LİDERLİĞİNİZİ YAPTIĞINIZ GÖRÜŞMELER İLE GELİŞTİRİN

Yönetici koçu Madeleine Blanchard telefonda yaptığı bir görüşme sırasında yeni danışanının çalışanları ile olan iletişim problemini büyük bir dikkatle dinliyordu.

“Benim iyi bir dinleyici olmadığımı söylüyorlar. Ben iletişim kurmaya çalışıyorum ama görünen o ki işe yaramıyor. Herhangi bir öneriniz var mı?”

Blanchard bir an durup yanıtladı, “Aslında şu an senin klavyede bir şeyler yazdığını duyabiliyorum. Dolayısıyla benimle konuşurken bir yandan da gelen e-postalara cevap verdiğinden şüpheleniyorum.  Bunu çalışanlarınla birlikteyken de yapıyor musun? Peki ya dikkatini insanlara tamamen versen nasıl olurdu?”

Blanchard, 27 yıllık çalışması boyunca her kademeden yöneticilerle çalışmış her türlü kötü iletişim alışkanlıklarını görmüştü. Öyle ki, bu alışkanlıklara sahip liderler, çalışanlarının en iyi yönlerini ortaya çıkaracak türde görüşmeleri yapamaz.

“CFO olan çok zeki ve başarılı bir danışanım daha var. İnsanlarla ne zaman konuşsa gözlerini devirir. Bu yüzden ona ‘Sence insanlar seni görmüyor olsa bile gözlerini devirdiğini anlamıyor mu?’ diye sordum. Haklı olduğumu bildiği için o kadar öfkelendi ki….”

The Ken Blanchard Companies’in Koçluk Hizmetleri Bölümünün başında olan Blanchard, 120 koçu izliyor. Kötü iletişim alışkanlıklarını tanımlamanın ve ele almanın onları ne kadar meşgul ettiğini görüyor.

“Koçluk Hizmetlerimizi başlattığımız günden bu yana 15,000 üzerinde liderle çalıştık. İşimizin büyük bölümünde, insanların doğal eğilimlerinin ve alışkanlıklarının etkisini anlamasına ve iletişim becerilerini güçlendirmesine yardım ediyoruz.”

Blanchard öncelikle işin temeline odaklanarak liderlerin hedef belirleme, dinleme ve geribildirim becerileri üzerine yoğunlaşması gerektiğini söylüyor.

“Çoğu lider hedef belirlemede düşündükleri kadar iyi değildir. Hedef Belirleme çok bariz ve kolay görünür. Ancak fazlasıyla hayal gücü ve yaratıcılık gerektirir. Liderlere göre çoğunlukla çalışanlar yapacaklarını bilmelidir ve hedeflerini kendileri belirlemelidir. Ancak insanlara nasıl yapacakları öğretilmez ve açık bir destek verilmezse söz konusu durum gerçekleşmez. Çok az insanın hedefleri yazılmıştır ve yerine getirilebilir şekilde zamanlamalarıyla birlikte parçalara bölünmüştür.”

Blanchard’ın deneyimlerine göre ‘Dinleme’ liderlerin yetersiz kaldıkları bir başka alandır. 

“Gerçekten aksi olması gerektiği zamanlarda bile çoğu lider, konuşmanın tümünü üstün yapması gerektiğini düşünür.  Çalışanlar kendilerini ifade etmek konusunda rahat olduklarında, daha çok şey öğrenirler, daha yaratıcı olurlar ve problem çözümünde iyileşirler. Ofisimde büyük kırmızı bir dur işareti var. Üzerinde büyük harflerle BEKLE yazıyor. Bana neden konuştuğumu hatırlatır, çünkü eğer konuşuyorsam dinlemiyorumdur. Bir lider ve koç olarak dinlemek yapmam gereken şeydir.

Geribildirim liderler için sıkıntılı bir konu olmaya devam ediyor. Blanchard liderlerin kendilerine meseleyi ele almadan önce kilit bir soru sormalarını öneriyor.

“Şunu deneyin. Performans ile ilgili bir geribildirimde bulunmadan önce kendinize şu soruyu sorun: Bu geribildirimi sağlıyorum, peki çalışanımın bunu duymaya ihtiyacı var mı? Bir konu hakkında değişmez bir fikriniz olduğu için söyleme gereksinimi hissediyorsanız ya da içinizdekini dışa vurmak istiyorsanız yapın ama bunu ya bir koç ya da terapist ile yapın. Bu sizin sorununuz, çalışanınızın değil.”  

Blanchard, liderlerin çalışanın meselelerini başkalarıyla konuşabileceği anlamına gelmediğine dikkat çekiyor. Performansla ilgili geribildirimin doğrudan kişiye iletilmesi gerektiğini vurguluyor.

“Çalışanlarıma karşı çok dürüstüm. Onlara yönelik tüm geribildirimlerimi yalnızca kendileriyle paylaşmaya söz veririm. Bu çok temel koçluk etiğidir. Ben de onlardan aynı şeyi beklerim. Benimle ilgili bir konu varsa, meseleyi doğrudan benimle konuşmalarında ısrar ederim. Her iki tarafta geribildirim meselelerini başkalarıyla konuşursa, bu dedikodudur. Bu durum da hem ilişkimize, hem kuruma zarar verir.”

Ele alınması gereken son alan ise, hesap verebilirlik ve gözden geçirmedir. Blanchard, problemler küçük ve yönetilebilir boyutlarda olduğunda yapılan haftalık Bire bir Görüşmelerin savunucusudur.

“Görüşmelerimizin sıklığını ve kalitesini artırmalıyız. Performansı konuşmak ve geribildirim sağlamak için yapılan resmi yıllık performans değerlendirme görüşmesinin bir mantığı yoktur. Kurumlar süreçlerini işte bu nedenle yeniden gözden geçirmektedir. Liderler çalışanlarıyla performans hakkında yılda bir defadan daha çok görüşmelidir.”

Blanchard’a göre  bu, düzenli aralıklarla yapılan iletişime odaklanıldığı anlamına gelmektedir.

“Evren net olmayı, açık olmayı ve eylemi ödüllendirir. Bir lider olarak sorumluluğunuz; kişinin neyin önemli olduğunu anlamasına, gerekliyse rotasını düzeltmesine yardım edecek ve çalışanın katkılarını kurumun hedefleriyle ilişkilendirmesine destek olacak becerileri geliştirmektir. Böylece herkes doğru şeylere odaklanır ve tüm çabalar doğru bir biçimde güçlendirilir.”

 


 

Liderlerinizin yaptıkları görüşmelerde daha koç gibi olmasını ister misiniz? O zaman bu webinarda bize katılın!

Performans Yönetiminde Uzmanlaşma: Odaklı Görüşmelerin Gücü


30 Kasım 2016, Çarşamba

TSİ 20:00

Bu webinarda koçluk uzmanı Madeleine Blanchard, bir koç ve The Ken Blancard Companies Koçluk Hizmetleri bölümünün kurucularından biri olarak performans yönetimini değerlendirecek.

Performans görüşmeleri yaparken liderlerin sıkıntı yaşadığı bazı meseleleri dinleyeceksiniz. Bununla birlikte bu görüşmeleri daha verimli yapacak bazı yolları da öğreneceksiniz. Örneğin Liderler,

  • Hedefleri etkin bir biçimde nasıl belirler, günbegün koçluk nasıl sağlar ve hem iyi sonuçlar doğurmak hem de kişide güçlü bir tatmin duygusu oluşturmak için performansı nasıl gözden geçirir?
  • Karşı tarafın anladıklarını pekiştiren ve ilişkiyi derinleştiren biçimde nasıl dinler? 
  • İşitilen ve ona uygun hareket edilen geribildirimi nasıl sağlar?
  • Odaklı ve süregelen diyaloğu nasıl iyileştirir?

Liderler yaptıkları görüşmelerin sıklığı ve kalitesi ile başkalarını etkiler. Gelişim programınıza koçluk becerilerini ekleyerek kurumunuzdaki liderlerin iletişim becerilerini nasıl geliştireceğinizi öğrenin.

Kayıt olmak için tıklayınız!

 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası