatırım Getirisinin Hesaplanması
Delta Dental of California ve bağlı şirketleri, ABD nüfusunun yaklaşık üçte birine diş sigortası sağlayarak ağız sağlığını iyileştirmeye kendini adamış bir organizasyondur. Kurum bünyesinde ise, kurum kültürünü desteklemek için liderlik gelişimine ve liderlik becerilerini güçlendirmeye odaklanmaktadır.
Yetenek gelişimi ve öğrenme direktörü Ben Sieke, “Çeşitli liderlik eğitimleri vermiştik, ancak Delta Dental'da lider olmanın ne anlama geldiğini tanımlayan liderliğin temel esasları için bir ölçütümüz yoktu,” diyor. “Liderlerin izleyebileceği birleştirici bir felsefe ve onlara ekiplerini etkili bir şekilde yönetme becerileri kazandıracak bir program istiyorduk.”
Yoğun bir araştırmadan sonra, liderlik gelişim programlarının temeli olarak Blanchard®'ın SLII® programına karar verdiler.
“Programın değerlerimize uyması ve liderlerimiz için belirlediğimiz yetkinliklerle uyumlu olması gerekiyordu. Üst düzey liderlik ekibinin seçtiği çözüm SLII® oldu,” diyor Sieke. Delta Dental ekibi, tüm çalışanların bu girişimin önemini anlamasını istedikleri için üst düzey liderlerden bu konuda önceden onay aldı.
Bu sadece bir eğitim programı değil, şirket genelinde liderler yetiştirmeye yönelik bir felsefeydi. Yetenek gelişimi ile öğrenme ve iletişim ekipleri bu mesajın hem liderlere hem de bağlı çalışanlara iletilmesinde önemli bir rol oynadı.
Sieke, “Yetenek gelişimi, öğrenme ve iletişim ekiplerimizin ortak çabası, bu mesajı duyurmamıza yardımcı oldu ve bunu ayarlamak için harika bir iş çıkardı,” diyor. “İletişim ekibi, programı şirket içinde başlatmak için bir kampanya oluşturdu ve bu kampanyada mesajın akılda kalmasını sağlamak için videolar ve haber bültenimizde sürekli mesajlar yer aldı. Herkesin bunun “nedenini” ve kurum için önemini anlamasını istedik. İlk videoda insan kaynakları müdürü Sarah Chavarria, kurumun bu girişimden beklediği etki hakkında bilgi paylaştı. İki tane animasyonlu video hazırlandı. Birinin amacı, eğitimi alacak liderlere öğrenme deneyimiyle ilgili beklentileri aktarmak, diğeri ise bağlı çalışanlarına liderlerinin ne öğreneceğini ve bunun onlar için ne anlama geldiğini açıklamaktı. Ayrıca, şirketin şirket içi web sitesinde sürekli olarak SLII®'nun insanlar üzerinde yarattığı etkinin belirli örneklerini paylaşan hikayelere de yer verildi.”
“Yetenek gelişimi ve öğrenme ekibi, programın pilot uygulamasını yapmak için İnsan Kaynakları Organizasyonel Etkinliği danışmanlarımızla birlikte çalıştı ve ardından eğitimlere katıldıklarından ve önemli uygulamaları benimsemeye başladıklarından emin olmak için iş liderlerimizle birlikte çalıştı.”
Programın Uygulanmaya Başlanması
SLII® sunumunun ilk tasarımı bir günlük yüz yüze oturum ve ardından çevrimiçi oturumları içeriyordu; ancak COVID ile durum değişti. “Bu eğitimi kendimiz vermek istedik, ancak sanal ortamda verilmesi bizim için bazı zorluklar doğurdu. İki saatlik dar aralıklarla eğitim verdiğinizde, tempoya dikkat etmeniz gerekiyor. Blanchard ekibi çalışanlarımızı sanal bir eğitmen eğitimi programından geçirdi ve ardından onları hazırlamak için eğitmenlerimizle bire bir çalıştı,” diye açıklıyor liderlik gelişimi müdürü James Sigismonti. “Başından beri, öğrenmeyi pekiştirmek için Blanchard Exchange üzerinde kullanacağımız takip çalışmalarını düşündük ve insanların ihtiyaç duydukları anlarda yardıma erişmelerini sağlamak için Kenbot™ kullanmaya başladık.”
Blanchard Exchange platformu, liderlerin SLII® becerilerinde uzmanlaşmasına yardımcı olan bire bir görüşmeler için formlar, konuşma girişleri, makaleler, videolar ve daha fazlasını içeren bir dizi araç sunuyor. Kenbot™, Microsoft Teams aracılığıyla talep edildiğinde destek sağlayan bir sohbet robotu. Liderler bir soru yazabilir ve sık sorulan soruların yanıtları ve ilgili videolara, çalışma sayfalarına ve araçlara bağlantılar ile ihtiyaç duydukları desteği hemen alabiliyorlar.
Sigismonti, “İK iş ortaklarımız, oturumlardan geçerken diğer liderlere destek olabilmeleri için eğittiğimiz ilk kişiler arasındaydı,” diyor. Şu ana kadar 249'dan fazla lider SLII® eğitimini tamamladı ve Delta Dental sunulan sınıfları doldurmaya devam ediyor.
Ölçüm ve Sonuçlar
Girişimin başlangıcından itibaren Delta Dental, kurum üzerindeki etkisini belirleyebilmek için eğitimin etkinliğini ölçmek istedi. Sonuçları belirlemek için Blanchard ve MeasureUp Consulting'den Dr. Paul Leone ile iş birliği yaptılar. Katılımcıların kendi bildirdikleri verilerin yanı sıra yöneticilerinden ve bağlı çalışanlarından gelen destekleyici verileri ölçen bir eğitim sonrası anketi kullanılarak, 6 seviyeli ölçüm stratejisi şu sorulara dayandırıldı:
Seviye | Ölçüm | Yöntem | Sonuçlar |
Seviye 1 | Memnuniyet | Anket | Katılımcıların %93'ü eğitime bağlılık göstermiş ve %97'si eğitimi tavsiye etmiştir. |
Seviye 2 | Öğrenme | Ankete eklenen 2. Seviye soruları | Katılımcıların %98'i yeni beceriler öğrendi. |
Seviye 3 | İş Başında Uygulama | Çok katılımcılı anket | Katılımcıların %87'si yeni becerileri iş başında uyguladı. Bağlı çalışanların %76'sı liderlerinin yeni becerileri uyguladığını gördü. |
Seviye 4 | İş etkisi | Katılımcılardan ve bağlı çalışanlardan alınan performans verileri | Katılımcıların %87'si ekip performansında %27'lik bir iyileşme gördü. Bağlı çalışanların %90'ı ekip performansında %25'lik bir iyileşme gördü. |
Bağlı çalışanların %60'ı kendi performanslarında iyileşme görmüştür. | |||
Seviye 5 | ROI (Yatırımın Geri Dönüşü) | Paraya çevrilmiş Seviye 4 verileri | Genel ekip performansında %11 artış ve %156 yatırım getirisi. |
Seviye 6 | İklim | Yönetici desteğinin analizi | Liderlerinden yüksek destek alan katılımcıların lider davranışlarında %87, ekip performansında ise %35 iyileşme görüldü. |
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası