COVID SONRASI YENİDEN DÖNÜŞ PLANINIZDA BAŞARIYA ULAŞMAK

The Ken Blanchard Companies Başkanı Scott Blanchard, “COVID sonrası insanlar ya farklı bir yere dönüyor ya da zaten farklı bir yerdeler,”  diyor.

New York Times'ın çok satan iş kitapları yazarı ve küresel kültür danışmanlığı şirketi SLAP'ın CEO'su Stan Slap, "Mesele aslında işe dönüş değil, performansa dönüş," diyor. “Bunu doğru şekilde yapın ki bu dönüşüm size fayda sağlasın ve işletmenizi yukarılara taşısın. Yanlış yaparsanız bu durum size vakit kaybettirir ve izini taşırsınız.”

Kültür İlişkilerini İnceleyin ve Yeniden Canlandırın

İşe dönüş, ister tam zamanlı isterse yeni ve farklı biçimde olsun (hibrit model, uzaktan çalışma vb.) bu konu üzerinde çalışıp strateji üreten liderlere Blanchard ve Slap’ın bir tavsiyesi var. Çalışan ve yönetici kültürleri ile ilişkilerinizi inceleyin ve yeniden canlandırın.

Slap, “Başarılı bir strateji sadece iyi planlanmakla kalmaz; başarılı bir şekilde uygulamaya konur,” diyor. “Başarılı bir şekilde uygulanıp uygulanmadığına kurumsal planınız karar veremez. İşe dönüş planınızın başarısı, çalışan ve yönetici kültürleriniz tarafından belirlenecektir. Eğer gerçekleşmesini isterlerse, gerçekleşir. İstemezlerse de hiçbir şey gerçekleşmez.”

Blanchard, "Bu durumda organizasyon kültürünüze daha yakından bakmak gerekiyor," diyor. “İş performansına dönmekle ilgili insanlar nasıl hissediyor ve ne düşünüyorlar? Bunu, doğru anlamalısınız."

Slap, "Çalışan ve yönetici kültürleriniz; sizinle yol almalı, hem işe dönüş hem de işinizin geleceğine ilişkin stratejileri sürdürmeli ve bu stratejileri sizin adınıza başkalarına yaymalı. Çalışan ve yönetici kültürünüz size bu istediklerinizi verecektir, ancak önce siz onlara istediklerini vermelisiniz. İşletme mantığını anlamak kültürlerinizin sorumluluğunda değildir. Kültürlerin mantığını anlamak işletmenizin sorumluluğundadır. Bunu doğru yaparsanız, bulunduğunuz pazarda rakipsiz olursunuz!”

“Çalışan ve yönetici kültürlerinizin bağlılığını en üst düzeyde sağlamak, şirketinizin tam performansa dönmesini sağlayacak temel odak noktasıdır. Çalışan ve yönetici kültürlerinizin; dayanıklılık, güven, odaklanma ve kararlılık göstermesine ihtiyacınız var. Kültürlerinizin ise; netlik, aidiyet, enerji ve bir amaç sağlamanıza ihtiyacı var.”

Liderliğin Rolü

Slap, “Bir kültür, kendini korumak için yaşar. Bu yüzden içinde bulunduğu ortamın güvenliğine çok önem verir. Bu ihtiyaç, şu anda yaşadığımız ve işe dönüşle daha da artacak belirsizlik ortamı göz önüne alındığında daha da kritiktir. Kültürünüz; Covid yüzünden iş ortamından ve normlardan zorla uzaklaşmak zorunda kalmıştı. Şimdi bu ortama ve normlara daha farklı bir zihniyet ile dönüyor.  Dolayısıyla, işe dönüş, yalnızca çalışanlarınızı şirketinize geri getirmekle ilgili değil, şirketinizi onlara geri getirme meselesidir,” diyor.

Blanchard, “Çalışanlarınızla ilişkilerinizi yeniden kurmak ve sağlamlaştırmak işin ilk aşaması,” diye ekliyor.

“Eksilen şeyleri yeniden tamamlamanız gerekiyor. Kültür ve şirket arasındaki aidiyet duygusunu yenilemeniz şart. Kültürünüzde inanç, dayanıklılık ve kararlılık yaratacak bir duygusal enerji oluşturmanız gerekli.”

Bu tür bir bağlılığı yeniden sağlamak için Blanchard, her Pazar akşamı e-posta yoluyla tüm şirket çalışanlarıyla paylaştığı bir mesajı örnek gösteriyor. Mesaj, başlangıçta insanları COVID-19'un iş üzerindeki etkisi hakkında bilgilendirmenin bir yolu olarak tasarlanmış olsa da Blanchard yakın gelecekte uygulamaya devam etmeyi planlıyor.

“Şu anda 63. haftadayız. İşletme performansımız ve planlarımız hakkında bildiğim her şeyi paylaşıyorum. Bilmediklerimi de paylaşırım. Amaç, insanların kendilerini iyi bir şekilde bilgilendirilmiş hissetmeleri için netlik ve şeffaflık sağlamak.”

“Bu durum dengeli bir yaklaşım gerektiriyor. Bence gündeminizdekilerin hızlı bir şekilde gerçekleşmesi için zorlarsanız, sorun çıkabilir. Herhangi bir yöne ilerlemeye çalışmadığınızda da sıkıntı çıkabilir. Bu kültürle bir danstır.”

Slap, “Kültürünüz gerçekle ilgileniyor. Bütün cevaplara sahip olmadığınızı biliyor. Üstelik; kötü haberi, haberi veren kişiye güvenebilmeyi umursadıkları kadar umursamazlar. Empati, dürüstlük, şeffaflık ve birlikte kötü bir noktadan daha iyi bir noktaya ilerleyeceğinize dair verdiğiniz söz, gerçek liderlik davranışlarıdır. Bir kültür, en çok ilham veya saldırı yoluyla harekete geçirildiğinde birlik olur.”

Geleceğe Dönmek

Slap, “İşe dönüş, bir fiziksel konum sorunu değil; bir duygusal bağlılık meselesidir,” diyor. “Kültürünüzün anlam bulmaya ve bir amaca ihtiyacı var. Bu anlam ve amaç olumlu benlik duygusunu güçlendirmeli. Bunlar basit şeyler değil, ciddi iş sonuçlarıyla ilgili şeylerdir. Hem mevcut kültürünüzün hem de yeni işe alınan kişilerin şirketinize olan bağlılıklarını sağlayacak şeylerdir.”

‘İş performansına dönüş’ şirketiniz için ne anlama geliyor? Hem Blanchard hem Slap, liderleri bu soruyu düşünmeye davet ediyorlar.   

Blanchard, “İş daha önce nasılsa, aynı ortama dönmüyoruz,” diyor. “Yüzümüzü geleceğe çevirdik ve hayatımızın yeni gerçekliklerinden en iyi şekilde yararlanacak şekilde
kendimize çeki düzen veriyoruz."
 
Slap, “Bu belirsiz zamanlarda kesin olarak bildiğimiz iki şey var,” diyor. “Birincisi, bu belirsiz durumlar sonsuza kadar sürmeyecek. İkincisi, bu belirsizliklere karşı sizin nasıl durduğunuzun hikâyesi ise daima hatırlanacak. Uzun bir süre daha bu hikâyeyle yaşayacaksınız. İstediğiniz gibi bitmesi için o hikâyeyi yazmaya başlamanın zamanı geldi.”
 
 
Kurumunuz için başarılı bir geri dönüş planını nasıl geliştireceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? İş Yerine Dönüş: Hibrit Bir Modeli Keşfetmek konulu ücretsiz, beş bölümlük bu webinar serisinde bize katılın. İşe- dönüşle ilgili başarılı bir öğrenme yolculuğu yaratmak için bilmeniz gereken her şey! Bu bağlantıyı kullanarak dilerseniz etkinliklerden birine, dilerseniz tümüne kaydınızı yapabilirsiniz:
http://www.blanchard.com.tr/EtkinlikVeZirveler/Webinars
 
 The Ken Blanchard Companies'in izniyle tüm etkinlikler ücretsizdir.

16 Haziran
Daha İyiye Dönüş: Çalışanlarınızı, Amacınızı ve Performansınızı Nasıl Geri Getirirsiniz? New York Times'ın çok satan iş kitapları yazarı ve kültür üzerine çalışmaları ile tanınan Stan Slap, şirketiniz yeniden ilerlemeye başlarken, çalışan kültürünüzden nasıl tereddütsüz destek alacağınızı gösteriyor.

23 Haziran
Vizyon ve Vizyonu Gerçekleştirme: Organizasyonunuzu Değiştirme Fırsatından En İyi Şekilde Yararlanın! Blanchard Başkanı Scott Blanchard, öngörülebilir endişelerin nasıl ele alınacağı da dâhil olmak üzere, kurumsal vizyonun nasıl belirleneceğini ve değişimde insanlara nasıl liderlik edileceğini inceliyor.

30 Haziran
Duygusal Bağlılık: Yöneticilerinizden Bunu Elde Ederek Her Şeye Sahip Olun! Kültür uzmanı Stan Slap, dönüşüm ve performans stratejilerinizin başarısını sağlamak için gereken bağlılığı kazanmanıza yardım edecek benzersiz fikirler ve kanıtlanmış çözümlerle tekrar bizimle olacak.

7 Temmuz
Değişim Hakkında Sohbetler: Konuşma Kapasitenizi Artırmak. İletişim uzmanı Craig Weber, bire bir ve takım görüşmelerinize nasıl daha fazla samimiyet ve merak katabileceğinizi açıklıyor. Bu beceri hiç bu kadar önemli olmamıştı.

21 Temmuz
Değişim Zamanlarında Güveni Artırmak. Güven uzmanı Randy Conley, değişim zamanlarında kültürünüzü empati, şefkat ve özenle beslemek için güven inşa etmenin dört anahtarını paylaşıyor.
 
 
 

Etkile Bülten

14.03.2024

İnovasyon ve Değişim için Yüksek Katılımlı Bir Yaklaşım Kullanın

İnovasyon ve değişim bugünlerde gündemde olan konular. Dünyanın dört bir yanından liderler, günümüzün çalışma ortamına ayak uydurmak için daha fazla çevikliğin gerekli olduğunu kabul ediyor. Ancak Blanchard®'dan Britney Cole ve Judd Hoekstra, bunun seçkin birkaç çalışanın görevi olmaktan çıkması gerektiğini söylüyor.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası