DAHA İYİ BİR ORGANİZASYON İNŞA ETMEK

The Ken Blanchard Companies liderlik uzmanı ve başkanı Scott Blanchard, "Bugünün şartlarında yönetime ve çalışanlara yatırım yapmak başarının anahtarıdır. Tüm kurumlar bunun farkında," diyor.

“Güçlü şirketler; kendilerini daima güçlü liderler yetiştirmeye ve çalışanlarına yatırım yapmaya adamışlardır. Şimdiye kadar bu yatırıma öncelik vermeyen pek çok şirket de vardı. Bugün artık her şirket daha iyi olmaya çalışıyor. İyi davranmaya, iyilik yapmaya ve iyi olmaya daha fazla ihtiyaç var.”

Blanchard, birçok şirketin bu fırsatı daha iyi bir işletme yaratmak için kullandığını açıklıyor.

“İşletmemizin bir yandan eskisi gibi olmadığından emin olurken aslında bir yandan da daha iyi olmasını sağlıyoruz. Bence bunu yapan çok insan var.”

Diğer kademelerdeki liderleri dâhil ederek iletişimi artırmak

Blanchard, şirkette iletişimi ve katılımı önemli ölçüde artırma çabalarına işaret ediyor.

“Zoom, geniş bir insan grubuyla doğrudan diyalog kurmamıza izin verdi, böylece üzerinde tartıştığımız konulara daha fazla insan katkıda bulunuyor. Sanırım bu, neler olup bittiğine dair nabzı daha iyi ve daha sık kontrol etmemizi sağladı.”

"Ayrıca, anket soruları sormamıza, çalışanlarımızdan yanıt istemeye ve sonra da bu yanıtları şirketle paylaşmamıza olanak tanıyan Waggl adında bir geribildirim aracı kullanıyoruz.”

“Yüksek oy alan yanıtlar en üstte yer alıyor. Biliyorsunuz bazı geribildirimleri ve yanıtları duymak zordur. Anketin anonim olması, insanların bazı sıkıntılarını direkt paylaşmaları için bir fırsat sunuyor. Bu sayede sonuçları değerlendirip dinliyoruz ve harekete geçiyoruz.”

“Örneğin insanlar yorgun olduklarını ve bir molaya ihtiyaçları olduğunu söylediler. Bu yüzden takvime birkaç sağlıklı yaşam günü ekledik ve bu gerçekten iyi karşılandı. Hedef, ayda en az bir kez üç günlük bir hafta sonu tatili yapmaktı. Bu bir gün ya resmî tatiller ile kendiliğinden oluşacaktı ya da eğer o ay bir tatil yoksa biz bir gün ilave tatil koyacaktık. ABD'de bu süreci, Mart, Nisan ve Ağustos aylarında fazladan bir izin günü ile sonuçlandırdık. Bu yaklaşım birkaç şeyi gösteriyor: 1) Dinliyoruz. 2) İnsanların kendilerini iyi hissetmesine, esenliğe değer veriyoruz. 3) Harekete geçiyoruz. Doğrudan çalışanlarımızdan aldığımız bilgiyle sağladığımız hoş bir yeni avantaj.”

Blanchard, değişken bir ortamda ne yapılacağını bilmenin zor olabileceğini söylüyor.

“Bu gerçekten de karmaşık. Büyük İstifa. Büyük Pişmanlık. Geçtiğimiz iki yıl boyunca, pek çok insan şirketlerinin kültürünü birinci elden deneyimledi. Kendi kişisel deneyimlerini de etraflıca düşünüyorlar.”

“Bence insanların işten ayrılırken ve bazen de ayrıldıkları işe geri dönerken fark ettikleri şey, işin paradan daha fazlası olduğu. Başka faktörler de var. Günümüzün belirsiz ortamı bizden şunu düşünmemizi istiyor: Ayrılmama neden olan ve değer verdiğim şey nedir? Ayrıldığım için kaybetmiş olabileceğim ama belki de daha fazla değer vermem gereken şeyler neler?”

Yöneticilerin rolü

"Araştırmamız, kişi için cazip bir ortam yaratmada yöneticinin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Biri, yöneticisinin arkasını kolladığına inanıyorsa, yüksek düzeyde performans göstermeye, gönülden çaba göstermeye, şirket bünyesinde kalmaya ve şirketinin arkasında durmaya niyet ediyor.”

Ancak Blanchard’a göre, arkanızı kollayan bir yönetici, işinizin çocuk oyuncağı olacağı anlamına gelmiyor.

"Çoğu durumda yöneticiniz arkanızdaysa, düşündüğünüzden daha fazlası olmanız için sizi zorlar. Sizden daha fazla azim ve kararlılık sergilemenizi, bir şeyler üzerinde çalışmanızı ve zorluklarla başa çıkmanızı isteyebilir. Bazen sizi daha yüksek standartlara zorlar ve kendinizden önce başkalarını düşünmeye çağırır.”

“Pek konuşulmayan şeylerden biri ise, insanların iş yerinde yaşadıklarının sorumluluğunu nasıl üstlenmeleri gerektiğidir. Bir şirket, insanlar için harika bir ortam yaratmaya çalışmak için elinden geleni yapabilir, ancak nihayetinde seçim yapması gerekenler insanlardır.”

"Bir noktada, işinizde yaptıklarınızın yüzde yüzünü sevmeyeceğinizi anlamalısınız. Ancak işiniz ve şirketiniz hakkında birkaç önemli şeyi sevmek her şeye değer.”

Blanchard, tüm kuruluşları tutarlı bir yönetim yaklaşımı benimsemeye teşvik ediyor.

“Kuruluşlar, çalışanlarına iyi eğitimli yöneticiler sağlamakla sorumludur. Bunu yapmıyorsanız, şirketinizde yöneticilerin davranışlarında farklılıklara izin veriyorsunuz demektir.”

“En iyi yönetilen şirketler, iyi yönetimin nasıl göründüğüne rehberlik eden bir dizi değere ve sorumluluğa sahiptir. Liderleri, kendilerine hizmet eden değil, insanlara hizmet eden bir şekilde davranmaya teşvik ederler. Nasıl bir şirket, yerine nasıl bir şirket ve kültür inşa edeceğinizi ya da içinde bulunduğumuz bu çılgın zamanda yolunuzu nasıl bulacağınızı bilmiyorum.

“Liderlerinizi geliştirmeye öncelik vermeli ve yatırım yapmalısınız. İletişim kurun ve doğru zihniyeti aşılayın. İnsanlara bu zihniyeti destekleyen ve pekiştiren becerilerin öğretildiğinden, pekiştirildiğinden ve geribildirim verildiğinden emin olun.

Destekleyici İK uygulamaları

Blanchard önemli bir uyarıda bulunuyor. İK uygulamaları ve işletme sistemleri; yöneticilerin, çalışanları önemsemiyormuş gibi göstermesine sebep olmamalıdır.

“Bu durum, yöneticilerden zorla çalışan sıralaması yapmaları istendiğinde ortaya çıkabilir. Aynı şey, yöneticiler ücret artışını daha şeffaf ve muhtemelen bazı pazar verileri de içeren bir süreç yerine, yalnızca performans incelemesine dayalı yaptıklarında da meydana gelebilir.”

“Yöneticilerin odaklanması gereken şey, çalışanlarıyla iyi görüşmeler yapmak, hedefleri netleştirmek ve destek sağlamaktır. Kuruluşlar, yöneticilerinin yeteneklerine yatırım yapmalı ve onların etkilerini artırmak için gereken beceri ve davranışları sağlamlaştırmalılar.”

İleriye bakmak

Blanchard, "İnsanların çalıştıkları kurum hakkında kendilerini iyi hissetmesi önemlidir. Böylece kendilerini en iyi şekilde ortaya koyabilirler," diyor. “İnsanlar saygı duydukları ve desteklemeye istekli oldukları bir şirket ve liderler için çalışmak isterler. İnsanlar değerli ve anlamlı bir iş istiyorlar. Yöneticileriyle güzel geçinmek, iş arkadaşlarıyla da iyi bir ilişkiye sahip olmak istiyorlar.

“Ar-Ge alanında önemli bir nokta ve dönemdeyiz. Rüzgârlar bizim yönümüze esiyor. Güçlü ve insan odaklı olan bir öğrenme deneyimini yaratacak teknolojiye sahibiz. Bu da, zaman zaman kafa karıştırıcı ve sürekli değişen bir ortamda, liderlerin, çalışanlarına etkileyici bir şekilde yaklaşmasına yardım ediyor.”
 

Yeni iş dünyasında lider olmak hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Değişken Bir Çalışma Ortamında Liderlik

16 Haziran 2022 Perşembe
17.00 TSİ

Büyük bir değişimin ve kesişen trendlerin olduğu bir zamanda, liderlerin; bir yenilik, dayanıklılık ve çeviklik kültürü yaratması gerekiyor. Bu zorluklarla başarılı bir şekilde başa çıkmak için gereken iletişim becerileri ve stratejileri nelerdir?

Bu webinarda, liderlik uzmanı Scott Blanchard üç stratejik odak alanını paylaşacak:
  • Doğru uyumu sağlama—“3 R” görüşmelerini gerçekleştirme: Birlikte Düşün (Reflect), Yeniden Bağ Kur (Reconnect) ve Yeniden Değerlendir (Revisit)
  • Teknoloji aracılığıyla artan iletişim—kuruluşunuzda her kademeye ulaşmak
  • Kuruluşunuzda geribildirim talep etme ve buna göre hareket etme—kitleden bilgi sağlama tekniklerini etkili bir şekilde kullanma
Belirsizliğin kurumsal etkinliğinizi rayından çıkarmasına izin vermeyin. Liderler, belirli iletişim stratejileri aracılığıyla uzaktan da yakınlık kurabilir, güven yaratabilir ve psikolojik olarak insanların kendini güvende hissettiği bir ortam oluşturabilir. Değişen çalışma ortamımızda ihtiyaç duyulan liderlik iletişim uygulamalarını keşfetmek için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt olmak için tıklayın.
 

Etkile Bülten

16.09.2024

Etkili Öğrenme Yolculukları Tasarlamak: Gerçek Değişim için 3 Strateji

Kurumlar, büyümeyi desteklemek ve kurumsal canlılığı artırmak amacıyla her yıl öğrenme girişimlerine milyarlarca dolar yatırım yapıyor. Ancak katılımcılar yeni veya geliştirdikleri bilgi ve becerileri öğrenmez ve uygulamazlarsa eğitim programları bir işe yaramayacaktır.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası