Hizmetkâr Liderlik Programı Oluştururken Nelere Dikkat Etmeli?

The Ken Blanchard Companies Uygulamalı Öğrenme Başkan Yardımcısı Vicki Halsey, “Hizmetkâr Liderlik programı oluşturmak; hizmetkâr liderin tutumunu, becerilerini ve davranışlarını belirlemekle başlar. Neyi nasıl öğreteceğinize karar verdiğinizde elinizdeki eğitim modüllerine ve eklemeniz gerekebileceklere bakmalısınız.” diyor.

Halsey, liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonelleri ile 13 ilde hizmetkâr liderlik bilgilendirme toplantıları gerçekleştirdi. Bu toplantıların bir parçası olarak, kapsamlı bir hizmetkâr liderlik programının içeriğinde yer alması gereken altmıştan fazla beceriyi ve hizmetkâr lider zihniyeti karakteristik özelliklerini belirlemek üzere onlarla bir çalışma gerçekleştirdi.
 
“Tabi ki her adımı birer birer atmalı ve arzu ettiğiniz eğitim sonuçlarını bazılarının tutumsal (zihniyet), bazılarının da öğrenilip geliştirilebilen davranışlar (beceriler) olduğunun farkında olmalısınız.”

Halsey, Hizmetkâr Liderlik zihniyetinin en önemli karakteristik özelliklerinin empati ve hemen arkasından diğerkamlık (başkalarını kendinden önce düşünme) olduğunu söylüyor. Aslında tüm bunlar, liderliğin siz ve sizin amaçlarınız ile ilgili olmadığının farkına varmakla ilgilidir. Liderlik, daha büyük kurumsal hedeflere, iş birliği çerçevesinde ulaşmak amacıyla, çalışanların kendi hedeflerine ulaşmalarına yardım etmek demektir. İnsanların ihtiyaçlarını değerlendirmek ve başarılı olmalarına yardım etmek için gerekli miktar ve düzeylerde yönlendirme ve destek sağlamak ile ilgilidir.“

En önemli Hizmetkâr Liderlik becerileri; görev veya hedefe özgü dinlemek, söylemek yerine soru sormak, başkalarını nasıl ve ne zaman geliştireceğine odaklanmaktır.

Halsey, “Bunlar öğretilebilen becerilerdir. Hizmetkâr lider olmak istiyorsanız, enerjinizi hizmetkâr lider davranışlarını kazanmaya ve uygulamaya vermelisiniz.” diyor.

Halsey, öğrenme ve gelişim profesyonellerinden, mevcut liderlik gelişimi programları üzerinde bir inceleme gerçekleştirmelerini istiyor. Sonrasında da kendi programlarını, öğrenme profesyonelleri tarafından belirlenen tam nitelikler listesi ile karşılaştırmalarını tavsiye ediyor.
Halsey, “Çoğu kurumun kendi liderlik gelişimi programı, listedeki bazı maddeleri içerebilir. Ancak ileri koçluk becerileri, güven oluşturma ve kişisel liderlik gibi bazı yetkinlikler yer almıyor olabilir.”

“Tam liste ile kendi listenizi karşılaştırdığınızda eksiklikleri arayın ve onları nasıl ele alabileceğinizi düşünün. Liderliğin temel esaslarını görmezden gelmeyin.”

“Birlikte hedef belirleme, duruma özgü günlük koçluk ve etkin performans değerlendirmesi gibi performans yönetimi kavramları hala kritik öneme sahip. Aynı içeriği ele alıyorsunuz –ama  farklı bir bakış açısıyla.”

“Her şeyi bir araya getirdiğinizde, sonraki adım içeriği mantıklı bir akış içinde düzenlemektir. Öyle ki; liderleriniz, bu akış ile temel becerileri hem bağlam içi hem dışı öğrenip uygulayabilirler. Böylece daha ileri becerilere geçebilirler. Yol boyunca Hizmetkâr Liderlik becerilerini öğretirken Hizmetkâr Liderlik zihniyetini teşvik etmek üzerinde çalışmaya devam edin.”

Dünyanın yeni bir liderlik modeline ihtiyacı var. Bu model hem insanlara hem de sonuçlara odaklanan bir model olmalı.

"Bağlılığı yüksek çalışanlar ve güçlü sonuçlar, biri için ötekini bırakmanız gereken unsurlar değildir. İkisine de ulaşabilirsiniz. İyi tasarlanmış ve tutarlı bir uygulama ile, liderlerin kendi işlerini, çalışanlarına hizmet etmek, hedefleri gerçekleştirmeyi de ortak sorumluluk olarak gördükleri bir kurum kültürü yaratabilirsiniz." 
 

 
Kurumunuzda hizmetkâr liderlik eğitim programı yaratmak ile ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Hizmetkâr Liderlik Eğitim Programı Hazırlamak için 3 Kilit Nokta
15 Kasım 2018 Perşembe
20.00 TSİ

Hizmetkâr liderlik ilkeleri yeni bir liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi nesli tarafından yeniden keşfedildi. Önce başkalarına hizmet ederek yapılan, başkalarına odaklanan bu yaklaşım, günümüz kurumlarında performansı ortaya çıkarmanın en iyi yollarından biri olarak görülüyor.

Bu webinarda, The Ken Blanchard Companies’de uygulamalı öğrenme başkan yardımcısı; eğitim tasarımı uzmanı Dr. Vicki Halsey, etkin bir hizmetkâr liderlik programının nasıl tasarlanacağını, geliştirileceğini ve yürürlüğe konulacağını paylaşacak. Tüm dünyadaki müşterileri için yaptığı yüzlerce eğitim tasarımı deneyimlerine ve araştırmalarına dayanarak, Halsey etkin bir eğitim programında olması gereken üç kilit noktayı paylaşacak:

Kapsamlı bir programın kilit unsurlarını belirlemek. Başkalarına odaklanmış bir liderlik yaklaşımıyla ilgili tutumlar, beceriler ve davranışlar hakkındaki araştırmayı paylaşacak.

Mevcut eğitimdeki eksik yönleri değerlendirmek. Kapsamlı bir eğitim programı öz farkındalık, dinleme, koçluk ve performans yönetimi unsurlarını içerir. Halsey, size programınızda yer alan dersleri nasıl teftiş edeceğinizi ve eksik yönleri nasıl belirleyeceğinizi gösterecek.

Etkin tasarım ilkelerinden faydalanmak. Etkin bir eğitim programı, e-öğrenme, sanal eğitim ve iletişim becerileri için de sınıf eğitimi modüllerini kapsar. Halsey; ayrıca teknolojiyi içerik ile nasıl uyumlu hale getireceğinizi ve tüm bu modüllerde katılımcıları eğitimin içine çeken bir öğrenme deneyimini nasıl yaratacağınızı anlatacak.  

Katılımcılar; soru sorma, seçenekleri keşfetme ve kendi tasarımları hakkında Halsey’in uzman eğitim tasarımı perspektifinden yararlanıp ondan fikir ve öneri alabilecekler.

Kayıt Olmak için Tıklayın
 
 
Yazar Hakkında
David Witt, The Ken Blanchard Companies’de program yöneticisi olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda ödüllü bir araştırmacı olan Witt, kurumun aylık gerçekleştirilen webinarlarının da ev sahipliğini yapmaktadır.