GÜVEN- ÖNCE KENDİNİZE DÜRÜST OLUN!

Güven bir yöneticilik yetkinliği midir? The Ken Blanchard Companies Güven Uygulama Lideri Randy Conley, öyle olduğunu söylüyor. Ancak bunun kök inançların bir uzantısı olduğunu, aksi takdirde sadece davranışlarla gerçekten güvenilir olmak yerine güvenilir görünmeye çabalayacağınızı belirtiyor. 

Conley: “ İnsanlar kime güveneceklerini bilir ve bu dikkat ettikleri bazı işaretlere dayanır. Yöneticiler çalışanlarına güveni her gün yaptıkları ufak şeylerle gösterirler. Takdir etme, bir takım başka görevler vererek  sorumlulukları arttırma ya da bir çalışanın özerkliğinin arttırılması buna örnek olarak sayılabilir. 

“İşte bu yüzden beceri gelişimi mutlaka güvenirlilik üzerine kurulmalıdır.  Önce kendinize dürüst olmalısınız.  Beceri gelişiminde kullanacağınız  gereçler ancak bu şekilde işe yarar. Size bir lider olduğunuz için gözünüzden kaçan şeyleri gösterirler.

“Bu çalışana, iş yerinde neysem evde de o'yum demektir. Bu değerlerinizle tutarlı olmak demektir.  Kısaca kim olduğunuzdur.  UCLA Basketbol Koçu John Wooden’ın bu konuyla ilgili çok etkileyici bir sözü var:  “Karakteriniz sizi kimse izlemiyorken ne yaptığınızdır.”  İş yerinde olduğunuz kişiyle iş dışında olduğunuz kişi arasında bir tutarlılık olmalıdır.  


“Dürüstlük ve olduğundan farklı görünmek arasında ince bir çizgi var. Bu her modelin ya da davranış reçetesinin gölgesi. Örneğin, insanları etkilemek için kullanılan bir takım davranışlar olarak değerlendirirseniz, istediğiniz sonuçları alamayacaksınız. Dikkatli olmalı ve konuya sadece halkla ilişkiler ya da görünüş açısından yaklaşmamalısınız."


YÖNETİCİLER NASIL RAYDAN ÇIKAR?

Herkes güvenin önemli olduğunu bilir. Peki ya iş güvenilir ilişkiler kurmaya geldiğinde iyi niyetli yöneticiler nasıl raydan çıkıyor?

Conley’e göre insanları unutup sadece ürün yada sonuca odaklandığımızda güven raydan çıkıyor.  İş teslim tarihlerine uyma,  hedefleri tutturma ile o kadar meşgul oluyoruz ki, işin ilişki boyutunu unutuyoruz. 

Elbette hedefleri gerçekleştirmek hayati öneme sahip ancak bunu ortak hedef olarak gerçekleştirmeye çalışmak gerekli.  Bu bir almak için verme süreci.  Eğer işin ilişki ve insani boyutunu görmezden gelirseniz güven zedelenir. Bu durumda bağlı çalışanlar “ Patronun tek düşündüğü işi yapıp yapmadığım” diye düşünür. İnsanların sadece kendi ihtiyaçlarına odaklandığı bir çeşit ilişki ortaya çıkar. Ortak bir hedefe yönelik derin bir bağlılıkla sağlayacağınız performansı elde edemezsiniz. 

Süreci tersine çevirmek için, Conley kendinize şu temel liderlik sorusunu sormanızı öneriyor: 'Burada hizmet etmek için mi hizmet edilmek için mi bulunuyorum?' "Güvene dayalı ilişkiler  kendine odaklı liderler yerine başkalarına odaklı liderler ile başlar. "

“İstediğin gibi tanımlayabilirsin. Ancak bir lider olarak en iyi performansını ortaya çıkarmanın benim görevim ve sorumluluğum olduğuna ve bunun önemli bir değer oluşturduğuna inanıyorum.  Bu benimle ilgili değil, seninle ilgili.  Bana kalırsa insanların dikkat ettikleri en önemli ve temel değerdir. Bu liderliği daha yüksek bir amaç olarak görmektir.” diyor Conley.  

“Liderler, daha geniş bir liderlik vizyonuna adım atabilirler. Bu asil bir görevdir. Bu şekilde değerlendirdiğinizde güvenilir ve dürüst bir insan olmanız gerektiğini kabul edersiniz. Verdiğiniz sözleri yerine getirmelisiniz. Bu konu, liderlikle ilgili bir başka vizyona sahip olmakla ve bir liderin ne yaptığı ile ilgilidir."


GÜVENİN FAYDALARI

Bir iş ilişkisinde güven kurulduğu zaman bunun bazı faydaları vardır. Her iki taraf da ilişkiyi anlar ve bu ilişkiye bağlıdır. İyi ve güvenilir ilişkiler hata yapma özgürlüğünü de-elbette kendi sınırları içinde- beraberinde getirir.  Burada sonucu olmaksızın sürekli hata yapmaktan bahsetmiyoruz, ancak risk alma özgürlüğü ve iznine sahipsiniz. Yönetici ve bağlı çalışanı arasındaki ilişkinin bir olgunluk ve kabul seviyesi vardır. Öyle ki, bu ilişkide, taraflar bir takım hataların yapılabileceğine, bu hataların birer öğrenme fırsatı olduğuna,  gelişmek ve ilişkiyi derinleştirmek için bir şans olduğuna dair anlaşma yaparlar. 

Güven, aynı zamanda, tarafların birbirini daha iyi ve sık yokladıkları açık iletişimi de sağlar. Her iki tarafın beceri ve güvenirliliğine dair bir kabul ve inanç vardır. 


DAHA İYİ BİR LİDER OLMAK

Conley, güven oluşturmanın 21. yüzyılda en önemli liderlik yetkinliği olduğuna inanıyor. Ancak, işe önce içimizde başlamamız gerektiğini söylüyor. Güven bazı açılardan iyi yönetim becerilerinin bir uzantısıdır ve bir liderin her gün yaptığı diğer işlerle örülmelidir. 

“Güven, diğer tüm yönetim ve liderlik açıları ve  etkinliklerinin, görev ve sorumluluklarının yan ürünüdür. Daha iyi bir lider olarak daha güvenilir olabilirsiniz.”

 



Güven ve güvenin liderlik üzerindeki etkisi ile ilgili daha çok şey öğrenmek ister misiniz? O zaman  bu ücretsiz webinar etkinliğimizde bize katılabilirsiniz! Ücretsiz webinar etkinliğimizde bize katılın

GÜVEN OLUŞTURMA: DAHA GÜVENİLİR BİR LİDER OLMAK İÇİN 3 ANAHTAR


12 Aralık 2012 Çarşamba
19:00 TSİ

Güven günümüz iş ortamının unutulan bir parçası. Araştırmalar, çalışanların çok az bir kısmının liderlerine güvendiğini gösteriyor. Yüksek kurumsal performansı sağlayabilmek için liderler güven kurmalılar.  İnsanların en iyi performanslarını ortaya çıkarmanın anahtarı güven oluşturmadan geçiyor. 

Bu Webinar’da Blanchard Güven Uygulama Lideri Randy Conley , en iyi liderleri bile tuzağa düşüren boşlukları tanımlayarak, liderlerin kurumlarındaki güveni nasıl arttıracaklarını gösterecek.

Katılımcılar: 

 

  1. Kendine dürüst ol: Daha güvenilir bir insan olmaya başlamayı 
  2. Güven oluşturan ya da zedeleyen 4 liderlik davranışını 
  3. Güvenilir bir ilişki yaratmak için gerekli 3 anahtarın ne olduğunu 

öğrenecekler.

Liderlerinizin güvenirliliğini  arttırarak kurumunuzdaki güven oranını arttırabilirsiniz. 


 Şimdi Kaydolun!

 

 

 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası