GÜÇLÜ LİDERLİK ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRMEK: SAĞDUYUYU YAYGIN UYGULAMA HALİNE GETİRMEK

Liderlik uzmanları Ken Blanchard ve Randy Conley, iş hayatında insanların en iyi yönlerini ortaya çıkarmak amacıyla sağduyuyu yaygın uygulama haline getirmeyi hedefliyor. Yeni kitapları Simple Truths of Leadership Playbook'ta iki yazar, güvenilir bir hizmetkâr lider olmak için 52 haftalık bir oyun planı hazırladılar. Bu, Conley için son 15 yıldır bir tutku, Blanchard için ise 50 yılı aşkın bir süredir devam eden bir çalışma alanı.

Conley'nin odak noktası, her iş ilişkisinde hayatî bir unsur olan güvendir.

"Güven oluşturmak için birinin ilk hamleyi yapması gerekir. Bu ilk adımı liderler atar," diyor Conley.

"Biri güven duyana kadar güven oluşamaz. Çoğu lider, bulundukları mevki veya unvanları nedeniyle otomatik olarak kendilerine güvenildiğini düşünme eğilimindedir, ancak aslında bu bir yanılsamadır. Gerçek şu ki, liderler önce çalışanlarına güven duyma sorumluluğuna sahiptir, bu da insanların güvenilmeye değer olduklarını göstermelerine olanak verir."

Güven bileşeni Blanchard'ın onlarca yıldır üzerinde durduğu hizmetkâr liderlik inancını tamamlar. Bu inanca göre, en iyi liderlik, liderin öncelikle iyi hizmet etmesine bağlıdır.

"Hizmetkâr liderlik sadece başka bir yönetim tekniği değildir," diyor Blanchard. "Kalbi hizmet etmek üzere atan insanlar için bir yaşam biçimidir. Hizmetkâr liderler tarafından yönetilen kurumlarda hizmetkâr liderlik bir tercih değil, bir zorunluluk haline gelir ve bunun yan ürünleri daha iyi liderlik, bağlı çalışanlar ve yüksek performanslı bir kurum olur."

Blanchard ve Conley, yeni kitaplarının odak noktasını "bilmekten yapmaya geçiş" olarak belirliyor.

"Bunu bilinçli şekilde bir Playbook (Taktik Kitabı) olarak tanımladık," diyor Blanchard. "İki yıl önce, yıllardır öğrettiğimiz her şeyi özetleyerek Simple Truths of Leadership (Liderliğin Basit Gerçekleri) adlı kitabımızda bu kavramları anlattık. Bu yıl liderlerin niyetten eyleme geçmelerine yardımcı olmaya odaklandık. Bilgi almak tabi ki harikadır, ancak tutum ve davranışla birleştirilmesi gerekir. Eylem bu noktada ortaya çıkar. Bu Taktik Kitabı’nın, bu iki yönü de gerçekten ele aldığını düşünüyoruz."

"Conley sözlerine şöyle devam ediyor: "İlk kitabı satın alan çok sayıda müşterimiz ve diğer bazı kişiler, sunduğumuz basit gerçeklerden öğrendiklerini takımlarında ya da kurumlarında farklı şekillerde uyguladıklarını söylediler. "Bazıları bize hedefleri haftalık olarak takip ettiklerini söylediler ve bu da şu fikri ortaya çıkardı: Peki ya kavramlarımızı nasıl uygulayacakları yönünde özel bir rehber hazırlasak?”

"Ken ve ben standart bir şablon kullanabilir miyiz diye konuştuk, ancak bu önceki kitapta sunduğumuz basit gerçekler arasındaki farklılıklar yüzünden mümkün değil gibi görünüyordu. Bu yüzden Blanchard'da müşterilerimizle olan eğitimlerde kullandığımız bazı aktivitelerden yararlanmaya karar verdik ve daha sonra ipuçları, değerlendirmeler ve kılavuzlu alıştırmalar ekledik. Farklı öğrenme tarzlarına sahip kişilere hitap etmesini istedik. Liderler, Taktik Kitabı’nda Blanchard'ın müşterileriyle gerçekleştirdiği eğitim programlarında kullandığı etkili aktivitelerden bazılarına göz atma fırsatı buluyor."

Blanchard, "Bir stratejinizin olması, verdiğiniz sözlere bağlı kalmanıza yardımcı olur," diye ekliyor. "Elimden gelenin en iyisini, güne yavaş başlayarak ortaya koyarım, çünkü böylece her bir göreve nasıl yaklaşacağımı düşünebiliyorum. Bu şekilde önceliklerimi daha kolay belirleyebiliyor, daha yaratıcı olabiliyor ve birçok stresi ortadan kaldırabiliyorum. Güne yavaş başladığımda, en önemli şeylere odaklanmak daha kolay oluyor ve zorluklarla yüzleşmek için daha fazla enerjiye sahip oluyorum.”

"Günün sonunda, yapmak istediklerimle tutarlı olarak neler yaptığımı ve ayrıca neleri farklı yapabileceğimi düşünürüm. Kendinizi zaman içinde izlediğinizde, tutarlı olabilme şansınız daha yüksektir."

Conley, "Güvenilir bir hizmetkâr lider olmak bir yolculuktur," diyor. "Bu her zaman üzerinde çalıştığımız bir şey, dolayısıyla bu yolda ne kadar ilerlemiş olursak olalım, her zaman gelişime açık bir alan vardır. Güven oluşturmayı öğrenmek bir beceridir ve hizmetkâr lider olmanın temelidir. Eğer çalışanlarınız size güvenmiyorsa, niyetiniz ne kadar iyi olursa olsun lider olarak peşinizden gelmezler."

Blanchard ekliyor: "Bu yolculuğa başlamak isteyen liderlerin, egolarını bir kenara bırakmaları gerekir. Birini hizmetkâr lider olmaktan alıkoyan en büyük şey, nedense tek aklı olan kişinin onun ofisinde oturduğuna ve herkesin onu dinlemesi gerektiğine inanmasıdır."

"Davranışınızı değiştirmek, çalışanlarınıza gidip 'Yardımınıza ihtiyacım var. Amacım hizmetkâr bir lider olmak. Sanırım neredeyse hedefime ulaştım ama yardıma ihtiyacım olan birkaç alan var. Gerçek hizmetkâr liderlik ben değil biz demektir ve ben de bunu yaptığımızdan emin olmak istiyorum,’ demek anlamına gelebilir."

Conley, "Bir lider olarak başkalarına ne kadar çok şey verir ve onların başarılı olmasına yardımcı olursanız, bu size o kadar olumlu döner ve bir lider olarak başarınıza katkıda bulunur," diyor.

Blanchard, "Bu sağduyu ama yaygın bir uygulama değil" diyor. "İyi liderler ne yapmaları gerektiğini bilirler; sadece kavramları uygulamaya koymak için biraz yardıma ihtiyaçları vardır. Taktik Kitabı ile insanların bunu yapmalarına yardımcı olmak istiyoruz."

"Hem harika sonuçlar hem de harika ilişkiler elde etmenin tek yolu hizmetkâr liderliktir, çünkü liderliğe her açıdan yaklaşır. Sadece vizyon ve yöne değil aynı zamanda değerler ve hedeflere odaklanır. Her şey bizle ilgilidir, benle değil.

"Pek çok iyi niyetli yönetici, bir liderlik kitabı okur, 'Bu gerçekten ilginç' der ve sonra öğrendiklerini uygulamadan bir sonraki kitaba geçer. Taktik Kitabı, Simple Truths of Leadership Playbook, şirketimizin 45 yıldır verdiği tüm eğitimleri, iyi alışkanlıklar yaratmaya yönelik bir süreçle birleştiriyor. Eğer insanlar bu kitaptaki kavramları gerçekten kullanırlarsa, bunun ailelerinde, toplumlarında ve kurumlarında büyük bir fark yaratacağını biliyoruz."


Hizmetkâr liderlik kavram ve davranışlarını kurumunuza kazandırma konusunda daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Liderliğin Basit Gerçekleri: Niyetten Eyleme Geçiş

21 Şubat 2024 Çarşamba, 18.00 TSİ

Etkili liderlik, kurumların gelişmesine yardımcı olmak için günlük, sağduyulu uygulamaları hayata geçirmekten geçer ve yine de pek çok lider için bu temel ilkeler kişisel ve profesyonel yaşamlarında eksiktir.

Bu özel yayında, işletme uzmanları Ken Blanchard ve Randy Conley, iyi niyetlerinizi alışkanlıklara ve uygulamalara nasıl dönüştürebileceğinizi paylaşacak. Bu alışkanlıklar ve uygulamalar ile güçlü bir liderlik ortaya koyabileceksiniz.

Simple Truths of Leadership Playbook: A 52-Week Game Plan for Becoming a Trusted Servant Leader (Liderliğin Basit Gerçekleri Taktik Kitabı: Güvenilir Bir Hizmetkâr Lider Olmak için 52 Haftalık Oyun Planı) adlı yeni kitaplarından yola çıkan Blanchard ve Conley, kitaptan en sevdikleri öğretileri ve uygulamaları açıklayacaklar:

  • Kendiniz ve kurumunuz için ilgi çekici ve güçlü bir vizyon oluşturun.
  • Dünyanın en güçlü liderlik modelini kullanarak takımınızın performansını hızlandırın.
  • Güven oluşturan beceriler geliştirerek güvenilir bir hizmetkâr lider olun.
  • Kanıtlanmış üç adımlı bir süreç kullanarak sarsılan güveni tamir edin.

Zamanın testinden geçmiş liderlik ilkelerini keşfetmek ve liderliğinizle etkilediğiniz kişilerin hayatlarında fark yaratmak için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt olmak için tıklayın.

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası