HİBRİT İŞ DENEYİMİNİ YÖNETMEK

Sanal iş uzmanı John Hester’a göre, yöneticileri hibrit iş ortamını yönetmeye hazırlamak, hibrit çalışma ortamının yapısına ve normlara, açık ve net bir şekilde karar vermekle başlar.

Ayrıca, bu kararın sonuçlarını anladığınızdan emin olmak için dikkatli bir şekilde düşünmeniz gerekiyor.

Hester, "Gittikçe daha fazla çalışan ya tamamen uzaktan ya da en azından hibrit olan işler arıyor," diyor. "Birlikte çalıştığım, hibrit uygulayan ve bunu doğru bir şekilde yapabilen şirketler, bu planların uygulanmasını bireysel yöneticilerin inisiyatifine bırakıyor."

Söz konusu yöneticiler için bu, ekipteki her bir kişi için çeşitli soruları sıralamak anlamına gelir: Bu kişinin işi tamamen uzaktan yapılabilir mi yoksa iş yerinde bir çalışma mı gerekir? Çalışma tercihleri ​​nedir? Varsa, takımın hangi işlerinin şahsen yapılması gerekiyor?

Hester, "Takım yöneticisinin takımla çalışması, iş gereksinimlerini belirlemesi ve ardından herkes için adil ve hakkaniyete uygun bir şey bulması gerekiyor," diyor.

“Kaçınmanız gereken şey, geçerli bir sebep olmaksızın herkesi her hafta belirli günlerde ofiste olmaya zorlamak olmalı. Hibrit çalışma işe yarayabilir, ancak farklı düşünmeniz gerekir. Çok daha amaç odaklı olmalısınız.”

Hester, "Ama denemekten korkmayın," diyor. “Hibrit iş yerinde liderlik edebilmek için gereken zihniyet, deneme yapmayı ve öğrenmeyi gerektirir. Bir şeyleri denemekten korkmayın. Yolunda giderse, harika! Olmazsa da, ince ayar yapın veya vazgeçin.”

"Bir müşteri, her hafta belirli bir gün öğleden sonra, tüm kameraları açık olarak herkesin katıldığı ve sadece konuştuğu bir saatlik sanal bir toplantıdan bahsetti. Aslında sadece çalışan herkesle bir araya geliyorlardı. Birkaç dakika sonra sohbet, insanların düşüncelerini ve fikirlerini paylaşmasıyla, soru sormaları vb şeylerle birden canlanmaya başlamış. Bu paylaşım iş birliğini teşvik etmiş.”

“Başka takımlar için, işin doğası gereği, uzak bir platformda sabahları 15 dakikalık bir toplantı ve ardından günün sonunda bir toplantı etkili olabilir.”

Hester, "Kaç gün olacağı üzerine denemeler yapabilirsiniz,” diyor. "Ancak bir çerçeve oluşturun. Amacınızı ortaya koymalı, sorulara ya da tepkilere hazırlıklı olmalısınız.”

“Birden fazla ankete göre, kendilerine tam zamanlı olarak ofise geri dönmeleri gerektiği söylenirse hemen yeni bir iş aramaya başlayacaklarını söyleyenler anket katılımcılarının %50'sinden fazlasını oluşturuyor. Bunun neden önemli olduğuna dair sağlam bir iş gerekçeniz olsa ve bunu insanlara doğru bir şekilde anlatabilirseniz iyi olur."

Topluluk oluşturma

Hester’in ayrıca yöneticilere bir önerisi var: işin doğasına ve ilgili çalışanların görev süresine bakın.

“Diyelim ki iki yıllık bir projeye başlıyoruz. Projenin başında mutlaka bir araya gelip bu zamanı sadece projenin stratejisini yapmak için değil, aynı zamanda ilişkiler kurmak için de kullanmak istiyoruz. İlk yüz yüze görüşmeden sonra, ayda bir veya iki gün, belki de üç ayda bir bir araya gelebiliriz. Her çeyrekte bir kez, şahsen tekrar bir araya gelmek en faydalı olan gibi görünüyor.”

“Doktoramı yaparken, üç yıllık hibrit bir program grubu seçtim. Başlangıçta üç hafta birlikte olduk. Üniversite, derslerin yanı sıra, bu üç hafta boyunca aramızda bir bağ oluşturmak konusunda çok kararlıydı. Dünyanın dört bir yanına dağıldığımızda, çevrimiçi etkileşim harikaydı ama yaklaşık üç ay sonra çevrimiçi bir araya gelişlerimizin sıklığı azalmaya başladı.”

“Altı ay sonra, bizi iki hafta daha bir araya getirdiler ve bunu üç yıllık programın geri kalanında yaptılar. Altı ayda bir, iki haftalığına tekrar bir araya geldik. Şahsen, üç ayda bir olması gerektiğini düşünüyorum, ancak bunu yapacak bütçeniz olduğunu varsayarsak. Bazı organizasyonlar yılda bir kez bir araya geliyor ve buna rağmen hala iyi, güçlü kültürleri var.”

Hester, takım liderleri için aşağıdaki en iyi uygulamaları öneriyor.

Net beklentiler belirleyin

“Beklentiler konusunda net olun. Hibrit bir yönetici olarak, kişilere göre değil, işe göre yönetmede daha iyi olmanız gerekir. Bu, işin ne olduğunu ve iyi bir işin neye benzediğini tanımlamak anlamına gelir.”

“Herkesin hedeflerini ve görevlerini içeren, herkesin çalışmayı ve ilerlemeyi gördüğü bir Excel tablosu kadar basit olabilir. Kimin ne zaman üzerinde çalıştığını gösterir ve her hafta tek satırlık bir güncelleme yapmanız beklenir.”

“Bu şekilde insanları hesap verebilir tutarsınız. Ancak bu iş, net beklentilerle başlar. Yapılacak işi tanımlayamıyorsanız, onu nasıl yöneteceksiniz? Sık sık söylediğim bir şey var: sanal takımları yönetmekle ilgili işlerin çoğu, şahsen yapmanız gereken ve yapmayarak kurtulamayacağınız şeylerdir."

Tamamen orada olun

“İster bir lider, ister bir takım üyesi olun, anda kalıp odaklanmalı ve ilgili görünmelisiniz. Bu, yalnızca toplantılara katılmak değil, aynı zamanda Microsoft Teams veya Slack gibi uzaktan çalışma platformlarındaki gönderilere de aktif olarak dikkat etmek anlamına gelir. Tutumunuzu, niyetlerinizi ve beklentilerinizi teknoloji aracılığıyla net bir şekilde iletebilmeniz gerekir.”

Araçlar ve teknolojide uzmanlaşma

Hester, tüm dijital teknolojiyi kullanma konusunda yetkin olduğunuzdan da emin olmanız gerektiğini söylüyor. “Teams sizin aracınızsa, Teams toplantılarında ve bir Teams toplantısında bulunan tüm araçları ve uygulamaları kullanmada usta olmalısınız. Ve toplantılarınızı da katılımcıların ilgilerini canlı tutacak şekilde tasarlayabiliyor olmalısınız.”

Toplantıların amacı ve gündemleri konusunda olağanüstü netlik

"Çok fazla toplantımız var. Her toplantının net bir amacı ve gündemi olmalıdır. Bilgi vermek için değil, katılımcı olacak şekilde tasarlanmalıdırlar. Bilgi sunmanız gerekiyorsa, beş dakikalık bir video kaydedin ve Teams’e yükleyerek paylaşın.”

Topluluk bilincini ve güveni teşvik edin

COVID salgını, sanal çalışmada ilginç bir deney sağladı. Hester, zaten oturmuş ilişkilere ve güvene sahip oldukları için birçok takım açısından sanal toplantının beklenenden daha kolay olduğunu açıklıyor. "COVID sonrası oluşturulan ekipler bu yüz yüze deneyime sahip değildi."

Sonuç olarak Hester, insanları işe alırken onları ofise getirmenizi ve tüm takımın da orada bulunmasını tavsiye ediyor.

“Tekrar ediyorum, odağınız amaç olsun. İş başlangıcının ilk haftasını takımı ve takımın nasıl çalıştığını tanıyıp anlamak için ayırın. Ekmeği paylaşın. Topluluk bilinci yaratmakta kararlı olduğunuzdan emin olun. COVID'den önce, çoğu sanal toplantı daha ziyade işin yürütülmesiyle ilgiliydi. COVID sırasında, toplantılarımıza kişisel bir dokunuş katmaya başlamamız gerektiğini öğrendik. Birlikte çalıştığımız kişilerle aramızdaki bağı korumak için bunu yapmaya devam etmeliyiz.”

Bireysel esenliği dikkate alın

Hibrit bir çalışma ortamında çalışmak, iş ve özel yaşam arasındaki çizgileri bulanıklaştırabilir. Hester’a göre, hem fiziksel hem de zihinsel açıdan iyi hissetmelerini sağlamak için liderler, çalışanların bazı adımlar atmasına yardım etmeli. Bu adımlar; düzenli molalar vermeyi, kendine özen göstermelerini ve sağlıklı bir iş-yaşam dengesini korumalarını içerebilir.

Çevik ve esnek kalın

Son olarak Hester, hibrit çalışmayı doğru kullanmanın dinamik bir hedef olduğunu hatırlatarak bu konuda rahat olmanızı tavsiye ediyor.

Hester, "Denemeleri yaparken çevik ve esnek kalın. İnsanların hibrit çalışmaya bakışları her gün farklı olabilir," diyor.

Etkili iletişime, esnek çalışma düzenlemelerine, teknoloji yeterliliğine, güçlü liderliğe, kişisel esenliğe ve işbirliğine öncelik veren Hester, kuruluşların ve ekip üyelerinin hibrit bir çalışma ortamının benzersiz zorluklarını ve fırsatlarını başarıyla yönetebileceğine inanıyor.
 
 
Daha fazlasını öğrenmeye hazır mısınız? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Hibrit Çalışma Ortamında Başarılı Olmak

15 Mart 2023 Çarşamba, 18.00 TSİ

Kurumlar değişen çalışma ortamına uyum sağlamaya devam ettikçe, birçoğu çalışanlarının ve iş operasyonlarının ihtiyaçlarını karşılamak için ofis içi ve uzaktan çalışmanın bir kombinasyonu olan hibrit çalışma ortamını benimsiyor. Ancak hibrit çalışma ortamına başarıyla geçmek, dikkatli bir planlama ve uygulama gerektirir.

Bu webinarda, sanal çalışma uzmanı John Hester, hibrit çalışma ortamında başarı için kritik dört temel alanı bizlerle paylaşacak. Webinara katılarak;
  • İş ihtiyaçları, çalışan tercihleri ​​ve teknolojik yetenekler gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, kuruluşunuzda hibrit çalışma ortamının ne anlama geldiğini belirleyin.
  • Kuruluşunuz genelinde etkili iletişim, iş birliği ve üretkenlik sağlayan yeni hibrit çalışma normları oluşturun. Bu yeni normlar, özel ihtiyaçlarınıza göre uyarlanmalı ve şirket kültürünüzle uyumlu olmalıdır.
  • Yöneticilerin sorumluluklarını belirleyin. Yöneticiler; etkili iletişim, uzaktan/ ofisten çalışanları yönetme, rehberlik ve destek sağlama, ekip morali ve uyumu oluşturma konularında kritik rol oynar.
  • Takım üyelerinin sorumluluklarını tanımlayın. Hibrit bir çalışma ortamında, takım üyeleri proaktif, sorumlu ve esnek olmalıdır. Başarılarını garantilemek için etkili iletişime, zaman yönetimine, teknolojik açıdan yeterlilik sahibi olmaya, iş birliğine ve kişisel esenliklerine öncelik vermelidirler.
Bu webinar, hibrit bir çalışma ortamına geçiş yapan veya mevcut kurulumlarını optimize etmek isteyen yöneticiler, takım liderleri ve bağlı çalışanlar için idealdir. Katılımcılar, kurumları için hibrit bir çalışma ortamını nasıl tanımlayacaklarını, etkili hibrit çalışma normlarını nasıl oluşturacaklarını, uzaktan ve ofisten takımları nasıl yöneteceklerini, bireysel bir çalışan olarak nasıl başarılı olacaklarını net bir şekilde öğrenecekler.

Kayıt olmak için tıklayınız. 
 

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası