LİDERLİK REHBERİNİZ OLARAK KALBİNİZİ KULLANIN

Blanchard® başkanı Scott Blanchard, insan kalbinin, iyi liderliğin bazı önemli yönlerini hatırlamak için kullanılabilecek mükemmel bir görsel imge olduğunu düşünüyor.

Blanchard, "Bu zengin bir metafor ve biz de bu yüzden şirketimizin sloganının bir parçası olarak The Heart of Human Achievement® (İnsan Başarısının Kalbi)'ni benimsedik,” diyor.

"Her şirketin kalbinin ritmi, o şirkete mensup insanların kalplerinin birlikte atışıyla oluşur. İnsanların akılları (düşünceleri) ve elleri (becerileri) önemlidir, ancak yüksek motivasyonlu ve amaca hizmet eden bir organizasyonu gerçekten farklılaştıran asıl şey, insanların kalpleridir. Kalbi olan takım her zaman kazanır. Kalp, bireysel ve kolektif olarak insan başarısının merkezindedir."

İşin sırrı her zaman liderdir.

Blanchard, kalbi olan bir takım için, insanların kalplerini ve ruhlarını işe katmaları gerektiğini söylüyor. Ama bunu yapmak için kendilerini güvende hissedebilecekleri bir ortam yaratan bir lider de şart.

"Açıklık, şeffaflık ve savunma kalkanlarını indirecek güvenli ortam yoksa insanlar kalplerini korumaya alırlar. Bu da onların tam anlamıyla katılım göstermemelerine ve bağlılık sergilememelerine neden olur."

"Kalp ve insan başarısı güven gerektirir. Güvenin önemli olduğunu her zaman biliyorduk, ancak öğrendik ki; insanlar, liderlerinin kendilerini kolladığına, kariyerleri bakımından onlara destek olacağına veya psikolojik güvenliklerini sağlayacak biri olduğuna inanmazlarsa güvene kendilerini kapatırlar."

"İnsanlar, yalnızca kendini veya kendi gündemini düşünen bir liderle değil, çalışanlarının çıkarlarını düşünen, büyüme ve gelişimlerine yatırım yapan ve ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan bir liderle çalışmak isterler."

Blanchard'ın araştırması, çalışanlarına odaklanan bir liderleri olduğunu bilen insanların işe beş niyetle geldiklerini ortaya koymuştur:
  1. Ortalama üstü performans gösterme niyeti
  2. Gönülden çaba gösterme niyeti
  3. İş birliği yapma ve iyi bir kurum vatandaşı olma niyeti
  4. Liderlerinin ve kurumlarının arkasında durma niyeti
  5. Kurumda kalabildikleri kadar uzun süre kalma ve gelişme niyeti
Konunun özü diyalogdur.

Blanchard kalp sembolünü, meselenin özünün diyalog olduğunu hatırlatmak için de kullanıyor.

"Liderler olarak her şey, yaptığımız konuşmalar ve görüşmelerdedir. Bu bizim birincil etkileme aracımızdır. Liderler olarak konunun özüne inmek zorundayız. Bu da görüşme sırasında konuşmak istediğimiz konulara odaklamak ve insanların bu konuşmaya hazır olup olmadıklarını belirlemek anlamına gelir. Onların bulundukları noktanın tam olarak neresi olduğunu bulmamız gerekiyor."

Blanchard, meselenin özüne inmenin bir zihniyet, süreç ve bir takım beceriler gerektirdiğini söylüyor.

"Biz zihniyet olarak hizmetkâr liderliği, beceri olarak da SLII®'yu öğretiyoruz. Hizmetkâr Liderlik, Robert Greenleaf'in ilk kez 1970'lerde ortaya attığı ve o zamandan bu yana yüksek performanslı kurumlarda sürekli bir hayran kitlesi oluşturmaya ve yankı uyandırmaya devam eden bir kavramdır. Şirketimizde hizmetkâr liderliği hem insanlara hem sonuçlara odaklanan ikili bir yaklaşım olarak öğretiyoruz. Bu, herkesin aynı vizyonun peşinde olduğu bir yaklaşımdır; kimse bunun üstünde değildir. Bu, her bir kişinin aklının, kalbinin, ellerinin (becerilerinin) ve alışkanlıklarının bu vizyonu nasıl hayata geçirdiğiyle ilgilidir.

"SLII®, 1985'te piyasaya sürüldüğünden bu yana dünya çapında beş milyondan fazla yönetici tarafından kullanılan, liderlik gelişimine yönelik günlük yaklaşımımızdır. Liderlerin, kişinin belirli bir görev veya hedefle ilgili gelişim düzeyine bağlı olarak farklı düzeylerde yönlendirme ve destek sağlayarak her bir kişiyi bulunduğu yerde karşılaması gerektiği kavramına dayanmaktadır. Bir göreve yeni başlayan kişilerin destekten çok yönlendirmeye ihtiyacı vardır. Cesareti kırılmış kişilerin daha fazla desteğe ihtiyacı vardır. Bir görevde uzman olan kişilerin ise yeni zorluklara ihtiyacı vardır. Liderler için SLII®, onların bizim stilimize uyum sağlamasını beklemek yerine liderlik stilimizi bağlı çalışanlarımızın ihtiyaçları ile uyumlu hale getirmekle ilgilidir.

Kalp, stratejinin hayata geçmesini sağlar.

Blanchard ayrıca insan kalbinin anatomisini kullanarak liderlere her şirkette nelere dikkat edilmesi gerektiğini hatırlatıyor.

"Hayat, sevgi ve liderlik birinin kalbine girmekle ilgilidir. İnsan kalbi kısmen kas, kısmen sistem ve kısmen de elektriktir.

"Liderlik-Kâr Zinciri modelimizde iki tür liderlik olduğunu öğretiyoruz: stratejik ve operasyonel. Stratejik liderlik vizyonumuz ve planlarımızdır. Operasyonel liderlik ise oraya nasıl ulaşacağımızdır; bizi bugün bulunduğumuz yerden yarın gitmek istediğimiz yere götürecek olan günlük hedef belirleme, koçluk ve geribildirimlerdir.

"Stratejik liderlik önemlidir, ancak operasyonel liderlik ona hayat veren ya da başarısız olmasına veya daha az başarı elde etmesine neden olan kalptir."

Blanchard liderlere kalp fonksiyonunun üç yönünü akıllarında tutmalarını hatırlatıyor.

"Birincisi, elektrikseldir. Kalp çalışmaya başlar ve hayatınız boyunca atmaya devam eder. Bu, sonuna kadar sizinle birlikte olan bir elektrik enerjisi ve ritmidir. Bu, herkesin enerjik olmasını sağlayan kuruluşunuzun misyonu, vizyonu ve değerleridir. Ve eğer akım kesilirse, ritim tamamen bozulur.”

"Bir de sistem var. Kan akışını sağlamak oldukça önemli. Bu, işlerin yolunda gitmesini sağlayan günlük hedef belirleme, koçluk ve performans yönetimidir. Eğer bir tıkanıklık varsa (yani bir şey yolunuza çıkıyorsa) etrafından dolaşamazsınız. Bu da sorunlara neden olur.”

"Son olarak, kalp kullanıldıkça güçlenen bir kastır. Bu, herhangi bir konuda daha iyi olmak için gereken eğitim, gelişim ve azimle ilgilidir."

Atmaya devam etsin.

Blanchard, kalbin iş de dâhil olmak üzere hayatımızın her alanında önemli olduğunu söylüyor.

"İnsanlar işe akılları, kalpleri, alışkanlıkları, özlemleri ve hayata geçirmek istedikleri hayalleri ile gelirler. Bunu iyi bir liderlikle canlı tutun."
 

Liderliğe kalp merkezli bir yaklaşım getirmekle ilgili daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Liderliğe Kalp Merkezli Bir Yaklaşım Getirmek: Araştırmalar, Stratejiler ve Günlük En İyi Uygulamalar

18 Ekim 2023 Çarşamba TSİ:17.00

Bağlılık, şirkette kalma, motivasyon ve üretkenlik, yüksek düzeyde vizyon, amaç ve tutku ile yaratılır. Bu Webinarda, çok satan iş kitapları yazarı ve yönetici Scott Blanchard, kuruluşunuzun kalp ritmini (enerji ve şevkini) önemli ölçüde artırmak için kullanabileceğiniz araştırmaları, stratejileri ve en iyi uygulamaları paylaşacak.

Bu webinara katılarak,
  • Güven, koçluk ve başkalarına odaklanan bir zihniyetin, çalışanların kurumda kalma, yüksek düzeyde performans gösterme ve kurumu başkalarına tavsiye etme niyetlerini nasıl etkilediğine dair en son araştırmaları keşfedeceksiniz.
  • İçerik oluşturma ve pekiştirme stratejileri de dâhil olmak üzere, araştırmaya dayalı liderlik gelişimi stratejilerini kuruluşunuzda uygulamaya yönelik daha derinlemesine bilgi alabileceksiniz.
  • Hemen uygulamaya koyabileceğiniz yüksek katılımlı hedef belirleme, koçluk ve performans yönetiminin günlük en iyi uygulamalarını öğrenin.
Liderleri, insanların içindeki en iyiyi ortaya çıkarmak için gereken kalp becerileriyle donatarak odaklanmış, yüksek enerjili bir kurum kültürünün nasıl oluşturulacağını öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın. Kalp merkezli bir yaklaşım işe yarar, nasıl olduğunu öğrenmek için bize katılın!

Kayıt olmak için tıklayınız.
 

Etkile Bülten

18.11.2024

Sıkışık Zaman Kısıtlamaları Altında Yöneticilik: SLII® ile Esnek, Çevik Bir Lider Olmak

Blanchard liderlik uzmanı Randy Conley, “Birlikte çalıştığım neredeyse her müşterim aynı şeyi yaşıyor; daha azıyla daha fazlasını yapmaya çalışıyorlar,” diyor. “Yöneticilerinin sorumluluk alanları ve bağlı çalışan sayıları artmış durumda. Geçmişte hiç olmadığı kadar çok insanı yönetiyorlar ve bunu sürekli değişen bir ortamda yapıyorlar."

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası