SD Worx

SD Worx, merkez ofisi Belçika'da bulunan, hali hazırda 12 ülkede faaliyet gösteren ve hızla 17 ülkeye yayılan lider bir İK çözümleri sağlayıcısıdır. 75 yılı aşkın bir süredir Avrupa ve Birleşik Krallık'ta personel, işe alım, bordro, ödül programları ve işgücü yönetimi çözümleri sunuyorlar. Hızlı bir şekilde büyüyorlar ve kurum genelinde istikrarlı bir liderlik stratejisi sağlamak istediler.

Öğrenme ve gelişim direktörü Ian Walters, "Bir dizi satın alma yoluyla, birdenbire farklı seviyelerde liderlik becerilerine sahip birçok yeni yöneticimiz oldu," diye açıklıyor. “Ayrıca şirketimizin organizasyonunu, her ülkenin ayrı çalıştığı ülke merkezli bir tasarımdan fonksiyonel bir yapıya taşıdık. Yani artık her bir bölge, örneğin İK veya operasyonlar gibi, tüm ülkelerdeki çalışanlara hizmet etme işlevi görüyor. Bu da farklı raporlama ilişkileri anlamına geliyor.”

SD Worx öncesinde genel olarak sınıf ve sanal eğitimin bir karışımını sunuyordu, ancak pandemi ile birlikte liderlik eğitimleri için tamamen sanal bir çözüme ihtiyaçları vardı. Ayrıca, organizasyonda temsil edilen farklı kültürler ve diller arasında iyi sonuç verecek bir şey istiyorlardı.

Kapsamlı bir inceleme sürecinden sonra, liderleri için öğrenme deneyimi oluşturmak üzere The Ken Blanchard Companies®'i seçtiler. Walters, "Eğitimin kapsamlı olmasını istedik, ancak iki saatlik kısa oturumlarda verilmesi gerekiyordu," diyor.

“Blanchard, katılımcıların kendi kendilerine yapacakları çevrimiçi bir ön çalışma ve ardından sanal (uzaktan) ortamda bir eğitmen eşliğinde gerçekleştirecek oturumlardan oluşan bir program önerdi. Programı bir Blanchard eğitmeni ile denedik ve sonuçlardan memnun kaldık. Bugün, eğitimlerimizde programı Fransızca, Felemenkçe ve Almanca olarak Blanchard uzmanları ile verirken, İngilizce olan eğitimleri ben veriyorum.”

Müfredat; Güven Oluşturma, SLII®, Koçluğun Temelleri, Takım Liderliği ve Değişimde İnsanlara Liderlik Etmek programlarını içeriyor. Katılımcılar, programın önemini ve üst yönetimin desteğini sağlamak amacıyla, kıdemli bir liderden gelen bir e-posta yoluyla eğitime davet ediliyorlar. Her bir eğitim program için, dijital içeriği barındıran bir platforma erişimleri sağlanıyor. Ardından yolculuk, takım üyeleri ve meslektaşları ile nasıl güven oluşturulacağını ve güven sarsıldığında nasıl tamir edileceğini öğreten Güven Oluşturma oturumuyla başlıyor. Bu program; katılımı, yaratıcılığı ve bağlılığı artırabilecek belirli davranışlara odaklanıyor.

Ardından liderler; her bir ekip üyesine belirli görevlerde doğru miktarda yönlendirme ve desteği nasıl sağlayacaklarını öğreten SLII®'yu tamamlıyorlar. SLII®, liderlere, verimli görüşmeler yapmayı öğretmeye odaklanıyor. Böylece liderler çalışanların hedeflerine ulaşmalarını sağlamak için onları yetkilendirebiliyor. Koçluğun Temelleri programı, liderler için ilave bazı koçluk becerileri sağlıyor. Bu koçluk becerileri ile liderler, çalışanların gelişimini, büyümesini ve performansını yönlendirebilirler. Takım Liderliği, bir takımın gelişim düzeyinin nasıl teşhis edileceğini öğretiyor. Böylece lider, yüksek performans oluşturmak ve sürdürmek amacıyla uygun liderlik stilini kullanabilir. Takım Liderliği, SLII® ile aynı terminolojiyi kullanır. Dolayısıyla liderler, çalışanlara bire bir liderlik yaparken kullandıkları kavramları, tüm takıma takım liderliği yaparken nasıl kullanacaklarını öğreniyorlar.

Yolculuğun son programı, Değişimde İnsanlara Liderlik Etmek’tir. Bu programda liderlere, çalışanların değişimle ilgili sorularını ve endişelerini nasıl tanımlayacakları, ele alacakları ve çözecekleri öğretiliyor. Böylelikle liderler, çalışanların değişimi sahiplenmelerini ve ona olan bağlılıklarını artırabilirler. Bu eğitim sırasında katılımcılar, endişenin tahmin edilebilir beş aşamasını ve her bir takım üyesinin içinde bulunduğu aşamayı belirlemelerine yardımcı olan yüksek katılım stratejisini öğreniyorlar.

Bu öğrenme yolculuğu onlar için mükemmel çünkü kapsamlı olmasının yanı sıra anlaşılması ve uygulanması da kolay. Katılımcılar becerileri hemen uygulamaya koyabilir ve öğrenme yolculuğunun her modülü bir öncekinin üzerine inşa ediliyor. Tüm yolculuk, liderler için güçlü bir temel sağlıyor. Bu temel ile liderler; kendilerinin, çalışanlarının ve kurumun başarılı olmasına yardım edebilirler.

İçeriği öğrenmek ve becerilere aşina olmak için modülleri tamamladıktan sonra, katılımcılar, öğrendiklerini sorgulamak ve becerileri uygulamaya koyma konusunda başarı hikayelerini paylaşmak için yolculuk boyunca aralıklı dört oturumda bir araya geliyorlar. Walters, "Bilgilendirme oturumları yalnızca içerik ve becerilere odaklanmak için bir destek aracı olarak hizmet etmekle kalmayıp, insanların normal gruplarının dışındaki meslektaşlarıyla bağlantı kurmalarına da yardımcı oluyor," diyor. “Bir eğitime şahsen katıldıklarında insanların bağ kurması kolay olur, ancak sanal bir ortamda daha zor. Orijinal tasarıma eklediğimiz bilgilendirme oturumları, insanlar bilgi paylaşma ve soru sorma şansına sahip oldukları için dostluk oluşturmaya yardımcı oluyor.”

Öğrenme yolculuğunun tamamlanmasını kutlamak için sanal bir mezuniyet töreni de düzenleniyor. "Liderlerimizin çalışmalarını onurlandırmak önemli, bu yüzden onlardan tüm grupla paylaşabilecekleri bir başarı hikayesiyle mezuniyet törenine gelmelerini istiyoruz. CPO (Chief People Officer) da hikayeleri dinlemek ve mezunları tebrik etmek için törene katılıyor. Bu da, bu programa verdiğimiz önemi teyit ediyor.”

Küresel Olarak Eğitimi Yaymanın Zorluğuyla Yüzleşin

Walters, grupların çeşitlilik içermesini istiyordu. Farklı ülkeler, departmanlar ve liderlik düzeylerinden insanların temsil edildiği gruplar olmalıydı. “Grupları belirlemek için, eğitim alması gereken kişilerin önceliği ile başlayan seçim kriterlerini içeren kapsamlı bir matris geliştirdik. Daha sonra katılımcının konuştuğu dili ve orta kademeden üst düzey yöneticilere kadar değişen liderlik düzeylerini inceledik. Ayrıca, insanların farklı bölümleri temsil ettiğinden ve kendi liderleriyle aynı sınıfta olmadıklarından emin olmak istedik. Sonra farklı ülkelerdeki tatillere baktık. Walters, “Eğitim programını ve veriliş dilini belirlemek için bu matrisin karmaşıklığını hayal edebilirsiniz,” diyor. Başlangıçta, on üç grup belirlendi. Eğitim şu anda verilmeye devam ediyor ve ilk grup yedi aylık yolculuğu tamamladı. Grupların geri kalanı yakında yolculuklarına başlayacak. Eğitim 2023 yılına kadar devam edecek.

"Böyle bir programı bir araya getirmenin karmaşıklığı göz korkutucu görünebilir, ama bence tereddüt etmeyin, devam edin. Eğitim ihtiyacı ortadan kalkmaz. Eğitimi neden yaptığınız ve bunun iş hedeflerini nasıl etkileyeceği konusunda açık ve şeffaf olun. İnsanlar neden öğrendiklerini bildiklerinde daha fazlasını öğrenirler,” diyor Walters.

“SLII® eğitimi sırasında, yöneticilerin, görevden göreve insanların farklı düzeylerde yönlendirme ve desteğe ihtiyaç duyduğunu fark ettikleri özel bir an vardır. En iyi performans gösterenler bile kendileri için tamamen yeni olan bir şey üzerinde çalışırken daha fazla yönlendirmeye ihtiyaç duyarlar. Bunun farkına vardıkça, yöneticiler kendi davranışlarını nasıl geliştirebileceklerini ve takımları üzerinde olumlu etki yaratabileceklerini açıkça görüyorlar. Bu gerçekten de inanılmaz güçlü."
 

Etkile Bülten

14.03.2024

İnovasyon ve Değişim için Yüksek Katılımlı Bir Yaklaşım Kullanın

İnovasyon ve değişim bugünlerde gündemde olan konular. Dünyanın dört bir yanından liderler, günümüzün çalışma ortamına ayak uydurmak için daha fazla çevikliğin gerekli olduğunu kabul ediyor. Ancak Blanchard®'dan Britney Cole ve Judd Hoekstra, bunun seçkin birkaç çalışanın görevi olmaktan çıkması gerektiğini söylüyor.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası