LİDERLİK GELİŞİMİ: DİJİTAL GELECEKTE YERİNİZİ BULMAK

The Ken Blanchard Companies Çözüm Mimarı Ann Rollins “COVID-19’un liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonelleri üzerinde büyük bir etkisi oldu,” diyor.  

“Bir müşteri bana ‘Yüz yüze sınıf eğitimi olan her şeyi baştan uzaktan canlı eğitime dönüştürmem gerekti. Bunu yaptık ama katılımcılarımız onlar için baştan yarattığımız şeye olumlu tepki vermediler,’ dedi.”

Rollins’e göre, bu sadece bahsettiği müşterinin başına gelmedi. “Çoğu müşteri her tür çalışmayı durdurdu. Böylece eğitim tasarımcıları ya her şeyi “dijitalleştirdiler” ya da “uzaktan canlı” olarak verilecek (sanal eğitim) hale getirdiler. Bu durum sanal öğrenme deneyimi yaratmakta yeni olan insanlar üzerinde büyük baskı yarattı. Sonuçta “devam etmek için tıklayın” veya “bu videoları izleyin” gibi çeşitli dijital öğrenme deneyimleri yaratıldı. Uzaktan canlı eğitimler yönünde ise pek çok sınıf içi eğitim, online platformlara taşındı. Üstelik bunların katılımı sağlayıp sağlamadığı, öğrenilenlerin kalıcı olup olmadığı ve etkisi de test edilmedi.”

Blanchard’ın Mükemmellik Çözüm Mimarlığı Merkezi üyesi olan Rollins işe yarayan dijital ve sanal tasarımların ne kadar zaman aldığını biliyor. Rollins’e göre temel başlama noktalarından biri, katılımcılar ve eğitmen arasında sosyal bağlantının sürmesini sağlamaktır. Bu uygulamaların ve iyileştirmelerin yapıldığı, başkalarından öğrenme olanağının verildiği bir süreç olmalıdır.  
 
“Dijital araçların sayısı ve onlara erişim arttıkça insan öğesini görmezden gelmek asıl mesele olmaya başladı.”

Çözüm mimarlığı ve inovasyon stratejisi başkan yardımcısı Britney Cole buna katılıyor. “Bugün öğrenme ve gelişim departmanlarının pek çok noktada çalışanlara erişim imkânı var. Öğrenme ve Gelişim Profesyonelleri; çalışanları, yeni öğrenme teknolojileri ve başka iş birliği araçlarıyla bulundukları yerde karşılayabilirler. İster sınıf içinde olsun ister sınıf dışında olsun.”

“Hemen çözümlemeye girmeden önce, çözümü kimin için yarattığınızı anlamak en iyisidir. Paydaşlarımız, sponsorlarımız ve onların öğrenme yolculuğu vizyonu için çözüm yaratmaya alışığız. Oysaki çözüm yaratmak için onlarla masaya oturduğumuzda son kullanıcı olan katılımcılar genellikle aramızda değildir.

“İşin başında, katılımcıların yerine kendimizi koymak için biraz daha çalışsak neye ne zaman ihtiyaçları olduğunu daha iyi anlayabiliriz. Bunun için profil yaratma, onlarla görüşme veya iş başında onları izleme yöntemlerini kullanabiliriz.

“Öğrenme ve Gelişim profesyonelleri için işin artı tarafı, isimsiz bir segment yerine aklımızda spesifik bir kitle için tasarıma başlıyoruz. Onlara sadece yeni bilgi ve beceriler kazandırmaya değil, aynı zamanda onlara ve onların katılımlarını nasıl sağlayabileceğimize odaklanıyoruz.”
Rollins, bunun öğrenme deneyimi hakkında iyice düşünmek anlamına geldiğini söylüyor.

“Onlar için yaratmak istediğimiz deneyim nedir? Oluşturulan içeriği yüzlerce hatta binlerce lidere verecek şekilde nasıl sunabiliriz?

Cole, “Mesele, bir öğrenme deneyiminin verilişini etkin bir biçimde faaliyete geçirmektir. Geçtiğimiz 7 ayda, insanların yeni bir şey öğrenmek için ayırdıkları zamana cidden saygı duyuyoruz. İnsanlar iş yerine daha az gidip gelse de işler daha stresli hale geldi ve insanlar daha uzun saatler çalışıyorlar. Dijital içerikler ve platformları öne çıkarmak sonuç alınacağı anlamına gelmiyor. Aksine, insanların bir şeyi tek başına tamamlayıp sonra grupça bir araya gelerek uygulama yapacakları deneyimler yaratmalıyız.”

Rollins bir adım geri atıp tüm tasarım seçeneklerinizi düşünmenin önemli olduğunu söylüyor.

“Başka şekilde yapılması gereken bir yüz yüze eğitim varsa, uzaktan canlı eğitim her zaman en doğru yöntem olmayabilir. Bunun yerine bir dizi canlı etkinlik düzenlemek ve bu etkinlikler arasında birtakım aktiviteler yerleştirmek, küçük grup çalışmaları, iki etkinlik arasında verilen ödevlerle birlikte, nelerin işe yaradığını veya başkalarının işe yarayan ne yaptığı üzerinde düşünmek ve belki hazırlanan ilave içeriğin iletilmesi yerinde olabilir.

“Katılımcılar için süreci kolaylaştırmalıyız. Bunun için LMS platformlarının altyapısı, diğer içerik sağlayıcıları ve yaratabileceğiniz bütünsel ve organik deneyim hakkında düşünürken yaratıcı olmalıyız. Belki de en iyi tasarım, kendi kurumunuz ile çeşitli hizmet sağlayıcıların içeriğinin harmanlanmasıyla ve onu sarmalayacak bir sürdürülebilirlik stratejisi ile oluşturulacaktır.”

Geleceğe Bakış
Collins, “COVID-19, yeniden başlat düğmesine basıp farklı bir biçimde ortaya çıkmak için fırsat verdi. Hem iş yapış biçimimizi hem de başkalarıyla ve liderlerimizle nasıl çalıştığımızı yeniden tanımlayabildik. Mesele, sadece onların uzaktan liderlik yapması ve performansı yönetmesi ile ilgili değil, aynı zamanda “Sonraki adımım ne? Gelişmeyi ve ilerlemeyi nasıl sürdürebilirim?” sorularını düşünmektir, diyor.
 “Dijital yaşam sürmeye devam edecek ve bunun ezber bozan etkileri var. Öğrenme ve Gelişim profesyonelleri olarak bu büyük değişimler karşısında rahat olmalıyız. Evet, yaptıklarımızı daha farklı şekillerde yapacağız ancak bizi bugün yaptığımız işte iyi yapan bilgi ve beceri her zamanki kadar önemli.”
 

En güncel tasarım trendlerini ve stratejilerini hakkında bilgi edinmek ister misiniz? O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Liderlik Gelişiminin Geleceği
21 Ekim 2020 Çarşamba
TSİ 17:00

Liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonelleri bu yıl büyük bir baskı hissediyor. Üstelik bu baskı bir süre daha geçecek gibi değil. Öğrenme-Gelişim alanında neler olduğu ve öğrenmenin değişen yüzü hakkında dürüst bir konuşma için bize katılın. Bu webinarda, Blanchard’ın Mükemmellik Çözüm Mimarlığı Merkezi üyeleri Ann Rollins ve Britney Cole, 2021’ye yaklaştığımız şu günlerde Öğrenme ve Gelişim Profesyonellerinin odaklanması gereken kilit alanları anlatacaklar:
  • Liderlik gelişiminin dijital geleceği
  • Geleceğin liderlerinin ihtiyaçlarını belirlemek için stratejiler
  • Gelecekteki öğrenme ihtiyaçları karşılayacak araçlar ve şablonlar
  • Öğrenme ve Gelişim alanındaki meslektaşlar Covid sonrası dünyada liderlik gelişimine nasıl yaklaşıyorlar. Karşılaştıkları zorluklar ve başarılar neler?
Öğrenme ve Gelişim alanında veya liderlik gelişimi projeleri oluşturuyorsanız, bu webinarı kaçırmamalısınız. Dünyanın dört bir yanından Öğrenme ve Gelişim alanındaki meslektaşlarımız için tasarladığımız iki bölümlük webinar serimizin ilki olacak.

Hemen Kayıt Olun!
 

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası