Direktif ve Destek Vermek: Düşündüğünüzden Daha Zordur!

The Ken Blanchard Companies danışman ortaklarından Ann Phillips, "Yönetim sadece direktif vermekten ibaret değildir.” diyor. 

“Genellikle, liderler “Şunu yap, bunu yap; şu tarihe kadar bu iş bitmiş olsun!” dediklerinde yönettiklerine inanırlar. Ancak bu, yönetimin sadece bir parçasıdır—ve aslında en etkisiz davranış biçimidir.”

Aynı şey, destekleyici davranış için de geçerlidir. Phillips: “Yöneticiler destekleyici davranışın ne olduğunu bildiklerini düşünürler ve bu konuyla ilgili kendi fikirleri vardır. Ancak, yönlendirme olmadan sergiledikleri davranış cesaretlendirmeden ibarettir.” diyor. 

“İnsanlar başkalarını ‘Yapabilirsin. Burada olduğun için çok memnunum. Sana inanıyoruz. En iyi kararını ver!' gibi ifadelerle cesaretlendirirler. Buna karşın, en az cesaretlendirme kadar önemli diğer destekleyici davranışları sergilemeyi unuturlar. Bu davranışlara örnek olarak; dinleme, bilgi paylaşımı, problemlerini kendi çözmesi için çalışana destek olmak sayılabilir.”

“Dolayısıyla, çoğu insan başkalarına neyi yapacaklarını söyleme, onları yüreklendirme konusunda iyidir. Çalışanlar, bir vur kaç taktiği ile “Şunu yapmanı istiyorum ve yapabileceğini biliyorum.” sözleri ile yöneticilerinden direktif ve destek alırlar. Görünürde bu yaklaşım mantıklı görünebilir. Ancak, bu liderlik stili sadece verilen görevi daha önceden zaten yerine getirmiş ve başarılı olmuş bağlı çalışanlar için iyi çalışır. Söz konusu görevde yeni olan, bir takım sorunlarla karşılaşan ya da kendilerinden emin olmayan çalışanlar için gelişimi baltalayan bir stildir.”

Phillips : “Delege eden bir liderlik stili, bir görevle ilgili “Kendine Yeterli Başarılı” düzeyindeyseniz çok iyi çalışır. Ancak bağlı çalışan diğer düzeylerde ise —Şevkli-Deneyimsiz, Hayal Kırıklığına Uğramış Öğrenci, Yetenekli ama Temkinli İş Çıkarıcı— sorunlarla karşılaşacaksınız demektir. Liderler, uygun direktif ve desteği sağlamak zorundadır. Bu nedenle, çalışanlara sağlanması gereken, “Şunu yapmanı istiyorum ve yapacağından eminim.” cümlelerinden daha fazlası olmalıdır. ”


NASIL BAŞLAYACAKSINIZ?


Direktif ve destek vermekle ilgili liderlik becerilerini geliştirmek isteyen yöneticiler için Phillips’in birkaç önerisi var:

  • Her zaman kullandığınız liderlik stilini tanıyın. Yöneticilerin %54 yalnızca tek bir liderlik stili ile direktif ve destek sağlamaktadır—direktif verici, koçluk edici, destekleyici ya da delege edici stillerden birini uygularlar. Her bir stil, sadece bağlı çalışanın ihtiyacını karşılıyorsa harikadır. Siz özellikle hangi liderlik stilini kullanıyorsunuz? 
  • Direktif verici davranışlarınızı ve onları kullanma istekliliğiniz ile becerinizi genişletin. Hedef belirleme ve bir işin nasıl yapılacağını göstermekle ile ilgili becerilerinizi geliştirin. MAKET amaçları belirlemeyi öğrenin—Motive edici, Açık ve ölçülebilir, Konuyla ilgili, Erişilebilir, Takip Edilebilir ve Zamanlı — ve bağlı çalışanlarınız için hedefler koyun. Görevi nasıl yerine getirecekleriyle ilgili direktif sağlayın. Bir çalışan, bir göreve yeni başlıyorsa ve tecrübesi yoksa bu ona mikro yönetim uyguladığınız anlamına gelmez. 
  • Destekleyici Davranışlarınızın çeşitliliğini ve onları kullanma istekliliğiniz ile becerinizi geliştirin. Dinleme becerilerinizle birlikte, kendi problemlerini çözebilmeleri için çalışanlara destek olmak adına onlarla bilgi paylaşın. Öğrenmek, söylediklerinden etkilenmek ve anlamak için dinleyin—sadece cevap vermek için dinlemeyin, kendinizi konuşmaya verin. İnsanlar bilginin güç sağladığını bilirler. Ancak yöneticilerin çoğu, çalışan gelişimine engel olsa bile bilgiyi kendilerine saklayarak kontrolü elinde tutmak ister.
     

BUGÜN BAŞLAYIN


Yöneticilerin sağladığı direktif ve destek, çalışanların verimliliğini ve yapılan işin kalitesini etkilemektedir. İhtiyaç duydukları direktif ve desteği sağlamadığınızda insanları kendi hallerine bırakmış olursunuz. Çalışanlar da başarana kadar deneme yanılma yoluyla ilerlemeye gayret ederler.

Sonunda öğrenir ve başarırlar—ancak bir bedel ödemek zorunda kalırlar.

Phillips: “Üzerinde durulması en zor konulardan biridir. İnsanlar genellikle her şey yolundaymış gibi bir maske takarak güçlü olduklarını göstermek isterler. Ancak, o maskeyi biraz kaldıracak olursak altında yatan memnuniyetsizliği fark edersiniz. Bu memnuniyetsizlik; çalışanların üretkenlik, yaratıcılık ve inovasyon potansiyellerinin kullanılmaması nedeniyle milyarlarca dolara mal olmaktadır.” diyor.

“Yöneticiler çalışanların içindeki cevheri çıkarma becerisine sahip olmalıdırlar. Çalışanlarınızın görevleriyle ilgili hangi noktada olduklarını anlayın. Direktif ve destek anlamında neye ihtiyaçları var? Ne sağlamalısınız? Bu iki alanda becerilerinizi geliştirin. Nasıl bir fark yarattığını kendiniz görün.”



Direktif ve destek sağlama becerilerinizi nasıl geliştireceğinizi öğrenmek ister misiniz? O zaman ücretsiz web etkinliğinde bize katılın!


İNSAN YÖNETİMİNE GİRİŞ: DİREKTİF VE DESTEK SAĞLAMAK


24 Temmuz 2013, Çarşamba
19:00 TSİ

Direktif ve destek vermek iyi bir yönetimin temelini oluşturmaktadır. Ancak pek çok kurumda nadiren doğru uygulanır. Aslında sorunun önemli bir nedeni, yöneticilerin her ikisini de bol miktarda sağladıklarını düşünmeleridir.

Çalışanlara sorduğunuzda ise bambaşka bir hikaye ile karşılaşırsınız. Çoğu çalışan, yöneticisinin onu yalnız bıraktığını ve işle ilgili yapılması gerekeni anlamak için kendi başına kaldığını söyleyecektir. Yöneticisinden haber aldığı zamanlar genellikle bir şey yanlış gittiği zamanlardır. Bu tür bir çalışma yaklaşımı, hem verimli değildir hem de cesaret kırar.

Bu webinarda, The Ken Blanchard Companies Kıdemli Danışman Ortaklarından, Ann Phillips, yöneticilerin çalışanlara yardım etmek için kullanmaları gereken temel direktif ve destek verici davranışları paylaşacak. Bu webinarda:

 

  • Her zaman kullandığınız liderlik stilini teşhis etmeyi,
  • Yöneticilerin uzmanlaşması gereken en önemli iki direktif ve destek verici davranışı,
  • Sık karşılaşılan beş engelin ve sınırlayıcı inancın neler olduğunu,
  • Başkalarının içindeki cevheri çıkaracak hedefleri nasıl belirleyeceğinizi ve insanları nasıl dinlemeniz gerektiğini,

  •  öğreneceksiniz.

    Etkin ve güçlü yönetici davranışlarını ve eylemlerini öğreneceğiniz bu fırsatı kaçırmayın.

    Hemen Kaydolun!