TAŞIYABİLECEĞİNİZDEN FAZLA SORUMLULUK YÜKLENDİĞİNİZDE YARDIM İSTEMEK

Tükenmişlik ve bağlılığın düşmesi söz konusu olduğunda, bunun birden fazla sonucu olabilir. Bunlardan sessiz istifa, son zamanlarda en popüler olanlarından. Bununla birlikte, The Ken Blanchard Companies'de uygulamalı öğrenme başkan yardımcısı Dr. Vicki Halsey’e göre tükenmişlikle baş etmek için en iyi seçeneklerin çoğu görüşmeleri bırakmayı değil, gerçekleştirmeyi içerir.

"Daha azına razı olmak yerine, çalışma ortamınızda eksik olan şeyleri proaktif bir şekilde ele almayı isteyebilirsiniz."

Halsey, bunun özellikle yöneticiler için geçerli olduğunu söylüyor. "İletişimde olduğumuz yöneticilerin üçte ikisinden fazlası geçen yıl içinde tükenmişlik belirtileri olduğunu bildirdi. Bu, ele alınması gereken kritik bir sorun. Yöneticiler, bir kuruluşta her şeyi bir arada tutan ve olumlu enerjiye örnek olarak hizmet eden kişilerdir. Bu önemli gruba iyi bakmalı ve en üst seviyede performans göstermelerini sağlamalıyız.”

Halsey, yöneticiler için öz değerlendirme ile başlayan üç aşamalı bir süreç öneriyor.

1.Adım: Mevcut durumunuzu değerlendirin

“Mevcut durumunuzun bir envanterini çıkarın. Programınız/planınız nedir? İş yerinde ne tür taleplerle karşılaşıyorsunuz? Hedefleriniz neler? Zamanınızı ne yaparak harcıyorsunuz?”

“Şimdi, arzu ettiğiniz geleceği gözünüzde canlandırın. Günlük hayatınızın nasıl olmasını isterdiniz? İşinizden ne istiyorsunuz: Daha yenilikçi görevler mi? Daha tutarlı bir rutin mi?”

“Sonra, arzu ettiğiniz geleceği şu anda deneyimlediğiniz ile karşılaştırın. En önemli olan nedir? Sizi tüketen ve kimseye hizmet etmeyen görevler nelerdir? Listenizden silebileceğiniz bir şey var mı?”

Halsey, ayrıca ihtiyacınız olan kaynakları ve size yardımcı olabilecek kilit kişileri de belirlemenizin iyi olacağını söylüyor.

"Belki yeni bir çalışana ihtiyacınız var. Belki de bilgiye. Belki haftalık olarak görevlerinizde size atanmış özel bir kaynağa dört saat ayırmanız gerekiyor. Yardım isteyebileceğiniz kişilerden bazıları kimlerdir – meslektaşlar, liderler, ekip çalışanları, mentorler, koçlar?”

2. Adım: Yardım isteyin

Yardım isteme fikri, sizin için zorlayıcı olacaksa o zaman doğru zihniyeti benimsemekle başlamanız gerekir. Bu, tam olarak ihtiyacınız olan yardımı almanızı engelleyebilecek sınırlayıcı inançları aşmakla ilgili olmalı. Aşağıda, önünüze çıkabilecek birkaç olumsuz inanç ve her birinden sonra da olumlu bir karşılık bulabilirsiniz:
  • Yardım istersem zayıf, muhtaç ve o kadar akıllı değilmişim gibi görüneceğim.
  • Aslında, daha akıllı insanlar en iyi soruları sorar.
  • Yardım istemek bencilliktir.
  • Yardım istemek başkalarıyla sinerji yaratır ve işinizi daha iyi yapmanız için ek kaynaklar sağlar.
  • İnsanlar çok meşgul.
  • Araştırmalar insanların diğer insanlara yardım etmeyi sevdiğini gösteriyor.
  • Yardım istersem, insanların işimi yapma yeteneğime olan güveni sarsılır.
  • Kırılganlığınızı/hassasiyetinizi göstermek aslında güven oluşturur.
  • Karar vermek daha uzun sürecek.
  • Başkalarını dahil ederseniz daha iyi kararlar alırsınız.
  • Bir risk gibi geliyor.
  • Yardım istemek, diğer insanları dahil ederek riski en aza indirir.
Halsey, çok az kişi tek başına başarılı olur deyimini çok seviyor.

“Yardım istemenin bizi zayıf veya yetersiz gösterdiğine dair yaygın inancı geçersiz kılmalıyız. Yardım istemenin hediyelerini hatırlayın. Daha iyi ilişkiler kuracak, daha iyi kararlar alacak, riski en aza indirecek ve amacınızı gerçekleştirmede ve kuruluşun bir sonraki seviyeye çıkmasına yardımcı olmada daha başarılı olacaksınız."

Bir araya gelmek için en doğru kişiyi bulduktan sonra, toplantıyı hemen ayarlayın. Halsey, davette ne hakkında konuşmak istediğiniz konusunda net olun, diyor.

"Toplantıyı planladıktan sonra, konuşmaya hazırlanmanız gerekecek. Bir arkadaşınızla, eşinizle veya bir eş düzeyiniz ile prova yapın (özellikle de görüşmenin sizin için zor olacağını düşünüyorsanız). Bu aşama, görüşmede özellikle neye ihtiyacınız olduğunu açıklayacağınız kısmın pratiğini yaptığınız yer olmalı.”

“Olumlu bir tutum sergileyin – 'Bu kadar muhtaç göründüğüm için üzgünüm' değil. Neye ihtiyacınız varsa veya ne istiyorsanız onu olumlu olarak çerçeveleyin. Kişiden ihtiyacınız olan yardımı aldıktan sonra, elde edeceğiniz inanılmaz başarıyı düşünün.”

Halsey, yardım isteme konuşmasını minnettarlıkla kapatmayı da unutmayın, diyor.

“Kişiye ve onların size yardım etmeye istekli olduklarına dair samimi bir teşekkür ile kapanışı yapın.”

3. Adım: İhtiyacınız olan yardımı isteme alışkanlığı oluşturun

Halsey, “Yardım istemeyi ve başkalarına yardım etmeyi, yönetim becerilerinizin bir parçası haline getirin,” diyor.

“Çoğu zaman, bize kimin yardım edebileceğine değil, yapmamız gereken şeylere odaklanırız. Yapılacaklar listenizi yeniden düşünün; örneğin, belki her üç görevde bir, o görevde size yardımcı olabilecek ya da fikir alışverişinde bulunabileceğiniz harika birinin adını not edebilirsiniz.”

“Sadece yapılması gerekenlere odaklanmak yerine, size yardım edebilecek insanları düşünün. Hemen her gün, birini arayın ve 'Beş dakikanız var mı? Biraz sohbet edelim mi?' veya 'Bir konuda fikrinizi alabilir miyim?' diye sorun. İhtiyacınız olanı istemek için küçük başlayın ve ardından fazladan bir çalışan istemek gibi daha büyük şeylere geçin.”

Pozitifliği uygulayın

Halsey, “Tüm insanlar büyümek ve gelişmek ister, ancak insanlar fazla yük üstlendiklerini hissettiklerinde pozitiflikleri gidebilir ve enerji tükenebilir,” diyor.

“Bir yönetici olarak, kendinizde veya başkalarında tükenmişliği mümkün olan en kısa sürede ele almak önemlidir. Yorgunluk, bırakma, olumsuzluk veya yetersizlik duygularının belirtilerini arayın. Kendinizi kötü hissediyorsanız, yöneticinizle bir sonraki görüşmenizde burada tartıştığımız araçları kullanmaktan çekinmeyin ve takım üyelerinizde tükenmişlikten şüpheleniyorsanız, deneyimlerini tartışmaları için onlara açık bir alan yaratın.”
 

Kurumunuzda gerçekleşen görüşmelerin kalitesini ve sıklığını iyileştirme hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!
 
Yardım İstemek: Tükenmişliği, Bırakmayı ve Sessiz İstifayı Önleme

29 Eylül 2022 Perşembe 17.00 TSİ

Tükenmişlik günümüzün çalışma ortamında yaygın hale geldi. Bırakma ve sessiz istifa, bazıları tarafından olası bir çare olarak öneriliyor. Ama daha iyi bir yol var mı? Bu interaktif webinarda Dr. Vicki Halsey, tutkuyu yeniden kazanmak ve en iyi performansınızı sergilemek için ihtiyaç duyduğunuz kaynakları belirlemenize ve bunları dile getirmenize yardım edecek stratejileri paylaşacak. Katılımcılar bu webinarda şunları yapmayı öğrenebilecekler:
  • Çalışma ortamınızdan neye ihtiyacınız olduğunu belirleyin.
  • Olumlu, proaktif bir şekilde yardım isteyin.
  • İhtiyacınız olduğunda yardım istemeyi alışkanlık haline getirin.
Tükenmişlik, bırakma ve sessiz istifa konularını keşfetmek için bu fırsatı kaçırmayın. Kendi kariyerinizde kullanabileceğiniz ipuçlarını ve başkaları için olumlu davranışları nasıl modelleyeceğinizi öğrenin.

Kayıt olmak için tıklayınız.
 

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası