MÜŞTERİ SADAKATİNİN ANAHTARI

MÜŞTERİ SADAKATİNİN ANAHTARI

Blanchard International, kurumların yüz yüze olduğu kilit meseleleri anlamak için, her yıl bir araştırma yürütüyor. Araştırmanın, "Hitap Edilmesi Gereken En Önemli Yönetim Zorlukları" başlığında, arka arkaya son beş yıldır müşteri sadakati dördüncü sırada yer alıyor ve katılımcılarda 2010 yılına yaklaşırken bunun daha da yukarılara çıkacağı beklentisi var. Aynı araştırmanın "Çalışanlarda Geliştirilmesi Gereken Beceriler" başlığında ise birinci sırada yönetim becerisi belirlenmekle birlikte, az farkla ikinci sırada müşteri ilişkileri geliyor.

Blanchard International, hizmeti geliştirmeye yönelik bağlılığın düzeyini, bu gelişime ulaşmanın anahtar stratejilerini ve bu konuda kurumların yüz yüze oldukları zorlukları belirlemek için bir takip anketi gerçekleştirdi. 800 yüzü aşkın üst ve orta kademe yöneticisi, IK ve eğitim GMY'sı yürütülen bu ankette müşteri sadakati üzerine fikir ve bakış açılarını paylaştılar.

Özet

Çoğu kurum müşteri hizmetlerinin en önemli odak alanlarından biri olduğu konusunda hemfikir. Gerçekte tüm katılımcıların % 74'ü kurumlarının müşteri hizmetlerini geliştirmeye odaklı olduğunu belirtiyorlar. Buna karşın, katılımcıların sadece % 44'ü, bu hedeflenen hizmet gelişimine yönelik resmi bir sürecin kurumlarında mevcut olduğunu söyleyebiliyorlar. Yine katılımcıların % 57'si bir müşteri kaybının kuruma maliyetini hesaplamamış ve diğer bir %36'sı nadiren bir müşteri hizmet kalite kontrol denetimi gerçekleştiriyor.
 
Araştırmaya erişmek için tıklayınız.
 

Etkile Bülten

16.07.2025

Etkinin Hikayesini Anlatmak: Öğrenme ve Gelişim, Yaratılan Etkinin Değerini Nasıl Kanıtlayabilir?

Jim Irvine, liderlik gelişiminin değerini kanıtlamanın zorluklarını bizzat yaşamış bir ölçümleme uzmanı. Şimdi ise Blanchard'da ROI ve ölçümleme alanlarına liderlik eden Irvine, çok önemli bir hikâyeyi bizimle paylaşıyor. "Kariyerimin başlarında, güçlü bir öğrenme ve gelişim ekibine sahip olan Nissan'da küresel öğrenme ve gelişim çalışmalarını yönetiyordum. 80 ülkede 18 dilde düzinelerce eğitim düzenliyorduk. Çoğu eğitimimiz için bekleme listesi bile vardı." ...

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası