ÖĞRENME YOLCULUĞU TASARLARKEN BU HATAYI YAPMAYIN


Kurumlar, büyümeyi desteklemek ve kurumsal canlılığı artırmak amacıyla her yıl öğrenme girişimlerine milyarlarca dolar yatırım yapıyor. Ancak katılımcılar yeni veya geliştirdikleri bilgi ve becerileri öğrenmez ve uygulamazlarsa eğitim programları bir işe yaramayacaktır.

Blanchard çözüm mimarı April O'Malley, “Öğrenme yolculuklarının başarılı olması için, insanların en iyi şekilde nasıl öğrendiği konusundaki bilgilerimizden istifade etmeliyiz,” diyor. “Bu, ölçülebilir profesyonel gelişim için gerekli zihniyet ve becerileri oluşturmak amacıyla bir dizi aralıklı, grup bazlı, bir çok modülden oluşan öğrenme deneyimleri oluşturmak anlamına geliyor.

“Örneğin, zamana yayılmış öğrenme yolculuklarına ihtiyacınız var. Ayrıca katılımcılara hem sosyal öğrenmenin hem de eş düzey iletişim ağı oluşturmanın faydalarını sunabilmek için grup bazlı olmaları gerekir. Aynı zamanda çok modülden oluşmalı, süreci ve deneyimi yönlendiren eğitmenin eşliğinde aktarılan içerik ile e-öğrenmeyi harmanlamalıdır.”

Mutlu Orta Yolu Bulun: Özelleştirmeyin, Bir Bağlama Oturtun

O'Malley’e göre kurumların öğrenme yolculuğunu bir bağlama oturtması da gerekiyor.

“Öğrenme yolculuğunun tıpkı kurumun kendisi gibi görünmesi, hissettirmesi ve kurumu çağrıştırması gerekir. Bu da mevcut içeriği alıp kurumunuzun kültürü ve hedefleriyle bütünleştirmek anlamına geliyor.”

Ancak bunu yaparken aşırıya kaçmamaya özen göstermek gerekir. O'Malley, bir ucunda hazır diğer ucunda ise tamamen özelleştirilmiş içerik bulunan bir süreç kurgulamayı daha çok seviyor.

“Yalnızca hazır içeriğe dayanan bir öğrenme yolculuğu tasarlarsanız, ilgi yaratamayarak veya kurumla uyum sağlayamayarak başarısız olabilir. Ancak diğer tarafa çok fazla geçip tamamen özelleştirirseniz, denenmiş ve doğru, araştırmaya dayalı içeriğin faydalarını ve etkinliğini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız. O halde sorulması gereken soru şu: Kanıtlanmış içerik ve öğrenim tasarımını korurken içeriği nasıl verimli ve etkili bir şekilde kuruma özgü hale getirebiliriz?

“Bizce cevap, özelleştirmekten değil bağlama oturmaktan geçiyor.”

Bazen Yarı Yol En İyi Yoldur

O'Malley, bir bağlama oturtulmuş öğrenme yolculukları oluştururken nelerin özelleştirileceği ve nelerin göz ardı edileceği konusunda bazı ilginç bilgiler paylaşıyor.

“Blanchard, SLII® liderlik modeliyle neredeyse 40 yıl öncesine dayanan uzun bir geçmişe sahip. Blanchard'a gelen insanlar bunu çok takdir ediyor. SLII® milyonlarca lidere öğretildi ve geniş bir deneyim yelpazesinde uygulandı. Bu modelle oynamak istemiyoruz, çünkü günümüz kuruluşlarında kritik önem taşıyan zamansız ve küresel bir uygulamaya sahip olduğunu biliyoruz. Akademik olarak titiz, kanıtlanmış ve yıllarca süren müşteri deneyiminin avantajına sahip. Bu açıdan bakıldığında, ona dokunmak için hiçbir neden yok.

“Buradaki zorluk, içeriğin gücünü kesintiye uğratmadan veya yasaklamadan eğitimi bir kurumsal bağlama oturtmak. Sanki sizin kurumunuzmuş gibi hissettirmek istiyoruz. Bunu yapmak için, kanıtlanmış içeriğimizi kuruluşunuzun kişiliğiyle nasıl optimize edebileceğinize ve bağlama oturtabileceğinize odaklanıyoruz.”

O'Malley, bunun doğru dengeyi bulmakla ilgili olduğunu söylüyor.

“Yelpazenin bir ucunda, içeriği önünüze serebilir kurumunuz için olmasını istediğiniz her şeyi yapabilirsiniz. Diğer uçta ise içeriği orijinal hazır formatında kendi haline bırakabilirsiniz.”

O'Malley en iyi yaklaşımın orta yol olduğuna inanıyor.

“İşe yaradığını bildiğimiz şeylerle uğraşmayalım ama yine de daha az zaman, daha az kaynak, daha az geribildirim ve daha az bütçe kullanarak etkili öğrenme deneyimleri yaratmak için aradaki boşlukları bağlama oturtalım. Böylesi çok daha verimli bir süreç.”

“Bana göre burada söz konusu olan uygunluktur. Aradığınız sonuçlara giden en hızlı, en uygun yolu bulmaktır. Hepimiz daha az zamanın daha az para anlamına geldiğini biliyoruz.”
Başlatın.

Entegre edin. Devreye sokun.

O'Malley ve ekibi bağlama oturtmak için üç alanı hedefliyor; başlatma, entegrasyon ve devreye alma.

“Başlatma, öğrenme yolculuğu deneyiminin başlangıcıdır. Harika bir öğrenme yolculuğu, katılımcıları kendilerinden beklenenlere hazırlamakla başlar. Neden bu gruba katılmaya davet ediliyorlar? Bunun kurum için ne gibi bir amacı var? Onlara ne fayda sağlayacak?

“Başlangıçta bu bağlantıları kurmak için genellikle katılımcıları ve yöneticilerini 60 dakikalık bir lansman için bir araya getiriyoruz.”

O'Malley daha sonra devreye almanın altını çiziyor.

“Devreye alma, öğrenme yolculuğunun sonunda gerçekleşir. Bu son oturumdur ve öğrendiklerimizi sentezlediğimiz ve ardından geleceğe baktığımız yerdir.”

İki Adımlı Devreye Alma Süreci Örneği

“Diyelim ki Güven Oluşturma üzerine bir içerik modülünü tamamladık, ardından Blanchard Yöneticilik Esasları’na geçtik ve Görüşme Kapasitesi ile sonlandırdık.

“Şimdi bu deneyimin sonunda öğrendiklerimizi pekiştiren bir ‘devreye alma’ seansımız var. Bu şu şekilde olabilir.”

“Oturumun ilk yarısında grubu daha küçük gruplara ayırıyoruz. Her birine bir konu veriliyor. İlk  grup Güven Oluşturma konusunu işleyecek. İkinci de Blanchard Yöneticilik Esasları çalışacak. Üçüncü ise Görüşme Kapasitesi konusunu işleyecek.”

“Her gruptan ilgili konu hakkında çıkardıkları üç temel bilgiyi sunmaları isteniyor. Geribildirimin öğrenilenleri pekiştirmeye, özümsemeye ve sentezlemeye gerçekten yardımcı olduğunu biliyoruz.”

“Oturumun ikinci yarısı, yeni becerileri uygulamak için eylem planının yapılmasına odaklanıyor. Her katılımcıdan, öğrendikleri becerileri geliştirmeye devam etmek için önümüzdeki altı ay içinde yapacaklarını belirlemelerini istiyoruz. Verdikleri sözleri belgeledikleri bir formumuz var.

“Ek olarak, verdikleri sözü gözden geçirmek için bağlı oldukları bir üst yöneticileriyle bir toplantı ayarlamalarını istiyoruz. Yöneticileriyle yapacakları bu görüşme gayri resmi olabileceği gibi düzenli olarak yaptıkları bire bir görüşmelerin bir parçası da olabilir. Ve bunu lansman sırasında sıraya koyduğumuz için, yöneticiler bunun geleceğini zaten biliyor.”

Yolculuk Boyunca Entegrasyon Akışları

Entegrasyon; başlatma, devreye alma ve içerik modülleri boyunca devam eden tutarlı bir süreçtir. O'Malley, herkese öğrenme yolculuğunda nerede olduklarını hatırlatmak için görsel bir harita kullanıyor.

“Bu haritayı, öğrenme yolculuğunda nerede olduğumuzu ve bunun arkasındaki nedeni sürekli olarak hatırlatmak için kullanıyoruz. Böylece her zaman bu konuların nasıl birbiri üzerine inşa edildiğine dair noktaları birleştiriyoruz.”

“Tüm öğrenme deneyimi boyunca, 'İşte yolculuğumuz burada. En son görüştüğümüzde oradaydık.  Şimdi buradayız,' diyoruz.”

“Bu oturumun sonunda, görseli tekrar ortaya çıkarıp 'Bir sonraki buluşmamızda, iletişim becerilerini, hedefleri nasıl belirleyeceğinizi ve nasıl geribildirim sağlayacağınızı öğreneceğiniz basamak hakkında konuşacağız' diyeceğiz.”

“Bu zihniyet ve becerilerin görevlerindeki etkinlikleri ve kurumlarının başarısı için neden önemli olduğunu onlara sürekli olarak anlatıyoruz.”

Bağlama Odaklanma

“Öğrenme ve Gelişim profesyonelleri olarak, desteklememiz gereken kurumsal hedef konusunda çok net olmalıyız. Hedef konusunda net olmak, tasarıma başlamadan önce paydaşlarınızı uyumlu hale getirmenin anahtarıdır. Onlara şunu sorun: 'Hedeflerimize ulaşmak için hangi yeni veya geliştirilmiş zihniyet ve becerilere ihtiyaç var? Şu anda neredeyiz ve nerede olmamız gerekiyor?”

“Bunu bir kez öğrendiğinizde, tüm yol çok daha kolay hale gelir. Eğer amacınızı biliyorsanız, o zaman ihtiyacınız olan becerileri geriye doğru tasarlayabilirsiniz.”
 

Başarılı öğrenme yolculukları tasarlama hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Etkili Öğrenme Yolculukları Tasarlamak: Gerçek Değişim için Üç Strateji

25 Eylül 2024 Çarşamba, TSİ 17.00

Kurumlar öğrenme girişimlerine her yıl milyarlarca dolar yatırım yapıyor, ancak doğru tasarım olmadan bu çabalar genellikle gerçek değişimi sağlamakta yetersiz kalıyor. Öğrenme yolculuklarının tasarlanması aşamasındaki en yaygın tuzakları ve etkiyi en üst düzeye çıkarmak için bunlardan nasıl kaçınılacağını araştırdığımız bu kapsamlı webinarda bize katılın.
Blanchard çözüm mimarı April O'Malley tarafından yönetilen bu oturumda, bir öğrenme yolculuğunu oluşturan veya bozan kritik unsurlar ele alınacak. O'Malley, insanların en iyi nasıl öğrendikleri hakkında bildiklerimizden yararlanarak gerçekten kalıcı öğrenme deneyimleri oluşturmak için en iyi uygulamaları paylaşacak.

Temel çıkarımlar arasında şunlar yer alacak:
  • Aralıklı, Grup Bazlı ve Modüler Öğrenmenin Gücü: Uzun ömürlü olacak zihniyet ve becerileri oluşturmak için öğrenme yolculuklarının neden zamana yayılması, grup bazlı ve çeşitli modüllerden oluşması gerektiğini keşfedin.
  • Bağlama oturtma mı Özelleştirme mi: Kanıtlanmış içerikleri kullanmak ve bunları kurumunuzun kendine özgü ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde uyarlamak arasındaki mükemmel dengeyi nasıl kuracağınızı öğrenin. Böylece etkinlikten ödün vermeden uygunluğu sağlamayı başarabileceksiniz!
  • Öğrenme Etkisini Artıracak Beş Unsur: Öğrenme yolculuğunuzun kurumsal hedeflere doğrudan uygulanabilir olmasını ve ölçülebilir davranış değişikliği yaratmasını sağlayan mekanizmaları anlayın.
Bu webinar, öğrenme girişimlerini tasarlamak veya denetlemekle görevli öğrenme ve gelişim profesyonelleri, İK liderleri ve organizasyonel gelişim uzmanları için çok önemli. Öğrenme yolculuklarınızın sadece bir etkinlik değil, profesyonel gelişim ve kurumsal başarı için güçlü bir katalizör olmasını sağlamak üzere uygulanabilir stratejiler edinin.

Öğrenme tasarımı stratejilerinizi geliştirmek ve gerçek, kalıcı değişime yol açan yolculuklar yaratmak için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt olmak için tıklayın!
 

Etkile Bülten

13.06.2025

Liderler Daha İyi Görüşmeler Yaparak Performansı Nasıl İyileştirebilir

Liderlik ve iletişim uzmanı Ellie Haskins kendi tecrübelerinden hareketle, insanın iş yerinde anlaşılmadığını, işitilmediğini veya desteklenmediğini hissedince neler olabileceğini biliyor. “Yaptıkları işte oldukça başarılı olan bazı arkadaşlarımda bunu bizzat gördüm. Bu kişiler yaşadıkları sorunları yöneticileriyle defalarca konuştuktan sonra hiçbir şeyin değişmediğini görünce başka işler aramaya başladılar.”...

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası