ÖĞRENME YOLCULUKLARINI TASARLARKEN HEM NEYE HEM KİME ODAKLANACAĞINIZI BELİRLEYİN

The Ken Blanchard Companies'de çözüm mimarisi ve inovasyon stratejisinden sorumlu başkan yardımcısı Britney Cole'a göre, öğrenme ve gelişim profesyonelleri, öğrenme yolculukları hakkında konuştuğunda mikro veya makro yaklaşımları kastediyor olabilirler. 

Cole, “Bazı öğrenme ve gelişim profesyonelleri için ‘öğrenme yolculuğu’ tabiri tek bir programa odaklanır—bu mikro yaklaşımdır. Bu yaklaşım, programın ilan edilip başlatılmasından öncesini, öğrenme etkinliğinin kendisini ve içeriğin nasıl tüketileceğini içerir. Bazı durumlarda eğitim sonrasında ne olduğunu da içerebilir. Bunlar; eğitim sonrası çalışmalar, araştırmalar, anketler, özenle hazırlanıp sergilenen içerikler, yöneticilerin eğitime katılanlarla yaptığı görüşmeler ve öğrenmeyi destekleyici araçlar olabilir.

“Diğerleri ise bu kavrama makro açıdan bakarlar. Öğrenme yolculuğunun sadece bir program değil; birçok program, tecrübe ve müdahaleden oluşan bir yolculuk ve kariyerlerini şekillendiren bir iskelet olarak görürler.”

Cole, birçok öğrenme ve gelişim profesyonelinin de aşina olduğu 70/20/10 modelinin bir öğrenme yolculuğunu şekillendirmek için iyi bir yöntem olduğunu düşünüyor. “İş ile ilgili deneyimler, başkalarıyla etkileşimler ve örgün eğitim etkinliklerinin bileşimi, özellikle de örgün eğitime karşılık iş başında eğitim söz konusu olduğunda insanların ihtiyaçlarının, ihtiyaç duydukları anda temin edilmesini sağlar.

“Makro açıdan baktığınızda bir öğrenme yolculuğu, yeni işe alınan ve kendine bağlı çalışanı olmayan biri için başlangıç düzeyinde bir eğitim ile başlayabilir. Kendine liderlik etmekten, projelere ve başkalarına liderlik etmeye doğru ilerledikçe, yöneticileri ihtiyaç duyduğu desteği sağlar ve çeşitli öğrenme deneyimlerine katılır. Örneğin, örgün eğitim programlarına gider, başkalarından mentörlük ve koçluk alır, iş başında beceri ve performans eğitimlerine katılır. Kişi, ideal olarak kariyer yolculuğu esnasında gelişimini zaman içinde görebilecektir.”

Cole, “Öğrenme yolculuğu terimi bir konuşmada geçtiğinde, karşınızdaki kişinin bu terimi nasıl tanımladığını açıklığa kavuşturmak çok önemlidir. Bir program kadar dar ya da belki bir kişinin tüm hayatını kapsayacak kadar geniş kapsamlı olabilir,” diyor. Öğrenme teknolojilerindeki gelişmeler ve organizasyonel eğitimdeki bütüncül yaklaşım sonucu, öğrenme yolculukları hakkındaki konuşmaların artık normalleşmeye başladığına düşünüyor.

“Çoğu kurum, etkinlik bazlı öğrenmeden sürekli öğrenmeye geçmeye başladı. Geçmişte kurumlarda yeni çalışanlara eğitim veren veya mevcut çalışanlara bilgi ve beceri kazandıran bir eğitim departmanı vardı. Sınıf eğitimi veya bir LMS (öğrenme yönetim sistemi)'nden ibaretti. Günümüzde ise öğrenme ve gelişim departmanları; çalışanlara, iş günlerinde birçok farklı noktada ulaşabiliyorlar. Yeni öğrenme teknolojileri ve diğer işbirliği araçları ile öğrenme ve gelişim artık ister sınıf içi ister sınıf dışı olsun, nerede olurlarsa olsunlar, onlarla kelimenin tam anlamıyla bir araya gelebiliyorlar.”

Cole, öğrenme yolculuğu tasarlarken, bu yeni olanakların yeni bir odak gerektirdiğini söylüyor.

“Öğrenme ve gelişim profesyonelleri, eğitim tasarımının ne olacağına daha az ama kim için olacağına ise daha fazla zaman ayırmalılar. Geçmişte eğitim katılımcıları, unvanları ve yöneticilik seviyeleri gibi segmentler açısından değerlendiriliyordu. Eğitim tasarlayanlar hemen içeriğe dalar ve bu içeriği işleyecek modüller aramaya başlarlardı."

“Örneğin, geçmişte yöneticilere, bağlı çalışanlarına nasıl koçluk yapacaklarını öğretmek istediğimiz zaman öncelikle koçluğun ne olduğuna dair bir farkındalığa ihtiyaç duyduklarını biliyorduk. Bunun için de e-öğrenme veya videolar kullanıyorduk. Nasıl koçluk yapılacağı üzerinde çalışmaları için rol oyunu oynamak üzere bir sınıfa getiriyorduk. Oradan da direkt olarak tasarıma, gelişimine ve veriliş şekline odaklanırdık. Sonra da yöneticilerin hala koçluk yapmadığını duyduğumuzda şaşırırdık.”

Cole'a göre en iyisi, bu eğitimi alan kişileri unutmamaktır. Bu nedenle ileride hızlı ilerlemek için yavaş başlamak gerekir.

“Direkt olarak çözüm bulmaya odaklanmaktansa, eğitimin kim için tasarlandığını anlamak en iyisi. Hissedarlar, sponsorlar ve onların vizyonlarına dayanan öğrenme yolculukları tasarlamaya alışmışız. Çok nadiren eğitimden etkilenen kişileri bu sürece dâhil ederiz.”

“Sürecin başında, onları dinleyerek, kişiye özel profiller oluşturarak iş başında gözlemleyerek katılımcılarla biraz daha empati kurabilirsek, ne zaman neye ihtiyaçları olduğunu daha iyi anlayabiliriz. Koçluk örneğimizde, o net bağlantıyı kurabilseydik ve sorunlarını çözmelerine yarayacak koçlukla ilgili yardımcı araçlar temin etseydik, o zaman katılımcılar ortaya yarattığımıza zaten ihtiyaç duyduklarını hissederlerdi. Öğrenenler, yarattığımızda zaten ihtiyaç duyduklarını hissettiğinde onlara verdiğimiz araçları kullanma ihtimalleri artacaktır. Yöneticilerin sadece farkındalık kazanmaları ve söz konusu beceriler üzerinde alıştırma yapmaları değil, koçluğu devam ettirebilecekleri bir ortama ve zamana ihtiyaçları var. Yalnızca içerik değil zaman yönetimi de önemli. Katılımcının sesini ne kadar erken duyarak tasarım yaparsak, öğrenme deneyimi o kadar etkili olacaktır.

“Biz tasarıma, isimsiz bir segment yerine aklımızdaki biri varken başlıyoruz. Öğrenme ve Gelişim Profesyonelleri için bu bir avantaj. Daha fazla önemsemeye başlıyoruz ve  insanlara sadece yeni bilgi ve beceriler kazandırmanın değil, eğitim alacak hedef kitleyi belirlemenin ve onların ilgisini çekip katılmalarını sağlamanın da yollarını arıyoruz.”

Cole "Bu yaklaşım, ilk etapta biraz daha fazla zaman alabilir ama nihai sonuçlara baktığınızda değdiğini göreceksiniz," diyor. 
“Katılımcıların önlerinde yapacakları çok şey var. Dikkatleri dağılıyor. Dikkatlerini çekmeye çalışıyoruz ki yeni bir şey öğrenmeye gerçekten odaklanabilsinler. Kimin için çözüm yarattığınızı biliyorsanız daha çekici bir deneyimi de yaratırsınız. Böylece insanlar da kendilerini katılmaktan alıkoyamazlar çünkü onlar için önemli olan bir şey sunmuş olursunuz.



Katılımcı odaklı yolculuklar tasarlamak hakkında daha bilgi edinmek ister misiniz?  O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın.

İşe Yarayan Öğrenme Yolculukları için 3 Anahtar


Bu webinarda, The Ken Blanchard Companies çözüm mimarisi ve inovasyon stratejisinden sorumlu başkan yardımcısı Britney Cole; kişiye özel, katılımcı odaklı öğrenme yolculukları tasarlarken ihtiyacınız olan kilit stratejileri paylaşacak. Bu öğrenme yolculukları ile günümüzün sonuç odaklı kurumlarında, performans ölçümlerinden elde edilen sonuçları iyileştireceksiniz.


Bu webinara katılarak 
  • Neye değil, kime nasıl odaklanacağınızı,
  • Eğitimi alacak ve eğitimden etkilenecek kişiyi nasıl aklınızda tutacağınızı,
  • Kişiselleştirilmiş, ilgi çeken ve katılımı sağlayan öğrenme yolculukları yaratmaya yardım etmek için kişiye özel profilleri nasıl kullanacağınızı
öğreneceksiniz.

Kurumunuzda, performansı iyileştirmek üzere nasıl kişiye özel yaklaşım benimseyeceğinizi öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın.


Kayıt olmak için tıklayınız. 
 

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası