Liberty Utilities

Algonquin Power ve Utilities şirketinin bağlı kuruluşu olan Liberty Utilities, ABD genelinde 750.000 kullanıcıya su, elektrik ve gaz hizmeti sağlamaktadır. Kendilerini topluma, doğal kaynakları korumaya ve müşteri hizmetlerine adayan kurum, bu bağlılığı da kurumun her kademesinde liderleri geliştirerek hayata geçirmektedirler.

Öğrenme ve gelişim direktörü Dainna Datchko,“Herkesin lider olduğu bir kültür yaratmak istedik.  Bu nedenle liderlerimiz ve çalışanlarımız için bir yetkinlik listesi oluşturduk. Yetkinlikler belirlendiğinde bununla uyumlu bir program arayışına girdik. The Ken Blanchard Companies’in iki programı Blanchard Yönetim Temelleri ve SLII ihtiyacımızı tam olarak karşıladı ve liderlik eğitimimizin temelini oluşturdu.”

Liberty’de SLII®’yu verirken, üst yönetime eğitim ve içerik hakkında genel bir bilgilendirme yaptılar. Üst yönetimin programı anlayıp ona inanması, desteklemesi ve katılımı teşvik etmesi için önemliydi. Liberty, programı yıllık Liderlik Zirvesi’nde duyurdu. “Duyuruyu yaptığımız oturuma ilgi iyiydi ve duyuru iyi karşılandı. Üst yönetimin desteğini almayı başardık ve bir sonraki adıma ilerledik. Bu adım, tüm kurumda eğitim programını vermek için bir program oluşturmak ve bunu vermeye başlamaktı. Bu zamana kadar Liberty Utilities 490 liderden 337’sini eğitimden geçirdi.”

Liberty Utilities; eğitimi 2018’de, 2019’da ve 2020’nin başlarında sınıf ortamında şirketin bulunduğu çeşitli illerde yoğun bir biçimde verdi. Daha sonra COVID 19 nedeniyle eğitimler kurum bünyesi sekteye uğradı. Eğitim faaliyetleri müdürü Erica Wright, “Şanslıydık ki Blanchard bizi sanal öğrenme ortamına yönlendirdi,” diyor. “Çeşitli seçenekler sunup bizimle birlikte çalışarak Liberty çalışanlarına en iyi seçeneği belirlememize yardım ettiler. Online versiyonlar, iyi tasarlanmış ve katılıma teşvik ediyor. Bu nedenle de ilgiyi canlı tutuyor. Üstelik eğitimin sanal olarak verilmesiyle beklenmedik bazı yararlar da görmüşler. Dathcko “Ülkenin dört bir yanından katılımcıları bir araya getirmek harikaydı. İş arkadaşlarının normal bir çalışma grubunun dışında tanımak öğrenme sürecini zenginleştirdi. Sanal eğitimin bir başka faydası ise öğrenme sürecinin iki saatlik oturumlara bölebilmekti. Böylece insanların yeni kavramları dinleyip bir diğer konuya geçmeden hazmetmek için fırsatları oldu.  Ayrıca insanlar sınıf ortamındayken işlerinden bir iki gün uzak kalıyorlardı. Bu da masalarında bekleyen işlerin yığılmasına neden oluyordu. Ofise dönmek stresli olabiliyordu ve bazen öğrendiklerini hemen uygulamaya başlamak için zaman ayıramıyorlardı.  Ancak sanal oturumlar bu zorluğa yardım etti,” diyor. Liberty her ne kadar sınıf içi eğitimleri ve sanal eğitimleri bir arada vermeyi umsa da öngörülebilir bir gelecekte sanal olarak vermeye devam edecekler.

Öğrenme Yolculuğu
Liberty’nin Performans Yönetim mantrası “Her şey görüşmede bitiyor”. Blanchard Yönetim Temelleri ve SLII, yoğun olarak görüşmelerin önemine odaklanmakta ve liderlik yolculuklarına başlayan yeni yöneticilere mükemmel bir temel sağlamaktadır. Bir Liberty çalışanı liderlik pozisyonuna terfi ettiğinde Blanchard Yönetim Temelleri eğitimine girer.  Bu eğitim, hedef belirlemek, takdir etmek, yeniden yönlendirmek ve saygın bir biçimde bir projeyi toparlamak için dört temel görüşmeyi öğretir. Katılımcılar öğrenmek için dinlemeyi, sorarak keşfettirmeyi, kendi bakış açılarını anlatmayı ve güvenlerini ifade etmeyi de içeren iletişim teknikleri öğrenirler. Bu beceriler, amacı olan görüşmeler yapmalarına ve olumlu, üretken ilişkiler geliştirmelerine yardım eder.  



Yaklaşık altı ay sonra yeni liderler SLII eğitimini alırlar. Wright, “Önce Blanchard Yönetim Temellerini veriyoruz çünkü liderlere çalışanlarıyla etkili görüşmeler yapmanın önemini öğretiyor. Çalışanlarıyla nasıl konuşacaklarını anlamalarına yardım ediyor. Liderlik rollerine biraz ısındıktan sonra ise SLII alıyorlar. Bu noktada katılımcıların büyük aydınlanma anları yaşadığına şahit oluyoruz. Kilit kavramları da akıllarındaki gerçek iş durumları üzerinden hızla öğreniyorlar,” diyor. Ayrıca katılımcıların şuna benzer sözler söylediğine tanıklık etmiş: “Demek olan buydu—Çalışanım Gelişim Düzeyi 1’deydi ama ben Gelişim Düzeyi 4’de olan birine liderlik yapar gibiymişim. Bu uyumsuz.” SLII®, farklı hedef veya görevler üzerinde çalışan her bireye doğru miktarda yönlendirme ve desteği nasıl sağlayacağınızı öğretir. Liderler SLII® ile doğru yerde doğru liderlik yapabilirler.   

Katılımcıların Blanchard Exchange’e de erişimleri vardı. Bu online platform öğrenilenlerin kalıcı olması için araçlar içeriyor ve SLII becerilerinin kullanımını destekliyor.  Platform’da hedef belirlemeye yardım etmek için formlar, Bire Bir Görüşmelere hazırlanmak için Konuşma Girişleri ve iletişimin etkinliğini ölçmek için Kontrol Listeleri de var.  Web sitesinden makalelere ve videolara erişmek de mümkün. Liderler bunları kendi çalışanları ile paylaşarak SLI’nun anlaşılmasını sağlıyorlar. Liberty 90 dakikalık tazeleme eğitimi de sunuyor. Bir sonraki plan ise öğrenmeyi destekleyici e-postalar ile içeriğin akılda kalmasını sağlamak. Bu e-postalar stratejik olarak Performans Yönetim süreci ile uyumlu olacaklar.

Liberty’nin liderlik felsefesinde herkes liderdir. Bu felsefeyi desteklemek için Liberty Kişisel Liderlik eğitimini de sunmaya başlayacak. Bu eğitim, çalışanlara hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları yönlendirme ve desteği istemeyi öğretmektedir. Çalışanlara, kendi gelişimlerinin sorumluluğunu almaları için güç verir. Böylece güçlü iş sonuçları elde etmeleri mümkün olur. SLII® ve Kişisel Liderlik bir arada yürüdüğünde liderler ve bağlı çalışanları ortak bir liderlik diline sahip olurlar. Dolayısıyla iletişim ve çalışan bağlılığı artar.
Wright, “Yıllık çalışan bağlılığı anketimizde, çalışanlara yöneticileri ile kariyer gelişimi toplantısı yapıp yapmadıklarını soruyoruz. Bu soruya evet cevabını veren kişilerin, hayır cevabını verenlere oranla %20 daha bağlı olduklarını tespit ettik. Bu durum yöneticilerin yapıcı görüşmeler gerçekleştirmesiyle doğrudan bağlantılı. Kişisel Liderliği de sunarak, liderlik programlarımızın gücünü artırdık; güveni ve çalışan bağlılığını geliştirdik,” diyor.

Wright ve Datchko’nun gelecek planları da var. Wright “İK ekibimize Koçluğun Temelleri programını vereceğiz. Böylece iç müşterilere daha etkili bir biçimde hizmet edebilecekler. Herkesin ortak bir liderlik dilini konuşması mantıklı. Aynı zamanda, eğitimin işimize katkısını ölçmek için Yatırımın Geri Dönüşü Analizi de yürütüyoruz. Sonuçta bu programların araştırmaya dayalı kanıtlanmış içerikler olduğunu biliyoruz. Ancak işletme sonuçlarına etkisini gösterecek gerçek rakamlar olması güzel olacak.”



Doğru Olanı Yapmak
Son günlerde Liberty Utilities, çalışanlarının çocuklarına Öğrenci Kişisel Liderlik sanal programını da sundu. Wright, liderlerimize öğrettiğimiz beceriler hayatın her alanına uygulanabilir. Dolayısıyla bu programı aile üyeleriyle paylaşma şansımız olduğunda bunun doğru olduğunu biliyorduk. Çocuklardan gelen geribildirim çok pozitif. Çalışanlardan gelen tepkiler ise muhteşem. Gerçekten desteklendiklerini hissediyorlar. Özellikle de böylesine zor bir dönemde,” diyor.

Wright ve Datchko, Liberty çalışanlarının daha yüksek performans göstermek için daha iyi liderler olmak istediklerini erkenden fark etti. Datchko üst yönetimin desteğini en baştan almayı tavsiye ediyor. “Programın sahiplenilmesi tüm çalışanlara önemini gösterdi. Ayrıca aklınızda bir sonuç ile başlayın. Böylece neyi başarmak istediğiniz konusunda net olursunuz. Biz bir liderlik kültürü oluşturuyorduk. Bu nedenle önce yetenekleri belirledik sonra da bu davranışların gelişmesi için eğitim verdik.”

Liberty Utilities, global olarak hızla büyüyor ve SLII®’yu liderlik kültürlerinin temeli olarak görmekten gurur duyuyor. “SLII evrensel. Dil veya kültürel sınırlar yok. Liderler her yerde bu programdan yararlanacak. Amaç odaklı bir şirketiz ve oluşturduğumuz liderlik kültürü, müşteri deneyimini iyileştirecek bir çalışan deneyimi yaratmamıza yardım edecek.”
 

Etkile Bülten

18.11.2024

Sıkışık Zaman Kısıtlamaları Altında Yöneticilik: SLII® ile Esnek, Çevik Bir Lider Olmak

Blanchard liderlik uzmanı Randy Conley, “Birlikte çalıştığım neredeyse her müşterim aynı şeyi yaşıyor; daha azıyla daha fazlasını yapmaya çalışıyorlar,” diyor. “Yöneticilerinin sorumluluk alanları ve bağlı çalışan sayıları artmış durumda. Geçmişte hiç olmadığı kadar çok insanı yönetiyorlar ve bunu sürekli değişen bir ortamda yapıyorlar."

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası