YENİ NORMALDE LİDERLİK

Çok satan iş kitapları yazarı Scott Blanchard, “Hem evde hem de iş yerinde değişim, hayatın kaçınılmaz bir gerçeği,” diyor. “Fakat asıl fark yaratan, bizim değişime nasıl tepki verdiğimizdir. Değişimi görmezden gelebilir, işlerin eski hali için ağıt yakabiliriz veya yeni gerçeklikle baş eder, sağlam bir zemin bulur ve devam edebiliriz,” diyor.
 
Blanchard, “Bir kurum için oradaki atmosferi liderler belirler ve insanlar da bu değişim zamanlarında liderlerinin kendilerine yol göstermesini beklerler,” diyor. 
 
“Belirsiz zamanlarda insanlar, liderlerinden içinde bulundukları durumu tanımlamalarını, daha ileri gitmek için plan yapmalarını ve bu planları faaliyete geçirmelerini beklerler. Liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonellerinin de bu konuda önemli bir rolü var. Çoğu liderin (özellikle de üst düzey olmayanların), büyük değişimlere liderlik etme deneyimi yoktur. Öğrenme ve gelişim profesyonellerinin, bu liderlerin etkin bir şekilde liderlik yapabilmeleri için ihtiyaç duydukları becerilerin gelişimlerini hızlandırmaları çok önemlidir. Bu liderlerin, kurumun genel vizyonu ile uyumlu departman hedefleri belirlemeleri ve sonra da çalışanların ihtiyaç duydukları yönlendirme ve desteği teşhis ederek sağlamaları çok önemlidir.”
 
“Bu liderlik becerileri her zaman çok önemlidir ancak yine de bazı firmalar hala, uzun vadeli öğrenme yolculuğunda bunları sadece ‘olsa iyi’ unsurlar olarak görüyor. Fakat bir kurumun hızlı bir şekilde yeni stratejileri uygulamaya koyması gerektiğinde bu beceriler kritik öneme sahiptir. İlk kademe yöneticiler, stratejiyi hayata geçirebilecek becerilere sahip değilse planların gerçekleştirilmesi risk altına girecektir.”
 
Blanchard, bu gereklilik karşısında, Öğrenme ve Gelişim profesyonellerine olası bir kaynak olarak firmasının SLII® liderlik programını öneriyor.
 
“Bizim SLII® liderlik modeli ve eğitim programımız üç temel beceriyi; hedef belirleme, teşhis ve uyumu öğretir. SLII®, geçtiğimiz kırk yıl içinde beş milyondan fazla kişiye öğretildi. Programın liderlik ilkeleri bunca zamandır sayısız ekonomik duraklama ve uluslararası kriz ile ‘zaman’ testinden başarıyla geçti. Bugün SLII®, kurumların şu anda neye ihtiyacı olduğunu belirlemesine yardım ediyor ve insanların yeni bir süreçte ilerleyebilmeleri için gerekli liderlik yönlendirme ve desteğini sağlıyor.”
 
Blanchard’a göre SLII® değişime, zihinsel ve duygusal yönden de yardımcı oluyor. 
 
“SLII® modeli; yöneticiler ve bağlı çalışanların, doğru zamanda doğru konular hakkında konuşma olasılıklarını artırarak anlamlı bağlar kurulmasını sağlar. Her iyi görüşme bir odak yaratır ve bir sonraki görüşmeye kadar o odağın korunduğu derin bir bağın oluşmasını sağlar. İnsanlar stres altındayken bu çok büyük önem taşır. Liderler bu tür durumlarda empati kurabilmelidir. Görüşmelerimiz tuhaf olduğunda veya etkin olmadığında güveni yıkma ve özgüvene zarar verme riskini almış oluruz.”
 
“Araştırmalarımız, geçtiğimiz kırk yılda SLII®’nun, insanların duygusal durumlarla daha etkin bir şekilde başa çıkmasına yardımcı olduğunu gösteriyor. Müşterilerimizle olan deneyimlerimize göre, yöneticilerle bağlı çalışanların görüşmelerinin %75’i belli bir seviyede duygu içerir.”
 
“İyi liderler, insanların engelleri aşmalarına yardım ederler. Çalışanlarının daha güçlü, daha dayanıklı olmasına; engelleri aşabilecek şekilde gelişmesine yardımcı olurlar. SLII® yaklaşımı özellikle liderlere, insanlarla dört gelişim düzeyi süresince iletişim kurmalarını sağlayabilecek olan liderlik dilini temin etmek üzerine tasarlanmıştır."
 
“Birinci düzey yeni planın neye benzediğini çok açık ve net bir şekilde açıklığa kavuşturmakla başlar. İkinci düzey, insanların kaçınılmaz bir şekilde karşılaştığı hayal kırıklığı ve engelleri aşmasına yardım etmekle ilgilidir. Üçüncü düzeyde ise insanlar hedefe doğru hız kazanmaya başlamıştır. İnsanlar dördüncü düzeye ulaştıklarında artık gemiyi kendileri yüzdürebiliyorlar demektir, yani yetkilendirilmiş ve özerk hale gelmişledir. Yol boyunca birçok zorluğu atlatarak hedefine ulaşmak büyük bir keyif ve tatmin duygusu verir.”
 
Blanchard, SLII® modelinin içsel motivasyonu artırarak gelişimi nasıl desteklediğini de paylaşıyor.
 
“Gerçekten önemli olan hedefler için çok çalıştığınızda tutku ve ilham kazanırsınız. Modellerimiz; liderlerin çalışanları ile ortaklık kurmasına yardım eder. Böylece yaptıkları iş ile bağ kurabilir ve anlam yaratabilirler. Yaptığımız işte anlam ve ilham bulmak çok önemlidir. Böylesine zorlu ve değişen bir dünyada tutunacağımız daldır.”
 



Değişim zamanlarında etkin bir şekilde liderlik edebilmek ile ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz? 28 Mayıs’taki ücretsiz webinarda bize katılın. 
 
Yeni Normalde Liderlik Etmek için 3 Anahtar: Güvenilir Bir Biçimde Bağ Kurmak, Zorlukları Yönetmek ve Performansı Etkilemek
 
28 Mayıs 2020
17:00 TSİ
 
Bu webinarda çok satan iş kitapları yazarı Scott Blanchard, liderlerin bağlı çalışanları ile nasıl güvenilir bir bağ kurabileceklerini keşfetmelerine yardım edecek. Blanchard, The Ken Blanchard Companies’in SLII® liderlik gelişim programından kilit ilkelerin altını çizecek. Değişim ve işletmenin içinde bulunduğu zorlu ortamların üstesinden gelmek için müşteriler tarafından nasıl kullanıldığını anlatacak. Bu webinarda:
 
  • Motivasyon ve bağlılık yaratacak şekilde mevcut durumu tanımlayarak netlik yaratmayı,
  • Yeni herhangi bir görev veya hedefte insanların geçtiği dört gelişim düzeyini bilerek zorlukları yönetmeyi, 
  • Başarılı olmaları için ihtiyaç duydukları yönlendirme ve desteği sağlayarak insanların performanslarını iyileştirmeyi 
öğreneceksiniz.
 
Anlamlı iş ilişkileri kurmayı liderlere öğreterek, kurumunuzda performansı nasıl artıracağınızı öğreneceğiniz bu fırsatı kaçırmayın. İşletmenizin her kademesinde katlanan bir etki yaratacak!
 
Kayıt olmak için tıklayınız. 
 
 
 
 
 
 

Etkile Bülten

14.05.2024

Günümüzde en iyi liderlerin ortak özellikleri neler?

Blanchard'ın SLII® liderlik gelişim programının yeni, bir günlük tasarımında, eğitmenler En iyi Lider / En Kötü Lider Uygulaması ile başlıyor. Blanchard güven çalışmaları lideri Randy Conley’e göre bu uygulama, insanların, hem başarılı hem başarısız liderlikle ilgili kendi deneyimlerini, modelimizle ilişkilendirmeleri açısından harika bir yöntem.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası