BRENDON BURCHARD İLE 2020'Yİ GERİ KAZANMAK ÜZERİNE

Çok satan kitaplar listesinde yer alan High Performance Habits:How Extraordinary People Become That Way (Yüksek Performans Alışkanlıkları: Olağanüstü İnsanlar Nasıl Böyle Olurlar?) kitabının yazarı Brendon Buchard’a göre; liderlerin aynada kendilerine bakıp sorması gereken bir soru var: Uzaktan ve takım olarak çalışmalarına yardım edecek ve bizi 2020’den kurtaracak performans alışkanlıklarını çalışanlarıma kazandırıyor muyum?

Burchard; “Günümüzün çalkantılı pandemik dünyasında anahtar, ‘üstesinden gelme konuşması’ yapmaktan  ‘performans konuşması’ yapmaya  geçmektir,” diyor.

‘’Liderler, bu belirsiz zamanlarda ekiplerle doğal ve önemli ölçüde empati kurar. Ancak performans için bir çıta belirlemeyen empati ile performans için çıta belirleyen empati arasında fark vardır.” 2020'de ayakta kalabilmek ve bu dönemden 2021'yi yürütebilecek kadar güçlü çıkabilmek için performans eşiklerini çalışanlarımıza, liderlerimize ve ekiplerimize geri kazandırmalıyız.’’

Burchard; yüksek performansa dönüşü planlamak için kitabı için yaptığı araştırmadan yararlanıyor. Bu araştırmayı bir yol haritası olarak kullanıyor. “Başlamak için en harika 3 alışkanlık; netlik, enerji ve gereklilik,” diyor.

"Netlik; dikkatinizin dağılmaması için şu anda niyetinize sadık olmanız anlamına gelir. İnsanlar netliklerini yitirdikleri için zaman yönetimi becerilerini kaybettiler."

Burchard'a göre, insanların ekranlara bakarak geçirdikleri saatlerin artması buna bir örnek.

"İnsanlar bugünlerde üç ila dokuz kat daha fazla içerik tüketiyor ve her 30 saniyede bir haber akışlarını yeniliyor. Bu yenileme sadece haberler veya sosyal medya için değil; Netflix, Hulu, Disney vb. platformlarını da kapsıyor. Rahatsız olduğumuzda, uzaklaşmak için eğlence ararız. Bu uzaklaşma, sahiden netlikten uzaklaşmadır. "

"Yüksek performans gösterenler netlik ister. Bu, neden sorusunun cevabını bildikleri anlamına gelir. Gün boyunca bilinçli olarak yaşarlar. Kendi içlerinde, kim olmak istediklerini bilirler. Başkalarına nasıl davranmak istediklerini bilirler. Hangi becerileri geliştirmeleri gerektiğini bilirler. Dünyaya sunmak istedikleri hizmet konusunda nettirler ve bu netlik, onların her gün daha bilinçli, daha amaçlı yaşamalarına yardımcı olur. Ayrıca, neyin peşinde olduklarını bildikleri için onlara daha yüksek düzeyde motivasyon ve tatmin sağlar. "

Burchard'a göre yüksek performansa dönmenin ikinci alışkanlığı enerjidir.

“Yüksek performans gösterenler enerji üretirler, bu da zihinsel, duygusal, fiziksel ve ruhsal enerjilerini iyi yönettikleri anlamına gelir. Hem zihinlerini, bedenlerini ve ruhlarını dinlenmiş ve gençleşmiş tutmanın, hem de içinde bulundukları durumlara olumlu duygu ve enerji ile yaklaşmanın öneminin farkındadırlar.

“Enerjilerinin son derece farkındadırlar―sadece hissettikleri enerjinin farkında olmakla kalmazlar, dünyaya yansıttıkları enerjiyi ve bu enerjinin takımlarını nasıl etkilediğini de çok iyi bilirler.

“Şu anda COVID konusunda cesaretsizlik ve yenilmişlik zihniyeti var. Burchard, "Bu büyük haksızlık―bu bana büyük haksızlık! Yüksek performanslı liderler olarak şunu söyleyebilmeliyiz: "Evet, bu zor. Evet, bu acımasız. Fakat şu anda üstesinden gelmem için sunulan bir zorluk. Bırakın bu zorluğu karşılayayım. Bırakın bu mücadelenin hakkını vereyim. Bırakın, rol model olayım."

Bu duygu, Burchard’ın üçüncü alışkanlığı olan gerekliliği oluşturuyor.

"Yüksek performans gösterenler her zaman ellerinden gelenin en iyisini yapmanın gerekli olduğuna inanır. Başarılı olmak gereklidir. Bu bir zorunluluktur, tercih değil. Kendilerine her zaman yaptıkları şeyin önemini hatırlatırlar.  Bu yaklaşım; kimlikleri, performansları ve kendilerini nasıl ortaya koyacakları ile ilgili tehlikeleri gösterir. "

Burchard’a göre bu zihniyet; liderlerin net olmadıkları, enerjilerine dikkat etmedikleri ve iyi bir iş yapıp yapmadıklarını gerçekten umursamadıkları reaktif bir zihniyetten çok farklıdır.

Bu üç kişisel alışkanlığa ek olarak, yüksek performans gösteren kişiler, kurumsal veya takım başarısı için de önemli olan üç sosyal alışkanlığı (üretkenlik, etki ve cesaret) sergiler.

Burchard, "Yüksek performans gösterenler yüksek verimlilik üretir," diyor. “Nelerin onları hedeflenen sonuca götürüp götürmediğini bilirler. Çok zaman kaybetmezler. Kaybolmazlar veya dikkatlerini dağıtan pek bir şey yoktur. Gitmek istedikleri yere ulaşmak için gereken beş adımı bilirler; ortalama ve düşük performans gösterenlerin dikkati dağılırken, onlar bu beş adıma odaklanır.

“Yüksek performans gösterenler etkiye de sahiptir. İnsanlara nasıl rehberlik ettiklerinin ve onlara nasıl davrandıklarının sürekli olarak farkındadırlar. Başkalarıyla harika ilişkiler kurarken, onları yüksek standartlardan sorumlu tutarlar. Olumlu bir rol model olarak hizmet ederek insanların büyümesini ve gelişmesini etkilerler.

“Yüksek performans gösterenlerin, son sosyal alışkanlığı cesarettir ve bunu ölçülemez şekillerde yaparlar. Gerçekte kim olduklarını, ne düşündüklerini, ne hissettiklerini ve ne arzuladıklarını paylaşmaktan korkmazlar. Bir toplantıda, utangaç veya yargılanma korkusu olmadan fikirlerini dile getirmeleri daha olasıdır. Başkaları adına da konuşurlar. Cesaret, kendinizi konfor alanınızın ötesine çıkarmakla ilgilidir, çünkü hayatın orada olduğunun farkındasınız. "

Şirketinin The Ken Blanchard Companies ile yeni ortaklığı hakkında konuşan Burchard’a göre; liderlik, öğrenme ve yetenek geliştirme profesyonelleri, kurumlarına bu alışkanlıkları kazandırmada önemli bir görev üstleniyorlar.

“Blanchard ile ortaklığımız, organizasyonlara ve ekiplere gerçek ilerleme kaydetmeleri için ihtiyaç duydukları rehberliği, araçları ve değerlendirmeleri sağlamakla ilgilidir. Bu tür performans görüşmeleri yapmaları için kurumlara ve liderlere yardımcı olmak ve öğretmekle ilgilidir. Performansı ölçülebilir şekilde artıran alışkanlıklar konusunda net olduğumuzda, hepimiz kurumlarımız, takımlarımız ve kendi bireysel sonuçlarımız için kayda değer bir ilerleme gerçekleştirebiliriz.

"Alışkanlıkların iyi tarafı, bir şirketin sahip olduğu misyonu, temel performans göstergeleri (KPI)  veya Hedefler ve Anahtar Sonuçları (OKR) KPI ne olursa olsun, hizmet ederler. Ancak özellikle bu altı alışkanlık, ekipleri ve kuruluşları hedeflerine daha hızlı yaklaştırabilir."

Burchard, L&D liderlerini bu belirsizlik döneminde hızlı bir şekilde harekete geçmeye teşvik ediyor.

“Disiplinli ve odaklanmış alışkanlıklar olmadan yüksek performans seviyeleri olamaz. 2020 için ipleri yeniden elimize almalıyız. Olaylar üzerinde kontrolümüz yokmuş gibi görünen bir dönemde, yüzleşebileceğimiz, etkileyebileceğimiz ve ilerleyebileceğimiz performans iyileştirici faktörler bulmamız gerekiyor.”
 

Kurumunuzda nasıl yüksek performans elde edeceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Brendon Burchard ile ücretsiz bir web semineri için bize katılın!

2020'yi Geri Kazandıracak Altı Yüksek Performans Alışkanlığı

23 Eylül 2020
TSİ 18:00

Bu webinarda, kitapları çok satan yazar Brendon Burchard’ın 2020 ve sonrasında kurumunuzu yeniden canlandırmak için neler yapabileceğinizi anlatacağı ilham verici sunumu dinleyebilirsiniz. Burchard, çok satanlar listesine giren kitabı High Performance Habits (Yüksek Performans Alışkanlıkları)'ndaki temel kavramlardan yola çıkarak, kuruluşunuzun odağını, enerjisini ve performansını nasıl çarpıcı bir şekilde iyileştirebileceğinizi gösterecek. Böylece yılı güçlü bir şekilde bitirmenize yardımcı olacak.

Katılımcıların öğrenecekleri:
  • İnsanları düştükleri çukurdan çıkarıp nasıl düzlüğe getirebilir, onlara nasıl özgüven kazandırabilirim?
  • Altı Yüksek Performans Alışkanlığı nelerdir?
  • Bu yılı, olaylara tepki vermek yerine, üzerinde düşünüp tasarlayarak nasıl bitirebilirim?
Bu belirsiz ve çalkantılı dönemde kanıtlanmış liderlik ilkelerini nasıl uygulayacağınızı öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt olmak için tıklayın. 

Etkile Bülten

18.11.2024

Sıkışık Zaman Kısıtlamaları Altında Yöneticilik: SLII® ile Esnek, Çevik Bir Lider Olmak

Blanchard liderlik uzmanı Randy Conley, “Birlikte çalıştığım neredeyse her müşterim aynı şeyi yaşıyor; daha azıyla daha fazlasını yapmaya çalışıyorlar,” diyor. “Yöneticilerinin sorumluluk alanları ve bağlı çalışan sayıları artmış durumda. Geçmişte hiç olmadığı kadar çok insanı yönetiyorlar ve bunu sürekli değişen bir ortamda yapıyorlar."

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası