Birkaç yıl önce bir Perşembe günü ofise gelirken, o sabah ekiple gerçekleştireceğimiz toplantının gündemini kafamda oluşturmaya çalışıyordum. Birden o günün 1 Nisan olduğunu hatırladım. Şaka yapmayı seven biri olarak hemen ekibe yapabileceğim bir şaka düşünmeye başladım. Aklıma gelen tek fikir ise onlara istifa ettiğimi söylemekti. Düşünmüştüm ki herkes hemen şaka yaptığımı anlayacak, ardından bol bol güleceğiz ve günümüze eğlenceli bir şekilde devam edeceğiz. Fakat, yanılmışım…
Toplantının sonunda istifamı açıklarken bazı işbirlikçilerim de vardı ve benim yönlendirmelerim ile şaşırmış ve üzülmüş takliti yaptılar. Performansımız tam anlamıyla Oscar’lıktı. Ancak sonuç olarak ekiptekiler şok olmuştu, kızgınlardı ve duyarsızlığım yüzünden de ihanete uğramış hissediyorlardı. Biri çok duygusallaştı ve gözyaşları içinde toplantı odasını terk etti. Komik olacağını düşündüğüm şaka boyumu aşmış, işler çığırından çıkmıştı. Ekibimle kahkaha dolu güzel zaman geçirmeyi planlarken bana olan güvenlerinin zedelenmesine yol açmıştım.
Sonraki birkaç gün ekip arkadaşlarıyla hem birebir hem de grup olarak toplantılar gerçekleştirdim. Aramızda güveni yeniden tesis etmek için aşağıdaki üç temel adımı kullandım.
Kaybedilen güveni tamir edebilmek için duyarlı ve cesur olmalıyız. Kötü bir şey yaptığımızın farkında olmalı, davranışımız için özür dilemeli ve sebep olduğumuz zararı tamir edecek şekilde harekete geçmeliyiz. Bununla birlikte, sonuçta size eskisinden de çok güvenilmesini sağlayabilirsiniz. İlişkilerde buna benzer güven problemleri yaşanıp da iki tarafta düzeltmeye istekliyse sürecin sonunda ilişki bu kriz döneminden güçlenerek çıkacaktır. Ancak zorlukları aşmak için iki tarafında gönüllü olması önemlidir.
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası