TAKIM DAVRANIŞLARI HAKKINDA VARSAYIMDA BULUNMAYIN

The Ken Blanchard Companies Uygulamalı Öğrenme Başkan Yardımcısı Vicki Halsey, “Varsayımlar, takım dinamiklerinin bozulmasına yol açabilir,” diyor. “Fakat bu varsayımları, araştırmalara dayalı eylemlerle değiştirince; hayal kırıklığının yerini odaklanma alır. Bu durum takımın başarısını da artırır.”

“Bir takımda yer almak üzere bir araya getirilen kişilerin otomatik olarak her şeyi bildikleri zannedilir. Takım; ulaşmaya çalıştığı sonucu, nasıl anlaşmaya varacağını, hedefleri ve rolleri nasıl belirleyeceğini biliyor diye düşünülür. Hatta karşısına çıkacak uyuşmazlıklar için bir planları olduğuna bile inanılır.”

Halsey, bu varsayımların genellikle doğru olmadığını belirtiyor.

“Çoğu kimse bir takımda yer almanın ne demek olduğunu anlıyor ancak bunu gerçekten de başarıyla gerçekleştirmek konusunda tecrübeli değil. Tıpkı iş görüşmesinde sorulan soru gibi: ’Paydaşlarınızdan oluşan bir ekibin ortak bir hedef üzerinde anlaşmasına, bireysel rolleri belirlemesine ve uyuşmazlıkların üstesinden gelmesine yardımcı olduğunuz bir zamandan bahsedin.’ Kişi bir takım olarak atılması gereken adımları biliyor olabilir ancak bu adımları belki de hiç uygulamamıştır.”

Halsey, insanların artık takım halinde çalışmak için çok zaman harcadıklarını ifade ediyor. Takım başarısının kritik doğası düşünüldüğünde, bilinen ama uygulanmayan adımların bir problem olduğunu söylüyor. Halsey Blanchard’ın araştırmasına işaret ediyor. Bu araştırmaya göre, parçası oldukları takımın başarısından memnun olan insanların oranı sadece %27.

“İşletme Yönetimi alanında efsane Peter Drucker bir keresinde şunu söylemiş, ‘Kurumlarda; sürtüşme, kafa karışıklığı ve düşük performans, kendiliğinden gerçekleşir. Diğer her şey, liderliğin elindedir.”

“Başarılı bir takıma liderlik etmek, netlik, iletişim ve bir süreç gerektirir. Maalesef çoğu kişi şimdiye kadar bu konulardan hiçbiriyle ilgili bir eğitim almamış. Dolayısıyla, insanlar bir takıma dâhil olduklarında daha önceki deneyimlerinden edindikleri beceri ve teknikleri beraberlerinde getirirler ve bu hem iyi hem kötü stratejiler içerebilir.”

Netlik

Halsey, yeni bir takım kurarken planlı bir başlangıç ​​yapmanın önemli olduğunu açıklıyor.

“Biz buna takım kuralları diyoruz. Takım kuralları, takım liderine yardım eder. Takımın enerjisini aynı çizgiye getirmek ve sonradan karşılaşılabilecek sorunları ve üzüntüleri önlemek için temel konuların tümünü ele almaya olanak sağlar.”  

“Daha sonra takımın bağlılık ve performansı bozulmaya başladığında, takım liderinin referans olarak dönüp bakabileceği ve netlik sağladığı nokta burasıdır. Takım ilerlerken liderin yararlanabileceği iyi, açık ve ilham verici temeldir. Yüksek performanslı takımların en temel yapı taşı: ilk önce netlik için çabalayın.”

İletişim

“İletişim becerileri daha önce de tarif ettiğim gibi karmaşıktır. İnsanlar, bir takım toplantısına daha önce yaşadıklarına bağlı olarak farklı iletişim stratejileri ile gelirler. Bazıları çekingenken diğerleri hemen araya girerler. Bazıları sessiz durup sadece soru sorulduğunda konuşurken diğerleri konuşmalara hükmetme eğilimindedirler. Kimileri her ne pahasına olursa olsun çatışmadan çekinirken, bazıları bu çatışma ortamından neredeyse keyif alırlar.”

“Blanchard’ın Takım Liderliği programında iş arkadaşım Craig Weber tarafından geliştirilen şu çok önemli bölüm yer alıyor. Craig, Conversational Capacity ve Influence in Action kitaplarının yazarı. Çalışmaları, özellikle bir takım ortamında, başkalarıyla iletişim kurarken samimiyeti ve merakı artırmaya odaklanıyor. Samimiyet, kendi bakış açınızı ve deneyiminizi, takımdaki diğer insanların bilmiyor olabileceği şeylere ışık tutacak şekilde paylaşmaktır. Merak, zihninizi açık ve ağzınızı kapalı tutmakla ilgilidir. Kendinizinkini paylaşmak için bir fırsat beklemek yerine sorular sorarak takım üyelerinizin bilgeliğini ve deneyimlerini ortaya çıkarmaya yardımcı olmakla ilgilidir.”
“Takım başarısı için hem samimiyet hem de merak kritik öneme sahiptir.”

Süreç

Halsey, bir takım liderinin ihtiyaç duyduğu üçüncü kaynağın bir süreç ve öngörülebilir bir model olduğunu söylüyor.

“Takımlar, yüksek performansa giden yolda dört öngörülebilir aşamadan geçerler. Bunlardan biri hoşnutsuzluk adı verilen, çoğu takımı yolundan çıkaran aşamadır. Bu aşama, takım oluşturulduktan hemen sonra ilk sonuçların alınacağı zaman gerçekleşir. İnsanların süreç içinde kullandıkları becerilere bağlı olarak, bazıları ilk sonuçlarda başarılı olurken diğerleri ise yeterli zaman olmaması, bazı çakışan öncelikler yüzünden vb. sebeplerle yetersiz kalırlar.”

“İşte bu nokta, takımın ilk sınavıyla karşılaştığı yerdir. Takım üyeleri; davranışı yeniden yönlendirmeyi, bağlılığı yeniden kazanmayı ve takımın ilerlemeyi nasıl sürdüreceğini biliyor mu? Yoksa liderlik becerilerine sahip hiç kimse adım atmadığı için takım oyalanıyor mu?”

“Bu kritik noktada herkes, takımın sürecin neresinde olduğunu teşhis edebilmelidir. Çoğumuz bu süreci, Forming (Şekillenme), Storming (Farklılıkları Yönetme), Norming (Birlikte Çözüm Üretme) ve Performing (Birlikte Performans Yaratma) olarak bilir. Kendini “Farklılıkları Yönetme” aşamasında bulan bir takımın, “Birlikte Çözüm Üretme” (uyum ve bağlılık) ve sonra da “Birlikte Performans Yaratma” (işi yapma) aşamasına doğru ilerlemek için önceden belirlenmiş bir plana ihtiyacı vardır.”

Birlikte Daha İleriye!

“Tek başınıza, elinizden sadece birazı gelir. Müşterilerin karmaşık sorunlarına yardım etmek için birbirine bağlı bir takıma ihtiyacınız var.”

“İyi haber ise hem iyi bir takım üyesi olmak hem de iyi bir takım lideri olmak için gereken becerileri kazanabilirsiniz.  Rolünüz her ne olursa olsun ilk önce netlik için çabalayın.

Takım üyelerini, samimiyet ve merak gibi iletişim becerilerini kullanmaları için cesaretlendirin. Böylece bir yandan kendi bilgeliklerini paylaşmaya, diğer yandan da başkalarının da bilgelik ve deneyimlerinden faydalanmaya hazır olsunlar. Takımın; hayal kırıklıklarının ve uyuşmazlıkların üstesinden gelmek için baştan belirlenmiş bir süreci olduğundan emin olun.

 “Şu sözü çok severim, ‘Hızlı gitmek istiyorsanız tek başınıza gidin. Eğer uzağa gitmek istiyorsanız birlikte gidin.’ Modern iş dünyası için harika bir motto. Takımınızın başarıya ulaşması için ihtiyacınız olan becerilerinizi geliştirin!”
 
 
Kurumunuzda takım liderliği becerilerini geliştirmek hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın.

Birlikte Etkin Çalışmak için 3 Anahtar

24 Şubat 2021, 18.00 TSİ

Günümüzde ‘iş’; şimdiye dek hiç olmadığı kadar, takımlar aracılığıyla yapılıyor. Takımlar bir araya getiriliyor, hedeflerini gerçekleştirmek için çalışıyorlar, sonra da genellikle yeni bir takımda başkalarıyla çalışmak üzere dağılıyorlar.

Takıma dayalı çalışma yaygınlaştıkça takım dinamikleri ve takım liderliği bir kurumun ayrılmaz bir parçası olarak daha da önem kazanıyor. Bu webinarda The Ken Blanchard Companies Uygulamalı Öğrenme Başkan Yardımcısı Dr. Vicki Halsey, yüksek performanslı takımlar oluşturmak için bazı yöntemler paylaşacak. Bununla birlikte, örnek bir takım performansının bir istisna değil bir norm olduğu kültürü teşvik etmek için de bazı yaklaşımlar anlatacak.  

Bu webinara katılarak öğrenecekleriniz:
  • Temel Başarı Faktörleri – Takım kurallarını oluşturmak, anlaşmalara varmak, normları belirlemek ve takım girişimleri için diğerlerinin desteğini almak.
  • Takım Gelişim Aşamalarını Teşhis Etmek – Takımınızın gelişim aşamalarını ve ilerlemek için neye ihtiyacı olduğunu değerlendirmek.
  • Uyuşmazlıkların Üstesinden Gelmek – Hassas konuları veya karşıt görüşleri tartışırken merak ve samimiyeti teşvik etmek.
Takımınızın performansını bir üst seviyeye taşımanıza yardımcı olacak bu fırsatı kaçırmayın. Takım işbirliğini, inovasyonu ve etkinliğini geliştirmek için ihtiyacınız olan süreci, araçları ve liderlik becerilerini öğrenin.

Kayıt olmak için tıklayınız.
 
 

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası